Skocz do zawartości

Folia na samochód, ceramika na lakier.


nazwaUzytkownika1685050697

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
Ja wziąłem ceramikę od poddostawcy dealera BMW i nigdy więcej. Po 60 000k km pełno odprysków lakieru na masce, mimo konserwacji. Żałuję, że nie wziąłem folii, ale niedługo jadę na reklamację (chcą ją uwzględnić ponoć) i może położę potem od razu folię bezbarwną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wziąłem ceramikę od poddostawcy dealera BMW i nigdy więcej. Po 60 000k km pełno odprysków lakieru na masce, mimo konserwacji. Żałuję, że nie wziąłem folii, ale niedługo jadę na reklamację (chcą ją uwzględnić ponoć) i może położę potem od razu folię bezbarwną.

Przecież ceramika nie chroni przed odpryskami, więc jak mają uwzględnić gwarancję na cokolwiek? Ponadto kładzenie folii na maskę pełną odprysków i na zderzak, to trochę bez sensu - wszędzie będziesz miał mikro bąble, tam gdzie folia nie będzie idealnie dolegać do powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wziąłem ceramikę od poddostawcy dealera BMW i nigdy więcej. Po 60 000k km pełno odprysków lakieru na masce, mimo konserwacji. Żałuję, że nie wziąłem folii, ale niedługo jadę na reklamację (chcą ją uwzględnić ponoć) i może położę potem od razu folię bezbarwną.

Przecież ceramika nie chroni przed odpryskami, więc jak mają uwzględnić gwarancję na cokolwiek? Ponadto kładzenie folii na maskę pełną odprysków i na zderzak, to trochę bez sensu - wszędzie będziesz miał mikro bąble, tam gdzie folia nie będzie idealnie dolegać do powierzchni.

 

No właśnie że ceramika miała chronić lakier, a tutaj odpryski są tak głębokie, że lakier został naruszony. Napiszę, co się udało załatwić. A jeśli chodzi o folię, to widziałem DOBRZE położone folie i nie ma żadnych bąbli. Jak Jozek w garażu kładzie, to pewnie bąble są…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wziąłem ceramikę od poddostawcy dealera BMW i nigdy więcej. Po 60 000k km pełno odprysków lakieru na masce, mimo konserwacji. Żałuję, że nie wziąłem folii, ale niedługo jadę na reklamację (chcą ją uwzględnić ponoć) i może położę potem od razu folię bezbarwną.

Przecież ceramika nie chroni przed odpryskami, więc jak mają uwzględnić gwarancję na cokolwiek? Ponadto kładzenie folii na maskę pełną odprysków i na zderzak, to trochę bez sensu - wszędzie będziesz miał mikro bąble, tam gdzie folia nie będzie idealnie dolegać do powierzchni.

 

No właśnie że ceramika miała chronić lakier, a tutaj odpryski są tak głębokie, że lakier został naruszony. Napiszę, co się udało załatwić. A jeśli chodzi o folię, to widziałem DOBRZE położone folie i nie ma żadnych bąbli. Jak Jozek w garażu kładzie, to pewnie bąble są…

Git, napisz. Teraz te lakiery są tak słabe, ze wystarczy że ktoś szybko wyprzedza lewym pasem, poleci trochę piasku spod kół i już są mikrouszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wziąłem ceramikę od poddostawcy dealera BMW i nigdy więcej. Po 60 000k km pełno odprysków lakieru na masce, mimo konserwacji. Żałuję, że nie wziąłem folii, ale niedługo jadę na reklamację (chcą ją uwzględnić ponoć) i może położę potem od razu folię bezbarwną.

 

Jakby ceramika chroniła przed odpryskami to nakładali by to fabrycznie.Większej bzdury dawno nie słyszałem.

To są właśnie bajki ludzi , którzy wydali po kilka tysiaków na coś co miało być takie super-hiper a jednak nie jest.

Wystarczy podjechać do dobrego zakładu detailingowego to wytłumaczą co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wziąłem ceramikę od poddostawcy dealera BMW i nigdy więcej. Po 60 000k km pełno odprysków lakieru na masce, mimo konserwacji. Żałuję, że nie wziąłem folii, ale niedługo jadę na reklamację (chcą ją uwzględnić ponoć) i może położę potem od razu folię bezbarwną.

 

Jakby ceramika chroniła przed odpryskami to nakładali by to fabrycznie.Większej bzdury dawno nie słyszałem.

To są właśnie bajki ludzi , którzy wydali po kilka tysiaków na coś co miało być takie super-hiper a jednak nie jest.

Wystarczy podjechać do dobrego zakładu detailingowego to wytłumaczą co i jak.

