Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wesołych świat, smacznego jajka i mocno zakrapianego Dyngusa to po pierwsze :)


A teraz prosiłbym o pomoc w diagnozie problemu.

E90 polift 2009r 318i N43B20.

Przebieg udokumentowany 200.000km


Objawy:

- nierówna praca silnika na wolnych obrotach (przenosi drgania na lewarek zmiany biegów i karoserię)

- zimą praktycznie bez ssania po odpaleniu (Obroty od razu poniżej 1000)

- zapala się Check Engine na wolnych obrotach ale tylko na rozgrzanym silniku (czasami gaśnie po wciśnięciu pedału gazu)


Wskazówki - Auto mam kilka miesięcy i niestety było jeżdżone na krótkich dystansach do 1-3km zimą. Bardzo proszę o jakieś wskazówki żebym nie błądził po omacku i dzięki za pomoc.

Chyba prościej będzie jak wrzucę cały log z programu tutaj są wszystkie świeże błędy.


Car Scanner ELM OBD2 DTC report Selected brand: BMW VIN: WBAPF51000A430059 ============1============== P0303 Raw code: 0303 ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Oczekująca OBDII: Cylinder 3 - misfire detected BMW: Cylinder 3 Misfire Detected ============2============== 2FD4 Raw code: 2FD4 ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna ============3============== 3072 Raw code: 3072 ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Oczekiwana usterka obecna ============4============== 29CF Raw code: 29CF ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Oczekiwana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy ============5============== 29D9 Raw code: 29D9 ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci ============6============== 2FD4 Raw code: 2FD4 ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna ============7============== 3072 Raw code: 3072 ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Oczekiwana usterka obecna ============8============== 29CF Raw code: 29CF ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Oczekiwana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy ============9============== 29D9 Raw code: 29D9 ECU: Jednostka sterująca silnika Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci ============10============== 2FD4 Raw code: 2FD4 ECU: Jednostka sterująca silnika #1 Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna ============11============== 3072 Raw code: 3072 ECU: Jednostka sterująca silnika #1 Status: Oczekiwana usterka obecna ============12============== 29CF Raw code: 29CF ECU: Jednostka sterująca silnika #1 Status: Oczekiwana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy ============13============== 29D9 Raw code: 29D9 ECU: Jednostka sterująca silnika #1 Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci ============14============== C947 Raw code: C947 ECU: SRS/Airbag Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna ============15============== A670 Raw code: A670 ECU: Center roof module Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci

Opublikowano

Przed jakąkolwiek diagnostyką i programowaniem czy kodowaniem warto sprawdzić działanie alternatora i naładowanie akumulatora.

Uszkodzone, stare, rozładowane aku, brak masy pomiędzy silnikiem a budą powodują różne inne trudne do wykrycia problemy.


Bmw diagnozujemy programem od bmw. Programy uniwersalne niby coś pokazują, ale po co sobie utrudniać życie.


Po pierwsze skasuj wszystkie błedy.

Odpal

Poczekaj chwilę

Odczytaj błędy ponownie.

Zamień miejscami cewki z trzeciego cylindra i pierwszego

Odczytaj błędy. Jeżeli błąd misfire przeniósł się na pierwszy cylinder masz problem z cewką

Jeżeli nic się nie zmieniło cewki zamień z powrotem, świecę z trzeciego cylindra zamień z pierwszym.

Jeżeli błąd się przeniósł masz świece do wymiany.


Typowe usterki

dla n43 warto pamiętać w skrócie:

-jak w każdym benzyniaku czujnika wałka lub wału (200 zł siemens), ewentualnie elektrozawory vanos (czujniki oe tylko, 400 zł)

-nox, pada zawsze, trzeba wymienić po prostu (nowy 1600 zł, używka 200-300 zł)

-trzeba dbać o świece - regularnie wymieniać - jak w każdym benzyniaku (ngk 40 zł/szt, lub denso 9 zł/szt)

-wgrać nowy soft do samochodu (ten ostatni z 2011 roku, koszt 50-200 zł)

-cewki czasem padają, najlepsze dostępne do delphi (cena nie duża poniżej 100 zł za sztukę)

-wtryskiwacze podobno się psują, więc albo wymiana na nowe (po zmianach to duża kwota bo 900 zł/szt, ale jak padnie jeden to można tylko ten jeden wymienić) albo szukanie używanych i ryzyko

-co 80.000 wymiana napinacza rozrządu (poniżej 100 zł)

-olej co 10.000km (5W30)

-raz na jakiś czas trzeba mocno przegonić na autostradzie by wypalić siarkę z katalizatora



Wrzuć loga po skasowaniu błędów i odczytaniu ponownym.

