Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


Zwracam się z pytaniem odnośnie wymiany skrzyni biegów. W moim aucie padła przy przebiegu 320 tys km. Nie chce bawić się w regenerację skrzyni, ponieważ mam już zakupiona druga sztukę również od 535d w 100% sprawna. Pytanie jak mnie meczy to jak w rzeczywistości wyglada to z wymiana? Wyciągam moja skrzynie, montuje drugą i wszystko smiga, czy czeka mnie jeszcze jakaś zabawa z elektronika itd itp? Z góry dziękuje za podpowiedzi.


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie znam się za bardzo na takich rzeczach ale raczej tylko adaptacja skrzyni i w drogę :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli nr "stuckliste" skrzyni są te same, to przełóż swój sterownik skrzyni. Skasuj adaptację i wykonaj jazdę adaptacyjną, aby nauczyć skrzyni podstawowych parametrów
Opublikowano
Hej, u mnie sie stoeckl różnił dwoma cyframi i była różnica pomiędzy łapą tą z skrzyni która łączy elastyczny łącznik wału, musiałem je podmienić oraz ten wybierak do linki biegów, u mnie była to kulka, a w kupionej skrzyni inaczej to było rozwiązane, również przekręciłem tylko ten wybierak i tyle. Adaptacji nie polecam. Ja zmieniłem tylko olej i bez adaptacji śmigam na używce okolo 8000 km. Usuniecie adaptacji spowodowało szybsze zużycie poprzedniej skrzyni, po adaptacji zaczęła mocniej szarpać i już nigdy nie przestała aż do czasu wpadnięcia w tryb awaryjny . Ja miałem 010120,a kupiłem skrzynię która miała 0101 i te dwie ostatnie cyfry inne
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej, u mnie sie stoeckl różnił dwoma cyframi i była różnica pomiędzy łapą tą z skrzyni która łączy elastyczny łącznik wału, musiałem je podmienić oraz ten wybierak do linki biegów, u mnie była to kulka, a w kupionej skrzyni inaczej to było rozwiązane, również przekręciłem tylko ten wybierak i tyle. Adaptacji nie polecam. Ja zmieniłem tylko olej i bez adaptacji śmigam na używce okolo 8000 km. Usuniecie adaptacji spowodowało szybsze zużycie poprzedniej skrzyni, po adaptacji zaczęła mocniej szarpać i już nigdy nie przestała aż do czasu wpadnięcia w tryb awaryjny . Ja miałem 010120,a kupiłem skrzynię która miała 0101 i te dwie ostatnie cyfry inne

A po skasowaniu adaptacji wykonałeś prawidłową jazdę adaptacyjną?



Ostatnio robiłem adaptacje w 8HP, dopiero po 1,5h zatrybiła i zaczęła prawidłowo zmieniać bieg z 1. na 2.

Opublikowano
Tak, jazda adaptacyjna była wykonywana. kilkukrotnie męczyłem się z tym, lecz żadnego rezultatu. U mnie wyglądało to tak, skrzynia biegi przerzucała dobrze, gdy miałeś na 5 biegu obroty do zmiany na bieg 6, skrzynia nie mogła wrzucić 6 biegu, tylko tak "kopała" i po takich może czterech, pięciu kopnięciach wrzucała 6 bieg. Później te kopnięcia przerodziły się w uderzenia w skrzyni, gdy miałem pasażera na pokładzie pytał się co się dzieje, drgało całym samochodem i również po takich czterech cyklach wskakiwał dopiero 6 bieg. Przed adaptacją tego nie było, a adaptacje zrobiłem tylko z powodu tego że czasami skrzynia zmieniła na wyższych obrotach i była lekko ospała. Niewiele później po 40 kilometrach jazdy jak raz już wpadła w tryb awaryjny, to po każdym zagrzaniu i wcisnieciu więcej niż połowa gazu w podłogę zaczęła wpadać w tryb awaryjny. Komp i 4f85 czyli panewki. Później rozmowa z gościem który tam robi skrzynie i usłyszałem że przy przebiegach jakie są w e60 nie wykonuje sie adaptacji bez ingerencji w części skrzyni
Opublikowano

zdrowa skrzynia zadaptuje się nawet z przebiegem pół miliona. Adaptacji nie trzeba w ogóle kasowac gdyż skrznia ciagle sie adoptuje wystarczy np. po wymianie oleju/serwisie skrzyni przeprowadzić jazdę adaptacyjną, jak tego nie sie nie zrobi pozadnie to będą sie przypalac powoli sprzegla w najgorszym wypadku zacznie sie skrzynia ślizgać z reguly najpierw na 4 biegu/kosz E w 6hp dostaje on najwięcej po dupie.

Funkcja kasowania adaptacji przydatna jest tylko po remoncie skrzyni/mechatroniki i lepiej jej nie ruszać w mocno zmeczonej skrzyni gdyż jak któraś z wartości

adaptacji bedzie na dodatnim skraju skali kalibracji przed skasowaniem adaptacji skrzynia może się już nie dac poprawnie zaadaptować ponownie.

Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.