Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Na początku chciałbym zaznaczyć, że przeleciałem cały internet wzdłuż i wszerz, włącznie z forum.


Od ponad dwóch miesięcy walczę z ze swoim BMW E61 (po lifcie) - zeruje godzinę, datę, "dzienny przebieg", średnie spalanie, itp.


Stawiane diagnozy, które znalazłem w internecie to:


- klema IBS,

- akumulator,


W aucie (już w momencie zakupu) migały tylne światła stopu (boczne) - osoba sprzedająca twierdziła, że to kwesta ALTERNATORA - chwilę po zakupie oddałem do regeneracji - nic to nie zmieniło, światła wciąż migały.


Parę tygodni później, nie mogłem odpalić auta - padł rozrusznik - został wstawiony NOWY + NOWY akumulator.


3 tygodni później zauważyłem kolejny problem - zeruje godzinę, datę, "dzienny przebieg", średnie spalanie, itp. - zarówno z wyświetlacza pod licznikiem jak i na ekranie głównym.


Auto trafiło ponownie do mechanika - diagnoza: podczas uśpienia auta coś pobiera prąd. Została odłączona zmieniarka płyt. Prądu pobierało mniej, ale wciąż był pobór. Została wymieniona klema IBS na NOWĄ! Przeczesana cała elektryka - okazało się że MODUŁ ŚWIATEŁ. Został zmieniony na drugi, używany. BRAK POBORU PRĄDU + TYLNE ŚWIATŁA PRZESTAŁY MIGAĆ = BAJKA! Ale problem zerującego zegara itp. pozostał...

Elektryk rozłożył ręce i wszystkie obawy kierował w stronę akumulatora. Zauważył, że w stanie spoczynku "napięcie" spada poniżej 12V, odczytał nawet 9,8V (wybaczcie jeśli coś w tym zdaniu napisałem nie tak, kompletnie nie znam się na elektryce).

Wyjęliśmy akumulator - podczas wspomnianej wyżej wymiany rozrusznika chłopcy wstawili zwykły akumulator BOSH 100... (rozrusznik padł mi na wyjeździe, łapałem się pomocy u kogokolwiek, dziś wiem, że nie powinien być wstawiony zwykły). Wstawiliśmy VARTE 95AH AGM... akumulator został przypisany... problem kasującego zegara itp. pozostał... P O M O C Y!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwi mnie brak odpowiedzi na takim forum i po takim czasie...

 

Dlaczego się dziwisz? Każda fura może mieć inną przypadłość, doszedłeś już daleko, trzeba szukać kolejnych padniętych modułów. Zobacz w bagażniku na dole czy nie masz mokro, może tam Ci podcieka i kolejne moduły toną. Może moduł świateł dalej jest zalewany. Problemy elektryczne zdalnie ciężko ogarnąć. U mnie resetowałą się godzina i data jak zostawiałem wpiętą kostkę w OBD.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sory za tą niepewną odpowiedź ale czy w e60 nie ma w zegarach baterii podtrzymującej pamięć?

W e39 z tego co pamiętam była i czasem padała.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

PRoblemy z resetujacymi sie data godzina ustawienia pojawiaja sie na komputerze wtedy, gdy jest problem z ladowaniem.


Spadki ladowania to powoduja - za ladowanie odpowiada alternator i akumulator i przewody pomiedzy alternatorem i aku.


Udanej zabawy.

b28nl6U.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na początek sprawdź ładowanie w ukrytym menu na odpalonym silniku. Poprawne dla baterii agm to 14,9 bez dużych skoków

Jeśli tu wszystko będzie Oki to Odłącz IBS


Inna bateria nie ma wpływu na uszkodzenie rozrusznika wiedz tu ktoś wciska kit

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam. Dziękuję tym co zajęli głos, ja natomiast przepraszam, że nie zaglądałem po ostatnim wpisie.


Na początku kwietnia umówiłem się do kolejnego "Magika"... kolejnego, lecz tym razem naprawdę obiecującego. Kolejka 30-dniowa. Facet specjalizuję się wyłącznie w naprawach aut marki BMW (niewykluczone, że również robi inne auta, ale o BMW chyba wie wszystko).


