Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mercedesa - nigdy nie brałem pod uwagę, ze względu na środek nowej C , który mnie odstrasza i wszystko nie AMG kojarzy mi się z panami w kaszkiecie z wąsem , a na AMG jeszcze trochę brakuje $$$ :mrgreen:

 

Mam odczucie, że obecne Mercedesy (klasa A-C) są nieco gorzej wykończone niż BMW.

Opublikowano
Ja, gdybym stanął ponownie przed wyborem nowego, usportowionego sedana i miał tą wiedzę którą mam dzisiaj, raczej na pewno nie wybrałbym BMW ponownie. Osobiście, jestem KOMPLETNIE rozczarowany swoją G20, do tego stopnia że tylko kwestią czasu jest jakaś cesja i zakup czegoś innego - także jakby komuś się opóźniało zamówienie i szukał //M 330i RWD z Portimao Blue to pisać priv ;)

Akurat przesiadłem się z AR Giuli Veloce na BMW i mogę tylko potwierdzić, że ten pierwszy to wspaniały samochód. W BMW się kompletnie nie odnajduję, mam wrażenie że wszystko jest nie tak jak być powinno i coraz bardziej drażni mnie ten samochód. Chyba po prostu to nie jest marka dla mnie ;)

Polecam spojrzeć na konkurencję - bo BMW wcale nie prowadzi się lepiej od Alfy, wcale nie jest bardziej komfortowe od Mercedesa i nie jest lepiej wykonane od Audi.

 

Ciekawa uwaga. Ja siedziałem w Audi A4 i w Alfie , nie brałem na jazdy testowe, bo już wiedziałem że jest VIN i kompletne wyposażenie, więc nie cudowałem.


Audi - moim zdaniem nie jest lepiej wykonane, bym powiedział że jest gorzej. Taki typowy niemiecki VAG. Do tego ten tablet na desce, tak posadzony od niechcenie do mnie nie przemówił. Za to Virtual Cokpit klasa sama w sobie, BMW powinno brać przykład jak robić cyfrowe zegary


Alfa- nie jeździłem ,ale w środku czułem się jak w aucie z 2010 roku , przepraszam, ale daleko im do jakości marki premium


Mercedesa - nigdy nie brałem pod uwagę, ze względu na środek nowej C , który mnie odstrasza i wszystko nie AMG kojarzy mi się z panami w kaszkiecie z wąsem , a na AMG jeszcze trochę brakuje $$$ :mrgreen:

 


Nie wiem jak po lifcie, ale gdy rozważałem A5 2.0 TFSI (jeszcze ta stara nomenklatura :P) to był to zdecydowanie jeden z lepiej zrobionych samochodów na rynku, o ile nie najlepiej. Być może coś się zmieniło przez ten czas - nie wiem, dawno nie byłem w salonie Audi :)

Co do Alfy i Merca, kwestia gustu. Niektórym podobają się te sterczące tablety (bo inaczej przecież nikt by ich nie robił) inni wolą "klasykę". O ile zgadzam się, że we wnętrzu Alfy można przenieść się w czasie, o tyle nie bardzo rozumiem tej całej burzy o jakość wnętrza.

Być może trafiłem na super solidnie zmontowany egzemplarz Alfy i beznadziejnie zmontowane BMW (co biorąc pod uwagę moje szczęście jest jak najbardziej prawdopodobne), ale mówiąc szczerze to nie bardzo jestem w stanie zauważyć tej kolosalnej różnicy jakości na korzyść BMW, wybaczcie... Ok, jest trochę lepiej no ale aż tak? Moja G20, podobnie jak wcześniej Giulia tak samo skrzypi przy nawiewach przy nacisku i tak samo trzeszczy ten wybierak zmiany biegów rodem z Lego. Okej, jest lepiej w przypadku tego plastiku wokół skrzyni biegów, ale z kolei ostatnio zaczyna odzywać mi się ten plastik przy kierownicy i... wypada mi ten schowek przy kierowcy na jakichś nierównościach :) Po prostu się otwiera :lol: Zaczynają też mi trzeszczeć uszczelki w drzwiach, no ale to 5 minut roboty. Sama skóra na kierownicy czy fotelach była z kolei jednak zdecydowanie lepsza w przypadku Włochów. W BMW mi się tragicznie pocą ręce na tej kierownicy. :roll:

