Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się nad wymianą zacisków, wiadomo ze potrzebuje większe tarcze. Czy oprócz tego coś jeszcze jest potrzebne?

Auto mam na kołach 19" ale te malutkie tarcze wyglądają jak u mojego syna w fordzie ka. :D

Opublikowano
We wtorek zmieniam hamulce u siebie. Mam zestaw tarcz, klocków, osłon i niebieskich zacisków m pakiet. Do tego zamówione nowe czujniki zużycia klocków. Z tego co wiem dodatkowo należy przekodować pompę abs. Ceny zestawu na Allegro od 2k za jakieś gruzy do 5-6k za praktycznie nowe zestawy. Można za 3-4 k kupić ładne. Mi się udało zaciski maja nawet naklejki i całość ma przejechane kilka km. Kodowanie sprawdzałem ceny w kilku firmach wahają się od 150-400 zł plus montaż to już zależy gdzie. Przednie tarcze 348 mm i zacisk 4 tłoki a tył tarcza 345 mm i zacisk jednotłoczkowy. Do tego ten niebieski kolor :twisted: już powinno dobrze hamować i wyglądać w 19. Na zimę mam 17 cali i z takim zestawem wchodzi na mm.
6ff0d43911e3.jpg
Opublikowano

Ja raczej wymieniałbym tylko przód, to i tak znaczenie zwiększy siłę hamowania. Czyli wychodzi na to że tylko tarcze, klocki i zaciski reszta pozostaje bez zmian.


Dzięki za info.

Opublikowano
Wymiana samego przodu jest bez sensu. Nie wiem, jaki masz przebieg, ale głównym problemem standardowych hamulców są tylne klocki hamulcowe. Ja kończąc 3 komplet tylnych klocków przy przebiegu 60 kilku tysięcy odpuszczam standardowe hamulce. 2 razy były zmieniane klocki w ramach gwarancji, obecne pojeździły więcej niż 25 tys. km a do wymiany są też tarcze, których gwarancja nie obejmuje. W związku z tym zmiana na coś, co będzie lepiej hamować, wyglądać i starczać na przyzwoitą ilość km.
6ff0d43911e3.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja raczej wymieniałbym tylko przód, to i tak znaczenie zwiększy siłę hamowania. Czyli wychodzi na to że tylko tarcze, klocki i zaciski reszta pozostaje bez zmian.


Dzięki za info.

 

Sam przód, serio? Fajnie będzie to wyglądać z przodu niebieski zacisk, z tyłu zwykły.

Opublikowano
Kolejna sprawa czy tył po zmianie przodu będzie działać poprawnie? Skoro przy zmianie trzeba zrobić kodowanie pompy abs? Jakby nie było takie półśrodki nie powinny mieć miejsca...
6ff0d43911e3.jpg
Opublikowano
Kolejna sprawa czy tył po zmianie przodu będzie działać poprawnie? Skoro przy zmianie trzeba zrobić kodowanie pompy abs? Jakby nie było takie półśrodki nie powinny mieć miejsca...

Bałbym się wsiąść do takiego samochodu.

Opublikowano
Ok. Więc jestem po zmianie hamulców. Przejechałem około 300 km i polecam każdemu a najlepiej dołożyć je już przy konfigurowaniu samochodu.
6ff0d43911e3.jpg
Opublikowano
Wymiana samego przodu jest bez sensu. Nie wiem, jaki masz przebieg, ale głównym problemem standardowych hamulców są tylne klocki hamulcowe. Ja kończąc 3 komplet tylnych klocków przy przebiegu 60 kilku tysięcy odpuszczam standardowe hamulce. 2 razy były zmieniane klocki w ramach gwarancji, obecne pojeździły więcej niż 25 tys. km a do wymiany są też tarcze, których gwarancja nie obejmuje. W związku z tym zmiana na coś, co będzie lepiej hamować, wyglądać i starczać na przyzwoitą ilość km.