Opublikowano

Bardzo dziękuję za sensowną i wyczerpująca odpowiedź. Super to rozpisałeś wszystko dzięki.


Zapomniałem napisać że pod maską słychać dziwne trzaski które nie dochodzą z silnika tylko z osprzętu. Wydobywają się jakby z okolic lewego kielicha amortyzatora. Może to jakaś następna wskazówka.


Ogólnie jeśli chodzi o tematykę dbania o BMW to jestem w temacie ostatnie 5 lat użytkowałem N42b18 i zrobiłem na tym motorze prawie 100tyś km więc przerobiłem większość napraw i typowych bolączek.

Jednak widzę że kilka lat do przodu i sprawa bardziej się komplikuje. Wiadomo olej co 8-11tyś km maks. kiedyś Castrol 5W30 i teraz ostatnio lałem Motula X-Clean. W tym egzemplarzu jeszcze nie wymieniałem oleju ale już niedługo.


Takie pytanie mam do zrobienia trasę około 300km w dwie strony zanim zajmę się naprawą chyba nie ma jakiegoś większego ryzyka że auto stanie w trasie z takich przyczyn?


Błędy skasowałem jak pojawią się znowu sprawdzę oczywiście ponownie czy coś się zmieniło i wrzucę logi. Postaram się użyć innego programu i nie poprzez Androida mam stary interfejs ELM327 tylko nie wiem czy w ogóle mi to zadziała, będę sprawdzał.

Opublikowano

Jak masz problemy z systemem NOX, czytaj padł czujnik NOX, to jedyne rozwiązanie to kupno NOXEM, poczytaj tu na forum.

Jak system NOX jest sprawny to do wypalania katalizatora wystarczy jednostajna jazda 110 km/h z ponad połową paliwa w baku.


Programy diagnostyczne na kompa - INPA lub ISTA, na androida - bimmertool.


Też leję Motula i jest spoko.


Co do cewek to chyba Boscha też się nadają.

Opublikowano

Sprawdzę najpierw tym Bimmertoolem w wersji lite jak błędy powrócą. Czy jest potrzeba kupowanie odrazu tej wersji za 70zł?

W ogóle to nigdzie nie mogę znaleźć linków tutaj do programów typu Inpa/Ispa... Czyżby jakieś ściśle tajne przez poufne albo słabo szukam. Ktoś może miał podobny problem z tymi trzaskami o których wspominałem bardzo mnie to intryguje.

I ogólnie dzięki za pomoc widzę że będzie mi ciężko wejść w temat nowszej BM'ki masakra jakaś ogólnie.

Opublikowano

Wykasowałem błędy. Odpaliłem silnik, popracował sobie 10-15 minut na wolnych obrotach nie jeździłem.

Check się nie zapalił ale po zgaszeniu silnika Bimmer Tool Lite pokazał jeden błąd


3072 - wyrównanie pracy cylindrów poprzez nierównomierną pracę cylindra 3.

Opublikowano

Dzięki.

Teraz tak. dzisiaj wreszcie miałem czas przejechać się, zrobiłem około 30km i wywaliło Check w trakcie jazdy i silnik pracował na 3 gary do restartu.


Błędy z Bimmera:

3072 wyrównanie pracy cylindrów poprzez nierównomierną pracę cylindra 3

2FD4 czujnik ciśnienia hamowania wiarygodność

29CF zaniki spalania cylindra 3


Ogólnie miarka się przebrała i jutro oddaję auto w dobre ręce, ale jeśli ktoś wie co oznaczająca te błędy dla mnie to bardzo prosiłbym o odpowiedź na co mam się szykować. To dla mnie bardzo ważne.

Opublikowano

Gdyby ktoś miał kiedykolwiek podobne problemy.

Trzaski o których pisałem wcześniej powoduje przepustnica. Po wypięciu wtyczki obroty falują a trzaskanie ustaje.

Więc będę miał wymieniona przepustnicę i cewki (świece już są nowe) i oczywiście olej + filtry. Z tego mówił mechanik jest szansa że wszystko to powoduje przepustnica i wtryski mogą być dobre. Oby tak to się skończyło.

Parametry poza skalą na 3 aż -800 pozostałe pokazywało lepsze parametry.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
I co było?

 

Jeśli chodzi Ci o falowanie obrotów i nierówną pracę to jeden wtrysk był do wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.