Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

[320i]

Witam Panowie. Nie mogłam znaleźć odpowiedzi pośród wszystkich tematów więc postanowiłam napisać moje objawy i może akurat ktoś przechodził to samo. Mianowicie jestem właścicielką BMW E46 M52B20TU. Po pierwszej wymianie oleju z moją Beatką zaczęły dziać się coraz dziwniejsze rzeczy. Na samym początku czułam jakby paliła cały czas olej. Po dokładniejszym obejrzeniu silnika zauwazylam, ze jest wyciek spod uszczelki zaworów więc ją wymieniłam i przez ok 2 miesiące juz go nie czułam. Później podczas jazdy wyskoczyły mi 2 kontrolki EML I KONTROLKA TRAKCJI. Samochód wszedł w tryb awaryjny i nie dalo sie nią jechac. Obroty trzymała jak chciała, nie miała mocy i bardzo nią szarpało. Po mojej diagnozie okazalo sie, ze wina lezala w przepustnicy wiec i ją wymieniłam, przy okazji czyszcząc silniczek krokowy. Zrobiłam adaptacje przepustnicy i wszystko byłoby okej, gdyby nie fakt, że nie trzyma się na wolnych obrotach. Dodaje sobie sama obroty albo gaśnie. Słyszałam gdzieś o mechanicznej regulacji, ale przez brak czasu jej nie wykonałam. Po miesiącu od całej naprawy samochód łapie strasznego muła oraz przy zmianie biegu automatycznie gaśnie i dopiero 2/3 ponowne odpalenie coś skutkuje i samochód jedzie tak jak powinien. Gdy próbuje dodać gazu słysze stuk jakby przepustnicy i dopóki nie przejade 10 km ten stuk sie pojawia. Stojąc na światłach na biegu jałowym ten stuk tez się pojawia i samochód gaśnie automatycznie, chyba, że go potrzymuje dodając gazu. Komputer nie pokazuje żadnego błędu ale znowu czuje palony olej i strasznie go ubywa. Gdyby tego było mało zaczęło ubywać płynu chłodniczego. Dość obszerny post ale mam nadzieje, że ktoś bedzie w stanie mi pomóc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki olej wlałaś i czy wiesz jaki był? Jaka była jego konsystencja? Zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Rozumiem, że wycieku płynu nie ma? Falowanie na wolnych to zapewne nieszczelność w dolocie, choć wtedy pojawiają się błędy złego składu mieszanki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jaki olej wlałaś i czy wiesz jaki był? Jaka była jego konsystencja? Zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Rozumiem, że wycieku płynu nie ma? Falowanie na wolnych to zapewne nieszczelność w dolocie, choć wtedy pojawiają się błędy złego składu mieszanki.

 

Wlałam Castrola EDGE 5w30. Wycieku płynu gdzie nie ma. Uszczelka pod glowica sie nie poci, a oleju nie przybywa. Myślałam nad Odmą albo którymś vanosem, bo vanos też delikatnie jest zabrudzony olejem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wlewaj tego dziadostwa do silnika, 5w40 ll-01 (albo taki, który spełniał tę normę, np. valvoline synpower lub motul x-cess). Najpierw test na obecność spalin w układzie żeby było wiadomo czy jest sens szukać przyczyny pozostałych problemów. Robi to osoba, która zajmuje się bmw czy od wszystkich marek?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.