Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Od ponad 10 lat jeżdżę dieslami. Od 6 lat są to SUV-y i jakoś ciężko wyobrazić mi sobie go z silnikiem benzynowym. Testowałem sobie X3 30i i mimo iż silnik ma swoją moc to serii 3 pracuje on kompletnie inaczej. W X3 czuć że ma co robić. Także chciałem benzynę, dałem jej szansę ale zostanie jednak diesel. I teraz moje pytanie. Czy w G01 20d, da radę poznać wypalanie się filtra DPF? Ewentualnie czym skutkuje przerwanie wypalania? Aktualnie mam XC60 D4 i tam to jest jakaś porażka. Nie da się w żaden sposób rozpoznać że proces wypalania się rozpoczął a 2 - 3 przerwania skutkują przybywaniem oleju i zapalaniem się informacji o jego nadmiarze. Nie wiem, nigdy w życiu nie miałem w żadnym aucie problemów z filtrem DPF. Volvo jest pierwszym takim samochodem. Musiałem sobie kupić skaner OBD i jeżdżę z wpiętym, telefon łączy się z nim po wifi i tam widzę kiedy się wypala i jak jest zapełniony bo nie zamierzam wymieniać oleju co 3kkm.

Opublikowano
Od grudnia ubiegłego roku jeżdżę G01 20d. Od zakupu przejechałem niespełna 10k km (80% trasa, 20% miasto). Będąc w trasie raczej ciężko wydedukować kiedy następuje wypalanie DPF, żadne komunikaty nie pojawiają się na wyświetlaczach (chociaż mogę się mylić). Na trwające wypalanie świadomie trafiłem (najprawdopodobniej) jeden raz, po przejechaniu 2 k km jak po 60 kilometrowej trasie wjechałem do garażu. Po zaparkowaniu i wyjściu z samochodu (pomimo niskiej temperatury - około 5 stopni) wyczuwalny był intensywny zapach spalenizny, wentylator pracował, klapy grilla były odsłonięte. Wtedy jeszcze nie wiedziałem co to oznacza. Po przejrzeniu forum xbimmers wydedukowałem, że było to najprawdopodobniej wypalanie DPF. Po 3k km wymieniłem olej, nie zauważyłem, aby był jakoś szczególnie "wodnisty". Od tego czasu nie trafiłem na ponowne wypalanie DPF - najprawdopodobniej wszystko dzieje się w trasie i po powrocie do domu jest już po wszystkim. Osobiście, jak kolejny raz trafię na trwające wypalanie, zapewne pojeżdżę jeszcze kilkanaście kilometrów, aby na spokojnie zakończyć proces wypalania.
Opublikowano

Ja się samego wypalania nie boję bo ok, czasem zdarza mi się podjechać gdzieś kilka km ale robię też trasy po kilkadziesiąt km w jedną stronę także ma się gdzie wypalić. Ale to jak to jest rozwiązane w Volvo to jakaś porażka. Zresztą poprzednie modele też miały z tym problem. Ludziom nawet zacierały się silniki i wymieniali im w ramach akcji serwisowej. Jeżeli już mają taki system że paliwo jest dotryskiwane do komory spalania i przerwanie skutkuje ściekaniem ON do oleju silnikowego to powinni w jakikolwiek sposób informować że trwa wypalanie aby użytkownik mógł kontynuować ten proces. Ale po co skoro można nie informować i zarabiać na wymianach oleju. Dlatego do było moje pierwsze i ostatnie Volvo.


A czy BMW ma jakiś techniczny magnet na którym można skontrolować poziom oleju czy tak samo jak w Volvo jest tylko czujnik który jak to mi powiedziano w ASO, jest wyłącznie poglądowy :D. Rozbroił mnie ten tekst. Elektroniczny wskaźnik jest poglądowy ale bagnetu fizycznego nie ma więc jak chcesz sprawdzić poziom oleju, zapraszamy do ASO. Koszt 5 stówek.

