Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Jakiś czas temu zrobiłem mapę w moim F20 116i 2014 r.- wyszło 215 KM (seryjnie pokazało 150) i 310 NM. Planuje robić Stage 2. Czy ktoś z Was robił? Co wymieniał i na co? W pierwszej kolejności myślę nad wymianą intercoolera na ten z m135i - znalazłem taki: https://allegro.pl/oferta/nowy-intercooler-bmw-1-f20-f21m135i-m135ix-valeo-7036881177 - czy to faktycznie OEM?. Czy on będzie plug&play do mojego modelu? Dodatkowo chce zrobić downpipe. Co myślicie? Dzięki za wszystkie wskazówki.

Opublikowano

Cześć,

W Polsce mało znajdziesz info na temat stage 2. Albo zachodnie fora, albo Rosja i Turcja. Z tego co są wyczytałem to intercooler z 135i jest plug n play, ale on jest nie wiele większy i nie wiele skuteczniejszy od serii. Jak coś wstawiać to wg mnie ten z fmic.pl bo Wagner niewspółmiernie drogi. Downpipe też wypadałoby zrobić. Reszta wydechu akurat przy naszym silniku ma niewielki wpływ na przyrosty, a koszt min. 2tys zł. Przy stage 2 po jakimś czasie padnie zawór dv i albo wymiana co np. 20tys na nowy albo od razu wrzuć GFB. Powyżej 240KM ciężko wyjść, trzeba by turbo przerabiać. Obowiązkowo za to przy stage 2 trzeba dołożyć chłodnicę oleju, bo już w serii 116i dochodzi do 120 stopni olej przy ostrej jeździe. Do tego dobrej klasy olej (nie Motul itp przereklamowane) 5w40 zamiast 5w30.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Poszukałem trochę w necie i znalazłem coś takiego: https://www.etuners.gr/bmw-116i-f20-1-6t-stage2-98ron/. Wyszło im 250 KM i 360 NM. Dla mnie wynik zadowalający i myślę, że na tym bym poprzestał. Zgodnie z tym co mówisz potrzebowałbym:


1) intercooler: https://fmic.pl/intercooler/150665-intercooler-bmw-f20-f30-f32-tuning.html

2) dowpipe: https://turboworks.pl/product-pol-47386-Downpipe-BMW-114I-120I-F20-F21-F22-F30-N13-1-6T.html

3) chłodnicę oleju powiedzmy od 118i?


Co do GFB to nie mogę nic znaleźć na tę chwilę. Jakiś pomysł/link?


Łączny koszt to około 2000 zł (bez GFB) + robocizna. Nie ma tragedii a efekt spory. Dodatkowo poprawi się brzmienie silnika dzięki downpipe :)

Opublikowano

118i nie ma chłodnicy oleju, a wymiennik ciepła (taka mikro chłodniczka przy filtrze), uważam że nie warto tego montować.

Chłodnica jakaś najprostsza:

https://fmic.pl/45-chlodnica-oleju nawet za 150-200zł tylko nie wiem czy do silnika N13 jest jakiś adapter żeby wpiąć przewody w okolice filtra: https://fmic.pl/110-podstawki-pod-filtr-fmicpl


Zawór DV: https://allegro.pl/oferta/zawor-upustowy-dv-gbf-t9356-bmw-n55-n13-abarth-10137720017?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24


Jeżeli nie upalasz mocno np na torze lub autostradzie i będziesz kontrolował temp oleju to możesz na początek spróbować bez chłodnicy oleju, ale koniecznie z dobrej klasy olejem 5w40 odpornym na wysokie temperatury (Amsoil, Redline, Ravenol). Oczywiście wymiana co 7000km.


Te 215KM na jakie paliwo było wystrojone?