Opublikowano
Mercedesa - nigdy nie brałem pod uwagę, ze względu na środek nowej C , który mnie odstrasza i wszystko nie AMG kojarzy mi się z panami w kaszkiecie z wąsem , a na AMG jeszcze trochę brakuje $$$ :mrgreen:

 

Mam odczucie, że obecne Mercedesy (klasa A-C) są nieco gorzej wykończone niż BMW.

 

Dla nie mnie A klasa i wszystko pochodne to jest padatka .. takie trzeszczące świecidełko, które gada do ciebie. Poszli w efekt wow, wodotryski , cuda wianki, a o jakości zapomnieli ... :mad2:

Opublikowano
Ja, gdybym stanął ponownie przed wyborem nowego, usportowionego sedana i miał tą wiedzę którą mam dzisiaj, raczej na pewno nie wybrałbym BMW ponownie. Osobiście, jestem KOMPLETNIE rozczarowany swoją G20, do tego stopnia że tylko kwestią czasu jest jakaś cesja i zakup czegoś innego - także jakby komuś się opóźniało zamówienie i szukał //M 330i RWD z Portimao Blue to pisać priv ;)

Akurat przesiadłem się z AR Giuli Veloce na BMW i mogę tylko potwierdzić, że ten pierwszy to wspaniały samochód. W BMW się kompletnie nie odnajduję, mam wrażenie że wszystko jest nie tak jak być powinno i coraz bardziej drażni mnie ten samochód. Chyba po prostu to nie jest marka dla mnie ;)

Polecam spojrzeć na konkurencję - bo BMW wcale nie prowadzi się lepiej od Alfy, wcale nie jest bardziej komfortowe od Mercedesa i nie jest lepiej wykonane od Audi.

 

Ciekawa uwaga. Ja siedziałem w Audi A4 i w Alfie , nie brałem na jazdy testowe, bo już wiedziałem że jest VIN i kompletne wyposażenie, więc nie cudowałem.


Audi - moim zdaniem nie jest lepiej wykonane, bym powiedział że jest gorzej. Taki typowy niemiecki VAG. Do tego ten tablet na desce, tak posadzony od niechcenie do mnie nie przemówił. Za to Virtual Cokpit klasa sama w sobie, BMW powinno brać przykład jak robić cyfrowe zegary


Alfa- nie jeździłem ,ale w środku czułem się jak w aucie z 2010 roku , przepraszam, ale daleko im do jakości marki premium


Mercedesa - nigdy nie brałem pod uwagę, ze względu na środek nowej C , który mnie odstrasza i wszystko nie AMG kojarzy mi się z panami w kaszkiecie z wąsem , a na AMG jeszcze trochę brakuje $$$ :mrgreen:

 


Nie wiem jak po lifcie, ale gdy rozważałem A5 2.0 TFSI (jeszcze ta stara nomenklatura :P) to był to zdecydowanie jeden z lepiej zrobionych samochodów na rynku, o ile nie najlepiej. Być może coś się zmieniło przez ten czas - nie wiem, dawno nie byłem w salonie Audi :)

Co do Alfy i Merca, kwestia gustu. Niektórym podobają się te sterczące tablety (bo inaczej przecież nikt by ich nie robił) inni wolą "klasykę". O ile zgadzam się, że we wnętrzu Alfy można przenieść się w czasie, o tyle nie bardzo rozumiem tej całej burzy o jakość wnętrza.