Opublikowano
Standardowo w idrive można zweryfikować poziom oleju. Samochód musi być rozgrzany, wypoziomowany, a skrzynia ustawiona w tryb P lub N. Włącza się procedurę pomiaru, która trwa kilkadziesiąt sekund, obroty silnika rosną i finalnie otrzymujemy komunikat ze zobrazowanym poziomem oleju jak na fizycznej miarce. Fizyczna miarka również znajduje się w silniku. Jest ukryta pod osłoną silnika. Natknąłem się na nią przypadkowo podczas wymiany filtra oleju.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć,

Wracam do tematu wypalanie DFP-a w 20d. Dziś miałem pierwsze wypalanie i powiem Wam, że byłem bardzo zaskoczony bo nie mogłem w ogóle rozpoznać tego, że trwa proces wypalania. W aplikacji CarScanner widziałem już poziom sadzy 100%, status regeneracji zmienił się z 0 na 2 czyli trwa regeneracja aktywna ale gdyby nie ten interfejs, to ja bym nigdy nie wiedział że coś się wypala. Do tego stopnia, że nawet system start stop był aktywny i jak zatrzymywałem samochód to ten normalnie gasił silnik. Myślicie że to normalne? To samo podczas jazdy jak puszczałem gaz i lekko hamowałem to silnik się wyłączał. Filtr wypalił się do końca bo finalnie poziom zapełnienia miałem 0%. Kurcze, może faktycznie w BMW nie będzie problemu z filtrem. Mam bardzo złe doświadczenia z Volvo. Tam jak przerwałem 2 - 3 wypalania to podnosił mi się poziom oleju w silniku, zapalał się komunikat o zbyt wysokim poziomie oleju i musiałem jeździć do serwisu na wymianę. Dlatego zawsze jeździłem z interfejsem i wiedziałem mniej więcej co ile się wypala i jak zbliżał się ten moment to kontrolowałem proces aby go nie przerwać bo już miałem dość wymieniania oleju co 3 tysiące kilometrów.

Opublikowano

Ja w zeszłym roku miałem sytuację, że przez 3 tygodnie jeździłem wokół komina na krótkich dystansach. Zapalił mi się w pewnym momencie check engine i zasięg Ad-blue zaczął wariować i pokazywać wartości rzędu raz 500 km, raz 4500 km - gdzie w zbiorniku miałem 3/4 tego Ad-Blue. Już się umówiłem na serwis, ale miałem jeszcze w między czasie trasę 20 km do sąsiedniego miasta… jak dojechałem na miejsce, zgasiłem silnik, załatwiłem sprawę, wracam do auta, odpalam silnik - check engine zgasł i wszystko wróciło do normy. Później już nie miałem tej sytuacji. Jednak po tej akcji kupiłem adapter OBD i aplikację BimmerLink - czasem jak się zdarzy jeździć za długo tylko wokół komina to podłączam adapter i sprawdzam jaki jest stan filtra.

Uwaga dla nieobeznanych: nie można jeździć cały czas z wpiętym adapterem, bo po uzbrojeniu alarmu często się zdarza, że alarm się wzbudza i wyje - co jest też napisane w instrukcji.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

ja jezdze LCI od stycznia 2.0D z mild hybrid

nie wiem kiedy sie to uruchamia poza tym że czasem wentylatory po zgaszeniu wyją

mam 16kkm przejechane, stan Adblue chyba 70% - moge dolac 7L

w Tiguanie 2.0TDI 150KM spalał mi 10L adblue na 8 kkm wiec w BMW znacznie mniej tego wypalania jest

absolutnie bezporoblemowe, nawet gdy robiłem dużo krótkich odcinków 10km po miescie

Opublikowano
Właśnie sam się zastanawiałem nad zakupem tej aplikacji BimmerLink. Ona kosztuje 169zł. Powiedz proszę, masz ją wyłącznie na telefonie czy może jest ona dostępna z poiomu CarPlay'a?
Opublikowano
Właśnie sam się zastanawiałem nad zakupem tej aplikacji BimmerLink. Ona kosztuje 169zł. Powiedz proszę, masz ją wyłącznie na telefonie czy może jest ona dostępna z poiomu CarPlay'a?

 

Niestety nie ma tej apki w CarPlay-u - sprawdzałem przed chwilą, a faktycznie by się przydała.

Sprawdzałem też w ustawieniach i nie ma opcji włączenia, żeby było na CarPlay.


Pod tym filmikiem wyczytałem w komentarzach, że jest możliwy BimmerLink w CarPlay-u, ale trzeba zrobić jailbreaka na telefonie - a takie zabawy nie dla mnie :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Właśnie sam się zastanawiałem nad zakupem tej aplikacji BimmerLink. Ona kosztuje 169zł. Powiedz proszę, masz ją wyłącznie na telefonie czy może jest ona dostępna z poiomu CarPlay'a?

 

Niestety nie ma tej apki w CarPlay-u - sprawdzałem przed chwilą, a faktycznie by się przydała.

