Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niedawno przerabiałem ten temat. Wypadanie zapłonu na 4tym cylindrze silnik N43B20A. W zeszłym roku wymieniałem świece wraz z cewkami. Po zimie pojawiły się problemy z błędem nr CC-ID29 i silnik telepał jeszcze gorzej oraz miał obniżoną moc. Po wymianie wtryskiwacza samochód nie wybębnił ani razu pulsującej kontrolki silnika, ani symbolu power reduced.

Najczęściej zdarzało się wypadanie zapłonu, gdy wciskałem pedał gazu pod obciążeniem przy około 120-130 km/h.

 

Witam

Czyli wyszło na to że padł wtryskiwacz? Po wymianie nic się nie dzieje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeciez napisal ze nic sie nie dzieje :? ?Najtansze masz juz z glowy, teraz grubsza kasa na wtryski...
Opublikowano

tu mozesz podejrzec jak gosc diagnozuje wtryski



nie wiem czy n54 ma wtrysk bezposredni, jezeli ma to diagnozowanie powinno byc zblizone do tego z n43

Opublikowano
N54B30 jest na bezpośrednim wtrysku benzyny. Jedyne co u mnie nadal występuje to lekkie podtrzymanie obrotów po odpuszczeniu gazu. Nie wiem już sam czy ten typ tak ma, czy może jeszcze coś w dalszym ciągu wymaga sprawdzenia. Ktoś może przerabiał temat? Winowajcą może być sonda NOX? Tylko to mi do głowy przychodzi.
Opublikowano
tu mozesz podejrzec jak gosc diagnozuje wtryski



nie wiem czy n54 ma wtrysk bezposredni, jezeli ma to diagnozowanie powinno byc zblizone do tego z n43

 

Super dzięki, podejrzeć sobie mogę ale niestety do czytania błędów Inpa się u mnie nadaje ale odczytu i parametrów w Msd80 wyrzuca mnie i rozłącza. Wywala komunikatory, różne - 0013 - 0018. Myślisz że to wina braku kompletnej sp-daten? Jakąś bibliotekę miałem ale chyba mało. Pokazuje temperature silnika i niektóre funkcje działają ale nic więcej nie da rady.

Opublikowano
tu mozesz podejrzec jak gosc diagnozuje wtryski



nie wiem czy n54 ma wtrysk bezposredni, jezeli ma to diagnozowanie powinno byc zblizone do tego z n43

 

Super dzięki, podejrzeć sobie mogę ale niestety do czytania błędów Inpa się u mnie nadaje ale odczytu i parametrów w Msd80 wyrzuca mnie i rozłącza. Wywala komunikatory, różne - 0013 - 0018. Myślisz że to wina braku kompletnej sp-daten? Jakąś bibliotekę miałem ale chyba mało. Pokazuje temperature silnika i niektóre funkcje działają ale nic więcej nie da rady.

 

Potrzebujesz loader 2.023

https://bimmerprofs.com/msd80-loader-2-023/

Musisz doinstalowac do inpy. Standardowa inpa nie obsluguje msd80

Opublikowano
tu mozesz podejrzec jak gosc diagnozuje wtryski



nie wiem czy n54 ma wtrysk bezposredni, jezeli ma to diagnozowanie powinno byc zblizone do tego z n43

 

Super dzięki, podejrzeć sobie mogę ale niestety do czytania błędów Inpa się u mnie nadaje ale odczytu i parametrów w Msd80 wyrzuca mnie i rozłącza. Wywala komunikatory, różne - 0013 - 0018. Myślisz że to wina braku kompletnej sp-daten? Jakąś bibliotekę miałem ale chyba mało. Pokazuje temperature silnika i niektóre funkcje działają ale nic więcej nie da rady.

 

Potrzebujesz loader 2.023

https://bimmerprofs.com/msd80-loader-2-023/

Musisz doinstalowac do inpy. Standardowa inpa nie obsluguje msd80

 

Dzięki jutro w tym pogrzebe, zobaczę co dam radę jeszcze sprawdzić. Widziałem tylko wartości cylindrów i wszystko według inpy w zakresie - nic na czerwone nie wchodziło. Sondy też.

 

Pokaź świece- one prawde powiedzą...

Po sprawdzeniu (podmianie) cewek wypadal zapłon na tym samym cylindrze. To by wykluczało cewke. Swiece jak pisałem wyżej wymienilem 2 dni pozniej (stare były w stanie dość dobrym - tylko jedna miała jedna krople oleju - ale to było z 4 lub 5 cylindra). Błąd skasowany, wywalił znowu na cieplym silniku na 3 cylinder/check engine/szarpie. Po przejrzeniu wielu wątków na tym i innych forach oraz podpowiedziach innych użytkowników chce skupić się na wtryskach. Sprawdzić na kompie narazie. Nie wiem czy tak można ale czy można podmienić wtryski np? Czy tak można w ogóle i czy to jest wykonalne? W sensie zamienić miejscami na moment testu?

