Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Przychodzę do was z zapytaniem. Spotkała mnie przykra sytuacja, a mianowicie ostatnio pojawił mi się komunikat na navi, aby uzupełnić litr oleju. Oczywiście uzupełniłem na pierwszym Orlenie. Nigdy nie miałem problemu z tym silnikiem, a miałem ich kilka. Zauważyłem też, że pod odkręceniu korka wlewu oleju na pracującym silniku mam delikatny przedmuch i delikatnie czuć spaliny. Naczytałem się, że może być to spowodowane przytkaną odmą olejową w pokrywie zaworów, „rurką” odmy, mogą być przypieczone pierścienie olejowe.


Mieliście taki przypadek? Auto nie pobiera wielkich ilości oleju, choć nie powinno brać wcale, ale najgorzej martwi mnie lekki dymek spod korka oleju.

Przeczytałem też, że warto zrobić pewien zabieg, a mianowicie:

-zrobić płukankę silnika za pomocą płukanką LM;

-zalać najtańszy olej spełniający normy dla tego silnika;

-przejechać ok. 1000-2000 km;

-po raz kolejny zrobić płukankę i zalać olej docelowy, np. Motul.


Ma to na celu rozruszanie pierścieni olejowych, które mogły się zapiec.


Uważam, że najpierw warto zacząć od najtańszych rozwiązań, a skończyć na tych najdroższych.


Podzielcie się proszę opiniami, radami jak ugryźć temat.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spojrzeć w węże i intercooler ile tam oleju bywa i w stronę wydechu przez sondę przed dpf . może turbo puszcza .
Opublikowano
Miałem podobnie z tym komunikatem "olej poniżej minimum, dolej natychmiast" tylko w N13 116i. Głównie pojawiał się w momencie gdy silnik i olej osiągnął wyższą temperaturę np. w trasie. Jeżdżąc po mieście wszystko było ok. Ostatnio problem sam ustał. Konsultowałem to z serwisem. Ogólnie wskazywali na problem z czujnikiem poziomu oleju. W tym momencie nie mam już tego typu komunikatów. Ustały chwilę przed chiptuningiem i nie pojawiły się ponownie po nim. Co do poboru oleju to niestety mi też trochę pobiera. Raz na kilka miesięcy muszę kupić litr oleju i dolać. Do tej pory lałem Shell Helix 5w30 ale być może 5w30 nie jest odpowiedni dla tego silnika. Panują tam wysokie temperatury, być może olej się po prostu wypala. Planuję zrobić test, zlać olej, wlać 5w40 i zobaczyć czy jest jakaś poprawa. Daj znać jak ustalisz u siebie przyczynę i czy płukanka coś pomogła.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
System elektronicznego pomiaru poziomu oleju może być i jest zawodny.W każdym silniku N47 jest bagnet do pomiaru poziomu oleju za pomocą którego sprawdzimy rzeczywisty poziom oleju, zero problemu z oceną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.