Sprawdzałem też w ustawieniach i nie ma opcji włączenia, żeby było na CarPlay.


Pod tym filmikiem wyczytałem w komentarzach, że jest możliwy BimmerLink w CarPlay-u, ale trzeba zrobić jailbreaka na telefonie - a takie zabawy nie dla mnie :roll:

 

Ja bym zrobił ale wtedy masz już po gwarancji na telefon a mój ma dopiero 4 miesiące :D. Szkoda, bardzo szkoda bo naprawdę dostępność takiej apki w CP była by świetna. No nic, chyba ją sobie kupię bo CarScanner z BMW tak średnio działa. W Volvo jak się wypalał DPF to widziałem jak poziom zapełnienia filtra spada. W BMW tego nie widać. Cały czas jak jechałem i trwała regeneracja miałem poziom zapełnienia 100%. Powoli zaczynałem się wkurzać. Ale później nagle status regeneracji zmienił się z 2 na 0 i poziom zapełnienia spadł do 0%. Czyli działa to zero jedynkowo. Albo 100% albo 0%. Zobaczę jak to będzie w tym BimmerLinku.

Opublikowano
W BimmerLinku ładnie to widać, pokazuje zapełnienie sadzą w gramach, statusy, temperatury, kilometry od ostatniego wypalania, czy też średni przebieg między wypalaniami. Poza tym można sprawdzić błędy i takie tam inne ficzery. Generalnie polecam, działa u mnie bez problemu.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

naprawde chce Wam sie patrzec ile sadzy jest aktualnie w DPFie? ;)

autem trzeba jezdzić, cieszyć sie jazdą i od czasu do czasu przegonić fure porządnie

Opublikowano

Tylko trzeba wiedzieć czasem kiedy przegonić fure, żeby to coś dało :roll:

Na ślepo to możesz przegonić furę i po tym przegonieniu trafić na moment tuż przed wypalaniem, np do 33g sadzy w filtrze i Ci się wypalanie nie załączy :wink:

Trzeba po prostu jeździć i czasem nie najkrótszą drogą :mrgreen:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
W BimmerLinku ładnie to widać, pokazuje zapełnienie sadzą w gramach, statusy, temperatury, kilometry od ostatniego wypalania, czy też średni przebieg między wypalaniami. Poza tym można sprawdzić błędy i takie tam inne ficzery. Generalnie polecam, działa u mnie bez problemu.

 

A wiesz może, czy w tej aplikacji da się ustawić poziom zapełnienia filtra, żeby pokazywał go w % a nie w gramach? Bo gramy nic nie mówią. Nie wiadomo kiedy będzie się wypalał. W CarScannerze jest w % i tam wiadomo że jak doleci do 100% to będzie regeneracja.

Opublikowano

Nie jestem pewien czy jest wskaźnik w procentach (jest tego sporo), chyba nie ma. Można sobie dobrać parametry do tzw. „Dashboard” (jakby pulpit), gdzie się samemu wybiera wskaźniki do obserwowania.

Myślę, jednak że niespecjalnie jest to potrzebne bo jak się zbliża do wartości 33-35g to przy „sprzyjających” warunkach uruchamia się procedura wypalania. Pojawia się status „Regeneration request” wartość 1 i jak są warunki do wypalania to uruchamia procedurę, zmieniając też tryby na 2 i 3, wtedy też widać jak temperatura w wydechu szybko rośnie i dochodzi nawet do 700 st C. Ładnie wtedy widać jak ilość sadzy w dpf się zmniejsza stopniowo do poniżej 10g. Najmniej co mi pokazywało to 4,5g po wypaleniu.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie jestem pewien czy jest wskaźnik w procentach (jest tego sporo), chyba nie ma. Można sobie dobrać parametry do tzw. „Dashboard” (jakby pulpit), gdzie się samemu wybiera wskaźniki do obserwowania.

Myślę, jednak że niespecjalnie jest to potrzebne bo jak się zbliża do wartości 33-35g to przy „sprzyjających” warunkach uruchamia się procedura wypalania. Pojawia się status „Regeneration request” wartość 1 i jak są warunki do wypalania to uruchamia procedurę, zmieniając też tryby na 2 i 3, wtedy też widać jak temperatura w wydechu szybko rośnie i dochodzi nawet do 700 st C. Ładnie wtedy widać jak ilość sadzy w dpf się zmniejsza stopniowo do poniżej 10g. Najmniej co mi pokazywało to 4,5g po wypaleniu.