Być może trafiłem na super solidnie zmontowany egzemplarz Alfy i beznadziejnie zmontowane BMW (co biorąc pod uwagę moje szczęście jest jak najbardziej prawdopodobne), ale mówiąc szczerze to nie bardzo jestem w stanie zauważyć tej kolosalnej różnicy jakości na korzyść BMW, wybaczcie... Ok, jest trochę lepiej no ale aż tak? Moja G20, podobnie jak wcześniej Giulia tak samo skrzypi przy nawiewach przy nacisku i tak samo trzeszczy ten wybierak zmiany biegów rodem z Lego. Okej, jest lepiej w przypadku tego plastiku wokół skrzyni biegów, ale z kolei ostatnio zaczyna odzywać mi się ten plastik przy kierownicy i... wypada mi ten schowek przy kierowcy na jakichś nierównościach :) Po prostu się otwiera :lol: Zaczynają też mi trzeszczeć uszczelki w drzwiach, no ale to 5 minut roboty. Sama skóra na kierownicy czy fotelach była z kolei jednak zdecydowanie lepsza w przypadku Włochów. W BMW mi się tragicznie pocą ręce na tej kierownicy. :roll:

 

Po to jest forum, aby dyskutować :) Wiadomo jeden lubi A drugi lub B, jednemu coś przypadnie do gustu, a drugiemu nie. Dla mnie Alfa no taka średnia jest, taki passat włoski . Ale szanuje i zobaczymy jak będzie na dłużej z BMW. Ja tylko testowałem i nigdy BMW nie miałem i mi najbardziej przypadło do gustu.

Opublikowano
Po to jest forum, aby dyskutować Wiadomo jeden lubi A drugi lub B, jednemu coś przypadnie do gustu, a drugiemu nie. Dla mnie Alfa no taka średnia jest, taki passat włoski . Ale szanuje i zobaczymy jak będzie na dłużej z BMW. Ja tylko testowałem i nigdy BMW nie miałem i mi najbardziej przypadło do gustu.


No I takie opinie też jak najbardziej szanuje :cool2: Każdy wybiera to co mu bardziej pasuje. To też moja pierwsza styczność z BMW, ale prawdopodobnie ostatnia :P Jednak widzę że tutaj na forum jak i na bimmerpost większość osób jest zadowolona, także pewnie i Ty będziesz - tego Ci życzę.

  • Moderatorzy
Opublikowano
wypada mi ten schowek przy kierowcy na jakichś nierównościach :) Po prostu się otwiera :lol:

 

Wykonanie tego schowka woła o pomstę do nieba, zamyka się jakoś dziwnie bez żadnego wyraźnego kliknięcia jak w każdym innym BMW. Chyba że to tylko moja tak miała.

Opublikowano
Po to jest forum, aby dyskutować Wiadomo jeden lubi A drugi lub B, jednemu coś przypadnie do gustu, a drugiemu nie. Dla mnie Alfa no taka średnia jest, taki passat włoski . Ale szanuje i zobaczymy jak będzie na dłużej z BMW. Ja tylko testowałem i nigdy BMW nie miałem i mi najbardziej przypadło do gustu.


No I takie opinie też jak najbardziej szanuje :cool2: Każdy wybiera to co mu bardziej pasuje. To też moja pierwsza styczność z BMW, ale prawdopodobnie ostatnia :P Jednak widzę że tutaj na forum jak i na bimmerpost większość osób jest zadowolona, także pewnie i Ty będziesz - tego Ci życzę.

 


podziękował, jak nie to myjka foto i allegro :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie osobiście AR bardzo odpowiada, ma to coś, zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz.

Natomiast Gulia nie dysponuje wersją kombi, co może okazać się opcją nie do przejścia.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • 1 rok później...
Opublikowano

Minely 2 lata od zalozenia watku przez autora, cos sie zmienilo na rynku?


w S60/V60 wydaje sie, ze wycieli sporo silnikow z oferty, lacznie z wydechami w zderzaku. Nie ma juz tez wersji R-Design.


