Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś odebrałem od mechanika samochód, który pojawił się u niego ponieważ strasznie kopcił na siwo i brał dużo oleju. Mechanik dokonał szlifu tłoków, założył nowe pierścienie, wymienił uszczelniacze zaworów, smok olejowy... Samochód odebrałem dwie godziny temu, co prawda nie kopci jak wcześniej ale nadal wydobywa się biały dym nawet na niskich obrotach mimo że samochód jest rozgrzany... Czy może być tak dlatego że samochód przepala olej i resztę syfu z układu wydechowego, czy coś poszło nie tak z remontem? Będę wdzięczny za pomoc.

https://youtu.be/g1lIcHtqYyg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powstaje pytanie : po co to wszystko bylo robione? Wystarczylo wpisac, nawet w necie, n46 kopci na niebiesko, wyskoczyloby: do wymiany uszczelniacze. Tylko tyle. W jakim celu caly remont? Tam nic sie wypalac nie moze. Jesli ubywa plynu to wiesz gdzie teraz jest problem. Pojezdzij i sprawdzaj.
Opublikowano
Główną pobudką do remontu było spalanie sporej ilości oleju i celem było ten problem rozwiązać. Odebrałem go kilka godzin temu więc nie wiem czy ubywa płynu, ale silnik był wczoraj odpalony przez ponad 2 godziny i na ziemi pod końcówką wydechu zebrała się spora ilość wody. Za remont zapłaciłem 3 tyś i nie chciałbym żeby te pieniądze poszły w błoto ale to co zaobserwowałem zaraz po odbiorze mnie zaniepokoiło i stąd moje pytanie, ponieważ tak jak wspominałem dopiero co odebrałem samochód od mechanika i miałem nadzieję że wszystko jest w porządku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spalanie oleju bylo przez uszczelniacze. Musialbys miec 500tys przebiegu aby "dol" w tym silniku siadl. Teraz to nie istotne. Kondensacja pary jest dosc duza przy sprzyjajacych warunkach. Pojezdzij troszke.
Opublikowano
Dziękuję za radę. Dodam jeszcze że samochód ma wycięty katalizator i jest zasilany szlachetną mieszanką LPG i być może to ma wpływ... Zastanawiam się nad kupnem uniwersalnego katalizatora, nowe są w granicach 300 PLN tylko nie wiem czy takiej wątpliwej jakości element coś pomoże...Narazie pojeżdżę i będę obserwował... Co do przebiegu to aktualnie ponad 300k, a był sprowadzany w 2017 roku więc z dużą dozą prawdopodobieństwa był mocno przekręcony.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jest dokładnie jak pisze kkx5. 3k za ten remont to chyba znajomy mechanik ci robił, bo ja za uszczelniacze + rozrząd + robociznę zapłaciłem 2600 - 2800 zł, nie pamiętam dokładnie, ale z pieczątką ASO.
Opublikowano
Remont faktycznie wykonany po znajomości ale ci z tego skoro najwyraźniej coś jest zrobione nie tak jak powinno ponieważ zrobiłem ponad 100km i wydobywający się dym jest coraz większy. Pozostaje mi wizyta na skp celem sprawdzenia poziomu emisji spalin i powrót z samochodem na warsztat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak na moje oko, to jest gruby przedmuchy na cylindrze, możliwe że pierścień pękł przy montażu. Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz. Najlepszym wyjściem teraz to oddać do innego warsztatu na ekspertyzę. Następnie zacznie się walka z wiatrakami!
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

https://youtu.be/tS7g68bbYr0

Panowie, dziś rano odpaliłem auto i znów dymiło strasznie. Po przejechaniu kolejnych 100 km czyli łącznie 200 km od momentu odbioru, stan przy kręceniu do 3 tyś obrotów widoczny jest na dołączonym filmie. Macie może jakiś pomysł dlaczego na tą chwilę wygląda to przyzwoicie? Narazie nie składałem reklamacji, pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę jak auto będzie się zachowywać dalej...

Opublikowano
Było kręcone na mocno rozgrzanym silniku z włączonym LPG. Niestety znów coś mu się przestawiło i kopci tak intensywnie jak na pierwszym filmie, choć czasem na kilka km przestaje... Na dodatek czasem zaszarpie na drugim lub trzecim biegu gdy włączam bieg przy zbyt niskich obrotach, co raz zaskutkowało pojawieniem się migającego checka, który po ponownym uruchomieniu silnika znikł. Wcześniej się to nie zdarzało, więc ewidentnie coś poszło nie tak...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypada mu zapłon, więc dobrze nie jest. Potwierdzam to co napisali poprzednicy, bez sensu ruszany dół, zrobienie uszczelniaczy bez demontażu głowicy załatwiłoby sprawę poboru oleju, do tego przy okazji rozrząd. Cena mocno zastanawiająca, ponieważ jest niewiele większa niż ceny wszystkich części potrzebnych do poprawnie wykonanej naprawy, 3000,- to normalna kwota za rozrząd z serwisem olejowym oraz uszczelniaczami zaworowymi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Co do rozrządu to nie był wymieniany, choć wiem że jest to rekomendowane przy takim remoncie. Wspomniany przeze mnie migający check pojawił się na podczas jazdy na LPG. Dziś miałem się rozmówić z mechanikiem w sprawie tego kopcenia. Odpaliłem go rano, wyłączyłem LPG, standardowo zakopcił, zostawiłem go na 20 minut żeby się rozgrzał. Po tym czasie delikatnie go przegazowałem, co prawda puścił małego dymka, ale po 3 km zero kopcenia. Przejechałem około 30 km na benzynie i stwierdziłem że nic nie kopci. Zgasiłem silnik i uruchomiłem go ponownie po 10 minutach już na LPG, efekt przy niecałych 3k obrotach jest widoczny na filmie- kopci, czasem nawet jakby na niebiesko.

https://youtu.be/zOeGfMco0dI

Czy to możliwe że problem tkwi tylko i wyłącznie w niepoprawnym działaniu instalacji LPG, uszkodzeniu listwy wtryskowej lub parownika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie. Bez sensu wykonany remont dolu i sa problemy w dodatku bez wymiany rozrzadu :duh:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tam wszystko na wierzchu było, przecież robocizna za rozrząd to 100 zł w takiej sytuacji, co to za mechanik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.