Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Cześć, jest to jeden z modeli, które biorę pod uwagę :) ktoś ma jakieś opinie z użytkowania? Najbardziej interesuje mnie komfort podróżowania na naszych wspaniałych lokalnych drogach ;) BMW nigdy nie miałem więc nawet nie wiem o co pytać :) Edytowane przez Ghotti
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam G02 z silnikiem 20i. Jest to moja pierwsza beta. Mam ją od ponad roku. W tej chwili brałbym 30i (nie brałem pod uwagę diesli- jeżdżę na niedługich odcinkach). Moja fajnie się zbiera, ale słabiej, niż seria 3 z tym samym silnikiem ( wiem- waga). Co do komfortu? Nie zarzekam. Choć żona mówi, że fotele z tyłu to tylko dla dzieci, bo dorosły może narzekać, że za krótkie- ona narzeka. Nie chodzi tu o wysokość, bo mam 185 cm i jeszcze zapas nad głową. Mam najechane ponad 30 kkm i jestem mile zaskoczony, że jej nic nie dolega. No, może po zmianie opon z zimowych na letnie jest głośniej wewnątrz. Ewidentnie to wina opon, choć na takich wyjechał z fabryki. WiFi trochę słabe, ale to może wina miejsca zamieszkania, nie wiem. Mieszkam na północnym- wschodzie, więc drogi kręte i niekiedy dziurawe. Zawieszenie fajnie wybiera, przy wyższych prędkościach nie buja na zakrętach. Przed zakupem byłem na jeździe próbnej Stelvio z silnikiem o podobnej mocy- trochę większej. Nie przekonało mnie. Gdybym miał brać ponownie, jest mój, tylko większy silnik.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Jeżdżę od kilku tygodni G02 i poza b. pozytywnymi wrażeniami z jazdy tym modelem, mam dodatkowo kilka pochlebnych uwag nt. trybu jazdy eco pro (diesel z mild hybrid, z permanentnym start-stop) po mieście.

Ten tryb to moim zdaniem optymalny wybór podczas jazdy po mieście, zwłaszcza w korkach, gdzie i tak trzeba się toczyć, ewentualnie powoli jechać do 50 w normalnym ruchu miejskim ze światłami, przejściami dla pieszych, itp.

Spalanie ma na poziomie około 6,2 l/100, mam ciężką nogę i jestem mile zaskoczony.


Na trasy jednak o takim trybie nie myślę, generalnie komfort, a dla radochy sport,

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,

od 3 tygodnia dołączyłem do właścicieli beemek :) Jestem szczęśliwym (póki co :D ) posiadaczem X4 M40D po czerwcowym liftingu. Póki co bez zarzutów. Dylemat miałem z M40i ale jednak różnica w spalaniu nie jest mała więc wybrałem D. Narazie mam go dotrzeć do 1kkm więc jeszcze nie uświadczyłem sportowych walorów tego auta.

Opublikowano

Gratki, będzie Pan zadowolony... :cool2: Jaki kolorek wybrałeś ?

Ja mam przekulane 12k km, odbierałem w lutym - przedlift tegoroczny oczywiście, kolor Czarny Carbon z rozszerzonym Shadowline-m :mrgreen:

Olej wymieniałem przy 3,5k km i potem w rury daję na trybie Sport Indywidual, wtedy Start-Stop nie działa i silnik się nie wyłącza :norty:

Przy 15k km też mu wymienię olej, a co. :P

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

Czarny szafir. Też chce wymienić olej tak przy 5k, aż mnie noga swędzi żeby przydusić ale dopiero mam 600km na liczniku :)


W modelach po lifcie nie można wyłączyć niestety start/stop.


http://pisipolska.home.pl/IMG_0622.JPG

Opublikowano
Czarny szafir. Też chce wymienić olej tak przy 5k, aż mnie noga swędzi żeby przydusić ale dopiero mam 600km na liczniku :)


W modelach po lifcie nie można wyłączyć niestety start/stop.


http://pisipolska.home.pl/IMG_0622.JPG

 

brak wyłącznika start-stop pojawił się wraz z wprowadzeniem miękkiej hybrydy do układu napędowego.

