Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E39 M52B20 1997 przelift


Witam. Od jakiegoś czasu zaświeciła mi się kontrolka ABSu, ASC się świeci cały czas. A więc to + to dało mi brak prędkościomierza i ekonomizera.

Czytałem różne tematy, ale nadal nie wiem co tu jest grane.

Na początku obstawiłem lewy tylny czujnik absu z którego czyta prędkość - niestety bez zmian.

Auto podpięte pod kompa - brak błędów.

I teraz czy może to być sterownik ABS/ASC schowany pod schowkiem po stronie pasażera?

Czy może pompa? (Mam tą pompe absu pod maską taką chudszą, chyba bez elektroniki w niej)


Z góry dziękuje za odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podepnij i sprawdź czy pokazuje prędkość koła w czasie jazdy. O ile pamiętam to padnięty czujnik ABS nie pokazuje błedu, tylko porostu nie pokazuje wartości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego zdaje się że na tym starym sterowniku za schowkiem, sygnał prędkości jest brany z lewego przedniego koła, jest to pin nr.9 sterownika.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
Podepnij i sprawdź czy pokazuje prędkość koła w czasie jazdy. O ile pamiętam to padnięty czujnik ABS nie pokazuje błedu, tylko porostu nie pokazuje wartości.

Podpiąć się INPĄ i sprawdzić czy jest prędkość?

INPA nie pokazuje mi żadnych błędów, oprócz klimy. No i tak jak mówiłem czujnik wymieniłem, ale nie było to to

 

Kolego zdaje się że na tym starym sterowniku za schowkiem, sygnał prędkości jest brany z lewego przedniego koła, jest to pin nr.9 sterownika.

Słyszałem że tylko z lewego tylnego koła jest brana prędkość.

Z tym że komputer nie pokazuje żadnego błędu, wygląda jakby wszystkie czujniki były sprawne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Znajdź kogoś z oscyloskopem koła do góry i pokolei każdy czujnik sprawdź. Jeszcze jedno, czym podpinałeś pod kompa? Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

INPA + kabel z na USB z allegro, jak masz okrągłe wejście to z przejściówką na okrągłe.

Inpę znajdziesz w poradniku, albo na YT jak zainstalować. Później szukasz po opcjach, pewnie w module ABS.

Opublikowano

Mam kabelek na usb + przejściówkę na okrągłe złącze 20PIN bmw.

Faktycznie źle sprawdzałem wcześniej te błędy.

Wchodząc w bledy sterownika ABS pokazuje blad czujnika lewego tylnego.

Po kasowaniu znika na parę metrów i znów się włącza.

Czujnik zmieniony na Delphi - nie działa.

Potem próba z czujnikiem MAXGEAR ktory siedzi jak ulał w niej ale też kontrolka się zaświeca i brak prędkości i ekonomizera.

Mam kupiony jeszcze drugi sterownik abs a tych samych numerach, ale przepinajac go mam to samo.

Słyszałem że trzeba zrobić adaptacje nowemu sterowniki abs - prawda to?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I tak i nie. Błędy w nim są takie same?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kupuj w ciemno, jak dwa wogole nie działają (BMW nie lubi zamienników ale to inna bajka) bierz miernik i przedzwoń przewody od tego czujnika do sterownika, bo może przewód walnięty!
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
I tak i nie. Błędy w nim są takie same?

Kurcze nie sprawdziłem czy błędy są takie same, będę musiał to przetestować.

Jeśli będą takie same to co to oznacza?

Mam znajomego co posiada oscyloskop więc weźmiemy i sprawdzimy te przewody czy nie ma gdzieś przerwy i czy wgl są sygnały


Swoją drogą, musi być VDO lub ATE? Febi to już nie jest dobry zamiennik?

Opublikowano
Mam podobny problem z E39 kolegi, też przedliftowe 520i. Tam prędkościomierz i ekonomizer działają, świeci za to ABS i ASC. Jak przyjechał do mnie pierwszy raz to komp pokazał błędy obydwu czujników z prawej strony. Założyłem zamienniki Delphi i błąd tylnego czujnika zniknął na dobre, pozostał natomiast błąd przedniego prawego czujnika. Sterownik widzi czujnik, bo po założeniu czujnika i wykasowaniu błędów wszystko jest ok - błędy się kasują i kontrolki gasną. Problem powraca po ujechaniu około 1km, znów wywala błąd prawego przedniego czujnika. Komp podłączony podczas jazdy pokazuje, że ten czujnik w ogóle nie pokazuje prędkości. Może to być kwestia samego czujnika? Kolega twierdzi, że wymieniał kiedyś pompę ABS właśnie w związku z tym błędem, ale nic to nie dało.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie było milion razy poruszane ale i tak każdy musi sprawdzić, czujniki ABS, położenia wałków czy wału muszą oryginalne, inne jakoś tam działają ale daleko im od ideału.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.