Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów .


Jestem posiadaczem e91 , 2006r. , 2.0d . Samochód bardzo lubię , nie sprawia żadnych problemów , wszystko naprawiane na czas . Do tej pory jeździłem na oponach typu Run Flat , 16 cali zima jak i lato . Od dawna planowałem na lato 17 cali , tak też zrobiłem . Po kilku dniowym badaniu tematu , wybór padł na Uniroyal Rainsport 5( nie RF ) - 225 45 17 . Po zmianie kół samochód jest bardziej podatny na wszelakie manewry kierownicą , co jest dla mnie zrozumiałe . Nie wiem jednak czy normalne jest to że jadąc powyżej 120km/h jest lekkie drganie kierownicy , a samochód '' pływa '' . Czuje się jak bym jechał na gumowej piłce, mega nie fajnie i nie pewnie się czuje . Proszę o wszelakie porady jakie kroki mógłbym poczynić, bo nie ukrywam że jestem zawiedziony , a dwa ( i przede wszystkim ) - często jeżdżę z dziećmi trasy i bezpieczeństwo jest dla mnie najważniejsze . Koła oczywiście przed montażem zostały wyważone , felgi sprawdzone . Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo dobra marka opon, dobry rozmiar - żadne drgania i pływanie nie jest normalne. Jeszcze raz sprawdź czy Ci dobrze wyważyli koła. Albo wrzuć znowu zestaw zimowy i porównaj - jeśli jest to samo to do sprawdzenia zawieszenie, zbieżność.
Opublikowano

Znajomi mieli w lekkim aucie rainsporty auto ~950kg i ścianka się gięła było wrażenie, że auto wychyla się na boki na oponie. Teraz kolega ma też na Lexie gs i jest podobny efekt.

Te opony są chociaż extra load?

Opublikowano

1. Czy opony są XL skoro nie są RFT/RSC/itd.. ;)

2. Ta opona sama w sobie jest dość miękka, jak pisze kolega wyżej

3. ewentualnie możesz sprawdzić tuleje pływające w tylnym zawieszeniu

F31 320d+

Opublikowano
Panowie , dziękuję za szybkie i konkretne odpowiedzi. Właśnie rozbujałem się mocniej na obwodnicy- nie da się jechac ,samochod cały się trzęsie. Do 120 jest okej ,a im szybciej tym gorzej. Dziś mi się chyba nie uda ,ale jutro jade na wulkanizacje i zobaczymy co powiedzą. Opony nie są wzmacniane. Zjechałem na stację, ciśnienie okej . Zdam relacje po wizycie u oponiarzy . Pzdr
Opublikowano
Właśnie wyjechałem z wulkanizacji . Diagnoza jest taka że 3 opony są krzywe, nie okrągłe , a czwarta jest dobra ale też nie idealna . Załamka , opony kupione przez internet . Musze reklamować, a czy uznają to zależy od producenta, nie od sklepu . Zobaczymy jak sprawa się potoczy , napewno dam znać. Zaproponowano mi na wulkanizacji "optymalizację opon " , ale czemu miałbym to robić za własne pieniądze , na nowych oponach . I wogóle aż ciężko mi uwierzyć w to że 4 opony są trafione. Nie słyszałem nigdy o czymś takim , i nie jestem pewny czy reklamacja będzie pozytywnie rozpatrzona.
Opublikowano
Właśnie wyjechałem z wulkanizacji . Diagnoza jest taka że 3 opony są krzywe, nie okrągłe , a czwarta jest dobra ale też nie idealna . Załamka , opony kupione przez internet . Musze reklamować, a czy uznają to zależy od producenta, nie od sklepu . Zobaczymy jak sprawa się potoczy , napewno dam znać. Zaproponowano mi na wulkanizacji "optymalizację opon " , ale czemu miałbym to robić za własne pieniądze , na nowych oponach . I wogóle aż ciężko mi uwierzyć w to że 4 opony są trafione. Nie słyszałem nigdy o czymś takim , i nie jestem pewny czy reklamacja będzie pozytywnie rozpatrzona.

