Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o informacje na temat odczytanych wartości z pomiaru ciśnienia wstecznego z dpf-m

780 obrotów -416hPa

1977 obrotów -419hPa

2805 obrotów -425hPa

3606 obrotów -428hPa

Co o tym myślicie?


Komputer pokazuje dwa błędy ??

244C00 oraz 245400

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

244C00

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Monitorowanie kontroli ciśnienia doładowania. Dodatnie odchylenie regulacji (zbyt niskie ciśnienie doładowania) jest identyfikowane, jeśli odchylenie regulacji ciśnienia doładowania jest większe niż górna wartość graniczna zależna od punktu pracy.

Górną wartość graniczną odchyłki regulacji wyznacza się z mapy charakterystyki jako funkcję prędkości obrotowej silnika i szybkości wtrysku paliwa. Górna wartość graniczna wynosi ok. 450 hektopaskali.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie odchylenia regulacji w stanie ustalonym ma miejsce, gdy silnik znajduje się w zakresach roboczych 3 lub 4. -

- Zakres roboczy 3 jest obecny, jeśli prędkość wtrysku paliwa jest większa niż wartość graniczna, a prędkość obrotowa silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.

- Zakres roboczy 4 występuje, jeśli prędkość wtrysku paliwa jest większa niż ograniczenie prędkości, a prędkość obrotowa silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.

Zakres roboczy ograniczenia

prędkości 3: 22 mg / skok Zakres roboczy ograniczenia prędkości 3: 1500 obr / min

Zakres roboczy ograniczenia prędkości 4: 200 mg / skok

Zakres roboczy ograniczenia prędkości 4: od 6000 obr / min do 10000 obr / min (w zależności od wersji).

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 7000 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź przepustnicę (obserwuj wpisy w pamięci błędów).

2. Sprawdź zawór EGR (obserwuj wpisy w pamięci błędów).

3. Sprawdź szczelność systemu mas powietrza.

4. Sprawdź układ wydechowy przed turbiną pod kątem wycieków.

5. Sprawdzić filtr cząstek stałych (możliwe nadmierne ciśnienie spalin z powodu nadmiernego obciążenia filtra cząstek stałych).

6. Sprawdzić turbosprężarkę spalin pod kątem uszkodzeń kompresora i turbiny.

7. Sprawdź, czy otwory wlotowe i zawory wlotowe nie osadziły się. Nadmierny wyciek oleju z wentylacji skrzyni korbowej może prowadzić do osadzania się sadzy, zwłaszcza podczas jazdy na krótkich dystansach.

Wpływ na błąd

Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii i komunikat Check Control

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Sprawdź wpisy kodów błędów dotyczących wymienionych komponentów, przeprowadź kontrolę działania.

Uwaga:

usterka może być również spowodowana nieszczelną chłodnicą powietrza doładowującego. Jeśli wyciek był spowodowany uszkodzeniami siłowymi, takimi jak dno pojazdu, nie można tego uregulować gwarancją!

Uwaga dotycząca B57D30T0:

W przypadku B57D30T0 klapka kontrolna turbiny mogła zostać zdjęta z wału. W rezultacie klapa regulacyjna turbiny nie zamyka się prawidłowo. W rezultacie narastanie ciśnienia doładowania w dolnym zakresie prędkości obrotowej silnika nie jest prawidłowe.

Uwaga:

W przypadku serii F01, F02, F04, F06, F07, F10, F11, F12, F13 i F18 istnieje możliwość, że fajka z niefiltrowanym powietrzem zostanie zamknięta pokrywą po zakończeniu pracy nad przewodem powietrza chłodzącego. Dzieje się tak, jeśli pokrywa została zainstalowana po niewłaściwej stronie prowadzenia powietrza chłodzącego.

Uwaga dotycząca N57D30T0:

W N57D30T0 wąż podciśnieniowy do zespołu próżniowego płyty obejściowej często ociera się o miskę olejową!

Uwaga dotycząca N57D30T0:

Do lutego 2010 r. F01 z N57D30T0 był wyposażony w zespoły podciśnieniowe klapy sterującej turbiny, które z upływem czasu mogą wykazywać następujące uszkodzenia:

- Uszkodzona membrana zespołu podciśnieniowego.

- Łącznik wyciąga się z jednostki podciśnieniowej.

W takim przypadku należy wymienić jednostkę podciśnieniową.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ przepływu powietrza.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, układ wydechowy.

