Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i pozdrawiam użytkowników BMW, :-)


mam syna, który jeździ BMW 530dx z 2019 lub 2018 i chciałbym uprzejmie poprosić o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na następujące pytania:


1. jaki jest przybliżony koszt wymiany akumulatorka w module Telematik?

2. czy jest możliwa wymiana tego akumulatorka we własnym zakresie, czy jest trudne - dostęp do przestrzeni ponad tylną część podsufitki?

3. jaka jest przybliżona trwałość tego akumulatorka?

4. czy można czekać, aż komputer powiadomi o konieczności wymiany tego akumulatorka, czy robi się to standardowo np. co 4 lata?


Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam i pozdrawiam użytkowników BMW, :-)


mam syna, który jeździ BMW 530dx z 2019 lub 2018 i chciałbym uprzejmie poprosić o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na następujące pytania:


1. jaki jest przybliżony koszt wymiany akumulatorka w module Telematik?

2. czy jest możliwa wymiana tego akumulatorka we własnym zakresie, czy jest trudne - dostęp do przestrzeni ponad tylną część podsufitki?

3. jaka jest przybliżona trwałość tego akumulatorka?

4. czy można czekać, aż komputer powiadomi o konieczności wymiany tego akumulatorka, czy robi się to standardowo np. co 4 lata?


Z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

W autach z 2011-2014-2015 akumulatorek daje jeszcze rade. Mam nadzieje ze to pozwoli zapomniec o problemie.

Nie jest to trudne i mozna zrobić samemu.

Trwałość? Róźnie, bo zależy od temperatury i cykli, ale z 5 lat to na mega spokoju.

Opublikowano

Witam,


dziękuję za odpowiedź. Może jeszcze ktoś dorzuci jeszcze więcej szczegółów. Pytam, bo serwis fabryczny w Niemczech wykasował 537€ za (wpis z rachunku):


Notfallbatterie

Telematiksteurgeräte unter

Himmelbespanung ersetzen laut

Diagnose mit ISTA Menge 30 AW Preis 537€


Ktoś pomoże o co może chodzić? Z Googli widzę, że 30 AW = 3h pracy


Auto zostało dostarczone na lawecie do serwisu po komunikacie dotyczącym Adblue, by natychmiast przerwać jazdę i przetransportować auto do serwisu. Na drugi dzień zadzwonił mechanik i powiedział, że również to co na rachunku jest do naprawy i, że za to należy dopłacić, bo reszta (czyli to z Adblue) jest opłacona z przedłużonej/dodatkowej gwarancji - auto jest w leasingu.


Pozdrawiam

Opublikowano
Ten komunikat (moge sie mylic, ale raczej nie) groznie brzmi, ale chodzi tylko o dolanie ad-blue I mozna to zrobic na kazdej stacji samemu. Mi tez to raz wyskoczylo "udaj sie do serwisu) - bzdura.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,


dziękuję za odpowiedź. Może jeszcze ktoś dorzuci jeszcze więcej szczegółów. Pytam, bo serwis fabryczny w Niemczech wykasował 537€ za (wpis z rachunku):


Notfallbatterie

Telematiksteurgeräte unter

Himmelbespanung ersetzen laut

Diagnose mit ISTA Menge 30 AW Preis 537€


Ktoś pomoże o co może chodzić? Z Googli widzę, że 30 AW = 3h pracy


Auto zostało dostarczone na lawecie do serwisu po komunikacie dotyczącym Adblue, by natychmiast przerwać jazdę i przetransportować auto do serwisu. Na drugi dzień zadzwonił mechanik i powiedział, że również to co na rachunku jest do naprawy i, że za to należy dopłacić, bo reszta (czyli to z Adblue) jest opłacona z przedłużonej/dodatkowej gwarancji - auto jest w leasingu.


Pozdrawiam

 

Diagnoza ISTA - w polszy to chyba 200zł (więc tam może być już 100€).


Menge 30AW - to chyba ilosc roboczogodzin czy cos? więc jeśli to wychodzi 3h pracy to tyle czasu potrzebowali na usuniecie.


Bo bateria ma pojemność ~230mAH czy 310. i ciezko to przeliczyc na czas pracy bo jest to zalezne od poboru pradu, gdzie i tak dalej to jest tylko aby dac podtrzymanie ustawien i ew. pozwolic na wywolanie polaczenia (np. przy lokalizacji). Wtedy modul sie 'ozywia' i korzysta juz normalnie z akumulaotra, bo przeciez bateryjka 3,7v moze miec problem aby zasilić ten i inne moduły do namierzenia auta i przekazania informacji o nich (czy np. drzwi otwarte czy zamkniete).