 

folia chroni i nie nakładają jej fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ceramika to 10 lat temu, szkoda kasy.

Budżetowo wosk - nie chroni przed niczym fizycznym tak jak ceramika. Chroni przed UV, ptasia kupa i po deszczu nie ma waterspotów. Łatwiej się myje auto.

A tak to folia. Ceramika szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie ceramika/elastomer jezeli komus nie zalezy na ochronie przed odpryskami, a chce miec jedynie efekt szkła na aucie i hydrofobowość? Ja zawsze uwazalem, ze ceramika/elastomer i folia maja 2 rozne cele. Folia to ochrona przed zarysowaniami/odpryskami, ceramika to efekt szkła i łatwiejsze utrzymanie auta w czystości. Jak ktoś chce jedno i drugie to robi folię i na to ceramikę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi jak założenie dwóch lub trzech prezerwatyw na raz. :mrgreen:

 

Dlatego nigdy tego robiłem, ale są tacy co tak robią. Bardzo drogich prezerwatyw:D

 

Tylko firma detailingowa za położenie ceramiki na folie pobiera znacznie mniej niż za sama ceramike lub w ogóle jest w cenie folii. Dodatkowo tak jak napisali poprzednicy przeznaczenie jest całkowicie inne.


Jeśli miałbym wybrac jedno to wybieram folie - chociażby full front.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Cześć.

Ja z zapytaniem z trochę innej beczki. W większości pakietów full front są błotniki przednie, czy może się ktoś wypowiedzieć czy ma jakieś ślady na błotnikach od kamieni w X5 ? Chciałbym trochę przyjanuszyć i zamiast błotników przednich okleić progi, tylny zderzak i dół klapy bagażnika.

Osobiście jezdziłem tylko sedanami i nigdy błotników mi nie obijało.

Auto powinienem mieć w kwietniu i muszę coś zarezerwować jeśli chodzi o oklejanie, w związku z tym mam jeszcze pytanie, czy lepiej robić to w firmie którą dealer poleca czy szukać na własną rękę, chodzi bardziej o gwarancję na lakier w razie jakiś problemów.

A może ma ktoś jakieś doświadczenia z firmą pracującą dla Areny Łódź, a konkretnie Dobroń (nie wiem jaka to firma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ja z zapytaniem z trochę innej beczki. W większości pakietów full front są błotniki przednie, czy może się ktoś wypowiedzieć czy ma jakieś ślady na błotnikach od kamieni w X5 ? Chciałbym trochę przyjanuszyć i zamiast błotników przednich okleić progi, tylny zderzak i dół klapy bagażnika.

Osobiście jezdziłem tylko sedanami i nigdy błotników mi nie obijało.

Auto powinienem mieć w kwietniu i muszę coś zarezerwować jeśli chodzi o oklejanie, w związku z tym mam jeszcze pytanie, czy lepiej robić to w firmie którą dealer poleca czy szukać na własną rękę, chodzi bardziej o gwarancję na lakier w razie jakiś problemów.

A może ma ktoś jakieś doświadczenia z firmą pracującą dla Areny Łódź, a konkretnie Dobroń (nie wiem jaka to firma).

Ja dostałem ofertę z Areny ale na Rokicińskiej ( to chyba ta sama firma co Dobroń i Włókniarzy ) i podobno oni to sami robią . Cena niestety za X5 to jakiś kosmos . Zaczynam szukać bo odbiór coraz bliżej a chcę robić zaraz po . Mam namiary na jakąś firmę za Sieradzem podobno dobrze robią robotę ale czekam na ofertę.

Może ktoś poleci kogoś w Łodzi lub okolicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szyby na czarno w poprzedniej "5"robiłem w

https://www.sun-grand.pl/kontakt

słyszałem że robią i folie na przód

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś mówi, że oklejenie samochodu to zbędny wydatek, nic nie daje, a auto ma jeździć i być przysłowiowym "dupowozem" (nie uderzam personalnie do Ciebie, Tomku) to kojarzy mi się taka postawa, z typowym zmarkotniałym, o okrojonym światopoglądzie januszem (nie obrażając Januszy), który notabene nie kupuje BMW X5, bo go zwyczajnie na ten czy podobny samochód nie stać, a jak ludzi na coś nie stać to uwielbiają oczernić tych co mają bardziej zasobne portfele i głośno negować ich decyzje, zwłaszcza te zakupowe ;)