W trybie Sport Start-Stop nie działa i nie wyłącza silnika :norty: W trybie Sport Indywidual można sobie ustawić silnik na sport, a reszta ( układ kierowniczy, zawieszenie itd) jak się chce.

W trybie sport samochód wcale więcej nie spala, spalanie zależy od prawej nogi - w trybie sport tez można jeździć ekonomicznie :mrgreen:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Czarny szafir. Też chce wymienić olej tak przy 5k, aż mnie noga swędzi żeby przydusić ale dopiero mam 600km na liczniku :)


W modelach po lifcie nie można wyłączyć niestety start/stop.


http://pisipolska.home.pl/IMG_0622.JPG

 

brak wyłącznika start-stop pojawił się wraz z wprowadzeniem miękkiej hybrydy do układu napędowego.

W trybie Sport Start-Stop nie działa i nie wyłącza silnika :norty: W trybie Sport Indywidual można sobie ustawić silnik na sport, a reszta ( układ kierowniczy, zawieszenie itd) jak się chce.

W trybie sport samochód wcale więcej nie spala, spalanie zależy od prawej nogi - w trybie sport tez można jeździć ekonomicznie :mrgreen:

 

Dzięki za poradę! Tego mi nie powiedzieli :)


Dojadę do tych 2k i tak zrobię ja mówisz!


A wyłączenie tego na stałe w jakimś niezależnym serwisie grozi utratą gwarancji ?

Opublikowano

KrzychoM jak oceniasz zakup? Zamówiłem wczoraj Black Carbon M40D ale nie miałem okazji tym pojezdzić. Wiem że silnik jest świetny ale jak ogólnie sprawuje Ci się X4 z tym silnikiem?

Ja swój a właściwie dla żony odbieram dopiero w maju/czerwcu 2022.

Opublikowano

Zakup bardzo udany z perspektywy prawie 8 miesięcy. Auto zachęca do dynamicznej jazdy, wyprzedzanie to pełny luz. Jest miejsce ? to pyk i jesteś przed autem wyprzedzanym. Zryw z miejsca, włączanie się do ruchu - no problem.

Komfort jazdy wystarczający - adaptacyjne zawieszenie M, ale na sportowym też jest ok ( testowałem przez weekend X4 30i z zawiasem sportowym).

Miejsca w środku w sam raz, ani za dużo ani za mało. Bagażnik wystarczający. Kiedyś miałem normalnego SUV-a, dawniej też kombi i zawsze zapakowywałem się do rolety ( rodzinka 2+2) i nad roletą woziłem powietrze - teraz tego nie ma :mrgreen:

X4 jest dla mnie jak dobrze skrojony garnitur, ani nie za duże ani nie za małe - takie dopasowane. Na pewno X4 będzie dłużej świeżo wyglądać niż X3, które przed liftem już mi się wydaje stare. Nawet poprzedni model X4 jeszcze ma to coś. :norty:


Po odbiorze na 1 sprawę trzeba zwrócić uwagę, geometrię zawieszenia - podejrzewam że we wszystkich X-ksach z zawieszeniem niepneumatycznym może być ten sam problem.

Problem ten objawia się jakby nadwrażliwością na wiatr przy większych prędkościach, powyżej 160 km/h było strach jechać tak nim motało - tryb sport albo adaptacyjny trochę poprawiał sytuację.

Po prostu fabrycznie geometria jest spierdzielona, źle ustawiona.

Jak zmieniałem opony z zimowych na letnie w marcu to poprosiłem w ASO o sprawdzenie geometrii i faktycznie były odchylenia od normy. Ustawili geometrię na nowo i jest o niebo lepiej, ale do ideału jeszcze trochę brakuje.

Z tego co wyczytałem to ASO sobie nie do końca radzi z ustawianiem tej geometrii. Serwis Hypertech w Wa-wie podobno sobie z tym problemem bardzo dobrze radzi, ale jeszcze nie miałem okazji wybrać się do Stolicy. :roll:


Oczywiście oprócz tej geometrii, nie wystąpiły żadne inne problemy - no jeszcze bym dodał, że lakier jest słaby - ale to pewnie we wszystkich nowych autach teraz tak jest,... te lakiery wodne - przez tych unijnych eko-oszołomów.

