Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może ktoś doradzi... Silnik 320i N43 170. Silnik na zimno na wolnych obrotach ma lekką czkawkę,ale po chwili wyrównuje obroty i działa prawidłowo.


W ostatnim czasie wymienione wtryski (4x nowe oem), cewki i świece więc to nie to. Adaptacja oczywiście zrobiona po wymianie. Kat regenerowany w zeszłym roku również. Zainstalowany noxem i wszystkie 3 tryby pracują normalnie.HFPF w normie 150.000, LFPF też 5000. Brak błędów na kompie :/ Już kończą mi się pomysły :)


Silnik nie robi wszystkich adaptacji i znalazłem takie coś w INPA. Któraś z sond do wymiany? Czy zupełnie nie ten kierunek?


Virtual-Box-BMWCoding-V3-Virtual-Box-11-02-2016-17-51-46.png

Virtual-Box-BMWCoding-V3-Virtual-Box-11-02-2016-18-07-38.png

Virtual-Box-BMWCoding-V3-Virtual-Box-11-02-2016-17-51-59.png

Opublikowano

cos jest namieszane z adaptacjami

albo nie zrobiles ich poprawnie

ja bym zaczol od tego, wykasowac wszystkie adaptacje inpa i zrobic nowe chyba ze juz to robiles i jest to samo

(kasowac proponuje inpa bo mialem przypadek ze istad nie robila kasowania poprawnie)


napiecie lambda spannung hinter kat bank 1 powinna byc 0.42V (../F5/F6)

napiecie lambda spannung vor kat bank 1 powinno byc 2.0V +-10%

w menu ../F5/F6 additiver adaptionsfaktor nie moze byc 0

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kasuj adaptacje, instrukcja na bimmerprofs.com

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi :)

 

cos jest namieszane z adaptacjami

albo nie zrobiles ich poprawnie

ja bym zaczol od tego, wykasowac wszystkie adaptacje inpa i zrobic nowe chyba ze juz to robiles i jest to samo

(kasowac proponuje inpa bo mialem przypadek ze istad nie robila kasowania poprawnie)

 

kasowałem adaptacje przez INPA i zgodnie z instrukcją na

https://bimmerprofs.com/re-adaptation-engine/


Robiłem to kilkukrotnie w ciągu ostatnich miesięcy i niestety za każdym razem ten sam skutek :/

 

napiecie lambda spannung hinter kat bank 1 powinna byc 0.42V (../F5/F6)

napiecie lambda spannung vor kat bank 1 powinno byc 2.0V +-10%

w menu ../F5/F6 additiver adaptionsfaktor nie moze byc 0

 

Ok, dzisiaj to sprawdzę przez INPA.

 

Kasuj adaptacje, instrukcja na bimmerprofs.com

 

Jasna sprawa, tak jak wyżej odpisałem wykonałem to zgodnie z instrukcją z tej strony.


Zastanawiam się dodatkowo czy podniesienie wersji software do 2011/2012 może coś zmienić? "Integrity level" mam z 2009 roku a wyczytałem w innych wątkach że to może mieć znaczenie?


image.png

obrazki online

Opublikowano

aktualizacja software napewno nie zaszkodzi

tam jest sporo porawek odnosnie dzialania msd80


czy ktos wie jaka jest najnowsza wersja tego oprogramowania? sprawdzilbym czy mam najnowsza.

Opublikowano
aktualizacja software napewno nie zaszkodzi

tam jest sporo porawek odnosnie dzialania msd80


czy ktos wie jaka jest najnowsza wersja tego oprogramowania? sprawdzilbym czy mam najnowsza.

 

Googlujac temat różnych wersji software to ja znalazłem takie coś. Nie wiem czy to dotyczy konkretnie e90 w tym modelu silnika. Widać natomiast jak starą wersje ma moj samochód ;)

https://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=797020

Opublikowano
Ok, dzięki. 30 kwietnia jestem umowiony w ASO na wgranie nowej wersji software. Odezwę się tutaj jeśli to coś pomoże ;)
Opublikowano
Ok, dzięki. 30 kwietnia jestem umowiony w ASO na wgranie nowej wersji software. Odezwę się tutaj jeśli to coś pomoże ;)

 

koniecznie

ciekaw jestem ktora teraz wersja jest najnowsza

Opublikowano

Wtryski zakodowane poprawnie? Sprawdź czy po zagrzaniu kontrolna sonda ma 0.42 V.

Dolot szczelny?


Polecam sprawdzić te rzeczy, bo ostatnio miałem to samo u siebie, mechanicy połamali przewód od odmy.

A telepanie na zimnym stawiam z braku adaptacji

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wtryski zakodowane poprawnie, sonda przed pokazuje 2.0 a za 0.4 po rozgrzaniu.


Szukam dalej ;) dam znać czy nowy software coś zmienił.

Opublikowano


koniecznie

ciekaw jestem ktora teraz wersja jest najnowsza

 

przesuneli mi termin na 17 maja więc dam znać jaką wgrywają najnowszą wersję troche później :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano


koniecznie

ciekaw jestem ktora teraz wersja jest najnowsza

 

przesunęli mi termin na 17 maja więc dam znać jaką wgrywają najnowszą wersję trochę później :)

 

W dniu dzisiejszym ASO wgrało mi soft z oznaczenie e89x-18-07-520.


Jutro od rana na zimnym silniku test czy cokolwiek to zmieniło z falującymi obrotami na zimnym silniku.

Opublikowano

Wgranie softa nic nie pomogło więc zwróciłem się Kaspars. Wstępna diagnoza według Bimmerprofs.com :

 

from diagnostics data I see:

1. increased Offset type LTFT at the cold start (they reached maximum). This could be thanks to air-tightness issues (exactly for a cold engine);

2. increased flowrate correction between 2nd and 3rd injectors during Stratified charge;

3. injectors were not measured during Homogeneous injection. The reason - too short trips (good news - engine regularly performs Stratified charge);

4. yes, I see a bit increased unevenness/permanent vibration at cold start, but at the beginning - at least injectors should be measured (see p.3).

Good news - injectors are not leaking.

 

Czyli membrana CCV do sprawdzenia a potem dolot itp. W razie czega zamawiam membrane na vanos-bmw.com.


Zostawie tutaj odpowiedzi dla innych może komuś się przyda ;)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Wgranie softa nic nie pomogło więc zwróciłem się Kaspars. Wstępna diagnoza według Bimmerprofs.com :

 

from diagnostics data I see:

1. increased Offset type LTFT at the cold start (they reached maximum). This could be thanks to air-tightness issues (exactly for a cold engine);

2. increased flowrate correction between 2nd and 3rd injectors during Stratified charge;

3. injectors were not measured during Homogeneous injection. The reason - too short trips (good news - engine regularly performs Stratified charge);

4. yes, I see a bit increased unevenness/permanent vibration at cold start, but at the beginning - at least injectors should be measured (see p.3).

Good news - injectors are not leaking.

 

Czyli membrana CCV do sprawdzenia a potem dolot itp. W razie czega zamawiam membrane na vanos-bmw.com.


Zostawie tutaj odpowiedzi dla innych może komuś się przyda ;)

 

Wymieniłeś już tą membranę?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć, czy udało Ci sie rozwiązać problem falujących o obrotów? Mam dokladnie ten sam objaw - na zimnym samochod odpala normalnie - po czym zaczyna sie czkawka - a po chwili znowu podbija obroty i juz spokojnie zaczyna normalnie pracować.


Nagrałem filmik jak to wyglada:


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.