Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy to normalne, że temperatura płynu chłodzącego sięga max. 106°C? Dzieje się tak głównie podczas szybszej jazdy na autostradzie/drodze szybkiego ruchu, ale podczas gdy auto nie jest w ogóle żyłowane.

Dodam, że wymieniłem dwa termostaty - EGR i główny, bo przed wymianą auto z kolei było permanentnie niedogrzane - osiągało max. 70°C.

Teraz szybko dochodzi do 90°C, ale moje pytanie właśnie dotyczy tych temperatur powyżej, dochodzących aż do 106°C. Czy przy tym silniku może tak być i nie należy się martwić, czy jest to powód do diagnostyki?


Auto: BMW 530dx, M57/T, 3.00 l, 173 kW

Opublikowano
Sprawdź w jakim stanie masz chłodnice, te termostaty to jakiej firmy ? Wiatrak chodzi ? Ja jeszcze nigdy nie widziałem 100 st , więc na pewno u Ciebie coś jest nie tak , zwłaszcza, że taka temp. pojawia się na trasie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie przy bucie bywa i 105.

Normalne.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Ja maksymalną temperaturę w swoim m57n zanotowałem 102 stopnie na postoju, gdy temperatura powietrza sięgała około 34 stopni

Przy pełnym bucie i v maxie nigdy nie przekroczyła 92 stopni, zawsze 88-89 stopni a tylko w korku w upalne dni dobija do 97 ale gdy włączy się wentylator spada na 94 i tak w kółko

Opublikowano

Chłodnice sprawdzałem i czyściłem, nie pomogło.

Termostat główny założyłem oryginał, a termostat EGR Behr (też chyba oryginał) - taki ze zeszlifowanym znaczkiem BMW.

Myślicie, że to ten EGR może być przyczyną?

Ewentualnie co moge jeszcze sprawdzić?

Opublikowano
Ja miałem najwięcej 103, taka temperatura jest normalna, po to jest korek który trzyma ciśnienie w układzie i podwyższa temperaturę wrzenia cieczy do około 115 st. :wink:
852c2d3fdc685c61m.png
Opublikowano
Podczas procedury wypalania dpf zwiększa się temperatura płynu chłodniczego. W Twoim przypadku podejrzewam że gdy jeździłeś z uwalonym termostatem, mogłeś mocno zapchać dpfa w związku z tym cykl procedury wypalania załącza się znacznie częściej niż w przypadku drożnego filtra dpf.
Opublikowano

Trop wydaje się być sensowny i też o tym myślałem, ale mam podgląd na apce kiedy następuje wypalanie DPFa. Pomimo, że nie jest wypalany temperatura oscyluje około 97-99 stopni. Czasem spada do 90-94, zazwyczaj podczas wolnej jazdy, lub w korku.

Swoją drogą co ile u Was mniej więcej wypala się DPF i przy jakiej ilości sadzy? I jak szybko ta sadza narasta?

U mnie jest tak, że wypalenie następuje do 0 a potem w szybkim tempie tj. około 1-2 dni znowu jest na poziomie 30/40. Czy to normalne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak u Ciebie stan pompy wody? Sprawdzałeś czy ma luzy?


U mnie przy 240000km nalotu (oryginalnego, na oryginalnej pompie) miała luz tak pokaźny, że po zdjęciu okazało się, że obrysowała blok. Ale temperatur nie sprawdzałem w tamtym czasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

PRosta robota - odkręcasz pokrywę metalową nad grilem, wycigasz wiatrak elektryczny i masz wgląd na paski.


Żeby sprawdzić luzujesz napinacz i sciągasz pasek (poszukaj sobie schematu, albo narysuj, żebyś wiedział jak go później założyć.)


No i łapiesz za rolkę od pompy wody i ruszasz przód tył i na boki. przód tył 1mm luz może być ok, ale luz boczny nie jest akceptowany.

Przy okazji pokręć resztą rolek, jak szurają i mają luzy to też śmieci.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A może masz po prostu zbyt dużo koncentratu w chłodnicy.

Temperatura powinba być raczej stała bez takich skoków i tu też może pompka wody być już niewydolna jak to było już pisane lub masz luzy na pasku i pompka nie jest wystarczająco kręcona wiedz sprawdź koło pasowe.


Co do drugiego pytania z wypalaniem dpf-a to wszystko zależy od trybu jazdy

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O faktycznie, o kole pasowym zapomniałem. Jak jest dojechane to możesz sprawdzić nawet na postoju - zapuszczasz klimę i kręcisz kierownicą na postoju. Jak będzie śmierdzieć gumą spod maski to też się podtapia. U mnie pod koniec koła pasowego przy skręcaniu światełko ładowania się zapalało podczas skręcania.

A także jak już będziesz przy paskach możesz foto telefonem trzasnąć z fleszem. Też może będzie widać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja miałem najwięcej 103, taka temperatura jest normalna, po to jest korek który trzyma ciśnienie w układzie i podwyższa temperaturę wrzenia cieczy do około 115 st. :wink:

 

Tak, korek awaryjnie otwiera się przy temperaturze 115 st ale gdyby ten silnik dostał takiej temp to puściłaby uszczelka pod głowicą i wygięłoby głowicę na 100%

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.