Na początku lipca zleciłem nałożenie ceramiki i jest ok.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
1,5 roku pierwsza usterka G02, padł akumulator. Pewnie bym nawet nie wiedział ale kilka razy w roku leciałem gdzieś służbowo, samochód w tym czasie stał w garażu przez tydzień czy 1,5 tygodnia niejeżdżony. Po jednym z takich powrotów nie odpalił.
Opublikowano
A to akurat wina akumulatora. Musiał być wadliwy. Trafiają się. Mi kiedyś w insigni padł po 7 miesiącach i to tak na amen. Działał, działał i nagle kaplica. Jak podłączałem prostownik żeby go jakoś trochę podładować bo myślałem że może coś wyssało prąd przez noc, to się zwarcie robiło.
Opublikowano
1,5 roku pierwsza usterka G02, padł akumulator. Pewnie bym nawet nie wiedział ale kilka razy w roku leciałem gdzieś służbowo, samochód w tym czasie stał w garażu przez tydzień czy 1,5 tygodnia niejeżdżony. Po jednym z takich powrotów nie odpalił.

 

A jak Twoja prywatna opinia o G02? Wozisz kogoś z tyłu? Nikt nie narzeka na miejsce? bo ja się tylko tego boję i cały czas mam jakieś takie wahania czy dobrze robiłem że go zamówiłem. O bagażnik się nie martwię w ogóle bo nigdy przenigdy w żadnym aucie nie zapakowałem samochody ponad roletkę więc tu jest ok. Poza tym 525l to i tak więcej niż mam teraz. Tylko to miejsce z tyłu mnie martwi. Ja mam 186cm i niby do wchodziłem. Ale z drugiej strony co tu wziąć. X3? Nuda. Pełno tego jeździ. A X4 czy X6 od zawsze mi się podobały. Między innymi dlatego że są takie indywidualne.

Opublikowano

Dobrze wybrałeś... Ja jak się przymierzałem do X3 to dostałem X4 na weekend i tak mi mocno wpadł w oko, że już zostało na X4. X3 to rzeczywiście nuda. X4 czy X6 dłużej świeżo wygląda.

Co do miejsca z tyłu to u mnie rodzinka 2+2 (12 i 18) i nikt nie narzeka na komfort z tyłu. Czasem wiozłem rosłych znajomych starszej córki i też nikt nie miał problemu.

X4 jest jak dobrze dopasowany garnitur, a X3 są jak bluza i jeansy. :norty:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dobrze wybrałeś... Ja jak się przymierzałem do X3 to dostałem X4 na weekend i tak mi mocno wpadł w oko, że już zostało na X4. X3 to rzeczywiście nuda. X4 czy X6 dłużej świeżo wygląda.

Co do miejsca z tyłu to u mnie rodzinka 2+2 (12 i 18) i nikt nie narzeka na komfort z tyłu. Czasem wiozłem rosłych znajomych starszej córki i też nikt nie miał problemu.

X4 jest jak dobrze dopasowany garnitur, a X3 są jak bluza i jeansy. :norty:

 

A jeszcze Cię zapytam. Masz może adaptacyjne ledy? Bo ja we wszystkich samochodach od kilku lat zawsze je brałem jako wyposażenie i jest to dla mnie must have. Oczywiście w BMW również wziąłem. Z laserów zrezygnowałem ze względu na bezużyteczność w moim przypadku. Ale do rzeczy. Podobno w serii 3, adaptacyjne ledy, polegają na tym że są skrętne. Byłem lekko zszokowany. Niby doradca zapewniał mnie że są to ledy które są skrętne i wycinają pojazdy które mogą oślepiać ale wolę się upewnić bo gdyby się okazało że one tylko są skrętne bez wycinania to ja dziękuję za takie światła. Jak to wygląda w X4?

Opublikowano

Tak mam w X4 ledy adaptacyjne. Wycinają jak trzeba od lutego jak auto odebrałem to max 2 razy się zdarzyło, że ktoś mi mrugnął z przeciwka że go niby oślepiam, a często jeżdżę wieczorami.

Jak się jeździ wieczorem/nocą poza miasto to jest to obowiązkowe wyposażenie - widać zdecydowanie więcej i nie trzeba się stresować, że kogoś się oślepia - ładnie to widać z miejsca kierowcy jak szybko i dokładnie wycina inne auta.

