Skocz do zawartości

BMW F10 528i 258KM 3.0 N53 benzyna siwy dym


pablorza

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich,

mam taki problem otóż po tygodniu od zakupu auta pojawił się siwy dym.Czym to może być spowodowane?


Zdjęcie:

8ed2975f875a5.png


Proszę o pomoc.

Jeżeli jest to biały "dym" to prawdopodobnie jest to para wodna po wcześniejszym skropleniu w zimnym układzie wydechowym i silniku. Normalny proces po dłuższym postoju wychłodzeniu silnika,im zimniej i wilgotniej na dworze tym bardzie intensywne. Można niekiedy zauważyć po odpaleniu silnika w takich warunkach wypluwanie wody z końcówki tłumika zwłaszcza do dodaniu gazu. Jeżeli często jeździsz na krótkich trasach przegoń samochód na trochę dłuższej trasie tak żeby układ wydechowy mógł się porządnie wygrzać, odparować. http://blog.bestdrive.pl/23063-bialy-dy ... ej-usterka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienic NOx sie da samemu, ale musisz miec podnosnik. Po wymianie trzeba zrobic adaptacje ISTA. W N53 czesto pada NOX, ori jest drogie, uzywanej nawet nie kupuj. Jest altenratywa, troche tansza i jest spokoj do konca zywota tego auta - NOxem
b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wymienic NOx sie da samemu, ale musisz miec podnosnik. Po wymianie trzeba zrobic adaptacje ISTA. W N53 czesto pada NOX, ori jest drogie, uzywanej nawet nie kupuj. Jest altenratywa, troche tansza i jest spokoj do konca zywota tego auta - NOxem

 


o jakiej alternatywie mówisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienic NOx sie da samemu, ale musisz miec podnosnik. Po wymianie trzeba zrobic adaptacje ISTA. W N53 czesto pada NOX, ori jest drogie, uzywanej nawet nie kupuj. Jest altenratywa, troche tansza i jest spokoj do konca zywota tego auta - NOxem

 


o jakiej alternatywie mówisz?

 

Np.

NOXEM 402


BMW F10 lub F11 z silnikiem N53B30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienic NOx sie da samemu, ale musisz miec podnosnik. Po wymianie trzeba zrobic adaptacje ISTA. W N53 czesto pada NOX, ori jest drogie, uzywanej nawet nie kupuj. Jest altenratywa, troche tansza i jest spokoj do konca zywota tego auta - NOxem

 


o jakiej alternatywie mówisz?

 

Np.

NOXEM 402


BMW F10 lub F11 z silnikiem N53B30.

 

Teraz do tego doszedł błąd 140601 wypadanie zapłonu w cylindrze 6 komputer wtrysku jest wyłączony ;/

Auto bo wymianie świec jakiś miesiąc temu.

Cewki podmienione wypadanie na tym samym cylindrze.

Wypadanie po odpaleniu auta (po nocy lub dłuższym postoju) chwile chodzi normalnie a po około 10 sekundach - wypadanie zapłonu.

Zaważyłem problem tylko na zimnym jak auto chwile pochodzi problem znika.


Czy to też może być od tej sondy Nox?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki index mają Twoje wtryski? Jeżeli nie masz wtrysków z indexem 11, to niestety czeka Cię wymiana wszystkich 6 na najnowszy index. Zamienić wtrysk miejscami możesz, ale to nie pomoże. Jeżeli nie masz od razu kasy na wymianę 6 sztuk, możesz kupić "na raty" bankami.


Bank 1 (1-3 cylindry)

Bank 2 (4-6 cylindry)


Wtryski nie mogą być mieszane ze starymi indexami.


Nie kupuj używanych wtrysków z indexem 8-10 (one i tak padną, lub już są padnięte).


