Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam szanowne grono. Mam przeczucie że w mojej efce padło sprzęgło hydrokinetyczne pacjent to F11 535d xDrive 313 km 2012 rok 205tys. Przebiegu od około 6 lat jeździ z boxem od firmy Hartge mod 362 km i 760NM. Opiszę moje doznania i to co zostało zrobione. A więc wymienione zostały poduszki pod silnikiem i skrzynia biegów chociaż rok temu już je wymieniałem w tamtym roku również został wymieniony olej w skrzyni biegów wzaz z płukaniem metoda Tim Eckart i została zregenerowana skrzynia rozdzielcza. Błędów brak a korekta wtrysków mieści się w normie max.1,1. Problem polega na tym że gdy dojeżdżam do świateł i hamuje to krótko przed zatrzymaniem i chwilę po auto wpada w wibracje, a gdy chce przyspieszyć na niskich obrotach tak od 1200 do nawet 4000 od drugiego do ósmego biegu to auto buczy i bardzo mocno wibruje i jak by przerywało ale tyko gdy pedał jest dość mocno wcisniety najlepiej jest to widoczne gdy manualnie wybieram biegi lecz gdy odpuszczę gas to wibracje ustają. Do tego przy jednostajnej prędkości powiedzmy 130 km/h wskazówka obrotomierza delikatnie się chwieje lecz nie zawsze, jadąc w przedziale 100 - 130 też są lekkie wibracje, to co zauważyłem to to że rano gdy auto jest zimne to jak by miało mniej mocy a podczas manewrowania na parkingu kręcenia kierownica i zmianie z trybu Do na R też są dziwne wibracje. Dzisiaj zauważyłem że gdy auto się zatrzyma to po chwili są takie skokowe wibracje mniejsze większe i tak na zmianę coś jak by wahadłowe. Nie wiem czy może to być spowodowane przez konwerter dlatego chcę się was poradzić. Pozdrawiam i życzę szerokości Edytowane przez Alanek25
Opublikowano
Koledzy byłem wczoraj z autem u mechanika który twierdzi że 1, 5 i 6 wtrysk nie domaga. Nie wiem co o tym myśleć bo gdy auto się rozgrzeje to wibracji na jałowym nie ma. Tylko gdy wrzucę D czy takie objawy mogą występować przy niedomaganiu wtryskiwaczy. Zalalem też preparat do czyszczenia wtrysków ale wydaje mi się że jest coraz gorzej. Zastanawia mnie najbardziej dlaczego wibracje na jałowym są rano na N, P lub D a po rozgrzaniu już tylko na D.
Opublikowano
Mam podobnie. Serwisant z ASO zasugerował mi sprawdzenie świec żarowych ponieważ gdy one nie pracują poprawnie to drżenie występuje aż do osiągnięcia temperatury roboczej(jeśli chodzi o drżenie na zimnym). A co do wtrysków to jeśli masz możliwość to zrób wymuszoną regenerację dpf i obserwuj „kulturę” pracy silnika. U mnie gdy wypala dpf i wtryski pracują na całego zwiększając dawkę paliwa silnik chodzi jak na diesla bardzo gładko. Więc wiem że u mnie wtryski też mogą mieć coś wspólnego z tym drżeniem także. Ale to już z moich własnych obserwacji. Powodzenia w szukaniu przyczyny i daj znać jak coś potwierdzisz.
Paweł.
Opublikowano

Jakie masz korekty wtrysków?

U siebie tez walczę z drganiami podczas przyspieszania i jeden mechanik mówił ze to konwerter.

Mój trop prowadzi na wtryski,znajomy w A6 C7 miał takie same objawy drgań i u niego chwile później padły wtryski.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano

Nie wiem czy sprawdził kompem czy zrobił test przelewów. Fakt jest teraz taki że auto zaczęło gorzej zapalać a jak zalalem liqui moly to coraz większe wibracje są po za tym skrzynia dobrze zmienia i nie występuje przeciąganie biegów czekam na

nowe wtryski pod koniec tygodnia powinny już być . Po wymianie dam znać czy to był powód tych wibracji.

Opublikowano

Moim zdaniem to wtryski.

U siebie zalałem preparat do czyszczenia wtrysków,trochę pojeżdżę i zobaczę czy korekty się poprawia.Jezeli nie to podrzucam inne wtryski.

