Skocz do zawartości

Błędy EGR i przycisk klapy bagażnika 3.0 diesel N57 (245 hp)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Od miesiąca stałem się posiadaczem BMW 5 GT F07 (3.0 diesel n57, rok 2010 - 245 koni) i mam kilka rzeczy tam do zrobienia, z czego z poniższymi dwoma chciałem się podzielić z Wami i zapytać o radę.

1. Podpiąłem auto pod kompa (carista + bimmer tool), gdyż auto czasami po odpaleniu traciło kompletnie moc na jakieś 5 - 10 sekund. Wywaliło takie błędy:

5'/F10/2010/Auto / D73N57A0

------------------------------------------------------------

MOTOR (!) [silnik]

282B00 exhaust gas recirculation rate control, control deviation exhaust-gas recirculation rate too low/positive control deviation

272E00 exhaust gas recirculation valve, plausibility: mechanical defect close to the closed Position

272F00 exhaust gas recirculation valve, plausibility: - mechanically faulty near open Position


Rozumiem, że problem leży w EGR. Teraz pytanie, czy zwykłe czyszczenie pomoże, czy mam się rozglądać za nowym zaworem EGR ? A jak czyścić to jakim specyfikiem ? (czytałem też o jakiejś akcji serwisowej EGR BMW, jak sprawdzić czy moje auto podlegało/podlega pod tę akcję?)


2. Zepsuł się przycisk otwierania tylnej klapy (tej od podnoszenia całej klapy razem z szybą) - wciskam i nic się dzieje (wcześniej musiałem 2-3 razy wcisnąć by otworzyć). Czy da radę tam się dostać do tego przycisku i go zdiagnozować? czy trzeba całą listę kupić nową ?


Jeżeli wątki podobne już istnieją to przepraszam, szukałem - nie znalazłem odnośnie F07.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Pozdrawiam

Zarath.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyszczenie EGR'a nie zawadzi.

Jeżeli chcesz to możesz użyć dedykowanej chemii - wpisz w googlach preparat do czyszczenia EGR i coś wybierzesz.

EGR pewnie jest tak zapchany, że przycina się w skrajnych położeniach i stąd te błędy.

Co do akcji na EGR to możesz wrzucić swój VIN do TEGO TEMATU i poczekać na odpowiedź.


Odnośnie przycisku klapy to sugerowałbym go wyjąć i sprawdzić czy kontaktuje.

Musisz pewnie zdjąć maskownicę, w której się on znajduje.

Żeby to zrobić to pewnie trzeba odkręcić dźwignię otwierania maski.

Rozumiem, że otwieranie w klapie czy z pilota działa?

pzdr

yaz

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi, odniosę się:

1. Właśnie nie wiem jak się dobrać do tego przycisku bo tam wszystko zabudowane jest. Z pilota otwiera się tylko klapa bez szyby (tzn. nie ma możliwości otworzenia całej klapy z szybą z pilota).

2. Z tego co wiem to kolektor ssący był robiony przez poprzedniego właściciela wraz z usunięciem klap i ingerencją w sterownik aby błędu nie wywalało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy możesz otworzyć dużą klapę z przycisku w klapie?

Skoro nie możesz otworzyć z pilota i okaże się, że i przycisk na klapie jej nie otwiera to przyczyna może siedzieć głębiej i podpięcie pod ISTĘ będzie pomocne.

pzdr

yaz

Opublikowano

Witaj.

Z pilota można otworzyć tylko "małą" klapę (nie ma przycisku do otwarcia całej klapy z szybą). Przycisk do otwierania całej klapy z szybą właśnie nie działa, a przyciski do regulacji maks. otwarcia klapy z szybą i zamknięcia klapy z szybą są widoczne po otwarciu całej klapy z szybą. Na moje to przycisk umarł, bo jak już wspomniałem, po zakupie auta ciężko chodził (trzeba było kilka razy nacisnąć aby otworzyć).

Opublikowano
Witaj.

Z pilota można otworzyć tylko "małą" klapę (nie ma przycisku do otwarcia całej klapy z szybą).

Mam GT z tego samego roku i u mnie można z pilota otworzyć dużą klapę. Podejrzewam, że u Ciebie jest podobnie. Być może nie działa cały system.

A propos klap wirowych, mój mechanik(naprawia tylko BMW), u którego serwisuję moje auta od 12 lat twierdzi, że w tych kolektorach nie ma klap, a już na pewno nie ma potrzeby ich usuwania. Jeżeli chodzi o BMW, ufam mu bezgranicznie - nigdy się nie zawiodłem.

Opublikowano

Mam GT z tego samego roku i u mnie można z pilota otworzyć dużą klapę. Podejrzewam, że u Ciebie jest podobnie.

 

Nie przeczę, że tak nie jest, być może po prostu ja tego nie potrafię jeszcze (auto mam od miesiąca) - możesz mi powiedzieć jak otwierasz z pilota dużą klapę? przytrzymujesz dłużej przycisk otwarcia klapy czy jak ?

 


A propos klap wirowych, mój mechanik(naprawia tylko BMW), u którego serwisuję moje auta od 12 lat twierdzi, że w tych kolektorach nie ma klap, a już na pewno nie ma potrzeby ich usuwania. Jeżeli chodzi o BMW, ufam mu bezgranicznie - nigdy się nie zawiodłem.

 

Auto nabyłem od dobrego znajomego - nie miał żadnego interesu w tym by mi mówić w tym temacie nieprawdę, a mówił wprost, że usuwał klapki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Źle zinterpretowałem wcześniejszą informację o braku możliwości otworzenia dużej klapy z pilota.