Otóż, jak już kilku przedmówców wspomniało, folia na przód tzw. full front, to absolutne minimum jeżeli ktoś po prostu dba o samochód i zależy mu w jakimkolwiek stopniu na jego wyglądzie, trwałości i jakości lakieru, czy przejrzystości lamp (te bardzo lubią się piaskować i matowić w bardzo krótkim czasie). Zmiana koloru to zupełnie inna bajka, a i ona również zabezpiecza lakier. Nie mniej jednak wiąże się ze znacznie większym wydatkiem, jeżeli chcemy wykonać full indywidual z poszerzanymi wykrojnikami producenta aby pokryć w 100% fabryczny lakier, bez prześwitów. Nie polecam "szpeców" od rozkręcania karoserii :lol: Nie każdemu też po drodze, wydać 20k netto na pokrycie folią całego samochodu, ale w zupełności wystarczy full front + progi, nadkola, lampy, lusterka i słupki A oraz wszystkie piano black na zewnątrz samochodu (oczywiście te wewnątrz, gdy ktoś o zgrozo posiada - nawet TRZEBA okleić!). Folia oczywiście bezbarwna. Następnie na całość karoserii (zarówno pokrytej folią jak i nie), szyby i felgi, kładziemy powłokę np. GTechniq Crystal Serum Ultra (ja ją zawsze wybieram) i zyskujemy wygląd samochodu o kilka leveli wyżej niż wyjeżdżając już porysowanym z salonu (tak, każdy nasz samochód jest porysowany po odbiorze u dealera). Przed wszystkimi zabiegami detailingowymi oczywiście samochód jest polerowany. Efekt końcowy to pełne zabezpieczenie, mocno podbita głębia koloru, termo regenerująca się folia, no i mycie samochodu... bez wysiłku, bez zbędnych detergentów. Wystarczy sama woda demineralizowana i brud spływa aż miło. Dodatkowy plusik - przy wyższych prędkościach - powyżej 100 km/h nie trzeba używać wycieraczek, ponieważ kropelki wody błyskawicznie uciekają z szyby, ześlizgując się po powłoce. Dodatkowo zdecydowanie należy zaimpregnować całą skórę we wnętrzu. Cała zabawa (biorąc pod uwagę full front folią a nie pełną karoserię) to koszt wraz z powłoką ceramiczną i impregnacją tapicerki w przypadku X5, w okolicach 9-10k netto.


A uprzedzając dociekliwych - nie nie widać kompletnie folii i nie, nie odkleja się na myjce. Oczywiście pod warunkiem, że robimy usługę na najlepszych materiałach, w porządnej, renomowanej firmie. Na całość dostajemy dokumenty wyraźnie wskazujące po numerze VIN i rej. jaki samochód został zabezpieczony, wraz z podbitą 5-letnią gwarancją i corocznym serwisem folii w cenie.

 


polecisz jakąś firmę? poznań lub wrocław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecisz jakąś firmę? poznań lub wrocław

 

Ja z północy mam daleko, ale i tak rozważam przyśpieszenie kolejnych odwiedzin na południu zaraz na po odbiorze pojazdu.


Widziałem jak Qblin oklejał (zmiana koloru) auto koledze, czekam więc wstępną wycenę na X5.


Skoro rozważasz Wro i Poz, to może Bielsko-Biała? :-) W razie czego mogę podesłać namiary do konkretnej osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Zaczerpnąłem trochę informacji i tak, BMW w Łodzi ma swojego gościa od takiej roboty, zaproponował mi zderzak, maska lampy lusterka, progi na zewnątrz i wewnątrz, tylny zderzak i dół klapy bagażnika okleić folią na resztę ceramika (nie wiem czy na folię też), dodatkowo impregnacja skóry jakimś środkiem, na pewno nie jest to ceramika. Taka zabawa kosztuje 12k brutto, za samą folie około 9k.

U lokalnego detailera w Wieluniu folia w takim samym wymiarze 7800 brutto, za ceramikę dodatkowo 2k.

Myślę że poza BMW udało by się jeszcze coś urwać, nie mam pojęcia jak to robią i jedni i drudzy, chociaż mój lokals ma sporo tych aut na Facebook i raczej opinie są na plus. Robił też 3 takie X5, o gościu z BMW nie wiem nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię taki set w salonie w Bydgoszczy - full front ppf , ceramika na bokach, felgach, skóry środek, dekory, dywaniki + powłoką na szyby hydrofobowa.


W salonie mają myślę ok 1000-1500 pln drożej, ale masz to z jednego źródła- masz gwarancję na 5 lat od dealera. Bo inaczej znowu będzie spychologia pomiędzy dealerem a firmy zewnętrznej od folii.


No i odbieram auto zrobione i jadę do domu.


Dam znać czy zrobili igłę czy fuszerkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.