Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie.

Chciałbym się poradzić w kwestii częstego problemu niedoladowania.

Postaram się bardzo szczegółowo opisać mój problem.

Wiem, że są różne wątki na forum czytałem wszystkie ale nadal nie znalazłem przyczyny u siebie.

Zacznę od tego że w silniku nie ma błędów oprócz 244c00.

- uszczelniony jest cały układ dolotowy i sprawdzony na ciśnienie.

- turbiny są po regeneracji

- przetworniki podciśnienia nowe

- wszystkie przewody podciśnienia są nowe z fmic

- EGR, dpf i klapy wycięte + downpipe

-podcisnienie w układzie -0.85 bar przed i za zaworami również sprawdzone.

- gruszki turbo i klapy sprawdzone mimo regeneracji i ok

- ostatnio wymieniłem nastawnik małej turbiny i straciłem nadzieję.

- ciśnienie zadane i rzeczywiste pokrywa sie ładnie.

Tylko w okolicy 2 tys obr wyskakuje błąd i w tym momencie czuć jakby nagle wzrosło.

Przepływomierz podmienialem i czujnik map.


Dolot jest wyczyszczony na igłę . Silnik pracuje idealnie jest po grubym remoncie . Nowy wał, panewki, głowica po regeneracji , pompa olejowa. Wszystkie czujniki itd są z ASO.

Może ktoś jeszcze spróbuje coś podpowiedzieć i wspólnie znajdziemy rozwiązanie i ktoś w przyszłości skorzysta z porad.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Monitorowanie kontroli ciśnienia doładowania. Dodatnie odchylenie regulacji (zbyt niskie ciśnienie doładowania) jest identyfikowane, jeśli odchylenie regulacji ciśnienia doładowania jest większe niż górna wartość graniczna zależna od punktu pracy.

Górną wartość graniczną monitorowania odchylenia regulacji wyznacza się z mapy charakterystyki jako funkcję prędkości obrotowej silnika i szybkości wtrysku paliwa. Górna wartość graniczna wynosi ok. 450 hektopaskali.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie odchylenia regulacji w stanie ustalonym ma miejsce, gdy silnik znajduje się w zakresach roboczych 3 lub 4. -

- Zakres roboczy 3 występuje, jeśli prędkość wtrysku paliwa jest większa niż wartość graniczna, a prędkość obrotowa silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.

- Zakres roboczy 4 występuje, jeśli prędkość wtrysku paliwa jest większa niż ograniczenie prędkości, a prędkość obrotowa silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.

Zakres roboczy ograniczenia

prędkości

3:22 mg / skok Zakres roboczy ograniczenia prędkości 3: 1500 obr / min Zakres roboczy ograniczenia prędkości 4: 327,67 mg / skok

Zakres roboczy ograniczenia prędkości 4: 6000 obr / min

Napięcie sterownika: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 7000 ms

Plan serwisowy

W przypadku klas wydajności T i S obowiązują następujące zasady:

1. Sprawdzić system masy powietrza pod kątem nieszczelności.

2. Sprawdzić układ wydechowy przed turbinami pod kątem wycieków. Uwaga: Możliwe wewnętrzne nieszczelności na połączeniu dużej turbosprężarki wydechowej z kolektorem wydechowym (przy uszczelce klapy regulacyjnej turbiny).

3. Sprawdź zawór EGR.

4. Sprawdź przepustnicę (wpis usterki).

5.Sprawdzić klapkę regulacyjną turbiny.

6. Sprawdzić siłownik ciśnienia doładowania, stopień wysokiego ciśnienia.

7. Sprawdzić stopień wysokiego ciśnienia turbosprężarki spalin pod kątem uszkodzeń na kole sprężarki i wirniku turbiny.

8. Sprawdź zawór wastegate.

9. Sprawdzić otwory wlotowe i zawory wlotowe pod kątem osadzania się sadzy (nadmierne przedostawanie się oleju z wentylacji skrzyni korbowej może powodować powstawanie sadzy, szczególnie podczas jazdy na krótkich dystansach).

Ważne w przypadku N57S1:

Sprawdź, czy węże podciśnieniowe z zaworu wastegate i klapy sterującej turbiny są prawidłowo podłączone. Węże podciśnieniowe obu komponentów były czasami wymieniane podczas produkcji.

Poniższe dotyczy wszystkich innych wersji:

1. Sprawdź system mas powietrza pod kątem nieszczelności.

2. Sprawdź układ wydechowy przed turbiną pod kątem wycieków.

3. Sprawdź przepustnicę.

4. Sprawdź zawór EGR.

5. Sprawdzić filtr cząstek stałych (możliwe nadmierne ciśnienie spalin z powodu nadmiernego obciążenia filtra cząstek stałych).

6. Sprawdzić turbosprężarkę spalin pod kątem uszkodzeń kompresora i turbiny.

7. Sprawdź otwory wlotowe i zawory wlotowe pod kątem osadzania się sadzy. Nadmierny wyciek oleju z odpowietrzenia skrzyni korbowej może prowadzić do osadzania się sadzy, zwłaszcza podczas jazdy na krótkich dystansach.

