Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Właśnie jadę przez Niemcy swoim q7 i na autostradzie dostałem kamieniem w szybę czołową i jest pęknięcie. A wymienialem ja dosłownie z trzy,miesiące temu. Czy jest jakaś folia na szybę czołową? Gleboko zainteresowany jestem tematem, bo w przyszłym tyg odbieram x5
Opublikowano
Właśnie jadę przez Niemcy swoim q7 i na autostradzie dostałem kamieniem w szybę czołową i jest pęknięcie. A wymienialem ja dosłownie z trzy,miesiące temu. Czy jest jakaś folia na szybę czołową? Gleboko zainteresowany jestem tematem, bo w przyszłym tyg odbieram x5

Tak, ale chroni głównie przed odpryskami, jak kamień był na tyle duży, że szyba pękła, to jest spora szansa, że z folią też by pękła.

Taką folię należy wymienić z reguły co ok. 20kkm.

Opublikowano

A jak wymieniacie szyby to z ac w aso czy zamiennik z auto-szyby?

Czy można zmienić szybę z auto-szyby w aso na oryginał?

Opublikowano
A jak wymieniacie szyby to z ac w aso czy zamiennik z auto-szyby?

Czy można zmienić szybę z auto-szyby w aso na oryginał?

Ja bym wymienił na zamiennik tej samej firmy, która produkuje oryginał.

Jak dużo jeździsz autostradami i wsiami z kamieniami, to nie warto oryginału wkładać, bo duża szansa, że zaraz znowu pęknie.

Opublikowano
A jak wymieniacie szyby to z ac w aso czy zamiennik z auto-szyby?

Czy można zmienić szybę z auto-szyby w aso na oryginał?

 

W ubezpieczeniu dealerskim (Allianz) masz możliwość wymiany 2 szyb przednich rocznie z tego co pamiętam.


Odnośnie folii na szybę mówiono mi, że to średni pomysł, bo szybko się rysuje i widać to w czasie jazdy. Ale jeśli jest jakiś fajny produkt to byłaby to super opcja, bo często lecą te szyby w X5 a tak raz w roku wymieniałoby się tylko folię i tyle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tyle, że wymiana szyby zapisuje się jako szkoda w UFG, która nie ma wprawdzie wpływu na ubezpieczenie w Allianz ale może podnieść składkę w innej ubezpieczalni!

Ja korzystam z Warty i dodatkowej polisy na szyby. Wymieniłem na produkt tego samego producenta ale bez logo BMW.

Taka wymiana nie jest odnotowana jako szkoda.

Opublikowano
Bo jeżeli mam zamontowana szybę klejoną (akustyczna) to wymienia mi na taką samą, czy jest opcja, że dostanę podstawową- bo tańsza?
Opublikowano
Tyle, że wymiana szyby zapisuje się jako szkoda w UFG, która nie ma wprawdzie wpływu na ubezpieczenie w Allianz ale może podnieść składkę w innej ubezpieczalni!

Ja korzystam z Warty i dodatkowej polisy na szyby. Wymieniłem na produkt tego samego producenta ale bez logo BMW.

Taka wymiana nie jest odnotowana jako szkoda.

Jako osoba stojąca po drugiej stronie barykady, mogę powiedzieć, że w 90% nie warto, bo TU wznowienia zawsze rzuca tak duże, że z reguły nawet z kilkoma szkodami, lepiej co roku kupować w innym towarzystwie niż wykupować jakiekolwiek ochrony zniżek. To jest tak robione, żeby towarzystwo zarobiło na tym dwa razy.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 29.08.2022 o 17:17, Marchall napisał(a):

Czemu nie ceramika/elastomer jezeli komus nie zalezy na ochronie przed odpryskami, a chce miec jedynie efekt szkła na aucie i hydrofobowość? Ja zawsze uwazalem, ze ceramika/elastomer i folia maja 2 rozne cele. Folia to ochrona przed zarysowaniami/odpryskami, ceramika to efekt szkła i łatwiejsze utrzymanie auta w czystości. Jak ktoś chce jedno i drugie to robi folię i na to ceramikę

Z tego co się orientuję to topowe folie mają same w sobie właściwości hydrofobowe więc utrzymywanie ich w czystości też jest łatwiejsze. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
9 godzin temu, adiki napisał(a):