Opublikowano
Dzięki za linki :cool2: 215 KM było strojone na Shell V Power czyli 95 z jakimiś tam dodatkami ale mapa nie była wgrywana na zasadzie gotowca tylko siedzieliśmy cały dzień i stroiliśmy więc zrobione porządnie :)
Opublikowano
Do 10KM można ugrać jakbyś się zdecydował jeździć na stałe na pb98. Daj znać o efektach jak poczynisz kolejne przyrosty :8)
Opublikowano
Jasne, dam znać jeżeli się zdecyduje i ogarnę to wszystko :lol: Teraz to tak naprawdę bardziej zależy mi na NM niż KM. Większość czasu jeżdzę po mieście. NM dla mnie ważniejsze w codziennej jeździe :) Jeżeli chodzi o chłodnicę oleju to myślę żeby ją zamontować niezależnie od dalszych przyrostów. Sprawdzałem dzisiaj w ukrytym menu i około 25 minutowy przejazd przez Warszawę (bez większych szaleństw) generuje w taką pogodę około 100 stopni jeżeli chodzi o temperaturę oleju. Myślę, że w lato i przy większej prędkości i dłuższym czasie (np. na trasie) może zacząć generować ponad 120 stopni. Rozmawiałem z FMIC i jeżeli chodzi o chłodnicę oleju to w zależności czy w naszych F20 jest filtr oleju na śrubę czy na wkładkę (podejrzewam, że to drugie) to będzie mi potrzebny relokator lub nie :)
Opublikowano

Filtr w tym silniku jest rozwiązany jako wkładka do obudowy.

Jakie rozwiązanie w takim przypadku zaproponowali?

Opublikowano
No właśnie nie zaproponowali niestety :( nie mają gotowego rozwiązania. Mieliby gdyby filtr był wkręcany na śrubę. Podpowiedzieli jedynie, że w takim przypadku potrzebny będzie relokator aby to wszystko spasować ale nie mają takiego relokatora w swojej ofercie. Masz może jakiś pomysł :)? Na razie planuje zakupić taki sprzęt
i chwilę potestować jak wygląda temperatura oleju itd. Wchodzenie w ukryte menu jest dosyć uciążliwe a to mam nadzieję zda egzamin skoro podpinane jest do OBD i ściąga dane z komputera. Być może dojście do temperatury od 100 stopni do 120 stopni i wyżej nie jest aż takie proste. Tutaj ktoś to testował
i wychodzi na to, że temperatura ponad 120 stopni pojawia się dopiero przy dłuższym obciążeniu i prędkościach maksymalnych. Niezależnie, jest to Stage 1. Zobaczymy jak to będzie wyglądało u mnie na Stage 1 ale wydaje mi się, że trzeba będzie kombinować z tą chłodnicą oleju :)
Opublikowano

Możesz sobie zapisywać logi temperatur aplikacją na Androida, ja to robiłem za pomocą BimmerLink, ale są też darmowe chyba np Carscanner.

U mnie na razie moc seria i ekspresówce latanie 120-140 to 116-118*C olej. W lecie jeszcze nie jeździłem.


Na jakim oleju teraz latasz?

Opublikowano
Dzięki za polecenie aplikacji :) Czego potrzebuje dodatkowo do ich prawidłowego działania? Widzę, że na allegro sprzedają coś takiego https://allegro.pl/oferta/vlinker-bm-bmw-bimmercode-bimmerlink-elm327-bt4-0-9990291938. Jest jakieś tańsze rozwiązanie? Do tej pory jeździłem na Shell Helix 5w30 bo taki był zalewany od początku w ASO. Ostatnio (chwilę przed chipem) robiłem serwis i wymianę oleju i niestety nie przewidziałem tego, że nie będą mieli nic lepszego niż oleje standardowe więc zalali mi 4 litry Castrola (tak wiem, że syf ale niestety tylko taki mieli a ja nie miałem czasu żeby załatwiać i dostarczać inny :/) W każdym razie będę dolewał coś lepszego bo ten mój samochód zjada trochę oleju. Poprosiłem o szczególną uwagę przy serwisie ze względu na planowany chip i wycieków nigdzie nie stwierdzili. Wygląda na to, że taki urok tego silnika lub po prostu mojego egzemplarza :) Podczas jazdy w trasie, gdy silnik już się mocno nagrzał wyskakiwał mi też check "olej poniżej minimum, dolej natychmiast" pomimo tego, że olej był w odpowiedniej ilości. Jak sprawdzali w serwisie to mówili, że najprawdopodobniej czujnik poziomu oleju natomiast ostatnio samo w magiczny sposób się naprawiło więc albo czujnik popsuł się kompletnie albo w magiczny sposób sam się naprawił :D Może masz pomysł co się może dziać? Podsunę go mojemu serwisowi :) Czemu nie robisz chipa? Zrób koniecznie, zupełnie inny samochód :)
Opublikowano
Jest jakieś tańsze rozwiązanie?

