Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie!

Proszę o pomoc, pacjent E61 530D 218KM z DPF.

Turbo wstaje zdecydowanie za późno.

Widać to dokładnie na moim filmie do którego link zamieszczę poniżej.

Cięgno od zmiennej geometrii wydaje się pracować w pełnym zakresie.

Dolot raczej szczelny, gdyż na wyższych obrotach pompuje ładnie.

Zastanawia mnie tez dźwięk na końcu wideo przy próbie powolnego przyspieszenia w trybie manualnym.

Obstawiam raczej mechaniczne uszkodzenie turbiny, ale może ktoś ma inny pomysł?

Pojawia się błąd 4530, błąd regulacji sterowania turbina- odchylenie dodatnie.

Dodatkowo w kwestii samego dźwięku może to być wina skrzyni bo ma jeden błąd który wskazuje na uszkodzenie w koszu E.

Jestem na etapie pobierania isty, chciałbym zobaczyć jakie wartości doładowania narzuca komputer- mam podejrzenia ze ktoś może nieudolnie chciał zrobić chipa (auto mam od 2 tygodni) i rozjechała się mapa i poprostu komputer nie nakazuje autu napompować więcej zanim nie osiągnie zadanych obrotów.

Macie jakieś pomysły? Może podpowiecie co i jak sprawdzić?

Czy zatkany DPF może dawać takie objawy? (Chociaż nie jestem pewny, czy w ogóle mam DPF, bo nie jestem w stanie wymusić regeneracji, a z tłumika dźwięk jest dużo bardziej basowy niż powinien być).

Pozdrawiam :)

Właśnie zauważyłem ze na wideo nie widać obrotów silnika. Turbina zaczyna powoli wstawać od 2000, pełna moc gdzies przy 2500

Edytowane przez Becksqq
Opublikowano
Właśnie temat DPF zaczął mnie mocno ciekawić. Czy w INPIE mogę sprawdzić jego procent zapełnienia lub to, czy on w ogóle w aucie jest?
Opublikowano

Nowe fakty.

Zacząłem podejrzewać przepływomierz, chociaż po jego odpieciu nie ma różnicy.

Parametry z inpy rzeczywiste i zadane
Opublikowano

Wskazania przepływki uzależnione są od turbo, skoro turbo nie osiąga zadanych wartości i ma zwłokę to wskazania będą złe.

Turbo działa jak odkurzacz, więcej pompuje to i więcej zasysa.

Nie szukałbym problemu w przepływomierzu.

Opublikowano
Ok, a czy ktoś z Was jest w stanie naprowadzić mnie jak w INPIE znaleźć opcje odpowiedzialna za ciśnienie przed i za DPF? Totalnie nie jestem w stanie tego zlokalizować :/
Opublikowano

Dzisiaj podłączyłem ISTE i zrobiłem test ciśnienia wstecznego.

Te wartości które widać wskazują raczej na pusta puszkę DPF niż zakochanego DPF, mam racje?

FE163170-6-AB5-4-DF0-AE3-A-C153809-F99-F6.jpg

Opublikowano
W którym menu sprawdzę kiedy ostatni raz regenerowany był DPD? Nie jestem w stanie wymusic regeneracji, ani sprawdzić tych podstawowych informacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.