Jeżeli wymieniany jest zawór recyrkulacji spalin, należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć adaptacje, system przepływu powietrza.

© 2021 - BMWFaultCodes



245400

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Zmierzone ciśnienie spalin jest porównywane z wartością graniczną w celu monitorowania filtra cząstek stałych. Usunięty filtr lub znaczne uszkodzenie jest wykrywane, jeśli przeciwciśnienie wydechu jest poniżej tej granicy.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Monitorowanie działa w sposób ciągły w odstępach co 100 ms, pod warunkiem spełnienia następujących warunków wstępnych:

- Nie ma miejsca żadna regeneracja.

- Objętościowy przepływ spalin jest większy niż następująca wartość: od 280 m ^ 3 / h do 350 m ^ 3 / h (w zależności od wersji).

Napięcie sterownika: od 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 2000 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź, czy nie można było wyjąć filtra cząstek stałych (rura wydechowa układu wydechowego pokryta sadzą).

2. Filtr cząstek stałych jest uszkodzony, jeśli spaliny wydostają się przez filtr cząstek stałych, a rura wydechowa jest pokryta sadzą.

3. Jeśli wylot spalin z filtra cząstek stałych i rury wydechowej nie jest pokryty sadzą, ale kod błędu jest nadal rejestrowany: Wąż odłączony od czujnika ciśnienia spalin lub uszkodzony czujnik ciśnienia spalin (kod błędu dotyczący czujnika ciśnienia spalin zalogowany).

Wpływ na błąd

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Jeśli czujnik ciśnienia spalin jest uszkodzony, zapisane są usterki czujnika ciśnienia spalin.

W przypadku wymiany filtra cząstek stałych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Filtr cząstek stałych: wymiana rejestru.

© 2021 - BMWFaultCodes



Co można jeszcze sprawdzić......?

- metalowe rurki , które wychodzą z DPF w kierunku czujnika różnicy ciśnień ( czy nie są zapchane ? )

- gumowe węże pomiędzy metalowymi rurkami a czujnikiem różnicy ciśnień ( czy nie są popękane ? )

- jakie napięcie dochodzi do czujnika różnicy ciśnień? jak dobrze pamiętam to powinno wynosić ok. 5,0V?

- czy kość od czujnika różnicy ciśnień nie jest zaśniedziała , czy konektory nie są za bardzo rozgięte ( brak dobrego styku z pinami gniazda czujnika różnicy ciśnień )

- sprawdzić stan przewodów elektrycznych


Oczywiście najszybszą diagnozą byłaby podmiana czujnika z że sprawnego auta.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Proszę o informacje na temat odczytanych wartości z pomiaru ciśnienia wstecznego z dpf-m

780 obrotów -416hPa

1977 obrotów -419hPa

2805 obrotów -425hPa

3606 obrotów -428hPa

Co o tym myślicie?


Komputer pokazuje dwa błędy ??

244C00 oraz 245400


Dziękuje za obszerną odpowiedz

Wątków tyle ze nie wiem za co się zabrać

Jesli JesCze okaże się ze jest ktoś ze Śląska i zajmuje sie naprawą takich ciężkich przypadków to już chyba będę w niebie...?

Pozdrawiam

Opublikowano

Opis błędów masz w poście numer 2 w tym wątku...


Nie jestem mechanikiem, ale jak dla mnie albo masz uszkodzony czujnik ciśnienia spalin, albo masz wyciętego dpfa.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Hej

Posłuchałem twojej rady i wymieniłem czujnik ciśnienia spalin

Odczyty są już duzo lepsze i auto jeździ normalnie, błędy nie powróciły.

Ale pojawił się nowy problem błąd 245700 odnosnie filtra dpf. Wyskoczyłem na trasę go wypali i pojawia się problem temp. Dochodzi do 510 stopni i wypalanie się wyłącza wczesniej nie było z tym problemu i teraz nie wiem już o co bieda? Czy to wina tego nowego czujnika??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błąd wskazuje że dpf jest zapchany dlatego jeśli masz aplikacje bimmer-tool to wymuś proces wypalania ale z zaznaczeniem opcji automatycznego kasowania błędu i udaj się najlepiej na autostradę.


Ps. Sprawdź sobie też czy temperatura cieczy chłodzącej utrzymuje się podczas jazdy na poziomie 88 - 90 stopni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.