 

Mogą popróbować tzn zdjąć oponę , spróbować inaczej założyć może się uda wywarzyć , ale spróbować dynamiczne wyważenie nie aucie? Ale jeżeli by 3 opony były krzywe to przecież na wyważarce było by widać duże odchyły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uniroyal strasznie się odgniata spróbuj przejechać dłuższy kawałek i wtedy wyważyć. Niestety ten typ tak ma nawet po nocy trzeba kilku km żeby przestały bić a najgorzej jak postawisz na kostce.
Opublikowano
Felgi proste . Bardzo dziwna sytuacja , ale mam przeczucie ze nie zostały po prostu dobrze wyważone. A optymalizacja opon , mimo że nazwa zagadkowa to chyba powinna być czesc całego procesu wyważania( bo chyba po prostu chodzi o układanie opony na feldze, aż znajdzie się ona w idealnym położeniu). Zobaczymy jutro, jade na wulkanizacje na której zostały założone opony na fele i mam nadzieję że cos sensownego z tego będzie.
Opublikowano

Miałem swego czasu Uniroyal Rainsport 3 w rozmiarze 205/55 R16. Jeżeli chodzi o żywotność tych opon, to serdecznie NIE polecam. Po trzech sezonach letnich (20 - 25 tys. km) 1 szt. była do wyrzucenia. Na czwarty sezon kupiłem 2 szt. nowe, ale pozostałe dwie nie przetrwały i w odstępie tygodnia padły podczas jazdy na autostradzie...


Natomiast problemu z "pływaniem" samochodu podczas jazdy nie miałem nawet przy prędkości 220 km/h :)

Opublikowano

Sprawa rozwiązana .

Wróciłem na wulkanizacje na której były zakładane koła, wytłumaczyłem co jest na rzeczy. Rzeczywiście przy wyważaniu okazalo się ze nie jest za dobrze. Zrobili optymalizację ( ukladanie opony na feldze ) , każdego koła i problem zniknął. Tłumaczyli że nieraz tak jest ze się wyważy a po iluś km może się okazać że wymaga poprawy . W każdym razie nie chcieli żadnej kasy . Pojechałem od razu na testy( przegoniłem baware po obwodnicy ) , i zero drgawek , wibracji itp .

Co do samych opon , jezdzi się inaczej - muszę się przyzwyczaić. W porównaniu do RF 16 , jest zdecydowanie miększa jazda, samochód jest dużo bardziej podatny na skręcanie , i jak by trochę bardziej sprężysty :)

Dzięki wszystkim za porady ,i za zainteresowanie moim problemem . Pozdrawiam !

Opublikowano
Problem wibracji i drgań zniknął całkowicie, ale jak depne trochę mocniej nie czuję się tak pewnie jak na 16 RF. Lekkie podmuchy wiatru przy szybszej jeździe, a ja muszę kontrować. I teraz pytanie , czy może tuleje są do wymiany , a na 16 run flatach nie było tego czuć? Od czego mogę zacząć ? Bo nie ukrywam że nie tego oczekiwałem od większych kół.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zmieniałem 17" z rof na zwykłe opony i pewność prowadzenia auta przy dużych prędkościach jest odrobine mniejsza na zwykłych oponach, ale to nie jest duża różnica która by wpływała na komfort podróżowania. Wydaje mi się że u Ciebie może to być większa różnica ze wzgledu na standardowe zawieszenia, u mnie na mpakietowym zawiasie nie ma tego problemu a komfort jazdy ( wybieranie dziur ) jest lepszy teraz na 17" niż na 16" z rof.
Opublikowano
Problem wibracji i drgań zniknął całkowicie, ale jak depne trochę mocniej nie czuję się tak pewnie jak na 16 RF. Lekkie podmuchy wiatru przy szybszej jeździe, a ja muszę kontrować. I teraz pytanie , czy może tuleje są do wymiany , a na 16 run flatach nie było tego czuć? Od czego mogę zacząć ? Bo nie ukrywam że nie tego oczekiwałem od większych kół.

No niestety popełniłeś błąd przy zakupie i teraz "cierpisz".. nie Ty pierwszy i nie ostatni.. każdemu czasem coś się przytrafi.. sprzedaj może te opony i kup właściwe - nie ma raczej sensu męczyć się, tym bardziej, że masz opony niezgodne z tymi, które powinieneś mieć - nie wiem jak z przeglądem technicznym (pewnie zależy od badającego)..

