Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałem się doradzić co do mojej Beemki 3.0d 231km 2006r. Ostatnio dużo mi padło rzeczy... termostaty, przepustnica, czujnik ciśnienia ten elektryczny przy Dpf.

Wtedy wiadomo samochód nie ma mocy, bo nie włącza się procedura dopalania i przytyka dpf ... Chciałbym wyciąć ten cały dpf, może podkręcić wtedy troszkę Beemke ? Tylko żeby nie padło turbo, dwumas czy wtryski :) Co sądzicie ?

Opublikowano (edytowane)

Moje BMW ma ok 450 tyś km i jest oryginalny dpf.

Jedynie co może sie zadziać to uszkodzony czujnik przed dpf, u mnie okazało się, że zaśniedziała kostka.

Należy też pamiętać o temp silnika, jeżeli jest poniżej 88 stopni Celsjusza to procedura wypalania się nie zacznie. Często problem z dogrzaniem silnika generuje termostat EGR, należy gowtedy wymienić - koszt oryginału z BMW ok 130 zł.

Edytowane przez SZDD
Opublikowano

Chodziło mi o termostat EGR - to on najczęściej pada i silnik się nie chce dogrzać i on faktycznie kosztuje ok 130zł.

Sorry za błąd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czołem,

gdzie ten cholerny czujnik Ciśnienia jest...

wywala mi cały czas błąd ciśnienia doładowania.

zmieniłem map sensor. wyczyściłem czujkę w dolocie od turbo.

a błąd wraca.

w INPA coś wyczytałem o partikfilter czy jakoś tak... więc musiałbym ten czujnik jeszcze obejrzeć.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Moje BMW ma ok 450 tyś km i jest oryginalny dpf.

Jedynie co może sie zadziać to uszkodzony czujnik przed dpf, u mnie okazało się, że zaśniedziała kostka.

Należy też pamiętać o temp silnika, jeżeli jest poniżej 88 stopni Celsjusza to procedura wypalania się nie zacznie. Często problem z dogrzaniem silnika generuje termostat EGR, należy gowtedy wymienić - koszt oryginału z BMW ok 130 zł.

na najnowszym sofcie do tego silnika procedura wypalania rozpoczyna się od 60°C

Jack_Strong-
Opublikowano
Moje BMW ma ok 450 tyś km i jest oryginalny dpf.

Należy też pamiętać o temp silnika, jeżeli jest poniżej 88 stopni Celsjusza to procedura wypalania się nie zacznie.

 

Mi się wydaje, że jednak 75C chociaż zgadzam się, że jeśli termostaty są uszkodzone to nawet 75 nie złapie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik ciśnienia tani, termostaty tanie ( w zimie docenisz wymiane) przepustnicy brak w dieslu, jest jedynie klapa gasząca. Koszt usunięcia dpf i poprawy programu jest większy xd

 

No jak nie ma to jak mi Adam wymienił przepustnicę (poz.17)? :mrgreen:

Niesprawna przepustnica = brak wypalania DPF, tak samo jak za niska temperatura.


DPF oddaj do prania chemicznego, będzie jak nowy. (u mnie wysłany do specjalistycznej firmy w 3 dni wrócił, coś między 750 a 900pln kosztowało dokładnie nie pamiętam). Mycie na samochodzie moim zdaniem bez sensu. Miałem robione, pomaga tylko doraźnie.