W każdym razie będę dolewał coś lepszego bo ten mój samochód zjada trochę oleju.

Może masz pomysł co się może dziać?

Czemu nie robisz chipa?

 

- Jam mam iCar 2 z allegro za 50zł i działa bdb.

- Jaki masz przebieg? Jak już wciąga powyżej 3L na 10000km to pora zrobić uszczelniacze trzonków zaworów.

- Też mi chyba padł, albo zapchał się czujnik bo nie przechodzi mi tego komputerowego pomiaru poziomu oleju odpalanego z iDrive. Nawet jak na bagnecie zejdzie Ci do połowy to już dolewaj do max bo jak kiedyś zabraknie mu oliwy to będzie źle. Mechanik może wyjąć go i obejrzeć czy przewód nie ułamany bo zdarzały się takie przypadki i przepłukać go z zabrudzeń (najlepiej podczas wymiany oleju).

- Nie dawno kupiłem auto i chciałbym jeszcze je sobie sprawdzić, a małe przebiegi robię. Na razie poluję na felgi i wymienię olej, klocki przód na jakieś lepsze. Kupię intercooler i może zrobię wydech końcowy, a program jakoś sierpień/wrzesień.

Opublikowano
Myślę, że masz dobry pomysł żeby najpierw zrobić kilka rzeczy a później dopiero chip :) Dzięki za rady odnoście oleju, przekażę u siebie w serwisie. Powiedz mi jeszcze proszę czy sprawdzałeś/ewentualnie możesz sprawdzić jaką masz temperaturę silnika podczas normalnej jazdy i gdy przyciśniesz? Dzisiaj weryfikowałem to u siebie i 45 minutowy przejazd przez Warszawę plus 10 minutowy przejazd na trasie z prędkością 140/150 km/h wygenerował mi temperaturę oleju 116 stopni (co jest chyba ok) i temperaturę silnika 111 stopni (co już mnie zaczęło martwić). Pytanie czy w u Ciebie będzie niższa temperatura silnika skoro masz jeszcze w serii bo ja niestety przed chipem tego nie sprawdzałem. Zastanawiam się czy mam problemy z silnikiem, czy ten silnik tak ma, ewentualnie czy to chip wpływa na tak wysoką temperaturę. Mogę jechać przywrócić fabryczną mapę ale nie chce tego robić jeżeli to nie ma wpływu i przyczyna leży gdzieś indziej :) dzięki!
Opublikowano

Sprawdzałem i u mnie jest ok 103 stopni przy spokojnej jeździe po mieście i 118 na autostradzie/ekspresówce (godzina jazdy).

Program minimalnie może zwiększać temp 2-3 stopnie bym obstawiał.


Temperatury powyżej 110 stopni już są niezbyt zdrowe dla silnika na oleju 5w30.

Już sama zmiana intercoolera może pozytywnie wpłynąć na wszystkie temperatury.


Jaki masz przebieg auta?

Opublikowano
To trochę mnie uspokoiłeś :D ogólnie wróciłem właśnie z testów i zauważyłem, że przy spokojniej jeździe temperatura silnika to około 103-106 stopni. Jak przycisnę na autostradzie do 140-150 km/h rośnie maksymalnie do 111 stopni ale z tego co czytam temperatura na silniku nie powinna jednak przekraczać tych 100 stopni więc boję się co będzie w lato skoro takie wyniki mam przy 12 stopniach na zewnątrz :) Myślisz, że wymiana oleju na inny np. 5w40 Motul/Millers lub cokolwiek z wyższej półki coś tutaj pomoże? Ten intercooler też chodzi mi po głowie. FMIC ma jakiś w swojej ofercie za 1000 zł więc chyba warto zainwestować jeżeli obniży mi to temperatury. Przebiegu mam 94 tys. więc chciałbym jeszcze tym autem sporo pojeździć bo je bardzo lubie :)
Opublikowano

Dobrej klasy olej ze składem opartym na PAO i Estrach może obniżyć temp oleju ale minimalnie, dużo ważniejsza jest lepsza ochrona silnika w wysokich temperaturach.


O temperaturę wody nie bój się za to odpowiada termostat, który w naszych silnikach ma jakoś wysoko ustawioną temp. Jak chcesz się bawić to w trybie sport bo chyba wtedy wcześniej włącza chłodzenie.


