Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam w sumie krótkie i proste pytanie:


Zmianiema Champ2 na CIC high w F10.


jak w kolejności ugryżć retrofit?


1. zmienić VIN w CIC

2. wygenerować nowe FSC pod nowy numer VIN i wgrać

3. zakodować pod wyposażenie


rozumiem, żę 1B jest potrzebne do aktualizacji map ale póki co nie chce ich aktualizować bo i tak nie mam dostępu do plików z mapami natomiast FSC mogę sobie sam ogarnąć.


Na coś musze uważać aby nie skopać na jakieś pliki FSC? Nie oczekuje pełnej instrukcji tylko bardziej wskazówki. 1B ze starym VIN tak czy siak sobie wyeksportowałem już.


Głównie rozchodzi się o to aby FSC i CIC miał ten sam numer VIN, tak? czy coś pominąłem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

CIC po ENET można wyczyścić z FSC i wtedy bez problemu ogarniasz kody.


Kody możesz zostawić sobie na koniec. Dokoduj jednostkę zmieniając FA, a następnie ją wyczyść i zaimportuj kody pod VIN.


Nie tylko 1B jest Ci potrzebny.

Opublikowano

Ok to najpierw sobie wrzucę mój VIN, później zakoduje pod VO.


W CIC mam póki co obecne mam 1B, 19, 28. Zrobiłem sobie ich backup tak na zaś.


Kody FSC wywalę poprzez esys?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok to najpierw sobie wrzucę mój VIN, później zakoduje pod VO.


W CIC mam póki co obecne mam 1B, 19, 28. Zrobiłem sobie ich backup tak na zaś.


Kody FSC wywalę poprzez esys?

Nie. Przez np. total commandera i FTP:

https://www.drive2.ru/l/473687202505687590/


Esysem wrzucisz kody FSC.


Podeślij VIN na PW to podeślę CI kody FSC pod Twój VIN

Opublikowano
Troche poczytałem i zastawiam się czy będę potrzebować tworzyć drugi kabel enet z rezystorem 0,6W/510Ohm do połączenia się z CIC?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Troche poczytałem i zastawiam się czy będę potrzebować tworzyć drugi kabel enet z rezystorem 0,6W/510Ohm do połączenia się z CIC?

Co masz na myśli drugi. Jeśli już jeden posiadasz to spokojnie go wykorzystasz do połączenia przez FTP.


Zamiast programowego serwera DHCP możesz użyć po prostu rounter. Ważne, żeby połączyć się z jego ustawieniami i odczytać adres IP przydzielony dla ZGW i CIC. Ten drugi będzie Ci potrzebny do połączenia przez FTP

Opublikowano

Dokładnie chodzi mi o modyfikacje kabla enet. Czy muszę go modyfikować i wrzucać te rezystory? Czy może już sama struktura budowy enet to zawiera?


ip cic i zgw juz sobie odczytałem


cic

STAT_IPADDRESS = 169.254.199.99

STAT_NETMASK = 255.255.0.0

STAT_GATEWAY = 160.48.199.182



STAT_IP = 169.254.102.39

STAT_SUBNETMASK = 255.255.0.0

STAT_DEFAULT_GATEWAY = 0.0.0.0


próbowałem skonfigurować nowe ftp poprzez totalcommander ale też nie wiem czy to od tej strony ugryźć


ogarnąłem teżsobie apke TFTP

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie chodzi mi o modyfikacje kabla enet. Czy muszę go modyfikować i wrzucać te rezystory? Czy może już sama struktura budowy enet to zawiera?

 

Jak kabel enet działa do diagnozy, to będzie też działać do FTP. Nic nie trzeba modyfikować.

Opublikowano
A czy przy zmianie z „radia” na „radio z navi” czyli i tak Champ2 kody są różne od CIC czy to są te same? Lub ewentualnie czy da radę do „radia” wgrać „navi” z tym że brak wyjścia na port USB
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy przy zmianie z „radia” na „radio z navi” czyli i tak Champ2 kody są różne od CIC czy to są te same? Lub ewentualnie czy da radę do „radia” wgrać „navi” z tym że brak wyjścia na port USB

Jedyne co rzeczywiście jest ogarnięte to duże nawigacje. Niezależnie czy to CIC, NBT czy NBT EVO.

