Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cześć,

koledzy posiadam taką pompkę.

https://toya24.pl/product-pol-10001729-Pompka-podcisnieniowo-cisnieniowa-do-ukladu-hamulcowego-wakuometr.html?gclid=EAIaIQobChMIlt-sxtTX7wIVjpGyCh373wyqEAAYASAAEgK0V_D_BwE


posiada skalę do -1 bar.

czy mogę nią zmierzyć ile daje pompa ?

i w który przewód należy się wpiąć.

myślałem o tym który wchodzi do zbiornika podciśninia po prawej stronie auta (pasażera) przy turbo.

z góry dzięki za info.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W sumie cisza w temacie, to może coś dla potomnych

wziąłem tą pompkę i zacząłem badać temat.

Najpierw sprawdziłem szczelność oraz poziom jaki daje pompa podpinając się pod przewód idący od zbiorniczka pod kolektor ssący.

Nic nie uciekało...

a pompa daje 0,8 a nawet wyżej


następnie


Podpiąłem się pod przeswód idący od zbiornika do zaworów turbo



Doszedłem do tego krzyżaka i sprawdziłem oba zawory podpięte do niego... jeden trzyma a drugi zachowuje się tak



Czy ten zawór wg Was kwalifikuje się do wymiany ??

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Byłoby Extra.

Trochę ucieka. I sam nie wiem.

Tam potrzeba sporo na sterowanie turbinami.

Raczej taka nieszczelność może mieszać


Ale jak masz możliwość. Zrobić test na pewnym zaworze. To będę wdzięczny

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mała aktualizacja.

w moim wątku w glerii są szczegóły

poniżej niezły film dotyczący testu podciśnień.


Ogólnie niezły filmik o badaniu tego zagadnienia.


co do zaworów. wg mnie tak:

te małe zaworki, które są przy np. klapach powinny być całkowicie szczelne.

te duże sterujące przy turbo powinny budować podciśnienie przy zatkanym króćcu "wyjścia" ale dalikatnie mogą upuszczać bo działają odwrotnie -

impuls elektryczny w "dużym" zaworze (tak go nazwijmy) zamyka go co przymyka podciśnienie i powoduje ruch sztangi (zamknięcie klapy) Przy zgaszonym silniku klapa jest otwarta i po zbudowaniu podciśnienia przymyka się a następnie otwiera jeśli obroty i obciążenie odpowiednio wzrosną. więc te duże zawory wg mnie nie powinny trzymać ciśnienia całkowicie - ale może się mylę.


Winowajcą u mnie najprawdopodobniej jest rozszczelniony zbiornik podciśnienia - króćce uszkodzone - mocniejsze, sztywne przewody, które były założone wygieły mocno te króćce, do tego temperatura i temat "załatwiony".

chyba zwykłe silikony, niezbrojone tam założę.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tak żeby zakończyć temat.

miałem nieszczelność na dużym zbiorniczku... ktoś wężyk jakiś dziwny wcisną.

po wymianie jest ok. auto jedzie jak należy.


289bd453807160damed.jpg

9d513f8f54298395med.jpg

39b609881643bb87med.jpg


pozdrawiam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeciągał jakby trochę obroty a mocy nie było do 1500 rpm.

Jak zjeżdżałem z górki czasami niepotrzebnie zrzucał bieg.

Takie dziwne zachowanie jakieś.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
tak żeby zakończyć temat.

miałem nieszczelność na dużym zbiorniczku... ktoś wężyk jakiś dziwny wcisną.

po wymianie jest ok. auto jedzie jak należy.

Wcisnął wężyk bo był złamany ten plastikowy króciec, standard , ja też wymieniłem ten zbiorniczek, u mnie był obsmarowany silikonem :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no w przypadku sterowanych podciśnieniem silników nie powinno być kompromisów

8b87aa2ab1dc216bmed.jpg

ea530cb984aa6161med.jpg


co do objawów... na słuchawkach można usłyszeć... jak silnik pracuje nagle przy 1500.

filmik poniżej.


Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

co do objawów... na słuchawkach można usłyszeć... jak silnik pracuje nagle przy 1500.

filmik poniżej.


 

Mam coś podobnego u siebie, zawsze zaczyna się gdzieś od 1500obr i przy 2100obr znika. Podczas mocnego przyspieszania jest mniej słyszalne, podczas delikatnego bardzo. Może to jest taka sama przyczyna, sprawdzę to dzisiaj u siebie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

obstawiam zawory sterujące turbo.

u mnie zwyczajnie przycinały się i auto budowało podciśnienie z opóźnieniem

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.