 

A co ile mniej więcej Ci się wypala? U mnie co ok 530km. Wydaje mi się że dosyć często. W Volvo miałem wypalanie co ok 800km. Czyżby BMW bardziej kopciło?

Opublikowano
Czasem nawet co 300 km wypala, jak jeżdzę dynamiczniej wokół komina, ale też zdarzyło się że wypalał po 700 km, ale zdecydowanie więcej w trasie byłem. Średnio mi wypala po niecałych 500 km.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie, wiecie może co oznacza metryka Oil ash mass in DPF? Czy tłumaczy się to dosłownie czyli zaolejenie filtra? Jest jakaś graniczna wartość tego parametru? Co się dzieje po jej przekroczeniu? Filtr do wymiany? Mam przejechane 3000km i wartość jaką mi wskazuje ta metryka to 0.23g. nie wiem czy to dużo czy mało.
Opublikowano

„Oil ash mass in DPF”

Nie obserwowałem tego parametru, ale aktualnie mam przejechane 31 tys km i wartość u mnie tego to 6,99g. Jak to z czasem/przebiegiem się zmienia to nie wiem. Dla mnie istotną wartością jest „Soot mass in DPF” - jak zbliża się do wartości 33-35 g to może wystartować procedura wypalania.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Ok, czyli Tobie też to rośnie. Swoją drogą ciekawe co to za metryka. Myślałem (tłumacząc ją dosłownie), że ona mówi o zaolejeniu filtra i że silnik bierze mi olej ale tego nie ubywa. Swoją drogą ciekawe czy ten wskaźnik ma jakiś górny limit i co się dzieje po jego przekroczeniu. Na razie jeżdzę i póki co jestem zadowolony bo problemów nie mam żadnych (w przeciwieństwie do Volvo). Mam wrażenie że w BMW problem zacznie się dopiero, jak ktoś faktycznie jeździ po 2km dziennie i ten filtra zapcha na amen. Ale jak się robi przynajmniej 2 razy w tygodniu takie trasy jak ja, czyli po 120km, to raczej ciężko jest doprowadzić do całkowitego zapchania filtra.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Taka ciekawostka.

W aplikacji BimerLink w sekcji DPF jest opcja „Regeneration request” czy coś takiego.

Wcisnąłem tą opcję i wywołałem tym procedurę wypalania DPF, celowo jechałem ekspresówką i proces regeneracji przebiegał inaczej niż zwykle ( nawet na cyfrach wyświetlanych w aplikacji), sam proces wypalania trwał wyraźnie dłużej i po zakończeniu procedury sadzy było prawie 0, a parametr „Oil ash mass in DPF” też spadł do 0. :P

Czyli z tego wynika, że ta opcja wywołuje jakby gruntowniejszą procedurę wypalania.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Ooo, to bardzo ciekawe. A powiedz mi @KrzychoM, nie zauważyłeś teraz u siebie częstszego wypalania? Bo zastanawiam się co u mnie się dzieje z tego względu że zawsze miałem te interwały co ok 550km a teraz, nie zmieniając kompletnie nic w stylu jazdy i dystansach, ten interwał zmalał do 400km. Nie wiem od czego to zależy. Teraz mam przejechane od ostatniego wypalania 395km i 33g sadzy.
Opublikowano
temperatura robi swoje, samochód dłużej czasu potrzebuje, żeby się dogrzać do temperatury roboczej, a na zimnym tej sadzy odkłada się najwięcej.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
temperatura robi swoje, samochód dłużej czasu potrzebuje, żeby się dogrzać do temperatury roboczej, a na zimnym tej sadzy odkłada się najwięcej.

 

Właśnie tego tak obstawiałem ale nie miałem pewności. Wiadomo że na zimnym silnik generuje więcej sadzy. No nic, jutro jadę w trasę i może jak mi się nie rozpocznie procedura wypalania do autostrady to sam ją załączę. Ja ten przycisk widziałem już dawno bo od początku zainstalowania apki go mam ale bałem się wciskać :).


Swoją drogą ciekawe jak jest w silnikach 3 litrowych. Czy tam podobne interwały są. Bo jednak taka R6'tka generuje na pewno więcej sadzy niż R4,


Teraz dopiero zauważyłem że Ty masz przecież szóstkę :). Czyli widać jest podobnie :).

Opublikowano
odnośnie interwałów w R6 to ciężko u mnie określić, bo różnie jeżdżę - mocno mieszany cykl użytkowania auta :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.