Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Nie podnosi się zawieszenie z tylu. Wyskakuje błąd 8 w inpie. Kompresor pompuje natomiast powietrze wylatuje z dziurki w elektrozaworze który znajduje się w dolnej części kompresora. Ostatnio działo się to sporadycznie. A teraz Wgl nie chce się podnieść. Słychać tylko syczenie z elektrozaworka. I po 30s kompresor sie wyłącza i wywala błąd na zegarach.

Możliwe ze to elektrozawor czy raczej moduł od nivo. Pilne.

YK7CIk4.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

*Odświeżam*


Czasami auto się opuści ale nie do samego dołu tylko tak pomiędzy całkowitym opuszczeniem a tym co powinno być, kompresor pompuje ale powietrze wychodzi zaworkiem w kompresorze i wyskoczy błąd na zegarach , a czasami zawieszeni stoi tak jak powinno a kompresor pompuje ale powietrze wychodzi zaworkiem w kompresorze i wyskoczy błąd na zegarach.

Dodam, że jak odłączę akumulator albo po prostu wyciągnę bezpiecznik 30a od kompresora nivo na parę minutek to znów działa jak powinien, do pewnego czasu.

W czym szukać problemu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź w takim razie działanie zaworu spustowego.

Może się przycina i z tego powodu powietrze ucieka z układu. Kompresor próbuje nabić ale zawór przepuszcza i kompresor przekracza czas nabijania ciśnienia.

Jakiej treści komunikat wyrzuca na zegarach?

pzdr

yaz

Opublikowano

Znaczy mam zegary z małym BC wiec nic nie pisze, tylko zapala się kontrolka od nivo gdy przestanie kompresor pompować. Jedyny komunikat to ten z inpy.

A jak sprawdzić czy to może być zawór spustowy? Bo raz działa, a raz nie. Ewentualnie czy idzie go naprawić?


Jeszcze dopytam czy takie akcje możliwe są przez któryś czujnik wysokości bo jak się bezpośrednio przetłumaczy błąd to "wysokość wyższa strona". Tylko czy to może być czujnik skoro po odłączeniu aku wraca wszystko do normy?

Oraz w inpie jak jeżdżę to wartości czujników się zmieniają czyli (chyba) działają, widze tylko ze lewy czujnik ma wartosci w okolicy 90 a prawy w okolicy 105. Jest między nimi lekka rozmieżność, ale wartosci się zmieniają więc chyba jest okej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błąd, który łapie auto to Regelzeit heben, czyli czas regulacji podnoszenia.

Stąd mój wniosek o możliwym przepuszczaniu zaworu spustowego.


informacja Hoehenstand hoehere Seite mówi o maksymalnej osiągniętej wysokości wyższej ze stron, czyli 202mm.

Gdyby czujnik poziomowania był odpowiedzialny za takie zachowanie to jedna strona ustawiłaby się prawidłowo, a druga siedziała niżej.

A z tego co napisałeś to obydwie strony się nie podnoszą.


Ja zacząłbym od tego zaworu.

Może trzeba go przeczyścić, ew wymienić.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic773/v2021050509152030529615.jpg

pzdr

yaz

Opublikowano

W takim razie go wymienię bo już przeczyszczałem. I problem nadal tkwi. Więc szukałem przyczyny gdzie indziej.

Idzie gdzieś dostać sam ten zawór czy tylko całe kompresory w używce?

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Prościej, ale to kastracja pojazdu.

Po to jest pneumatyka w wyposażeniu żeby korzystać, a to ze się cos psuje to normalne w 20letnim samochodzie.

Takie coś, ze ucieka powietrze dzieje się czasami i wystarczy palcem przytkać ten zaworek i za którymś razem załapie i przez jakiś czas starcza, ale jednak dobrze by było to doprowadzić do ładu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.