Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam forumowiczów i sympatyków forum BMW.

Mamy wiele różnych stacji paliw na których oferują nam różnorodność paliw w tym benzyny i diesle.

Czy ktoś ma wiedzę na temat skąd biorą paliwa zachodnie koncerny, które my kupujemy na zachodnich stacjach paliw?

Od jakości paliwa zależy w dużej mierze sprawność naszych samochodów więc warto coś nieco więcej wiedzieć o ich pochodzeniu.

Co ma wpływ na jakość tankowanego przez nas paliwa na stacjach paliw?

Ciekawe co sądzicie na ten temat?

Które stacje są lepsze od innych i dlaczego?

Słyszałem wielokrotnie że na paliwie niemieckim wtryskiwacze wytrzymują dwa razy dłużej niż na krajowym.

Ponieważ wtryskiwacze są ASTRONOMICZNIE drogie szczególnie w BMW X3 F25 N4720C - wymiana kpl oryginalnych kosztuje około 9.5-10 tys. zł. warto mieć wiedzę o paliwie na którym jeździmy.

Edytowane przez oktan
Opublikowano
Szczerze wątpię w to, że paliwo w Niemczech jakoś znacząco różni się od naszego, aczkolwiek chętnie poznam opinię kogoś kto to obadał :)
Opublikowano

"Zachodnie Stacje" paliw jak BP, Shell itp zaopatrują się w paliwa w naszych krajowych rafineriach.

Olej napędowy jest "wzbogacony" na miejscu i sprzedawany pod różnymi nazwami typu Ultimate, V-Power.

Na jakość tego co tankujemy ma wpływ surowiec z którego są produkowane paliwa w rafineriach.

Olej napędowy który tankujemy na firmowych stacjach paliw pochodzi z jednego źródła.

Żaden koncern zachodni nie posiada w Polsce magazynów.

Na bieżąco korzystają z nalewaków Lotosu czy Orlenu.

Różna jakość paliw w różnych krajach jest bezsporna.

Każdy kraj ma swoje własne normy jakościowe odnośnie produkcji i dystrybucji paliw.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wiemy, że na stacjach "firmowych koncernów paliwowych" możemy zawsze liczyć na kupno dobrej jakości paliwa.

Mamy jeszcze do dyspozycji bardzo dużo stacji paliw tzw garażowych. Tutaj bywa różnie z jakością paliw szczególnie chodzi o diesla.

Najwięcej kombinacji można zauważyć z olejem napędowym. Każdy z nas zapewne słyszał o czerwonych mafiach paliwowych.

Przekręt polegał na sprowadzaniu do kraju oleju opałowego specjalnie barwionego na czerwo i jego późniejszemu chemicznemu odbarwianiu.

Po takim zabiegu odbarwiony olej opałowy trafiał na stacje już jako olej napędowy. Warto wiedzieć, że parametry obu paliw różnią się nieznacznie.

Olej opałowy ma mniej środków smarnych i większą zawartość siarki w swoim składzie.

W tym miejscu kłaniają się wtryskiwacze, których wytrzymałość znacznie bardziej maleje niż te które pracują z dobrej jakości olejem napędowym.

Proceder ten został na szczęście mocno ograniczony, ale nie do końca wyeliminowany.

Opublikowano
tak jak piszesz, biora paliwa z polskich rafinerii bo sprowadzanie ich z "zachodu" nie mialoby sensu. Roznicza pewnie jest jedynie w ilosci dodatkow.
Opublikowano
Od lat korzystam ze stacji carrefour czy auchan przy sklepach. Tankuję LPG, benzynę i ON. Nie ma żadnych problemów jak na tyle lat. Tankują tam i TIRy i firmy i inne. Choć słyszałem że z Orlenu ON premium verva jest różnica. Nie sprawdzałem.
Opublikowano

Stacje paliw przy sklepach Carrefour czy Auchan zaopatrują się jak stacje BP, Shell, Lotos itd. z krajowych rafinerii. Stacje godne polecenia.

Olej napędowy zwany jako "Ultimate" czy "V-Power" jest mieszany na stacji podczas dostawy paliwa.

Pracownik lub kierowca cysterny dolewa z baniaka koncentrat uszlachetniający do normalnego oleju napędowego.

Na jakość paliwa, które tankujemy na stacjach mają wpływ cysterny, które dowożą paliwa.

Cysterna wozi różnego rodzaju paliwa. od ON po różne rodzaje benzyn Kierowca cysterny robi dziennie 2/3 kursy na różne stacje paliw.

Nikt nie czyści poszczególnych komór cystern po każdej dostawie. Tam, gdzie był przewożony ON leje się benzyny i odwrotnie.

Jedna cysterna dostarcza kilka rodzajów paliw do jednej stacji. Cysterny wożą też olej opałowy.

Jeżeli stację paliw prowadzi doświadczony pracownik to zbiornik, do którego była dostawa zostanie wyłączony z eksploatacji na około 30 minut.

Dlaczego tak powinno być?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Paliwo podczas dostawy do zbiornika stacji miesza się z tym co pozostaje na dnie tzw "stanów martwych".

Każdy zbiornik ma swój "stan martwy" gdzie gromadzą się zanieczyszczenia z paliwa np. woda.

Kiedy trafimy na dostawę nie tankujmy paliwa. Odczekajmy około 1/2h.

Pracownicy stacji powinni bezwzględnie wstrzymać sprzedaż paliwa ze zbiornika gdzie była dostawa.

Paliwo po dostawie powinno mieć czas aby się wyklarować ze wszelkich zanieczyszczeń.

Zanieczyszczenia z dna zbiornika pobudzone podczas dostawy powinny spokojnie opaść na dno gdzie jest stan martwy zbiornika.

Dla zainteresowanych: V-Power możemy tankować w każdy wtorek w cenie zwykłego ON.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Paliwo podczas dostawy do zbiornika stacji miesza się z tym co pozostaje na dnie tzw "stanów martwych".

Każdy zbiornik ma swój "stan martwy" gdzie gromadzą się zanieczyszczenia z paliwa np. woda.

Kiedy trafimy na dostawę nie tankujmy paliwa. Odczekajmy około 1/2h.

Pracownicy stacji powinni bezwzględnie wstrzymać sprzedaż paliwa ze zbiornika gdzie była dostawa.

Paliwo po dostawie powinno mieć czas aby się wyklarować ze wszelkich zanieczyszczeń.

Zanieczyszczenia z dna zbiornika pobudzone podczas dostawy powinny spokojnie opaść na dno gdzie jest stan martwy zbiornika.

Dla zainteresowanych: V-Power możemy tankować w każdy wtorek w cenie zwykłego ON.

A w czwartki chyba benzyne ?

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.