Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!


Od razu zaznaczam, że nie znam się za bardzo na motoryzacji, do tego nigdy w życiu nie miałem BMW.

Jeśli temat jest w złym dziale, serdecznie przepraszam.


Otóż, rozglądam się za nowym autem i naszła mnie myśl aby sprawić sobie BMW. Znajomy ma E39 V8 i sobie chwali. Mnie nie stać na takie mocne auto. Rozglądam się za E46 lub E90. Wszystko rozbija się o budżet. Czy do 20 tysięcy (No w porywach do 25) uda mi się kupić fajny i zadbany model? Silnik tylko benzynowy, nie jestem rajdowiec, jeżdżę raczej stonowanie. Przyznam, że wolałbym E90 z racji wieku tych aut.


Czy mógłbym liczyć na jakieś rady od Was? ;)

Opublikowano

E90 do 25k bez problemu uda się nabyć :)

Ja rok temu swoje właśnie w tym budżecie kupiłem.

Najważniejsze to dokładnie sprawdzić samochód przed zakupem pod kątem historii wypadkowej oraz serwisowej. Na okazje nie ma co się łapać, bo jak to mówią chytry dwa razy traci.

Na naszym forum jest kilka poradników odnośnie zakupu używanego BMW, warto je przeczytać.

W razie pytań pisz śmiało!

Pozdrawiam i życzę powodzenia w poszukiwaniach :)

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź! :)


Chciałem zapytać jeszcze o kilka kwestii.

Jeśli wybór padnie na E90, to jaki będzie najrozsądniejszy silnik (benzynowy). Rocznie pokonuję do 15 tysięcy kilometrów, głównie trasy podmiejskie, ewentualne wypady na wakacje gdzieś dalej.


Jak jest z kosztami eksploatacji tego samochodu? Są bardzo wysokie?


Czy skrzynia automatyczna w tych modelach jest godna polecenia czy raczej omijać szerokim łukiem?

Opublikowano

Co do automatu w E90 się nie wypowiem, nie miałem z nim większej styczności.

U siebie mam 2 litrową benzynę N43B20A. Silnik wrażliwy na niskiej jakości paliwo. Od zakupu przejechałem prawie 22 tysiące kilometrów i póki co jest ok. Olej wymieniam przed 10 tys km, świece wraz z cewkami również wymieniłem. I jeśli chodzi o silnik to tylko tyle przy nim robiłem. W internecie dużo się czyta o wtryskach, które nie lubią kiepskiego paliwa. Oprócz tego NOX - może być kosztowny przy usterkach.

Ogólnie przy E90 nie można oczekiwać kosztów serwisowania na poziomie starszych, prostszych aut. Tu jest jednak masa wlektroniki, czujników. Przy jakimkolwiek komunikacie bez dobrej diagnostyki szukanie usterki to wróżenie z fusów. Warto się zaopatrzyć w kabel komunikacyjny z samochodem. Zawsze jadąc do mechanika jest już jakiś zarys czego się możemy spodziewać.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.