Ja osobiście na XL nie przejdę, bo RFT są bezpieczniejsze i lubię ich sztywność oraz twardość.. :)

Pzdr

F31 320d+

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poprawianie niemieckich inżynierów z milionowym budżetem zazwyczaj słabo wychodzi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słaby argument w czasach, kiedy samochody projektują nie inżynierowie tylko księgowi, a akcje serwisowe mnożą się jedna po drugiej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W przedmiotowej sprawie akurat część drożsża została zastąpiona tańszą...
Opublikowano
Problem wibracji i drgań zniknął całkowicie, ale jak depne trochę mocniej nie czuję się tak pewnie jak na 16 RF. Lekkie podmuchy wiatru przy szybszej jeździe, a ja muszę kontrować. I teraz pytanie , czy może tuleje są do wymiany , a na 16 run flatach nie było tego czuć? Od czego mogę zacząć ? Bo nie ukrywam że nie tego oczekiwałem od większych kół.

No niestety popełniłeś błąd przy zakupie i teraz "cierpisz".. nie Ty pierwszy i nie ostatni.. każdemu czasem coś się przytrafi.. sprzedaj może te opony i kup właściwe - nie ma raczej sensu męczyć się, tym bardziej, że masz opony niezgodne z tymi, które powinieneś mieć - nie wiem jak z przeglądem technicznym (pewnie zależy od badającego)..

Ja osobiście na XL nie przejdę, bo RFT są bezpieczniejsze i lubię ich sztywność oraz twardość.. :)


Nie bardzo rozumiem jaki popełniłem błąd , I czemu te opony są niezgodne z tymi które powinienem mieć ?

Pzdr

Opublikowano
O czym wy piszecie ? Nie kupiłem chińskich opon , tylko takie które mają dobre opinie , dobrze wypadają w testach itp . Auto wyjechało z fabryki na RF tylko dlatego że nie ma koła zapasowego , a nie jak uważają internetowi eksperci " bo ma zawieszenie dedykowane do rf" . Chciałem sobie poprawić komfort , I odejść od tych twardych opon , nie miałem na celu oszczędzać.
Opublikowano
Może błędem było to ze nie kupilem wzmacnianych XL, nie wiem za bardzo co teraz zrobić. Jakieś rady ? Może je sprzedać i kupić ROF , skoro na nich auto szło jak po sznurku. Nie wyobrażam sobie robic trasy na tych oponach...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuj pożyczyć od kogoś opony nie ROF ale wzmacniane XL. Ja na takich jeżdżę, jak prawdopodobnie większość użytkowników i nie ma żadnych problemów z prowadzeniem.
Opublikowano
O czym wy piszecie ? Nie kupiłem chińskich opon , tylko takie które mają dobre opinie , dobrze wypadają w testach itp . Auto wyjechało z fabryki na RF tylko dlatego że nie ma koła zapasowego , a nie jak uważają internetowi eksperci " bo ma zawieszenie dedykowane do rf" . Chciałem sobie poprawić komfort , I odejść od tych twardych opon , nie miałem na celu oszczędzać.

Ktoś na forum się nawet pochylił i napisał maila do serwisu bmw ( w temacie opon chyba? ) i mu odpisali, że zawieszenie jest miększe i przystosowane pod runflaty i bez może nie być tak jak oni zakładali :D


Ale wychodzi, że nie potrzeba runflatów jak kupisz XL-e jakieś z twardą ścianką to pewno będzie lepiej. Ja pisałem wcześniej post na 195/50r15 przy aucie ~950 kg było wrażenie, że auto się buja na oponie.


Ja bym próbował sprzedać i kupić jakieś XL / runflaty , w rainsportach nawet jak są xl-e to i tak bym je odpuścił.

Opublikowano
Ja przed zakupem się pochyliłem również, bo po przeczytaniu tysiąca postów mialem rozkmine. Wybrałem się do aso i pracownik mi powiedział że to jest tylko wyłącznie wybór kierowcy czy będzie rf czy nie . Powiedział że często maja pytania i telefony z takim zapytaniem, i że krąży taka opinia że BMW musi mieć ROF . Mój konkretnie wyjechał z salonu na RF bo to sprawdził ( mam salon pl) niektóre wyjeżdżały na zwykłych , ale czy z run flatem czy bez zawieszenie jest takie samo .
Opublikowano
I pytanie , czy je sprzedam. W sumie pewnie tak , bo są nowe. Ale nie sądzę ze dostanę więcej niż połowa ceny ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.