Wpływ na błąd

Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku klas wydajności T i S obowiązują następujące zasady:

Sprawdzić wpisy kodów usterek związanych z wymienionymi komponentami, przeprowadzić kontrolę działania.

Uwaga: W N57D30T0 wąż podciśnieniowy do zespołu próżniowego z płytą obejściową często ociera się o miskę olejową!

Uwaga: Do lutego 2010 r. F01 z N57D30T0 był wyposażony w jednostki podciśnieniowe do klapy sterującej turbiny, które z upływem czasu mogą wykazywać następujące uszkodzenia:

- Uszkodzona membrana zespołu podciśnieniowego.

- Łącznik wyciąga się z jednostki podciśnieniowej.

W takim przypadku należy wymienić jednostkę podciśnieniową.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ przepływu powietrza.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ wydechowy.

Dla wszystkich innych wersji obowiązuje:

Sprawdź wpisy kodów błędów wymienionych komponentów, przeprowadź kontrolę działania.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ przepływu powietrza.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ wydechowy.

W przypadku wymiany miernika masy powietrza z gorącą folią należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ przepływu powietrza.

Jeżeli wymieniany jest zawór recyrkulacji spalin, należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

© 2021 - BMWFaultCodes

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

To są plany działania z isty.

Przez ostatni czas punkt po punkcie wykonałem wszystkie procedury sprawdzania.

Spróbuje jeszcze nagrać logi i pokazać jak to wygląda.

W okolicy obrotów 2100-2200 ciśnienie nie domaga na pół sekundy i bardzo szybko wzrasta tak jakby sprężarka nagle przyspieszyła, dodam że geometria jest jak nowa i nie blokuje się a nastawnik wymieniony na Ori

Opublikowano

Ja miałem podobnie.

2000 - 2100 to plus minus moment w którym turbiny przekazują sobie ciężar ładowania.

Zaczął bym od duzej gruszki sterującej klapa rozdziału, niestety bez wyciągnięcia turbin nie zrobisz tego dobrze.

Od razu przepatrz kolektor wydechowy bo lubi pękać.

A... Spróbuj jeszcze czujnik doładowania i czujnik ciśnienia spalin. Koszt łączny na allegro to ok. 70zl za obydwa, używki. Jak będzie to samo - wydzieraj turbiny.

Tu nie ma prostego rozwiązania. Nikt nie pwoie ze 100 procentową pewnością zrób tak i tak. Tryb pracy tych turbin jest skomplikowany i to nawet bardzo...

Opublikowano
Ja miałem podobnie.

2000 - 2100 to plus minus moment w którym turbiny przekazują sobie ciężar ładowania.

Zaczął bym od duzej gruszki sterującej klapa rozdziału, niestety bez wyciągnięcia turbin nie zrobisz tego dobrze.

Od razu przepatrz kolektor wydechowy bo lubi pękać.

A... Spróbuj jeszcze czujnik doładowania i czujnik ciśnienia spalin. Koszt łączny na allegro to ok. 70zl za obydwa, używki. Jak będzie to samo - wydzieraj turbiny.

Tu nie ma prostego rozwiązania. Nikt nie pwoie ze 100 procentową pewnością zrób tak i tak. Tryb pracy tych turbin jest skomplikowany i to nawet bardzo...

Turbiny są po regeneracji zresztą wszystko opisałem w pierwszym poście

Opublikowano
Po długiej walce z samochodem wczoraj nie mogłem go odpalić błąd 273c00. Brak sygnału z czujnika wałka. Wymienię go i zobaczymy czy mógł być przyczyną błędu poprzedniego.
Opublikowano

Hej.

Nie sugeruje ze turbo jest walnięte. Może duża gruszka jest źle ustawiona i klapa rozdziału pracuje nie tak jak powinna. Dlaczego regenerowałeś turbiny?

Opublikowano

Turbiny robione, bo silnik od podstaw zrobiony.

Klapa jest sprawdzana ustawiłem -0.5 bar na gruszkę i do tego ustawiłem zderzak.

Opublikowano
Jeszcze raz wszystko krok po kroku analizuje i przypomniałem sobie że jak zrobiłem downpipe to nie zrobiłem wejścia na czujnik ciśnienia dpf. Czy ten czujnik od dpf jest potrzebny do sterowania turbinami? Mimo że jest dpf wykodowany.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie opanowałem sytuację.

Po odpięciu przepływomierza samochód jedzie idealnie.

Poprzednia przeplywka która podmienialem była z 3 literowej bez bi turbo i tam nie było problemu. Doładowanie biturbo jest bardzo wrażliwe i wszystko musi być tip top. Generalnie uzbierałem przez ostatnie miesiące sporo wiedzy. Mam nowe przetworniki wszystkie podciśnienia , nastawnik turbo.itd itd :).

Ale wkoncu ogarnięte.

Nowa przeplywka uratowała sytuację.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.