Usuwać nie ma sensu, jesli prędze czy później coś odwali u "ekologów" w rządzie i zaczną to sprawdzać z dnia na dzień - będziesz miał kłopot.


qzozA0y.jpg

Opublikowano

https://www.google.com/search?q=7.00376.04.0&client=ms-android-xiaomi-rev1&prmd=misvn&sxsrf=ALeKk02mSIm-px82noRFlgCdFj30nIqhdA:1617801704304&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwikkZv_nOzvAhWyCRAIHV5TAYkQ_AUoAnoECAIQAg&biw=393&bih=720&dpr=2.75


To, że tak się nazywa nie oznacza, że spełnia takie same funkcje w dieslu... Ona jest tylko do łagodnego gaszenia silnika oraz awaryjnego gaszenia w przypadku choroby diesla. Uszkodzona nie ma wplywu na wypalanie dpf

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uszkodzona nie ma wplywu na wypalanie dpf

 

Nie wierzysz to zagadaj z Gorikiem, też był zdziwniony. Wymienił mi termostaty temp robocza się unormowała, zapuszczał wypalanie masę razy bez skutku, bo cały czas waliło błedem z przepustnicy/klapy. Tego samego dnia zaraz po wymianie poszło za pierwszym razem.

Opublikowano
Potwierdzam, wiem z własnego doświadczenia. Błąd uszkodzonej klapy gaszenia, uniemożliwia uruchomienie procedury wypalania dpf. Po naprawie klapy u Rogera wszystko wróciło do normy.
Opublikowano

Ja co prawda mam 2.0d ale po wycieciu dpf-a i wyprogramowaniu oraz wylaczeniu egr-a i odpiecia powietrza od niego auto bez zadnych modyfikacji dostalo jakby nowe zycie. Odczuwalnie wiecej mocy i zwawsze przyspieszenie. Dolozylem mape na 210 ps i auto lata jak nie 2.0d ,a przedliftowe 3.0d. Spalanie 6.8 na 100 smiech na sali w aucie tej klasy i o tej masie :D Od momentu zrobienia remapu nic nie pada auto jezdzi elegancko i pali na strzala :)


W 3.0d po usunieciu dpf-a masz mozliwosc wgrac remap na okolo 290-300 koni :D ja bym sie nawet nie zastanawial - spalanie wzrosnie o 0.5 litra, a dynamika to bedzie jak w 535d na serii i to poliftowej :D


Pozdro :))


Aha przy chipowaniu polecam zaznaczyc , ze chcesz mape bezdymna :) zamiast 290 wyjdzie przykladowo 270-275 koni ale auto nie bedzie dymic wcale :))

b28nl6U.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak DPF zapchany to nie ma się co dziwić :D Żeby porówanć wypadałoby sprawdzić też w jakim stanie turbiny są itp. Bo stara fura innej starej nie równa. U mnie po praniu DPFa też siły witalne powróciły.

Przy okazji na hamownie muszę pojechać, turbo po regeneracji, Intercooler duży założony, więc chętnie bym sprawdził w końcu ile jest obecnie po tylu latach faktyczne na kołach i ile można z tego wycisnąć z DPFem. Ale jak nietety koruna i brak czasu, mam nadzieję, że do wakacji się uda.

Opublikowano

Dpf w e60 to zwykły szmelc. Dość, ze zmula auto to jeszcze sie zabija z czasem na amen.


Skasować i spokoj i dynamika na full ciągle.

b28nl6U.png
Opublikowano
Ja bym nie wycinał, w tym modelu były problemy przez niesprawne termostaty i dlatego że był daleko od silnika. Minie pare lat i będzie problem wjechać do większego miasta. U mnie jest przy 300 tys to nic nie śmierdzi za samochodem, zero dymka i auto też żwawe jest. Już kilka osób na grupie kupiło samochód bez dpf i do niego wrócili. Podobne wow było na klapki w kolektorze, wywal to dziadostwo czym prędzej póki jeszcze do silnika nie wpadła, pare osób podzieliło się odczuciami z tym że dół jest słabszy i proszę- nagle duża grupa ludzi wraca do klapek i regenerowane kolektory dolotowe są w modzie, gdzie ja regenerowałem dwa lata temu to wszyscy patrzyli jak na głupiego, po co mu te klapki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokładnie...

trzeba doświadczyć.

co do klapek podzielam opinię.

też w x5 wróciłem... też ze 2 lata będzie ponad... nawwet

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.