Z małymi navi jest problem.

Kody są różne. Jedynie w E60/E90 mCIC mógłby zadziałać na podobnych kodach jak CIC

Opublikowano

Próbowałem dzisiaj cały dzień się podłączyć ale żadnego skutku.


Ustawiałem adres IP statyczny w tej samej klasie co CIC ale nawet mi się nie pinguje. Co mnie zastanawia to czemu ZGW ma inną klasę niż CIC, 102.39 zamiast 199.


Cmd arp-a znajduje adres IP zgw ale niestety CIC już nie.


Jakieś podpowiedzi co i jak? Mogę zmienić adres IP zgw? Dodam, że robię to na stole pod zasilaczem z ZGW, emulatorem CAS i CIC.



Oraz czy dostanę się do FSC jeśli wyjmę z niej dysk i ręczne usune?

Opublikowano

Adresy ZGW i CIC sa w tej samej sieci, nawet jesli w trzecim oktecie jest inny numer, gdyz maska sieci jest 16bitowa. Jesli Ci nie pinguje, sprawdz ustawienia w karcie ETH u siebie na kompie. Jesli masz poprawne to sprawdz jeszcze raz czy dobrze polaczyles ETH pomiedzy CIC a ZGW


Co do FSC, to znajduja sie one w pamieci Flash, nie na dysku. Kolejna sprawa, to nawet jak go wyciagniesz to nic nie odczytasz podlaczajac go pod kompa. System plikow jest pod UniX

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Próbowałem dzisiaj cały dzień się podłączyć ale żadnego skutku.


Ustawiałem adres IP statyczny w tej samej klasie co CIC ale nawet mi się nie pinguje. Co mnie zastanawia to czemu ZGW ma inną klasę niż CIC, 102.39 zamiast 199.


Cmd arp-a znajduje adres IP zgw ale niestety CIC już nie.


Jakieś podpowiedzi co i jak? Mogę zmienić adres IP zgw? Dodam, że robię to na stole pod zasilaczem z ZGW, emulatorem CAS i CIC.



Oraz czy dostanę się do FSC jeśli wyjmę z niej dysk i ręczne usune?

Podłącz zwykły router do auta poprzez enet, a laptop do routera. Router mając włączone DHCP sam przydzieli adresy. Będziesz mieć łatwiej.

Jak przytrzymasz dłużej przyciśniętą gałkę siły głosu to CIC zrobi restart. W tym momencie serwer DHCP przydzieli mu adres

Opublikowano
ok dziękuje za sugestie. Posprawdzam dzisiaj i dam znać co i jak. Problem w tym, że mam wszystko podłączone na stole ale jak się nie uda z routerem na stole to wtedy sprobuje prosto pod autem :]
Opublikowano
Nie ma znaczenia czy na stole czy w aucie. Jesli masz wszystko dobrze podpiete to zarowno CIC jak i ZGW bedą widoczne
Opublikowano
Właśnie IP zgw widzę bez problemu ale już CIC nie koniecznie. Zastanawiam się czy to nie jest problem zgw chociaż pod ISTA tool32 i inpa bez problemu mogę się łączyć z CIC i sprawdzać jego IP
Opublikowano

podłączyłem router do auta poprzez enet. Laptop do Routera też jest po ethernecie. Wszędzie jest wrzucone DHCP


w ustawieniach routera mi znajduje dwa nowe urządzenia (chociaż to 2 nie zawsze):


2 DIAGADR10BMWVIN5UXWX7C57G0S1670 00-1A-37-01-F1-D9 192.168.1.100

3 Unknown 00-1C-D7-1B-25-17 192.168.1.2


to pierwsze to zakładam, że jest ZGW co by się zgadzało po numerze VIN którym się bawiłęm dla ZGW.


wpisując adres 192.168.1.2 w przeglądarkę niestety brak odpowiedzi. Coś pomijam?


tool32 ma opcje sprawdzania IP ale nie widzę sprawdzania Mac adresów. Do auta jeszcze nie podpinałem i cały czas próbuje na stole.


