Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Silnik n54 na rozgrzanym silniku na biegu jałowym występuje niewłaściwa mieszanka paliwowo powietrzna (czuć co jakiś czas drgania, komputer podbija obroty) zero błędów na kompie, nowe świece, podmieniana nowa cewka, korekty wtrysków ok.

Co może być przyczyną?

Opublikowano

Oglądałeś stare świece? Nie były mokre od benzyny? Cewek się nie podmienia tylko wymienia wszystkie, zwłaszcza jak nie wiemy jaki cylinder może nie domagać.

Za mieszankę powietrze-paliwo jest odpowiedzialna sonda o2 podpięta pod przedni katalizator.


Generalnie N54/N55 w serii E słyną z takiego "niestabilnego" biegu jałowego. Wielu pomogła wymiana na świece NGK 95770 z przerwą 0.55 ,nowy soft ,skasowaniem wszystkich adaptacji lub ustawieniem obrotów na 800 rpm.

Opublikowano

Sprawdź odczyty z sond lambda, czasem uszkodzona nie generuje błędu, a podaje nieprawidłowe napięcie.

Cewki można wymieniać wszystkie równocześnie, tylko po co jak padnie jedna? Wymiana nie jest kłopotliwa, nie trzeba nic kodować, wystarczy odczytać która cewka padła, wymienić i skasować błąd. Można kupić dwie, jedną wymienić, drugą mieć na zapas.


Świece w tym silniku wymieniamy co 50.000 km i tutaj wymieniamy wszystkie równocześnie. Warto zachować jedną starą działającą na zapas, czasem nowa świeca potrafi bardzo szybko paść. Zanim przyjdzie nowa można na starej latać.


Jak masz nagar w głowicy na dolocie to też trzeba go usunąć od czasu do czasu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.