Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


W moim E46 pojawił się ostatnio problem ( pierwszy raz takie zachowanie zarejestrowałem w zeszłym roku po czym był spokój , teraz objawy pojawiają się coraz częściej). Bez znaczenia od stylu jazdy , rozgrzania, warunków atmosferycznych raz na jakiś czas silnik zaczyna dziwnie pracować:

https://youtu.be/nYvzenOMu-g

A do tego co jakiś czas słychać mocne , jakby mechaniczne stuknięcie ( 43 -46 sekunda filmu poniżej):



Błąd odczytany INPA: 3F31 Fuel Rail Pressure Senson 'A'' , nie wiem czy ma to jakieś znaczenie , podczas tej "dziwnej" pracy korekcje : 0,2; -0,63; 0,01; 0,45; silnik ciepły , bieg jałowy.

Na ten czas napryskałem w kostkę od czujnika ciśnenia CR KONTAKT'u, ale jakoś wątpię żeby to mogło rozwiązać problem . Jakieś sugestie od czego zacząć ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3F31 DDE: czujnik ciśnienia w układzie common rail, sygnał

Zwróć uwagę na stan konektorów we wtyczce oraz przewodów zaraz za nią, ponieważ lubią się złamać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
3F31 DDE: czujnik ciśnienia w układzie common rail, sygnał

Zwróć uwagę na stan konektorów we wtyczce oraz przewodów zaraz za nią, ponieważ lubią się złamać.

 

Konektorki przeczyszczone, na przewodach nie widzę wizualnie żadnych złamań.


Nie mogę znaleźć mechanika z wolnym terminem, wobec czego postanowiłem wykonać test przelewowy wtryskiwaczy. Pierwsza próba odbyła się po dość długim czasie jak samochód stał w garażu po uruchomieniu silnika pracował on „normalnie” jeśli chodzi o jego dźwięk. Próba trwała 2 minuty( być może za krótko ) niemniej jednak wyniki przedstawiają się następująco:

1 wtrysk – 25ml

2 wtrysk -22ml

3 wtrysk -17ml

4 wtrysk - 19 ml


Stwierdziłem że test może nie być miarodajny, bo silnik wydawał się pracować prawidłowo. Następnego dnia, po krótkiej przejażdżce powrócił problem, nierówna praca i stukanie. Przystąpiłem zatem do testu nr 2. Test trwał około 1,5 minuty ( te stuki z silnika są przerażające ) i wyniki są następujące:

1 wtrysk – 60ml

2 wtrysk -60ml

3 wtrysk -50ml

4 wtrysk - 50ml


Na filmiku słychać te stuki ( nie wiem czemu na nagraniu są wyciszone, w realu to bardzo głośne trachnięcia) . Zaraz po odpaleniu silnik pracował normalnie, dlatego to „przegazowanie” na początku testu.

Jakoś te różnice między wtryskami nie wydają się duże ( gdybym test trwał dłużej proporcjonalnie pewnie by się powiększyły) ale skąd taka różnica między pierwszym testem gdzie było około +/-20 ml a drugim gdzie w nawet krótszym czasie „na przelew” poszło więcej paliwa +/- 60ml ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.