Jak jadę za kimś to mam wrażenie, że obłapuję światłem auto przede mną, super oświetla do wysokości jego szyby.

Jak świecą latarnie przy drodze to wyłącza długie automatycznie.

W terenie zabudowanym (oświetlonym), na ekspresówce/autostradzie w zasadzie nieprzydatne, na pozostałych drogach bardzo pomocne.


Laserów też bym nie brał - w przed lifcie nie było tej opcji, ale Szwagier ma w X5 i wiem dokładnie jak działają - dla mnie nie były by przydatne.

Szwagier je docenia i wykorzystuje, bo jeździ często po zadupiach przez lasy pomiędzy wioskami.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak mam w X4 ledy adaptacyjne. Wycinają jak trzeba

 

Ale masz wersję LCI? Bo kolega pyta czy w LCI nie zrobili tak jak w g20 - że wycinanie jest tylko przy laserach?

Opublikowano
Tak mam w X4 ledy adaptacyjne. Wycinają jak trzeba

 

Ale masz wersję LCI? Bo kolega pyta czy w LCI nie zrobili tak jak w g20 - że wycinanie jest tylko przy laserach?

 

Nie, mam auto z grudnia 2020. W X4 LCI chyba ich nie pogorszyli ? :mrgreen:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Moderatorzy
Opublikowano

Adaptacyjne światła laserowe BMW oferują w trybie świateł drogowych zasięg do 650 m – niemal dwukrotnie większy niż konwencjonalne reflektory. Zastosowanie tej technologii istotnie zwiększa bezpieczeństwo jazdy poprzez lepszą widoczność po zmroku. W przeciwieństwie do konwencjonalnych źródeł światła laserowe BMW dają znacznie wyższą intensywność światła. Niebieskie akcenty w tubach i napis „BMW Laser” w reflektorach podkreślają zaawansowanie tej technologii i sportowy charakter pojazdu. Wyposażenie obejmuje diodowe światła drogowe z modułem laserowym, diodowe światła mijania, diodowe światła pozycyjne, diodowe światła dzienne z charakterystycznym światłowodem, diodowe światła zakrętowe, diodowe światła skrętne, diodowe kierunkowskazy i funkcję BMW Selective Beam (nieoślepiającego asystenta świateł drogowych).


Standardowe diodowe reflektory adaptacyjne obejmują światła mijania i drogowe oraz kierunkowskazy w pełnej technologii diodowej. Świecą one jasnym światłem o barwie podobnej do światła dziennego i zużywają mniej energii niż tradycyjne systemy oświetleniowe. Diodowe kierunkowskazy umieszczone są nad charakterystycznymi diodowymi światłami dziennymi świecącymi z typowych dla BMW trójwymiarowych tub świetlnych. Wyposażenie obejmuje ponadto funkcję nieoślepiające światła drogowe (BMW Selective Beam), światła zakrętowe, światła dzienne i światła skrętne ze zmiennym sterowaniem światłem, co gwarantuje optymalne oświetlenie jezdni i lepszą widoczność w nocy i zapewnia komfortową jazdę niemal jak w dzień.

 

Z tych dziwnych opisów wynika że chyba jednak zostawili wycinanie w lampach bez laserów. Ale i tak bym się upewnił :mrgreen:

Opublikowano
Sprzedawca też mi powiedział że jest ale ile w tym prawdy to nie wiem. Laserów nie brałem bo znajomy ma w serii 5 i powiedział że to największa pomyłka jaką zrobił. Powiedział że nawet jak jest kompletnie ciemno a mocniej świeci księżyc to się nie włączą. Mówi że przez półtora roku użytkowania może ze 2 razy zdarzyło mu się że na moment się zapaliły więc uznałem że to nie ma najmniejszego sensu. A jeżdżę po drogach gdzie ciągle jest jakiś ruch więc u mnie mogłby by się nigdy nie włączyć ale wycinanie mieć muszę bo to dla mnie najlepsza rzecz jakąś ktoś wymyślił. Mam teraz w Volvo, miałem poprzednio w Insigni i nie wyobrażam sobie jazdy bez tego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.