AR Giulia wlasnie dostala matrixowe ledy, cyfrowy wyswietlacz i poki co nieco ograniczony wybor konfiguracji. Brak tez kombi, a na tym najbardziej mi zalezy.


G20/G21 - wybor oczywisty to 330i xdrive lub jest tez m340i jesli fantazja poniesie. Pytanie czy warto wydac tyle wiecej? (okolo 50 tys zl bazowa 330ix w msport vs m340i)

Mam juz doswiadczenie z zakupem "za slabych" kompaktow zamiast wersji z topowym silnikiem i nauczylo mnie to, ze utrata wartosci jest +/- taka sama. Pewnie gdybym 5 lat temu wzial 300 konnego kompakta kombi to dalej bym nim jezdzil.


Grupa VAG i Mercedes - osobiscie odrzucam calkiem C klase i A4.

Opublikowano
Ja się dołączę do wątku w kontekście - czy jest sens 4 za 3. Różnice w cenie nie są duże, pomijając estetykę grilla bardzo podobne samochody. Ktoś ma doświadczenie z dłuższymi jazdami pomiędzy 3 i 4?
Opublikowano

Serię 3 i 4 to praktycznie te same auta. Różnią się praktycznie tylko designem i budą. Bo seria 4 to coupé i Grand coupé.

Wybierając serię 4 wybierasz auto bardziej się wyróżniające, rzadziej spotykane na drogach i ciekawej linii. I tyle.

Opublikowano

Wybierając serię 4 wybierasz auto bardziej się wyróżniające, rzadziej spotykane na drogach i ciekawej linii. I tyle.

 

...i cięższe i droższe i troszkę wolniejsze i z bobrem ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Minely 2 lata od zalozenia watku przez autora, cos sie zmienilo na rynku?


w S60/V60 wydaje sie, ze wycieli sporo silnikow z oferty, lacznie z wydechami w zderzaku. Nie ma juz tez wersji R-Design.


AR Giulia wlasnie dostala matrixowe ledy, cyfrowy wyswietlacz i poki co nieco ograniczony wybor konfiguracji. Brak tez kombi, a na tym najbardziej mi zalezy.


G20/G21 - wybor oczywisty to 330i xdrive lub jest tez m340i jesli fantazja poniesie. Pytanie czy warto wydac tyle wiecej? (okolo 50 tys zl bazowa 330ix w msport vs m340i)

Mam juz doswiadczenie z zakupem "za slabych" kompaktow zamiast wersji z topowym silnikiem i nauczylo mnie to, ze utrata wartosci jest +/- taka sama. Pewnie gdybym 5 lat temu wzial 300 konnego kompakta kombi to dalej bym nim jezdzil.


Grupa VAG i Mercedes - osobiscie odrzucam calkiem C klase i A4.

 

Dla mnie z kolei Mercedes obecnie jest numerem 1.

Zdecydowanie najbardziej mi się podoba.


Jeśli chodzi o 330vs340 to jeśli budżet się spina nie ma się nad czym zastanawiać ;)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Wybierając serię 4 wybierasz auto bardziej się wyróżniające, rzadziej spotykane na drogach i ciekawej linii. I tyle.

 

...i cięższe i droższe i troszkę wolniejsze i z bobrem ;)

Poza stylistyką brak dodatkowych plusów. Zgadzam się. A bober jest zajebisty :lol:

Ja akurat wybrałem M440i GC i nie żałuję.

Opublikowano

Wybierając serię 4 wybierasz auto bardziej się wyróżniające, rzadziej spotykane na drogach i ciekawej linii. I tyle.

 

...i cięższe i droższe i troszkę wolniejsze i z bobrem ;)

Poza stylistyką brak dodatkowych plusów. Zgadzam się. A bober jest [bAD] :lol:

Ja akurat wybrałem M440i GC i nie żałuję.

 

Będzie pan zadowolony, B58 robi robotę :)

Opublikowano
Pytanie czy warto wydac tyle wiecej? (okolo 50 tys zl bazowa 330ix w msport vs m340i)

co wróżka powiedziała ?

