Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, posiadam BMW 530d z 2003r z emisja spalin euro3 chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość zmiany normy na euro4? Czy samą zmiana układu wydechowego to zrobię? Tzn. Zamiast tłumika środkowego zamontuje DPF? Czy potrzebne wtedy jest jakies kodowanie? Czy wtryski mogą zostać te co sa Czy tez trzeba zmieniać na te z normą euro4?
Opublikowano

Ja widzę ,że kolega szuka problemów :D :mrgreen:

Po co Ci ta norma ? Jedyny plus jaki widzę to czysty wydech. :)

Nie jestem specjalistą w temacie, ale na logike to zrobienie tego to jest niezły cyrk, w autach z dpf masz czujniki przed i za dpf, czujnik ciśnienia turbiny, pewnie ma inne wartości graniczne, niż fury z dpf, dodatkowo programowanie, przecież procedurę wypalania masz ,wtedy podawane jest więcej paliwa, pewnie jeszcze multum ,rzeczy o których niewiem. Żeby to grało to naprawdę dobrego majstra musisz mieć. Dla mnie to proszenie się o kłopoty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie chodzi o wjazd w DE do stref EUR4. To się sprawdza po VIN, jeśli producent wyprodukował na EUR4 to dostajesz zieloną plakietkę. A czy można zmienić normy to taki artykuł mi wpadł, a jak z certyfikacją to wygląda w TUV - nie mam pojęcia.


Pewnie bardziej się opłaca zmienić furę niż kombinować.


https://truckfocus.pl/nowosci/5441/jak-przejsc-na-euro-4

Opublikowano

Tak, dokładnie chodzi o wjazd w strefy zielone w DE, pytam dlatego bo te samochody wychodziły z dwoma układami wydechowymi jak jest na https://www.realoem.com/bmw/pl/partgrp?id=NC71-EUR-06-2003-E60-BMW-530d&mg=18 jeden z euro3 z tłumikiem i drugi z euro4 z dodatkowym DPF zamiast środkowego tłumika, dlatego pytam, dodatkowy DPF to kosz rzędu 1000zl (nowy, nie oryginal, ale z certyfikatem, używany oryginal w podobnej cenie).


Nie chciałbym zmieniać auta bo te mam dość sprawne i wiem co w nim jest, dużo też doinwestowałem. Wiec szkoda mi go wymieniać, chociaż biore to też pod uwagę.

Opublikowano

Zdecydowanie odradzam zamiennik. Kiedyś dałem się nabrać i po kilku wypalaniach wsad się stopił. Jak już tak bardzo chcesz się w to bawić to poszukaj dpfa używanego ori i wyczyść, nie samemu, nie chemią bo go zniszczysz tylko zrób to w profesjonalnej firmie która się tym specjalizuje.

Uważam tak jak koledzy wyżej, że gra nie warta świeczki. Wydasz chajs, poświęcisz czas i nerwy a pewności czy będzie działać mieć nie będziesz.

Opublikowano
Dziekuje za odpowiedzi, z tego co widze to chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie szukac jakiejś benzynki :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak chcesz to Ci moge podarować naklejkę Euro 4 i problem emisji bedziesz miał rozwiązany,lecz jeśli chodzi o wjazd w zieloą strefe to dieselki mają tam zakaz poruszania z tego co sie orientuję...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.