Oleju Motul nie polecam bo jego skład jest oparty na HC, jak wszystkie inne tanie oleje. Marka ta ma renomę przez marketing szeptany, żadnych innych podstaw aby twierdzić, że to dobre oleje.


Jak będziesz miał już interfejs obd i różne aplikacje to sprawdź temperaturę w dolocie 'intake'. Jeżeli przekracza Ci podczas dynamicznej jazdy 45 stopni to warto zainwestować w intercooler.


Polecam oleje:

Amsoil signature series 0w40

Redline 5w40

Ravenol VST 5w40 lub SSL 0w40

Millers CFS 5w40

Meguin 5w40 lub 0w40

Rowe Synth RS 0w40

a z tańszych:

Shell Helix Ultra 5w40

Opublikowano
Właśnie temperatury mierzyłem na sporcie. Chociaż nie wiem czy po programie ten przycisk ma jakiś sens. Jeżdzę na nim bo nie pokazuje mi który bieg mam wrzucić :D Jutro postaram się podjechać do mojego stroiciela. Sprawdzimy temperatury, które pokazuje komputer pokładowy. Będzie wiadomo czy są rzetelne czy nie. Jeżeli tak to przywrócimy oryginalną mapę żeby wyeliminować, że te temperatury to przez program. Jeżeli temperatury się nie zmienią lub zmienią się nieznacznie to wracamy do chipa. Mam nadzieję, że nie będzie jednak żadnych problemów z programem i te temperatury są przekłamane. Tutaj opisują ten problem https://www.bmcars.pl/porady/2018/06/temperatura-silnika-bmw-5/ w bmw serii 5. Co prawda inny model i inny silnik, ale kilka rzeczy można zastosować analogicznie. Dam znać co i jak. Jeżeli chodzi o oleje to dzięki za polecenie. Zaopatrzę się w jeden z nich. Powiedz proszę czy to nie jest problem, że przez prawie 100 tys. km jeździłem na 5w30 i nagle przejdę na np. 5w40? Gdzieś słyszałem że nie zaleca się zmian oleju w taki sposób ale nie wiem jakie było tego uzasadnienie. BTW wcześniej wspominałeś o wymianie klocków. Za 1300 km muszę wymienić klocki z przodu. Myślę, że wymienię też od razu tarcze. Masz coś do polecenia?
Opublikowano

Temperatury na normal i eco mogą być minimalnie większe bo później termostat puszcza na chłodzenie. Wydaje mi się, że nie ma co przywracać seryjnej mapy bo ja mam praktycznie takie same temperatury jak Ty teraz. Będąc u tunera możesz zapytać czy umie obniżyć temperaturę w sterowaniu elektronicznym termostatem jeżeli jest np 105 to na 95*C. Powinno to wpłynąć też o kilka stopni na temp oleju.


Co do oleju to mit powielany przez mechaników z tamtej opoki, możesz lać do auta olej każdej lepkości jaka jest w instrukcji auta. A jest w niej cały przekrój od 5w30, 5w40 po 0w40.


Pojawia Ci się komunikat, że za 1300km zmiana? Nie mam jakichś polecanych klocków, co człowiek to opinia. Ja chyba zmienię na lekko sportowe: GALFER SPORT FDHP 1050.

Opublikowano

W moim aucie jest inny silnik, ale olej to olej... :wink:

Temperatury jakie mi przeważnie pokazuje to 104-108stC.

Polecam produkty marki Amsoil, Ravenol, Millers. Stosowałem w różnych autach, różnych silnikach, często po @ i dawały świetnie radę. Oczywiście wymiana co 10-12kkm lub max rok czasu.

Co do klocków i wskazań kompa, to bardzo często jest totalna bzdura, bo dopóki czujnik nie pokaże że trzeba coś robić, to nie ruszam. Podane wyżej są całkiem dobre. Można poszukać czegoś z ofert Hawk, lub EBC np Red lub Yellow. Powodzenia.

