Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Kupiłem jakiś czas temu e38 2.8 z gazem nalot 420tys. Jak myślicie czy takim autem w trasę można jechać? Co przed taką trasą sprawdzić, wymienić?
Opublikowano

Trasa może mieć 50km a może mieć 5000km.

Możesz wymienić nic a może trzeba będzie wymienić cały samochód.

Nikt Ci nie odpowie rzeczowo na takie pytanie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Najlepiej kup dobre assistance bo nie da się wszystkiego przewidzieć czy wymienić.
Opublikowano

Kazde auto trzeba sprawdzic przed trasa.


W e38 po kims co nie dbal moze sie stac wszystko :)


Warto zadbac o uklad chlodzenia,wymienic paski i sprawdzic stan rolek

Chlodnice pekaja ze starosci - wymienic razem z przewodami do swietego spokoju

Obudowy termostatu i zbiorniczki plynu pekaja ze starosci

Paski sie zrywaja i uszkadzaja kupe rzeczy przy okazji

Pompy wody sie zacieraja

Wentylatory chlodzace klime nie dzialaja

Sprawdzilbym stan dyfra-lubia uszczelniacze puszczac.

Wycieki ze skrzyni biegow sprawdzic-uszczelniacze puszczaja


Ja wozilem ze soba zawsze obudowe termostatu,zbiorniczek plynu i klucz 32 w bagazniku jadac w dalekie trasy i raz musialem o 3 ciej nad ranem wymienic obudowe termostatu....


Kolejnym razem silniczek wycieraczek odmowil posluszenstwa w deszcz i musialem czekac na dobra pogode :)

Opublikowano

W nowym tez mogą się psuć różne rzeczy. Nie ma reguły.

Jednego czego bym nie zrobił to wyjazd w długa trasę świeżo kupionym samochodem.

Bałbym się niespodzianek, o których sprzedający nie mówił. Zrób trochę km wokół komina, jakieś przeloty autostradowe (lubią się wtedy ujawniać usterki jak przez dłuższy czas trzymasz samochód „na obrotach”.

Zrób kontrole wszystkiego co się da, powymieniać elementy eksploatacyjne, które wymienia się okresowo - oleje, filtry, paski... No chyba, że kupiłeś z faktycznie pewnego źródła i wszystko było na czas robione.

Jak się nie znasz to daj komuś co ogarnia takie tematy, niech pojeździ, posłucha - cześć podzespołów daje wcześniej znać, że ich żywot się kończy - niektóre łożyska, czasem pompa wody, rolki napinaczy itp.


Natomiast wszystkiego nie przewidzisz. Elektronika startująca często pada bez wcześniejszych ostrzeżeń. Takie starsze samochody wymagają uwagi. Ja sobie sam w większości zakresu serwisuje i staram się przy okazji różnych prac sprawdzić to co jest w zasięgu - jak robię coś koło jakiegoś modułu czy wtyczki to ja przy okazji odepne, sprawdzę czy korozji nie ma, przesmaruje specyfikiem do kontaktów...


Wiesz, nalot ponad 400 tys km może oznaczać agonię niektórych podzespołów ale i też, że zskończyly swój żywot 100 tys km temu i ktoś już je wymienił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.