Opublikowano

Witam,


okazuje się, że cały koszt naprawy wyniósł ok.2300€, w tym wymiana sensora Adblue - przyczyny komunikatu o awarii Adblue + Telematik, a na fakturze VAT na firmę tym 537€ jest tylko koszt robocizny netto, bo to trzeba było zapłacić, reszta poszła darmo z w/w dodatkowej gwarancji. Mechanik zadzwonił i twierdził, że oprócz tego sensora Adblue komputer (to ten ISTA chyba) dodatkowo sugeruje wymianę całego modułu Telematik, co jest o tyle dziwne, że nigdy wcześniej z tym modułem nie było kłopotu, ani żadnych komunikatów, ale wg niego w najbliższym czasie i tak błąd pochodzący od telematik zostanie zgłoszony, (prorok?, :-)), dalej twierdził, że i tak taniej nikt tego nie naprawi. Jakieś dziwne to wszystko, chyba, że mechanicy z serwisów fabrycznych BMW są na prowizji od części, :-). Czy to wszystko jest możliwe i jakoś logicznie prawdopodobne?


Pzry okazji mógłbym poprosic o kilka słów wyjaśnienie co ten Telematik robi?


PS Adblue było jeszcze na 6000 km.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

30AW to 30 jednostek roboczych. Jedna jednostka to bodajże 5min.



Moduł telematik nie dość, że jest potrzebny do nawigacji, bo w większości przypadków to on odbiera sygnał GPS i przekazuje cyfrowo informację dla nawigacji.

Dodatkowo to dzięki niemu masz connected drive oraz SOS.

W module jest wlutowana karta e-sim, więc wymiana modułu, aby wszystkie usługi nadal działały to nie jest takie proste

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
30AW to 30 jednostek roboczych. Jedna jednostka to bodajże 5min.



Moduł telematik nie dość, że jest potrzebny do nawigacji, bo w większości przypadków to on odbiera sygnał GPS i przekazuje cyfrowo informację dla nawigacji.

Dodatkowo to dzięki niemu masz connected drive oraz SOS.

W module jest wlutowana karta e-sim, więc wymiana modułu, aby wszystkie usługi nadal działały to nie jest takie proste

Robiło to ASO wiec wymiana modułu jest bardzo prosta ale i kosztowna.

Skoro jest rozszerzona gwarancja to i tak nie rozumiem czemu naprawiali a nie wymienili.


Tak czy inaczej, skoro trzeba było zapłacić TYLKO za robocizne, to trzeba przeczytać warunki umowy/gwarancji.


Jakiś powód chyba musiał być.

Opublikowano

Witam,


dziękuje za odpowiedzi. Dodam, że dodatkowa gwarancja nie jest od BMW, tylko wykupiona przez leasingodawcę od "PZU". Mechanik zadzwonił do tej firmy i spytał, czy akceptują naprawę, okazało się, że w przypadku niektórych części umowa brzmi: oni części, a kierowca robociznę. Za sensor Adblue zapłacili całość ci z "PZU". Spytam , czy "komputer" może tak podpowiedzieć, że coś już się psuje i w najbliższej przyszłości taki element ulegnie uszkodzeniu - słowa mechanika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,


dziękuje za odpowiedzi. Dodam, że dodatkowa gwarancja nie jest od BMW, tylko wykupiona przez leasingodawcę od "PZU". Mechanik zadzwonił do tej firmy i spytał, czy akceptują naprawę, okazało się, że w przypadku niektórych części umowa brzmi: oni części, a kierowca robociznę. Za sensor Adblue zapłacili całość ci z "PZU". Spytam , czy "komputer" może tak podpowiedzieć, że coś już się psuje i w najbliższej przyszłości taki element ulegnie uszkodzeniu - słowa mechanika?

No ale chyba to zakwalifikowali i PZU nie miało problemu bo przecież pokryli koszt czesci...

Tylko nie robocizny.


A odnosnie słow mechanika to wszystko kiedys cos sie zepsuje lub zuzyje czy ulegnie uszkodzeniu.


Raczej to dziwne że w ramach gwarancji/ubezpieczenia czy moze w ogole... wymienia sie cos co jeszcze dziala.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

537€ to jak darmo za robociznę wiec o co ten krzyk?

Popatrz gregory motokuncik na jutube to zobaczysz ile kasują w pl za robociznę w warsztacie niezależnym.

Sam gdy jadę za granice mam przygotowane 1500-2500€ na nieprzewidziane wydatki wiec taka przygoda to śmiech.

Ostatnio znajomy zgred w Berlinie miał awarie x5 na 4500€ to się trochę zirytował ze żal mu było kupić nowy model w czas.

Jak już jesteśmy przy cenach to gejsza w enerdowku na kilka godzin nie kosztuje mniej niż 800€..

Trzeba płacić panowie i nie rozpamiętywać :lol:

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.