Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam wyciek oleju, stojąc przodem do auta po prawej stronie, widoczny w okolicach za alternatorem, w miejscu mocowania czujnika spalania stukowego i dookoła. Chłodnica oleju świeżo robiona, raczej odpada, niedawno też przedni uszczelniacz wału. Podjrzenie, że zimą przymarzła odma i prawo serii. Tylko skąd w tamtym miejscu olej, jedynie pompa podcisnienia, miał ktoś kiedyś taki przypadek, ewentualnie pomysł co mogło się rozszczelnić? Z góry spod pokrywy sucho. Ciężko zdjęcie zrobić pomiędzy rurakmi kolektora ssącego.
Opublikowano
Ale odmę masz od strony grodzi, więc tam byś miał zarzygane. Brzmi jak podstawa filtra oleju albo pompa vacuum. Nic innego po tej stronie nie ma, chyba że przy robocie chłodnicy oleju coś nie pykło. Albo wyciek spod któregoś czujnika, ale to byś widział dobrze to miejsce.
R6 + V4 = :)
Opublikowano
jak kolega wyzej wspomnial prawdopodobnie podstawa filtra oleju do zrobienia predzej czy pozniej w n5... mogles wrzucic foto bylo by latwiej :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Opublikowano
Tak podejrzewam vacum, tylko tam jest taka metalowa uszczelka, która w środowisku oleju nie powinna korodować i tak się zastanawaiłem czy mial ktoś taki przypadek. Cięzko zdjęcie zrobić bez ryzyka wyjmoania telefonu z płyty pod silnikiem, a w garażu nie mam kanału i tak się powsytrzymałem ze zrobieniem foto, ale może jeszcze na zimnym silniku spróbuję. Filtr oleju czyli i chłodnica świeżo zrobione na OE uszczelkach. Do jeje wyjęcia z tego co widziałem trzeba blokować rozrząd?
Opublikowano
Tak podejrzewam vacum, tylko tam jest taka metalowa uszczelka, która w środowisku oleju nie powinna korodować i tak się zastanawaiłem czy mial ktoś taki przypadek. Cięzko zdjęcie zrobić bez ryzyka wyjmoania telefonu z płyty pod silnikiem, a w garażu nie mam kanału i tak się powsytrzymałem ze zrobieniem foto, ale może jeszcze na zimnym silniku spróbuję. Filtr oleju czyli i chłodnica świeżo zrobione na OE uszczelkach. Do jeje wyjęcia z tego co widziałem trzeba blokować rozrząd?

 

Do wyjęcia czego chcesz blokować rozrząd?

Do podstawy filtra, chłodniczki i pompy vacuum przecież nawet nie trzeba podnosić pokrywy zaworów... Kolektor ssący - pewnie tak, będzie dużo wygodniej.

Otwórz maskę i poprzyglądaj się dokładnie, przez neta to wróżenie z fusów.

R6 + V4 = :)
Opublikowano

Do wyjęcia czego chcesz blokować rozrząd?

Do podstawy filtra, chłodniczki i pompy vacuum przecież nawet nie trzeba podnosić pokrywy zaworów... Kolektor ssący - pewnie tak, będzie dużo wygodniej.

Otwórz maskę i poprzyglądaj się dokładnie, przez neta to wróżenie z fusów.


Kolego Radarro a od czego jest napedzana pompa vacum i jak ją się wyjmuje? Wg mnie od koła napędzanego łańcuchem rozrządu. Jakbyś niedoczytał to chłodnica i filtr oleju jest zrobiony chwilę temu na OE uszczelkach. Maskę podnoszę od paru dni codziennie i brak mi pomysłu.

Zdjęcia jakie udało się uchwycić:

https://www.facebook.com/messenger_media?thread_id=100006705662530&attachment_id=744050336300856&message_id=mid.%24cAABa9KAqikJ_CLkcZV413PHvGg_P

https://www.facebook.com/messenger_media?thread_id=100006705662530&attachment_id=909200006537424&message_id=mid.%24cAABa9KAqikJ_CLkcZV413PHvGg_P

https://www.facebook.com/messenger_media?thread_id=100006705662530&attachment_id=125369306190729&message_id=mid.%24cAABa9KAqikJ_CLkcZV413PHvGg_P


Jest ewidentnie za pompą vacum, ale zastanawia mnie dlaczego też jest w jakichś ilościach powyżej :(. Już niepotrzebnie wymieniłem uszczekę pod podstawą filtra oleju, bo nic się nie zmieniło i nie chce mi sie robic tak po kolei aż trafię na winowajcę.

Opublikowano

No tu mnie złapałeś na tej pompie vacuum :) Wiem że niektóre były / są rozbieralne z góry sam ten dekiel, ale tu ktoś inny się musi wypowiedzieć, ja sam tego nie dotykałem.

Fotek nie widzę (przynajmniej u mnie) pisze że "ten wątek jest pusty".

Uszczelkę filtra oleju zawsze warto zrobić, prędzej czy później puszcza, więc nie zrobiłeś tego na darmo.

R6 + V4 = :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wyciek oleju znaleziony. Jeżeli ktoś będzie miał wycieki w okolicy modułu olejowgo, do pompy vacum, ale da się zuważyc coś wyżej, np. na kolektorze ssącym to nie rozrzuca wnetylator, czy alternator, jak myślałem. Jest w głowicy za modułem olejowym śruba M9 aluminiowa, której lubi odpaść łeb i tamtędy puszcza olej. Gdzieś jest temat o tych aluminiowych urywających się śrubach i też poszukiwane były wycieki. Temat jest opisany na amerykańskim forum i tam twierdzą, że jest to standardowa uroda tych silników. Oprócz tej widocznej na zewnątrz są dwie pod pokrywą zaworów, ale żeby się do nich dostać trzeba wyjąć Vanosy. Tamte wg forum USA na nic nie wpływają negatywnie.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NL71-EUR-07-2005-E61-BMW-530i&diagId=11_3735

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.