Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

płynie do mnie z USA nowy nabytek, poza drobiazgami karoseryjnymi, będę oczywiście robił sprawy mechaniczno-serwisowe (co potrzeba i profilaktyka).

Produkcja 09.2009

Przebieg aktualny: ~200 tys.

Do 171054 km serwis w BMW.

Koło 150 tys. wymiana pompy wysokiego ciśnienia 13517616170, zaworów 11 36 7 585 425, pompy paliwa, pompy wody, termostatu


Standardowo: Olej silnik, olej skrzynia, płyn hamulcowy, płyn chłodzenia, świece, filtry


Co jeszcze? Profilaktyka, serwis?

Edytowane przez fomicz

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Z profilaktyki to czyszczenie kolektora ssącego z nagaru(walnut blasting)

i ew. świece(polecam NGK 95770) ,ale co wyjdzie to zobaczysz dopiero jak przypłynie.

Opublikowano
Pewnie, że co jeszcze to wyjdzie ale... chodzi mi właśnie o takie sugestie jak z tym nagarem :)

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
Klocki, tarcze, amorki, ogólnie całe zawieszenie warto sprawdzić. Warto zajrzeć do chłodnicy oleju silnikowego (jak masz) i obejrzeć czy nie zgniła i umyć z błota. Warto obejeżeć gumki wycieraczek. Trzeba będzie zaktualizować moduły do wersji europejskiej. Ja wymieniłem też zegary. Można się zastanowić nad wgraniem nawigacji na Polskę (jak masz). Do wymiany jest włącznik świateł, usa nie ma włącznika światła przeciwmgielnego z tyłu.
Opublikowano
Klocki, tarcze, amorki, ogólnie całe zawieszenie warto sprawdzić. Warto zajrzeć do chłodnicy oleju silnikowego (jak masz) i obejrzeć czy nie zgniła i umyć z błota. Warto obejeżeć gumki wycieraczek. Trzeba będzie zaktualizować moduły do wersji europejskiej. Ja wymieniłem też zegary. Można się zastanowić nad wgraniem nawigacji na Polskę (jak masz). Do wymiany jest włącznik świateł, usa nie ma włącznika światła przeciwmgielnego z tyłu.

Dzięki akurat konwersja z USA to najprostsza sprawa. Też myślałem o całych zegarach ale może wystarczy tylko tarczki podmienić.


Zamiast wgrywać polską navi ewentualnie pomyślę nad andriodem :)

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Zwróć też uwagę na opony i poczytaj więcej o wadach/zaletach xdrive. Co do navi to zobacz kanał na YT "Vehicular DIY" facet robił świetne mody do E90.

Ogólnie to do silnika polecam też MHD Flasher ,oprócz programów które robią chore czasówki nawet na stage 1 można też diagnozować pompę HPFP ,LPFP ,wastegate czy lambdy. A oprócz tego ustawiać min. ilość obrotów na biegu jałowym ,zmianę mapy pedału gazu ,usunąć zimny start ,usunąć limiter vmax ,usunąć kickdown ,zmienić ustawienia chłodzenia ,"poprawić wastegate" czy popcorn z wydechu w różnych ustawieniach.

Opublikowano

Temat opon.

Auto ma 17" i Xdrive

Mam po F30 komplet felg i weszłyby 225/40r18 i 255/35r18 czy to dobry pomysł czy 4 x ten sam rozmiar?


I skrzynia. W wyposażeniu jest kod 206 więc to chyba skrzynia Zf 6hp19 więc tylko do 400Nm, mam rację? Nr. Przekadni wg. Bmw 0136395. Jest w stanie ktoś sprawdzic?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano (edytowane)

witam0

Przy operacji usuwania nagaru, wymień profilaktycznie uszczelki obudowy filtra oleju ( szczególnie dolna ).

No i paski osprzętu przy okazji.

Jak auto będzie podniesione sprawdź liniki ( plecionki) bieguna minus rozrusznika ( często są skorodowne ).