 

Pytanie nie do wrozki, a do uzytkownikow m340i lub 330i przed jakimi wyborami stali i co sklonilo ich do danego wyboru. Jedno jest pewne - trzeba sie przejechac dwoma z tych aut + Giulia. W niej tylko mialem okazje siedziec i od razu bylo idealnie.

Opublikowano

Zanim zdecydowałem się na serię 4, to zamówiłem najpierw G21 M340i. Co mnie skłoniło? To że różnica w cenie wyniosła tylko 60 tys, a nie jak kiedyś Ok. 100 tys, to że jest to 6’cio cylindrowiec, jeden z najbardziej wychwalanych, mający porządną moc prawie 400KM i to, że w końcu mogę spełnić swoje marzenie o takim samochodzie.


330i to porządne auto. Ma aż nadto wystarczający silnik i świetnie się nim jeździ. W zupełności wystarczy do codziennego użytkowania, na trasy i nawet do wyprzedzania. Zakup wersji M340i to już trochę fanaberia. Fanaberia na którą mnie stać, fanaberia spełniająca dziecięce marzenia, fanaberia dająca masę frajdy i zabawy.


Więc jeżeli stać cię na wersję M340i, chcesz się poczuć jak dziecko spełniające marzenia, to nie masz się nad czym zastanawiać. No i dodatkiem do tego wszystkiego jest świadomość, że masz już auto serii M, a nie zwykłą 3’kę ;) Ok, tylko Performance a nie Competition, ale M to M :D

Opublikowano

Mnie do 340 przekonała moc i wyposażenie. Przy podobnej konfiguracji różnica w cenie to było około 50 tys. W leasingu do przeżycia.

Przesiadałem się z 300 Cupry 4x4 i nie lubię wolnych aut. Silnik na pierwszym m iejscu.

Bardzo blisko wyboru był tez stinger. Fajny stary / klasyczny styl zegarów.

Za BMW przemówiło wygodniejsze wnętrze, kombi i fabryczny hak. Plus webasto. Must have…

Opublikowano

Ja jako daily do miasta (z zamiarem zatrzymania auta na dłużej) wybrałem 430i zamiast 440i.

Wiadomo, że 3l ogółem lepsze natomiast są też pewne drobnostki, które w moim przypadku trochę mnie odwiodły od 3l:

1) Plastikowe atrapy wydechu w zderzaku w 3l są dla mnie nieporozumieniem, natomiast reszta wyglądu w 4 jest absolutnie identyczna więc z zewnątrz bez plusów

2) 3l jest tylko w wersji mild hybrid i z tego co się zorientowałem nie można wyłaczyć start/stopa - dla mnie zbędna komplikacja systemu, a start stopa nie toleruje

3) jak zamawiałem to 3l było dostępne tylko z xdrive, którego nie chciałem więc różnica w cenie byla 250k vs 320k (z zaznaczeniem, że w 3l dodatkowo była blokada dyferencjału, której w 2l nie wziąłem)

4) 2l było około 200kg lżejsze (mniejszy silnik + brak xdrive), więc ekonomia + pewnie jakaś marginalna zwinność dojdzie


W trasę zdarza mi się jeździć sporadycznie (i zazwyczaj z rodziną więc na spokojnie), a po mieście przy 250km i taķ raczej rzadko wykorzystuje całą moc. Także finalnie rozsądek zaważył i nie potrafiłem sobie usprawiedliwić różnicy 70k w cenie dla tych 5% czasu kiedy 3l by mi dały radość.