Opublikowano
Umieć umie bo gość jest niesamowity pod tym względem. Mam już to obniżone. Dzisiaj przetestowałem i okazuje się że gdy jadę około 140-150 km/h (wyżej nie testowałem bo nie było warunków) temperatura silnika mi spada nawet do 95. Pojadę dzisiaj do niego. Spróbujemy zrobić tak aby przynajmniej od 100 km/h włączało się to chłodzenie. Może się uda. Dam znać :) Odpisali mi dzisiaj z serwisu bmw w Katowicach, że z tymi temperaturami tak może być i dopóki nie pojawia się jakiś check engine, że temperatura zbyt wysoka to raczej nie powinno być problemu ale dla spokojnej głowy przetestuje to jeszcze dzisiaj u tunera. Co do oleju to w takim razie zaleję przy następnej zmianie 5w40 z tych polecanych przez Ciebie :) Tak pojawia mi się komunikat że przód do wymiany za 1300 km ale czuje już że o wiele słabiej hamuje więc być może nie będę nawet czekał tak długo z wymianą.
Opublikowano
Z sportowych klocków hamulcowych polecane są także EBC yellow stuff. Przy następnej wymianie przetestuję je u siebie, bo seryjne klocki w dodatku przy tarczy 300 mm to porażka, nawet żona zauważyła, że hamulce w drugim aucie (citroen c4) są bardziej ostre.
Opublikowano

Dobra więc tak :)


1) ogólnie temperatura na kompie i temperatura pokazywana przez komputer pokładowy jest taka sama więc chyba wszystko działa poprawnie w tym zakresie;

2) wgraliśmy oryginalną mapę i będę ją testować przez kilka najbliższych dni, sprawdzać jakie będą temperatury, jak szybko nagrzewa się silnik do tej maksymalnej temperatury 110-112 stopni (u mnie jest to bardzo szybko, myślę że po około 4 km. Jak wracałem to trochę testowałem i wydaje mi się, że na oryginalnej mapie jest 2-3 stopnie mniej ale ręki sobie uciąć nie dam, sprawdzę jutro jak silnik trochę odpocznie :D)

3) co zabawne, a odkryłem to dopiero dzisiaj chcąc zmienić godzinę na radiu - na oryginalnym sofcie działa przycisk ustawień pojazdu a na mapie mi nie działa (wszystkie inne przyciski działają), nie ustaliliśmy jeszcze przyczyny :D :mad2: jakiś pomysł?

4) miałem okazję dzisiaj przycisnąć trochę na trasie i przy prędkościach rzędu 160/170 km/h temperatura silnika spada bardzo szybko (nawet do 83 stopni) zarówno na mapie jak i na oryginalnym sofcie. Wychodzi na to, że dopiero przy tym obciążeniu silnika otwiera się termostat. To normalne?

5) po świętach wgrywam mapę ponownie bo ten samochód bez mapy już mi się nie podoba :D

Opublikowano

ad 4


Za bardzo przejmujesz się temp płynu/silnika, ważniejsze jest monitorować temp oleju. Płyn ogarnia termostat i jak masz już obniżoną temp otwierania termostatu to temat masz z głowy. Z ciekawości możesz zapytać tunera z jakiej na jaką wartość graniczną temp zmienił i czy na wszystkich trybach jazdy?

Jaką temp oleju miałeś przy 160-170? Jeżeli powyżej 118*C to nie szalałbym z takimi prędkościami do czasu zmiany oleju na 5w40.

Opublikowano
Będę się z nim widział w przyszłym tygodniu to zapytam :) będę wgrywać ponownie mapę bo bez mapy ten samochód to nie to samo dlatego rób ją szybko :D co do temperatury oleju to nie zbliżała się ona raczej do 118, a była w podobnym zakresie co temperatura silnika czyli 110-112 stopni. Temperaturą silnika już się nie przejmuje, jest taka sama na oryginalnej mapie jak i na nowej. Różnica jest taka, że silnik na oryginalnej mapie wolniej się nagrzewa do tej docelowej temperatury ale to nie jest jakaś przepaść czasowa, raczej kilka km więcej. Poza tym przeczytałem wczoraj chyba wszystko na ten temat i na temat naszego silnika i z tego co się dowiedziałem to taką graniczną temperaturą silnika jest jakieś 125 stopni. Tego lepiej nie przekraczać. Zresztą powinien się wtedy zapalić check. Poza tym poczytałem o usterkach trochę i ponoć w okolicach 100 tys. km przebiegu zbiera się już sporo nagaru w silniku. Sugerują zrobić płukankę przy wymianie oleju ale nie wiem czy to dobry pomysł, jakieś opinie w tym temacie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.