Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

auto z 2012 r. przebieg ok 120 tys. malo jezdzone. symboliczne przebiegi. serwisowane solidnie, regularnie, dpf w dobrej kondycji bo wlasciciel dba o to zeby regularnie zrobic trase 100-200km zeby zachowac prawidlowe parametry. wersja 318.


przypadlosc 1. po uruchomieniu silnik pracuje prawidlowo, ale sprawia wrazenie dosc glosnego. ma moc, wszystko pracuje bez zarzutu, ale... po przejechaniu powiedzmy 200km z predkosciami autostradowymi, powiedzmy ok 120-160km/h po jakims czasie nagle silnik robi sie bardzo cichy, pracuje o wiele rowniej i moze nie tyle jest mocniejszy co reakcja na gaz jest zdecydowanie wieksza. po prostu jakby dostawal dodatkowej mocy. sprawdzilismy i nie ma to nic wspolnego z wypalaniem dpf, ale czytalem gdzies, ze moze za cos takiego odpowiadac EGR. moze macie pomysl czy tak moze byc i czy jest jakis sposob, zeby ten silnik caly czas pracowal wlasnie w taki sposob?


przypadlosc 2. ta jest bardziej niepokojaca. przy przyspieszaniu na wyzszych biegach, ale przyspieszaniu takim mocnym - noga w podloge i auto ma navierac predkosci czyli powiedzmy - jedziemy 100km/h na 5 biegu i noga w podloge, albo 120-140 na 6tym i to samo - auto dostaje takich delikatnych wibracji, jakby ze skrzyni biegow (manual), walu napedowego.. na pewno z przeniesienia napedu. tak jakby momen obrotowy byl zbyt duzy i jakby ktorys element nie dawal rady przeniesc tego na kola... nie wiem czy dosc jasno to opisuje... pomysly gdzie szukac przyczyny tej wibracji? ona nie jest jakas duza, ale wyczuwalna. przy przyspieszaniu plynnym nie ma po tym sladu.


bede wdzieczny za jakies sugestie. auto zadbane i warto wyeliminowac ewentualne dolegliwosci.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Sprawdz ten mechaniczny egr. Czy mozesz reka ruszac ciegno/klapke. Czesto sie zacinaja i silnik chodzi "twardo" jak zimny.

2. Dyfer?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. tak sie spodziewalem, ze to moze byc od egr. sprawdze.


2. to bylaby najslabsza opcja... :( ale to wibrowanie jest dosc delikatne i wyczuwa sie go bardziej du...a niz na kierownicy itp. tak jakby... no wlasnie, cos nie wyrabialo pod wplywem momentu obr. przy przyspieszaniu rownomiernym, nawet dynamicznym jest ok. wibracje sa odczuwalne przy nodze w podloge z niskiego zakresu obrotow (wiem, nie powinno sie tak jezdziec).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, momentu az takiego w 318d nie ma wiec dyfer spokojnie powinien to zniesc w zasadzie. Na mysl przychodzi mi tez dwumasa. Nie ma wibracji przy gaszeniu? A jak przy 140tu na luz sie wybije? Co sie dzieje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

gaszenie jak maselko... nawet nie drgnie. w zadnych innych warunkach nie ma wibracji... one sa bardzo delikatne, jakby wytlumione, ale mimo wszystko odczuwalne. ciezko to opisac. nie sa to wyrazne drgania. takie jakby cos drgalo w gumie czyli jest ale takie przytlumione.


wracajad do tego egr - da sie to sprawdzic jakims softem? w sensie czy egr dziala i czy dziala w pelnym zakresie?

Opublikowano (edytowane)

Ja mam interfejs diagnostyczny carista ( ale moze ze byc inny ) i aplikacje bimmer tool.


Zdjecie ponizej : https://files.fm/u/8gmcgdpaz#/view/gan9fpjrz


Silnik pracuje na biegu jalowym.


Przeplywy 300 mg/stroke.


Gdybys mial zamkniety EGR na biegu jalowym co jest bledem mialbys przeplywy 550 mg /stroke ( albo gdy masz wylaczony EGR ).


Egr wysterowany na 18%

0% oznacza calkowite zamkniecie EGR - dziala na 0%

100% oznacza calkowitez otwarcie EGR.



Aplijacje jak INPA/DISS pozwalaja wysterowac EGR np na 60+mg/stroke co sprawia ze EGR nigdy sie nie otworzy i zawsze wysterowanie jest na 0%.

Gdy dajesz gazu do dechy powinienes miec 0%.


Ponoc aplikacja torque app mozna to zbadac lepiej

Edytowane przez gore
Opublikowano

nie EGR tylko przeplywomierz zmierzyl mase powietrza na 345 czyli prawidlowo.


Dodatkowo zeby miec wglad w "wysterowanie EGR" musisz kliknac w zakladce LIVE DATA na ustawienia czyli taki klucz plaski


Tam sa dostepne opcje ktore maja sie wyswletlac w LIVE DATA.


Tam sobie wybierasz " Wysterowanie EGR"


Teraz w LIVE DATA bedziesz widzial wysterowanie EGR.


na biegu jalowym mam 18%.


Gdy daje gazu do dechy wysterowanie EGR ma byc 0% to znaczy ze jest zamkniety i okolo 1200 mg/stroke na przeplywce.


Gdyby EGR byl brudny albo wadliwy to :


Na biegu jalowym bys dostal np: 550 mg/stroke - przeplyw zamkniety - brudny EGR sprawia ze przy niskich obrotach EGR nie potrafi sie otworzyc i klapa jest wiecznei zamknieta

Na gazie na maxa nie dochodzi do 1200 mg/stroke ? EGR Nie potrafi sie calkowicie zamknac ze wzlegu na brud badz awarie i przeplyw powietrza jest za maly.


Chyba zaraz napisze dodatkowo post o tym jak dziala EGR bo chyba to wszystkim sie przyda ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fajnie to wszystko opisujesz ale wkrada sie zaklamanie w rownaniu, w silnikach n47c oraz n57 sa dwa egry....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pod tym elektrycznym. Pisalem o tym w drugim poscie. Sterowany jest takim zaworkiem, umieszczonym u gory egra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.