Nie radzę jeździć długo z lejącym / wadliwym wtryskiem, bo niebawem całe paliwo zaleje katalizator (a w N53 jest ich dwa i 4 sondy) i będzie śmietnik.

b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki index mają Twoje wtryski? Jeżeli nie masz wtrysków z indexem 11, to niestety czeka Cię wymiana wszystkich 6 na najnowszy index. Zamienić wtrysk miejscami możesz, ale to nie pomoże. Jeżeli nie masz od razu kasy na wymianę 6 sztuk, możesz kupić "na raty" bankami.


Bank 1 (1-3 cylindry)

Bank 2 (4-6 cylindry)


Wtryski nie mogą być mieszane ze starymi indexami.


Nie kupuj używanych wtrysków z indexem 8-10 (one i tak padną, lub już są padnięte).


Nie radzę jeździć długo z lejącym / wadliwym wtryskiem, bo niebawem całe paliwo zaleje katalizator (a w N53 jest ich dwa i 4 sondy) i będzie śmietnik.

 

Ok dzięki za odpowiedz.

Zrobię zdjęcie numeru na wtrysku.


I na zimnym tak dziwnie powietrze słychać pod maska jak by się dusił z dolotu powietrza.

Po rozgrzaniu nie ma żadnych błędów.

O dziwo nie ma teraz błędów noxa tylko to wypadanie zapłonu na szóstym.


Nie wypadał by również po rozgrzaniu a nie tylko na zimnym?

Edytowane przez pablorza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

79610544e3481.jpg


Jakoś dałem rade zrobić takie zdjęcie bez wyciągania.

A nie kupie nowego ze starym indeksem?


https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacz-benzyna-bmw-13537589048-n43-n53-8703292466


Wychodzi jakieś 1000zł za jeden.

To po 3 mogę wymienić?

wpierw 4, 5 i 6


liczę pierwszy od zderzaka?


Bedę sam wymieniał. Dla grzebiącego w autach hobbistycznie to chyba nie problem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze do N53 i N43 sa wtryski z numerem 11, nie można już kupić starszych. Ty masz index 8 - czyli od nowosći niestety. Będą padały co chwile kolejne, więc wymiana Cię nie ominie. Tylko zakup wszystkich 6 nowych rozwiąże problem. Możesz na razie kupić na ten bank co masz błąd - czyli bank 2 (4-6). Cylinder 1 zaczyna sie od zderzaka. Wymienić sam możesz, ale trzeba je później zakodować oraz zrobić adaptacje. Do nowego wtrysku potrzebny Ci będzie jeszcze taki "ring" - uszczelka, nie ma ich w zestawie, trzeba kupić osobno. Jak już wyjmiesz stary wtrysk i będziesz gotowy na wsadzenie nowego, to dopiero w tej chwili wyjmij osłonkę z nowego wtrysku. Masz na wsadzenie go w cylinder około minuty. Potem gumowa uszczelka się może zniekształcić.
b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze do N53 i N43 sa wtryski z numerem 11, nie można już kupić starszych. Ty masz index 8 - czyli od nowosći niestety. Będą padały co chwile kolejne, więc wymiana Cię nie ominie. Tylko zakup wszystkich 6 nowych rozwiąże problem. Możesz na razie kupić na ten bank co masz błąd - czyli bank 2 (4-6). Cylinder 1 zaczyna sie od zderzaka. Wymienić sam możesz, ale trzeba je później zakodować oraz zrobić adaptacje. Do nowego wtrysku potrzebny Ci będzie jeszcze taki "ring" - uszczelka, nie ma ich w zestawie, trzeba kupić osobno. Jak już wyjmiesz stary wtrysk i będziesz gotowy na wsadzenie nowego, to dopiero w tej chwili wyjmij osłonkę z nowego wtrysku. Masz na wsadzenie go w cylinder około minuty. Potem gumowa uszczelka się może zniekształcić.

 


Czy ten wysprzęglik wtrysku muszę kupić nowy? o to chodzi?

6308_13537564751.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.