 

Skąd te problemy z hamulcami tył? Wada klocków hamulcowych: wykonania czy samej konstrukcji? A jeśli wymieniali klocki na gwarancji to dlaczego tarcz nie obejmuje? Oba to elementy ścierne. Pytam z ciekawości.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie - konkretnie.


Wymiana "standardowych" zacisków na niebieskie "m" to droga przez mękę.


1. Sam zakup zestawu (klocki, zaciski, tarcza, osłona) to koszt... 5-10k,

2. Obowiązkowo wymiana pompy hamulcowej... plus chyba (?) coś jeszcze.


tyle dowiedziałem się w 3ch serwisach + trzy serwisy bez autoryzacji.


Jednym słowem chyxnia do potęgi.


JAK KTOŚ MA INNE INFO TO NIECH KONKRETNIE OPISZE.


* Standard zaciski wyglądają jakby jakieś "gówno" przykleiło się pod felgą.

Opublikowano
Ok. Więc jestem po zmianie hamulców. Przejechałem około 300 km i polecam każdemu a najlepiej dołożyć je już przy konfigurowaniu samochodu.

 


napisz coś więcej - gdzie robiłeś, jaki koszt, co dokładnie wymieniałeś (na jakich kołach) + czy kodowałeś coś, czy wymianiłeś pompę?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odkopię temat.

Czy ktoś jest po wymianie hamulców zwykłych na M pakietowe i mógłby podzielić się informacjami co należy zrobić poza samą wymianą? Kodowanie/wymiana pompy? Chętnie dowiem się ile kosztowała cała usługa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odkopię temat.

Czy ktoś jest po wymianie hamulców zwykłych na M pakietowe i mógłby podzielić się informacjami co należy zrobić poza samą wymianą? Kodowanie/wymiana pompy? Chętnie dowiem się ile kosztowała cała usługa.

W G30 miałem zmieniane, w G20 to będę robił na dniach.


Komplet tarcz (w stanie BDB), zacisków, klocków to koszt 4-5k. Ja zapłaciłem 4,5k z wysyłką i wsio jest jak nowe. Niby z auta o nalocie 2800km.


Tarcze kotwiczne/osłony sa te same.

Odkrecasz stare, przykrecasz nowe.

Robisz odpowietrzanie/zmiane płynu.

Kodujesz DSC po podaniu 2NH do FA.


I tyle.

Pisze o hamulcach M 348 / 345

Opublikowano
Odkopię temat.

Czy ktoś jest po wymianie hamulców zwykłych na M pakietowe i mógłby podzielić się informacjami co należy zrobić poza samą wymianą? Kodowanie/wymiana pompy? Chętnie dowiem się ile kosztowała cała usługa.

W G30 miałem zmieniane, w G20 to będę robił na dniach.


Komplet tarcz (w stanie BDB), zacisków, klocków to koszt 4-5k. Ja zapłaciłem 4,5k z wysyłką i wsio jest jak nowe. Niby z auta o nalocie 2800km.


Tarcze kotwiczne/osłony sa te same.

Odkrecasz stare, przykrecasz nowe.

Robisz odpowietrzanie/zmiane płynu.

Kodujesz DSC po podaniu 2NH do FA.


I tyle.

Pisze o hamulcach M 348 / 345

 

Podziękował :cool2:

Opublikowano
Odkopię temat.

Czy ktoś jest po wymianie hamulców zwykłych na M pakietowe i mógłby podzielić się informacjami co należy zrobić poza samą wymianą? Kodowanie/wymiana pompy? Chętnie dowiem się ile kosztowała cała usługa.

W G30 miałem zmieniane, w G20 to będę robił na dniach.


Komplet tarcz (w stanie BDB), zacisków, klocków to koszt 4-5k. Ja zapłaciłem 4,5k z wysyłką i wsio jest jak nowe. Niby z auta o nalocie 2800km.


Tarcze kotwiczne/osłony sa te same.

Odkrecasz stare, przykrecasz nowe.

Robisz odpowietrzanie/zmiane płynu.