Z tego co się orientuję to topowe folie mają same w sobie właściwości hydrofobowe więc utrzymywanie ich w czystości też jest łatwiejsze. 

wydaje mi się, że mam w miarę topową folię (STEK) i jakaś hydrofobowość jest ale daleko temu do ceramiki pod kątem utrzymania czystości (choć i tak póki co wolę folię niż ceramikę)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ups, ja właśnie nakładam STEKa DYNOshield oglądałem testy hydofobowości i miałem nadzieje że nie będzie wiekszego problemu z utrzymaniem czystosci auta.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, adiki napisał(a):

Ups, ja właśnie nakładam STEKa DYNOshield oglądałem testy hydofobowości i miałem nadzieje że nie będzie wiekszego problemu z utrzymaniem czystosci auta.

Jak miałem wcześniej ceramikę, to na bezdotyku samą wodą auto dało się na tyle ogarnąć, że na myjnię detailingową jeździłem średnio raz na 3 miesiące. Teraz o myciu samą wodą na bezdotyku można zapomnieć a nawet z proszkiem schodzi gorzej niż samą wodą na ceramice (no może oprócz owadów, tu jednak gorąca woda z proszkiem radzi sobie lepiej niż zimna woda na ceramice). Inna sprawa, że na jeszcze wcześniejszym aucie też miałem jakąś ceramikę ale tańszą i tam z tego co pamiętam nie było takiej rewelacji.

Edytowane przez evol
  • Moderatorzy
Opublikowano

Zawsze możesz położyć jakąś powłokę na folę, ale to przerost formy nad treścią, tak uważam.
Ja mam ceramikę i faktycznie wszystko schodzi gładko. Przy moim użytkowaniu auta, to swoje właściwości zachowa przez dekadę.

Opublikowano

Jak teraz kształtują się ceny foli na całe auto? Np. X5?

Opublikowano
50 minut temu, ArtPol74 napisał(a):

Jak teraz kształtują się ceny foli na całe auto? Np. X5?

ja płaciłem pół roku temu niecałe 18k brutto za folię, impregnację wnętrza i felg

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, ArtPol74 napisał(a):

Jak teraz kształtują się ceny foli na całe auto? Np. X5?

Na całe auto nie wiem, ale to co sam będę robił. czyli:

Rewitalizacja lakieru + Folia PPF full front (maska, zderzak przód, błotniki przód, lampy przód, słupki A, ok 20cm czoła dachu, lusterka, wnęki klamek, próg załadunkowy) + Powłoka ceramiczna 5 letnia na elementy bez folii PPF + Powłoka ceramiczna na felgi + Powłoka hydrofobowa na wszystkie elementy szklane + Zabezpieczenie tapicerki wewnątrz auta  + Zabezpieczenie komory silnika

Kosztuje: 7500 zł netto

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.02.2024 o 10:50, hornet17 napisał(a):

Na całe auto nie wiem, ale to co sam będę robił. czyli:

Rewitalizacja lakieru + Folia PPF full front (maska, zderzak przód, błotniki przód, lampy przód, słupki A, ok 20cm czoła dachu, lusterka, wnęki klamek, próg załadunkowy) + Powłoka ceramiczna 5 letnia na elementy bez folii PPF + Powłoka ceramiczna na felgi + Powłoka hydrofobowa na wszystkie elementy szklane + Zabezpieczenie tapicerki wewnątrz auta  + Zabezpieczenie komory silnika

Kosztuje: 7500 zł netto

Gdzie dostałeś taką ofertę?

Edytowane przez darekas
Opublikowano

Detailing Crew Warszawa. 

W dniu 17.02.2024 o 20:25, darekas napisał(a):

Gdzie dostałeś taką ofertę?

W Detailing Crew w Warszawie

Opublikowano
W dniu 12.02.2024 o 20:57, evol napisał(a):

Jak miałem wcześniej ceramikę, to na bezdotyku samą wodą auto dało się na tyle ogarnąć, że na myjnię detailingową jeździłem średnio raz na 3 miesiące. Teraz o myciu samą wodą na bezdotyku można zapomnieć a nawet z proszkiem schodzi gorzej niż samą wodą na ceramice (no może oprócz owadów, tu jednak gorąca woda z proszkiem radzi sobie lepiej niż zimna woda na ceramice). Inna sprawa, że na jeszcze wcześniejszym aucie też miałem jakąś ceramikę ale tańszą i tam z tego co pamiętam nie było takiej rewelacji.