Sprawdź czy zbiorniczek wody chłodzącej czy nie cieknie na obwodzie ( to widać tylko na gorącym układzie, jest to niekiedy bardzo minimalny wyciek że tak naprawdę tego nie nie widać )

pozdrawiam Waldek Kraków

Edytowane przez Waldi3
Opublikowano

Do zrobienia profilaktycznie, ale bardzo przydatne:


Opary oleju z odmy fabrycznie lecą do kolektora dolotowego i osadzają się na zaworach dolotowych więc warto założyć Oil Catch. Zbiera się w nim szlam z odmy, czyścimy od czasu do czasu i po kłopocie.


Charge pipe. Dura dolotowa łącząca przepustnicę z intercolerem, znajdują się w niej zawory upustowe. Wykonana z plastiku lubi się ułamać przy końcu lub pęknąć w innym miejscu. Silnik traci doładowanie. Wymiana jest prosta, dosyć szybka, jest sporo zamienników z aluminium. Koszt od około 100 USD


Podciśnienie

Wszystkie rurki od podciśnienia są gumowe/częściowo plastikowe, z czasem pod wpływem wysokiej temperatury i wstrząsów lubią pęknąć. Dużo osób wymienia je zawczasu na silikonowe.


Stosunkowo często olej sączy się spod podstawy filtra oleju. Nowe uszczelki z ASO załatwiają sprawę. Żeby odkręcić podstawę filtra trzeba odkręcić kolektor dolotowy. Olej z tego miejsca potrafi zabrudzić cały silnik, łącznie z miską olejową i plastikami pod silnikiem, dosyć trudno to wytropić.


Pasek klinowy napędu osprzętu. Prawidłowo zamontowany pasek klinowy powinien wytrzymać kilkadziesiąt tys. km, trwałość pasków wielorowkowych wyposażonych w automatyczne napinacze przekracza zwykle 100 tys. km. Ich awarie mogą pojawić się jednak znacznie wcześniej, wystarczy, żeby miały one choćby przez chwilę kontakt z olejem lub paliwem lub też były nieodpowiednio naciągnięte. Często przyczyną zerwania paska jest zablokowane (zużyte koło pasowe alternatora z wbudowanym sprzęgiełkiem jednokierunkowym). Powoduje ono gwałtowne szarpnięcia paska co skutkuje zerwaniem. Przy zerwaniu paska często uszkadzają się plastikowe rolki prowadzące pasek, rolki na napinaczu, może urwać się zrywalne sprzęgiełko koła pasowego klimatyzacji. W sumie oszczędzając 80-150 zł na pasku możemy sobie sporo szkody narobić. Przy zerwaniu paska trzeba sprawdzić wszystkie koła pasowe i koniecznie wymienić uszkodzone. Zalecam przy okazji wymiany paska wymianę napinacza paska i koła pasowego alternatora.


Uszczelka pokrywy zaworów. Jeżeli po wyjęciu cewek wysokiego napięcia widzimy w gniazdach świec olej silnikowy do wymiany jest uszczelka pod pokrywą zaworów. Jest to bardzo "niezdrowe dla cewek. W skrócie: "guma" skąpana w oleju traci swoje właściwości izolujące, pojawia się upływ prądu i iskra na świecy nie ma odpowiedniej energii. Po pewnym czasie cewka się przepala i trzeba ją wymienić. Koniecznie trzeba sprawdzić, czy pokrywa jest płaska i nie ma pęknięć. Wymiana jest upierdliwa i dosyć pracochłonna.


Przy wymianie oleju zalecane jest wyjęcie i wymycie elektrozaworów od vanosów, warto je złożyć na nowe oringi.



Ogólnie pod maską jest strasznie gorąco, dużo rurek jest plastikowych i ich pęknięcie jest tylko kwestią czasu. Przewody wodne, powietrza, podciśnienia niestety są plastikowe i narażone na uszkodzenie. Na szczęście paliwowe są szczelne :)

Opublikowano

No i często padają elektrozawory od podciśnień turbo 11 74 7 626 350. Są produkowane przez pierburg i bez znaczka bmw są dużo tańsze.

Są umiejscowione tuż nad kolektorem wylotowym i są mocno podgrzewane, u mnie wytrzymały 90.000 i oba do wymiany.

Jak pojawią ci się błędy 30ff 30fe to najpierw do sprawdzenia te zaworki


Czasem konieczna jest naprawa głównego przewodu zasilającego przy bezpiecznikach

https://www.m3post.com/forums/showthread.php?p=21324832

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.