Z tego co się dowiedziałem przy uszkodzonym konwerterze miałbyś zauważalne zmiany biegów,obroty by skakały oraz przy dużym obciążeniu sprzęgło by się uslizgywalo.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano
Panowie aktualizacja wymieniłem 6 wtrysków na regerenowane i nic nie pomogło. Na dodatek 2,4,6 wtrysk nie chciał się zakodować i wywaliło mi błędy jak wcześniej krótko przed wymianą że na 5 i 6 wtrysku korekta nie prawidłowa. Silnik na D i R wpada w wibracje a na postoju słychać jakieś stukania pukania bardziej to słychać od strony kolektora dolotowego. Ręce mi już opadają
Opublikowano
Nikt z szacownego grona, nie mógł by spróbować pokusić się o jakąś osobistą opinię. Mechanik chce żebym jeździł aż co do końca padnie, a to nie jest wyjście.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Koledzy długo się nie meldowalem ale w końcu.

Tak więc mój silnik wyzionął ducha, uszczelka pod głowicą między 5 a 6 cylindrem się wypaliła. Na dodatek zatarła się panewka na drugim cylindrze. Nie miałem w okolicy żadnego mechanika który podjął by się naprawy więc wstawiłem silnik z X3. Silnik pracuje bardzo dobrze ale to pewnie zasługa niewielkiego przebiegu. Ale wracając do problemu wibracji to ciągle są. Myślałem że to on jest przyczyną albo osprzęt lecz wtryski były regenerowane pompa paliwa była przy nowym silniku, DPF wypalany w piecu. Więc te rzeczy odpadają. Auto wpada w wibracje w następujących okolicznościach:

Podczas ruszania lecz gdy dodam gazu przestaje, podczas Jazdy na wstecznym jak wyjeżdżam z garażu jest lekkie wzniesienie to wtedy wibracje są najsilniejsze .koncA się pomysły i kasa.

Opublikowano
Może miałeś nalotu dużo więcej niż by się wydawało i poza silnikiem faktycznie już skrzynia dostała po dupie? Nie oznacza to tragedii od razu ale może jest porostu zmęczona.
Paweł.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czarny124, przebieg jest orginalny, jestem drugim właścicielem a przed kupnem było sprawdzane na wypadek manipulacji. Każdy sterownik który zapisuje przebieg meldował te same wartości, a gość który to sprawdzał tylko tym się zajmuje. Ma odpowiedni sprzęt i wiedzę potrzebną do tego. Dlatego co do przebiegu nie mam żadnych zastrzeżeń.Jezeli chodzi o skrzynie biegów to te bym ją obstawiał a dokładnie sprzęgło hydrokinetyczne. Te wibracje raz są większe raz mniejsze a innym razem nie ma ich wcale. Trudno jest dojść do tego co może je powodować sporo już części wymieniłem ale tych wibracji się nie pozbyłem.
Opublikowano
Czarny124, przebieg jest orginalny, jestem drugim właścicielem a przed kupnem było sprawdzane na wypadek manipulacji. Każdy sterownik który zapisuje przebieg meldował te same wartości, a gość który to sprawdzał tylko tym się zajmuje. Ma odpowiedni sprzęt i wiedzę potrzebną do tego. Dlatego co do przebiegu nie mam żadnych zastrzeżeń.Jezeli chodzi o skrzynie biegów to te bym ją obstawiał a dokładnie sprzęgło hydrokinetyczne. Te wibracje raz są większe raz mniejsze a innym razem nie ma ich wcale. Trudno jest dojść do tego co może je powodować sporo już części wymieniłem ale tych wibracji się nie pozbyłem.

 

Moje auto było sprawdzane pod kątem wibracji w zeszłym tygodniu. Wszystko w granicach normy, jedynie małe mikropęknięcia się pojawiają na tłumiku drgań silnika (koło pasowe) ale nie jest to powodem bo jak u ciebie na zimnym jest lipa a gdy się rozgrzeje jest lepiej. Ja osobiście skrzynię obstawiam. Lecz bez wymiany niestety to tylko przypuszczenia :mad2:

Paweł.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Spróbuj na początek wypiąć tego boxa podnoszącego moc, mój kolega walczył kiedyś z wibracjami w A6 c7 i wymienił pół samochodu a problemem był wadliwie zrobiony chip tuning
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.