Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zacząłem słyszeć dziwny dziwięk podczas schodzenia silnika z obrotów. Wyszło że dźwięk dochodzi z katalizatora. Myśleliśmy z kolegą że może Vanosy albo właśnie katy.

Mechanik powiedział że się kat wykruszył i brzęczy odłamek, ale brzęczy bardzo powtarzalnie, więc mnie trochę dziwi, zaczyna się i kończy przy tych samych obrotach.

Auto nie osiąga 230kmh ;) i podobno powinno iść lepiej, tak mówią koledzy. 12 ostatnich lat jeździłem Passatem B6 1,9 TDI :)

Dlatego zacząłem szukać mocy.

Robiłem z kolegą diagnostykę kompem, sonda za jednym katalizatorem była na stałym napięciu (dawała błąd), niezależnie od obrotów silnika, jeśli dobrze pamiętam to 0,4V, i to okazuje się że na drugim katalizatorze niż wykruszony, chociaż ten jeszcze nie został sprawdzony, bo trudniej do niego się dostać, tan na kolektorze bliżej przodu.

Mechanik mówi żeby szukać katalizatorów i sond, zacząć się rozglądać.

Co proponujecie robić? Mam zamiar zatrzymać to auto, niedawno kupiłem

SPotkałem się z opiniami że można kupić metalowe katalizatory zamienniki i wymienić.

Mechanik mówi żeby kupić oryginały. Co z sondami? Mechanik mówi że nowe, bo używane jak się wykręca to można uszkodzić, że jak moje wykręci to może być potrzeba i tak je wymienić. Na razie nie powiedział czy wszystkie czy nie.

Silnik chodzi równo, i cicho.

Opublikowano

Myśle że mechanik dobrze mówi, oryginalny kat w dobrym stanie byłby najlepszym rozwiązaniem. A jeśli chodzi o sondy to najlepiej nowe NGK.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brzęczenie przy schodzeniu z obrotów to urwany wkład katalizatora - u mnie diagnozowali walniętą skrzynię, konwerter, czy panewki pourywane, dopóki w końcu rozgarnięty mechanik nie przyłożył stetoskopu.


Na co wymieniać to jużnie wiem, bo akurat sprzedałem jak to się pojawiło, a nowy nabywca nie miał nic przeciwko, żeby samemu to zrobić.

A co do mocy to długa historia i możesz samemu dużo porobić jak masz ochotę.

1. DISA - czy działą i nie oberwana klapka

2. Vanosy - regenereacja uszczelniaczy

3. Odma

4. Ogólnie podcisnienie - wszystkie wężyki do sprawdzenia + za kolektorem czy zaślepki sie nie wykruszyły

5. Oringi - disa, czyjnik temperatury

6. Uszczelki dekla i świec

7. Świece

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi.

Ten dźwięk nie jest na całym zakresie obrotów, tylko w konkretnym

Świece wymieniane. Do Vanosów bym chętnie zajrzał w jakim są stanie.

Natrafiłem na ciekawe kolektory sportowe z katalizatorami :) za 3 tysie. Katy na allegro 1700, więc tak się zastanawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokadnie, tylko w konkretnym zakresie przy zejciu z obrotów, nie pamiétam dokadnie przy ilu.


A do sprawdzenia jak idzie Twoje M54 możesz amatrosko jakąś apką sprawdzić do mierzenia czasów 0-100km/h


Ja miałem automat, więc zmiana biegów nie miała wpływu na wyniki, ale po zabiegach które wymieniłem czas zdzedł z około 13 do około 8 sec. Szczelny dolot i sprawne vanosy+disa to podstawa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego ernest; powtarzam się, ale zapoznaj się z kanałem YT Garażowe Hobby. Masz silnik M54, a on tam jest rozpracowany na wszystkie możliwe strony włącznie z generalnym remontem, regeneracja vanosów, DISA, odma, itp. Nawet czyszczenie katów - to tak jakbyś chciał kupić używane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.