Potwierdzam, mam folię Llumar na całym aucie i hydrofobowość średnia. Do mycia na bezdotyku wziąłem ostatnio środek typu TFR. Spryskujesz, czekasz parę minut i spłukujesz samą wodą. Efekty są niezłe w porównaniu z myciem proszkiem i wodą, po którym moje auto wygląda gorzej niż brudne.

  • Lubię to 1
  • 9 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.02.2024 o 08:43, ArtPol74 napisał(a):

Jak teraz kształtują się ceny foli na całe auto? Np. X5?

Oddałem auto na folię - osiem miesięcy po odbiorze od dilera i przejechaniu ok 16 tys km. Auto miało na sobie wcześniej ceramikę, która owszem ułatwiała mycie i ciut podbijała błysk lakieru, ale ogólnie była słabym zabezpieczeniem. W tym czasie front dostał trochę odprysków, na szczęście nie na tyle dużych, aby były nie do uratowania

 

Zdecydowałem się na Full PPF (bez dachu) i na to ceramika Gtechniq (zależy mi na połysku z lakieru 🙂 ). Cena 17500 netto za całość w Shine Factory w Warszawie (to moje trzecie auto, którym opiekują się chłopaki z tej firmy)

EDIT: folia XPEL Ultimaten Plus

 

WhatsApp Image 2024-12-18 at 13.59.21.jpeg

WhatsApp Image 2024-12-19 at 10.04.27.jpeg

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
1 minutę temu, maciek_w napisał(a):

Oddałem auto na folię - osiem miesięcy po odbiorze od dilera i przejechaniu ok 16 tys km. Auto miało na sobie wcześniej ceramikę, która owszem ułatwiała mycie i ciut podbijała błysk lakieru, ale ogólnie była słabym zabezpieczeniem. W tym czasie front dostał trochę odprysków, na szczęście nie na tyle dużych, aby były nie do uratowania

 

Zdecydowałem się na Full PPF (bez dachu) i na to ceramika Gtechniq (zależy mi na połysku z lakieru 🙂 ). Cena 17500 netto za całość w Shine Factory w Warszawie (to moje trzecie auto, którym opiekują się chłopaki z tej firmy)

 

WhatsApp Image 2024-12-18 at 13.59.21.jpeg

WhatsApp Image 2024-12-19 at 10.04.27.jpeg

Tez okleilem cale. Dodatkowo ppf mam na listwach carbonw srodku

Opublikowano

Folia to zdecydowanie najlepsza opcja ale po kilku latach z nią widzę jeden minus - nawet przy jakiś najmniejszych szkodach zawsze są 2 wizyty w serwisach (ASO + studio det.) a nie 1.

Opublikowano
10 godzin temu, BigCactus napisał(a):

Folia to zdecydowanie najlepsza opcja ale po kilku latach z nią widzę jeden minus - nawet przy jakiś najmniejszych szkodach zawsze są 2 wizyty w serwisach (ASO + studio det.) a nie 1.

Przy małych szkodach i odrobinie szczęścia wystarczy wymienić folię 😉 unikasz wtedy wizyty w ASO i bólu w sercu, że było lakierowane 😃

Opublikowano

Ja założyłem folie w opcji bikini, czyli przód, na resztę auta poszła powłoka elastomerowa. Podobno lepsza od ceramiki bo jest elastyczna i ma właściwości samoregenerujące.

Opublikowano (edytowane)

Założyłem ten elastomer 3 lata temu na g05. Coś się wydarzyło, że powstały takie water spoty, że przy myciu detailingowym nie mogli tego usunąć. Reklamacja, zaangażowano też w proces reklamacyjny dystrybutora na PL, który średnio podszedł do tematu. Opowiadał historie, że może samochod stał na zewnatrz blisko jakiejs budowy, padał deszcz, i elastomer mogl wejsc w jakas reakcje z deszczem i jakas chemia z budowy. Takie snucie domyslow. Na szczescie detailer podszedl bardzo prokliencko, zdjal powloke elastomerowa i nalozyl normalna ceramike gyeon. Takze moje doswiadczenie jest takie ze nigdy wiecej wynalazkow typu elastomer. Zreszta na polift jaki biore pojcie full folia i na to ceramika. Po mojej akcji detailer wycofal elastomer z oferty

Edytowane przez Marchall
  • ??? 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.