Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu podczas mocniejszego przyspieszania między 1700-2000 obrotów odczuwam drgania z tylu i bardziej po prawej stronie.Jest to przy jeździe na wprost jak i podczas skręcania.

Wyglada ro tak jakbym tylnymi kołami jechał po tarce,kabina trochę drga.

Auto to 530D GT 245KM.

Gdzie szukać możliwego uszkodzenia?

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej zacząć od najprostszych tematów, np. od sprawdzenia wyważenia kół.

pzdr

yaz

Opublikowano

Koła sprawdzałem i są ok.

Dziś trochę pojezdzilem więcej o dokładnie dzieje się to na każdym biegu w zakresie 1600-1800 obrotów i tylko raz.

Czyli ruszę mocniej i to się pojawi,następnie będę to powtarzał pare razy pod rząd i tego nie ma.

Po jakimś czasie znowu się pojawi.

Tak jakby cis się ułożyło

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano
Wibracje ewidentnie są z tylu auta,a dokładniej tak jakby tylne koła jechały po tarce.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano

Jeśli konwerter już niedomaga, to właśnie zaczyna szarpać tyłem. Nie twierdze na 100%, ze to jest to, ale jest to wysoce prawdopodobne.

No chyba, ze masz manuala :mrgreen:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie tak próbuje skojarzyć fakty.Problem pojawił się po tzw chip tuningu.

Faktycznie po zwiększeniu dawki wtryski mogą nie domagać.

Sprawdzałem je za pomocą programu BimmerTool

1. +1.49

2. -0.85

3. -0.18

4. -0.10

5. + 0.27

6. -0.59

W silniku N57 pierwszy wtrysk jest od strony rozrządu?

Czy tak odbiegający wtrysk od innnych może powodować drgania?

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • 2 lata później...
Opublikowano

Ja mam objawy tylko przy przyspieszaniu

Wciśnięty GAZ auto drży / wibruje. Odpuszczony GAZ wszystko OK

40-120km/h lekko drży

130-160km/h bardzo drży

Dotyczy to akurat F30 a nie F10 ale sądzę że rozchodzi się o te same usterki


Z innej F-ki bez objawów przełożyłem :

* koła + czyszczenie piast i felg od środka NIC NIE DAŁO

* wał z podporą i łącznikami NIC NIE DAŁO

* w Skrzyni regeneracja Konwertera mimo że jego stan był BDB - DALEJ NIC TO NIE DAŁO

* Poduszka silnika - NIC NIE DAŁO

* Półoś - DALEJ NIC

* Amortyzatory tył, niewylane, dobrze trzymają


Ktoś tam pisał w innych tematach że może to być coś z silnikiem, wtryski, rozrząd przestawiony czy cewki w benzynie


Jutro robię test na podnośniku, odpinam wal od skrzyni i testuje czy też będą wibracje, jeżeli tak to problem tkwi w silniku lub skrzynia 8hp

Niektórzy pisali też że może to być coś z mechatroniką w skrzyni " zawór Lock Up" czy jakoś tak - tego jeszcze nie sprawdzałem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.