Czy zgw jest koniecznie do tej operacji? może bezpośrednio pod CIC da rade się podpiąć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podłączyłem router do auta poprzez enet. Laptop do Routera też jest po ethernecie. Wszędzie jest wrzucone DHCP


w ustawieniach routera mi znajduje dwa nowe urządzenia (chociaż to 2 nie zawsze):


2 DIAGADR10BMWVIN5UXWX7C57G0S1670 00-1A-37-01-F1-D9 192.168.1.100

3 Unknown 00-1C-D7-1B-25-17 192.168.1.2


to pierwsze to zakładam, że jest ZGW co by się zgadzało po numerze VIN którym się bawiłęm dla ZGW.


wpisując adres 192.168.1.2 w przeglądarkę niestety brak odpowiedzi. Coś pomijam?


tool32 ma opcje sprawdzania IP ale nie widzę sprawdzania Mac adresów. Do auta jeszcze nie podpinałem i cały czas próbuje na stole.


Czy zgw jest koniecznie do tej operacji? może bezpośrednio pod CIC da rade się podpiąć?

Łączyłeś się kiedykolwiek z czymkolwiek po FTP?


Użyj Total commandera, nie utrudniaj sobie życia

Opublikowano

sprawdziłęm wiązkę i faktycznie były braki w ethernecie do CIC stąd mi go nie wykrywało. Teraz wykrywa za każdym razem po podłączeniu do routera kabla enet, zgw także wykrywa. Adres iP przydziela natomiast FTP nie działa. Pingi mogę robići są odpowiedzi.


Internet Address Physical Address Type

192.168.1.1 54-e6-fc-dc-ca-3a dynamic - to jest zapewne zgw

192.168.1.3 00-1c-d7-1b-25-17 dynamic - a to jest zapewne CIC

Opublikowano

wyjąłem CIC z E87 i ruszyło od razu bez problemów przez TotalComander jak i przez IE, teraz się zastanawiam czemu to od F10 mi nie idzie...


Podpowiecie ktore dokładnie pliki usunąć?


VIN w CIC jest w 1 miejscu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wyjąłem CIC z E87 i ruszyło od razu bez problemów przez TotalComander jak i przez IE, teraz się zastanawiam czemu to od F10 mi nie idzie...


Podpowiecie ktore dokładnie pliki usunąć?


VIN w CIC jest w 1 miejscu?

Jak dokodujesz CIC to w jednym miejscu VIN zmieni się.

Musisz jeszcze wprowadzić pełny VIN dla FSC.

Znajdziesz to w Esys w FSC Extended. Opcja WriteDataByIdentifierVIN.

Tam podajesz pełny VIN



W Total Commander użyj opcji Sieć -> FTP nowe połączenie. Wpisz adres IP i odznacz "logowanie anonimowe". W momencie gdy połączy się z jednostką to poprosi o login i hasło.


Które hasło podajesz do logowania?

Opublikowano

Dla E87 podałem cic0803. Dla F10 niestety żadne nie wskakuje bo się nie chce nic a nic połączyć.


W esys już zrobiłem zmianę VIN. Zastanawiałem się tylko czy gdzieś jeszcze w tool32 miałem coś robić.



Co ciekawe jak się łącze do ZGW to TC od razu wywala błąd po 1-2sekundach. Jak wrzuce mu iP od CIC to trwa to z minutę zanim wyrzuci błąd. Niestety przez nowe połączenie anonimowe nadal ten sam efekt. Zastanawiam się czy to nie jest problem jednak emulatora. Nie wiem już sam. Zostanie mi tylko sprawdzenie pod autem jeszcze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.