Jeśli natomiast budżet nie grałby roli to zdecydowanie brałbym 3l ;)

Opublikowano
Co wy macie z tym systemie start-stop w mild hybrid? Jeździliście z nim? Bo ja użytkuję właśnie i uważam, że działa genialnie. W ogóle go nie czuć. Poniżej 15km/h auto wchodzi automatycznie w tryb żeglowania, jak dodaję gazu reakcja jest praktycznie od razu, nie ma szarpania ani trzęsienia się silnika. Chodzi to bardzo płynnie i kulturalnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie jestem w stanie współpracować z tym żeglowaniem i start-stop :roll:

Wyłączyłem to w cholerę, tzn jeżdżę w trybie sport indywidual ustawionym na comfort.

 

Ja jako daily do miasta (z zamiarem zatrzymania auta na dłużej) wybrałem 430i zamiast 440i.

Wiadomo, że 3l ogółem lepsze natomiast są też pewne drobnostki, które w moim przypadku trochę mnie odwiodły od 3l:

1) Plastikowe atrapy wydechu w zderzaku w 3l są dla mnie nieporozumieniem, natomiast reszta wyglądu w 4 jest absolutnie identyczna więc z zewnątrz bez plusów

2) 3l jest tylko w wersji mild hybrid i z tego co się zorientowałem nie można wyłaczyć start/stopa - dla mnie zbędna komplikacja systemu, a start stopa nie toleruje


Można to nie tyle wyłączyć co obejść, patrz wyżej ;)


3) jak zamawiałem to 3l było dostępne tylko z xdrive, którego nie chciałem więc różnica w cenie byla 250k vs 320k (z zaznaczeniem, że w 3l dodatkowo była blokada dyferencjału, której w 2l nie wziąłem)


Ja też wolę rwd, ale moje auto nie przyspiesza, w przypadku 40i brak awd byłby błędem.


4) 2l było około 200kg lżejsze (mniejszy silnik + brak xdrive), więc ekonomia + pewnie jakaś marginalna zwinność dojdzie


W trasę zdarza mi się jeździć sporadycznie (i zazwyczaj z rodziną więc na spokojnie), a po mieście przy 250km i taķ raczej rzadko wykorzystuje całą moc. Także finalnie rozsądek zaważył i nie potrafiłem sobie usprawiedliwić różnicy 70k w cenie dla tych 5% czasu kiedy 3l by mi dały radość.

Jeśli natomiast budżet nie grałby roli to zdecydowanie brałbym 3l ;)

 

Pewnie jakbyś miał 40i to z 5% czasu zrobiło by się 40% ;)


Spotter w zasadzie dokładnie tak samo myślę. Gdybym dysponował budżetem podszedł bym do tego identycznie. Obecnie żałuję że nie wybrałem 30d rwd, byłby dla mnie optymalny, ale cóż. Gdybym wtedy wiedział jak potoczą się moje losy nie brałbym tego co wybrałem;)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Co wy macie z tym systemie start-stop w mild hybrid? Jeździliście z nim? Bo ja użytkuję właśnie i uważam, że działa genialnie. W ogóle go nie czuć. Poniżej 15km/h auto wchodzi automatycznie w tryb żeglowania, jak dodaję gazu reakcja jest praktycznie od razu, nie ma szarpania ani trzęsienia się silnika. Chodzi to bardzo płynnie i kulturalnie.

 

Nie wiem jak to dziala w m340i ale wiem, ze w m340d nie jest tak pieknie jak to opisales. Owszem mozna z tym zyc, a nawet sie przyzywczaic ale zdecydowanie bardziej wole jezdzic w sport individual.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano

Nie mam porównania między dieslem a benzyną, to fakt. Ale w benzynie dla mnie działa to rewelacyjnie.

W F40 które użytkuje moja żona jeżdżę tylko na sporcie. Start-stop tam to tragedia. Szarpie, drga niemiłosiernie. Masakra. Jak skończy się gwarancja znajduję kogoś aby przeprogramowali auto, by domyślnie start-stop było wyłączone.

Opublikowano
Ja mam porownanie benzyna start/stop w Volvo XC60 i benzyna start/stop w M340i. W Volvo to dramat. W M340i zgadzam sie calkowicie ze Spotterem - dziala to bardzo fajnie jak dla mnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.