Sprawdź czy w idrive możesz przypisać funkcje otwarcia dużej klapy do któregoś z przycisków pilota.


Ja z kolei pytając o otwieranie dużej klapy z przycisku w klapie miałem na myśli przycisk w uchwycie zewnętrznym klapy - ten na jej środku.


Co do demontażu przycisku na słupku A.

Zerknij na dźwignię otwierania maski. Powinna być mocowana na wkręt.

Wykręcasz wkręt, zdejmujesz dźwignię i delikatnie podważasz osłonę, w której jest przycisk.

Osłona powinna być na zatrzaski/spinki.


Jeżeli chodzi o klapy wirowe to są w tych silnikach obecne.

Nie są aż tak problematyczne konstrukcyjnie do tych z np. M57.

Poprawili to w N57.

pzdr

yaz

Opublikowano

Nadal się nie rozumiemy :)

Nie działa mi przycisk otwierania całej klapy razem z szybą, który znajduje się na tylnej klapie (po prawej stronie listwy, po środku jest przycisk do otwierania małej klapy (bez szyby)). Co otwarcia z pilota - wyczytałem w instrukcji, że trzeba przytrzymać dłużej przycisk oświetlenia (romb) - sprawdzę i dam znać czy się otworzy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, teraz wszystko jasne. :D

W polifcie jest odwrotnie, uchwyt/przycisk z prawej otwiera małą klapę, a środkowy dużą.


W takim razie pewnie microswitch w uchwycie padł.

wg TIS'a żeby się dostać do uchwytu trzeba zdjąć dolną, zewnętrzną część małej klapy, listwę chromowaną na klapie, tapicerkę małej klapy i wtedy uchwyt.

pzdr

yaz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Nie będę zakładał nowego wątku, mam szybkie pytanko odnośnie czujników poziomowania świateł - czy one znajdują się przy wszystkich 4 kołach czy są tylko na 1 osi ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujniki poziomowania są zamontowane na wszystkich 4 kołach.

Wszystkie 4 maja taki sam nr części - 37146860843.

Masz adaptive drive lub edc?

pzdr

yaz

Opublikowano
Panowie, przepraszam, to nie ten temat, ale kompletnie nie znam się na forach... ledwo FB ogarniam. Może ktoś z Was wie jaki jest kąt natarcia F07? Planuje zakup, a mam dość spory zjazd do garażu na -1. W instrukcji nie ma ani słowa o tym. Z góry wielkie dzięki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Robert D,

musisz założyć nowy temat w dziale f07 i po kłopocie.

Napisz tam czy masz na myśli f07 przed czy po lifcie, albo z którego roku.

pzdr

yaz

Opublikowano
Czujniki poziomowania są zamontowane na wszystkich 4 kołach.

Wszystkie 4 maja taki sam nr części - 37146860843.

Masz adaptive drive lub edc?

 

Nie mam, zwykły zawias.

Takie błędy wypluł BTOOL

REM (!) [Tylny moduł nadwozia]

800FC0 Brak opisu

FEM (!) [Przedni moduł nadwozia]

9308B0 Brak opisu


PS. EGR wyczyszczony i narazie jest OK.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok,

w takim razie, w przypadku standardowego zawiasu i światła xenon pokazuje tylko jeden czujnik, na tylnej osi, lew strona, nr - 37146853755.

Co do błędów to


Fault Code: 800FC0 Fault Explanation: :TMS left: LWR error

Czyli błąd modułu automatycznej regulacji świateł.


9308B0 - wygląda na słabą baterię w kluczyku.

pzdr

yaz

Opublikowano
Ok,

w takim razie, w przypadku standardowego zawiasu i światła xenon pokazuje tylko jeden czujnik, na tylnej osi, lew strona, nr - 37146853755.

Co do błędów to


Fault Code: 800FC0 Fault Explanation: :TMS left: LWR error

Czyli błąd modułu automatycznej regulacji świateł.


9308B0 - wygląda na słabą baterię w kluczyku.

 

Dziękuję Ci bardzo za pomoc. Wygląda zatem na to że muszę wymienić lewy czujnik tylnej osi.

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,


Podepnę się pod temat z EGR-em

W moim N57D30a został niedawno wymieniony

EGR na nowy Wahlera.

Wymiana została zrobiona prawidłowo z adaptacją,

i wszystko fajnie tylko zaczął mi wyskakiwać błąd

255B00, 282B00, 272E00 , 255D00.

Po skasowaniu istą wyskakują dalej dwa pierwsze kody wskazujące EGR. Po ponownym zakodowaniu

wyskoczył znowu na blat po kilkudziesięciu km.

Skasowałem ponownie bimmer toolem , na razie nie wchodzi na blat ale pewnie zaraz wejdzie bo pokazuje się w BT. Zastanawiam się czy reklamować tego Wahlera czy przyczyna może leżeć też gdzieś indziej skoro jest nowy.Co jeszcze mozna ewentualnie sprawdzić? Może chłodniczka egr do czyszczenia? Dodam ,że lekko trzęsie na rozruchu, wcześniej tego nie było

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może sprawdź podciśnienie sterujące EGR. Może ciągnie lewe powietrze.

pzdr

yaz

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

wszystko zostało sprawdzone i było w porządku,

zaryzykowałem i kupiłem kolejny AGR (SKV tym razem) - błędów zero, wszystko ok,

okazało się ,że Wahler był do d.. i poszedł do producenta na reklamację , mam czarno na białym

wydruki z isty nowy Whaler sypał błędem a SKV nie, czekam na info ,ciekawe co wymyślą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.