Nadszedł ten dzień...! Gość podpiął komputer i od razu zwrócił uwagę na brak łączności z jakąś ścieżką/dróżką silnika z komputerem - sory, jeśli mocno mieszam (piszę, co pamiętam) i zaciekawił go błąd czujnika poziomu oleju w silniku - tłumaczył, że czujnik jest związany z ściężką z którą komputer samochodu ma problem z połączeniem - (zaraz po zakupie auta wymieniłem olej + wcześniej wymieniony czujnik - wyskakiwał błąd, którego przed wymianą nie miałem. Wymienił na kolejny, nowy, lecz ten sam model. Błąd wciąż wyskakiwał i jak to u mechaników "po znajomości" - "póki co jeździj tak, zajedziesz za tydzień/dwa to ogarniemy, mam w ch*j roboty, wszystko mi się przesuwa..." Tak jeździłem przez dobre pół roku... błąd jedynie na pulpicie. Później z nikąd pojawił się problem z znikającą godziną, aktualnym przebiegiem, średnią prędkością, tym, że auto nie witało światłami, itd.


Kilkukrotnie powtórzyłem dla "Magika", że czujnik poziomu oleju nie może mieć nic wspólnego z usterką, z która do niego się zgłosiłem, bo zanim to się stało, to z walniętym czujnikiem jeździłem pół roku... Rzekł 3 rzeczy: 1) że wadliwy czujnik może przeszkadzać w komunikacji miedzy silnikiem, a komputerem auto, bo jest na tej samej ścieżce również z innymi podzespołami, 2) fakt, że przez pół roku jeździłem tak i nie było problemów, a teraz są to nie wyklucza, że to właśnie nie przez czujnik, że objawy i nieporządane skutki mogły zostać właśnie zauważalne po takim okresie czasu, 3) tak, czy siak trzeba to rozwiązać, wszystko musi działać, nie można postąpić jak mój mechanik znajomy - spierdolić i zwlekać z dokończeniem roboty... Komputer, który podpiął pokazywał przede wszystkim to za główny problem.


Zaczął odłączać po kolei wszystko to co było podłączone pod wyżej wymienioną ścieżkę/dróżkę... nie pamiętam co wymieniał dokładnie, ale chyba światła, czujnik poziomu oleju i kilka innych. Odpiął czujnik i wszystko wróciło do normy. Auto zaczęło zapamiętywać przebiegi, średnie spalania, zaczął WITAĆ ŚWIATŁAMI :D


Przypomnę, że posiadam BMW e61, 2007r. POLIFT - Okazało się, że mój pseudo znajomy mechanik wstawił czujnik owszem dla BMW o tej serii i dla 2007 roku, ale PRZED LIFTEM...


W chwili obecnej wtyczka jest odpięta, zabezpieczona przed zabrudzeniem, wilgocią. Czujnik spełnia rolę KORKA :) Osłony w bagażniku. Czekam na wymianę oleju + NOWY CZUJNIK! (Aaa...! Kable od czujnika sprawdzone dla pewności, pomimo, że czujnik przed liftem. Gra!


Pociągnę trochę temat dla tych co dotrwali do końca historii. Jakim cudem jeździłem z tym czujnikiem pół roku? Owszem był błąd (jedyny błąd), nie wskazywał poziomu oleju, a dopiero po takim czasie okazało się, że zaczął zaburzać inne "podzespoły" auta?

Edytowane przez imkjkamilos
Opublikowano

Gdyby ktoś chciał namiar do MAGIKA OD BMW TO ZAPRASZAM - BIAŁYSTOK


Druga sprawa :) Powiększyła mi się rodzina i zdecydowaliśmy się z Żoną sprzedać nasze BMW. Chwilę jeszcze chcę się nacieszyć i myślę, że za max miesiąc wystawię ogłoszenie.


Zainteresowanych zapraszam do kontaktu - BMW e61, 2007, polift, 3.0d, jeszcze przed mapą :) chyba zdążę zrobić :) ceramika, kierownica M, lusterka M, Alufelgi 18 M. Nowe tarcze Zimerman Sport, nowy intercooler, nowe amortyzatory tył, uszczelnienie turbiny, nowa klema ibs, nowy rozrusznik + nowy akumulator AMG, zregenerowany alternator + nowe rolki, Polskie menu + najnowsza mapa Europa, olej wymieniany co 8-10kkm Millers Premium! = to wszystko za mojej kadencji, na wszystko dowody, rachunki! 534939336


https://iv.pl/image/GtsN4gr

https://iv.pl/image/GtsN8sm

https://iv.pl/image/GtsNKhF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.