Kodujesz DSC po podaniu 2NH do FA.


I tyle.

Pisze o hamulcach M 348 / 345

Czy jest duża róznica w sile hamowania? rozumiem ze reszta gratów została servo i pompa ?

Opublikowano
Czy jest duża róznica w sile hamowania? rozumiem ze reszta gratów została servo i pompa ?

 

Poza tarczami, klockami, zaciskami nie musisz nic zmieniać. Potwierdziłem to kilka dni temu w ASO. Wymieniana, kodowanie i gotowe. ASO liczy sobie koło 3000 zł za wymianę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odkopię temat.

Czy ktoś jest po wymianie hamulców zwykłych na M pakietowe i mógłby podzielić się informacjami co należy zrobić poza samą wymianą? Kodowanie/wymiana pompy? Chętnie dowiem się ile kosztowała cała usługa.

W G30 miałem zmieniane, w G20 to będę robił na dniach.


Komplet tarcz (w stanie BDB), zacisków, klocków to koszt 4-5k. Ja zapłaciłem 4,5k z wysyłką i wsio jest jak nowe. Niby z auta o nalocie 2800km.


Tarcze kotwiczne/osłony sa te same.

Odkrecasz stare, przykrecasz nowe.

Robisz odpowietrzanie/zmiane płynu.

Kodujesz DSC po podaniu 2NH do FA.


I tyle.

Pisze o hamulcach M 348 / 345

Czy jest duża róznica w sile hamowania? rozumiem ze reszta gratów została servo i pompa ?

Tak, reszta gratow zostala bo sie nie rozni w wersji standard a podstawowy M.

Roznica w sile hamowania? Ciezko mi powiedziec, przy pierwszym hamowaniu na pewno nie.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Naszła mnie taka myśl, że skoro aktualizacja potrafi skasować Chipa, to pewnie taki wpis w FA. Jestem ciekaw czy wpis w FA po aktualizacji pozostał ?
Opublikowano
Ja nie zauważyłem różnicy w działaniu hamulców po aktualizacji, ale też się zastanawiałem czy mogło skasowało kodowanie.

No ale zakładam że są skuteczniejsze niż standardowe ?

Opublikowano
Hamulce są dużo bardziej skuteczne niż standardowe. Miałem na myśli, ze po zrobieniu aktualizacji która wykasowala chipa nie zauważyłem różnicy w pracy hamulców, które tez są dołożone i były kodowane
6ff0d43911e3.jpg
Opublikowano
A masz Esysa żeby sprawdzić? bo jeśli nie ma to nie ma sensu kodować. Swoją droga dzisiaj spr. numery części i wychodzi na to że servo ma inny nr częsci
Opublikowano

A czy ktoś z forumowiczów robił upgrade hamulców na zaciski przednie 6-cio tłokowe zamiast 4? Jest to możliwe w G20? No i większe tarcze oczywiście, np takie jak w BMW M3 - 395mm. Siła hamowania i wydajność takich hebli na pewno byłaby sporo większa i nie byłoby masła jak u mnie po jednym hamowaniu 100-0.


o takie:

https://allegro.pl/oferta/zacisk-brembo-395mm-bmw-m3-m4-m5-f90-m8-f91-f92-oe-12486478646

https://allegro.pl/oferta/zaciski-tarcze-395mm-bmw-m5-m3-m8-g30-g31-g20-x3m-12490308959


Moje heble w m340i słabo hamują i się zastanawiam czy te zaciski większe w ogóle będą pasowały. W linku nr 2 jest widoczny adapter który by pasował do mocowania moich aktualnych zacisków więc teoretycznie by się dało?


Btw. Widzę że w poprzednich postach ktoś pytał o siłę hamowania po wymianie hamulców. Jaki problem pojechać na rolki na stację diagnostyczną i sprawdzić? Przecież tam pokazuje siłę hamowania maszynka i tak jest najlepiej to sprawdzić. Najlepiej przed i po wymianie.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.