Opublikowano
Na moment testu niektórzy świece podmieniają. Zdarza się, że jedna bywa okopcona. Swoją drogą, co ile w tym silniku je wymieniacie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szkoda Twojej pracy z podmianą wtrysków , bo wypadanie zapłonu to tylko efekt.

Interesuje mnie czy ta jedna świeca odbiega kolorem od innych ,a nie czy jest na niej kropka oleju...

Masz bład ciśnienia statycznego i telepanie budą-co zrobiłeś w tym kierunku?

Serwq normy na świece;

Jednoelektrodowa -15 tyś

Trzyelektrodowa - 30 tyś

Irydowa - 50 do 100 tyś

Opublikowano

Nie wiem czy swiece z n43/n53 sa takoe same jak n54

W n43 i n53 gdzie jest wtrysk bezposredni cewki i swiece sa high energy czy cos takiego i bardzo szybko soe zuzywaja. Ponadto te swiece te sa podrabiane przez firmy trzecie, ktore nie spelniaja norm bmw powodujace naprzyklad missfire. Zalecane kupowanie swiec u dealera bmw ny miec pewnosc ich pochodzenia.

Opublikowano
Szkoda Twojej pracy z podmianą wtrysków , bo wypadanie zapłonu to tylko efekt.

Interesuje mnie czy ta jedna świeca odbiega kolorem od innych ,a nie czy jest na niej kropka oleju...


Masz bład ciśnienia statycznego i telepanie budą-co zrobiłeś w tym kierunku?

 

Nie ta jedna swieca nie odbiegala kolorem, ale i tak sa wymienone na nowe (caly komplet).


...a co powinienem zrobic? sprawdzic cisnienie na cylindrach?


Dzisiaj podmienilem wtryski, zamiana z cylindrow 3 i 4.


Pojezdzilem duzo, przegonilem go pare razy. Nie trzepie autem, nie wywala bledu, wiec o co kaman?

Jedyne co przy wymianie wiadomo przewody ruszylem i 2 male kostki i moze tam nie stykalo?


Jezeli to wtrysk liczylem ze wywali teraz na 4 cylindrze, a jezeli cisnienie na tym samym cylindrze no to juz predzej wiadomo gdzie szukac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pojeździj -jak nie wypluje źadnego błedu to znak źe miałeś zanik kontaktu na zasilaniu wtrysku,który przeczyściłeś podczas jego demontaźu...

Ciśnienie statyczne Cìę nie dotyczy bo ten błąd ma załoźyciel tematu :oops:

Rozumiem ze pijesz do mnie

Skoro nie zacytowałem nikogo to odniosłem sie do Twojego postu,ale nie gorączkuj sie bo nie chciałem Cię urazić...

Ktoś Ci coś powiedział , Ty to powtarzasz choć nie musisz się na tym znać i tak powstaje właśnie nowa teoria,bo przecieź budowa świecy to nie pompa wtryskowa a jak to napisałeś źe szybko sie zuźywają ?...-tylko wtedy gdy Czesiek ma dynamometr w bicepsie podczas ich montaźu.

A co do pewności pochodzenia to garnij sie do CASTORAMY weź z regału wiertarke BOSCH i luknij na jej pochodzenie-nazwa niemiecka wiec powinno być napisane MADE IN GERMANY ale zobaczysz inny napis pochodzenia...

Opublikowano

Nie napisales niczego co by mnie urazilo.

Podroba podrobce nie rowna...jeden wiertarka bosch pochodzi 3 lata druga 2 a jeszcze inna rok.

Fajnie ze sie znasz i chcesz pomoc za friko.

Powodzenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To cieszę sie źe nie ma kwasu...

Moźe kiedyś nadaźy się okazja źe i tobie będę mógł pomóc,a puki co temat wygasa...

Opublikowano

Panowie i Panewki ;-P


Po podmianie wtryskiwaczy - wczoraj sie cieszylem bo bylo wszystko dobrze, a dzisiaj drgania itp - wywalilo blad no i wypadanie zaplonu przeszlo na 4 cylinder czyli tam co zalozylem ten wtrysk z wypadajacej trojki. Teraz pytanie. Jak pada jeden wtrysk to kupic dobra uzywke z jakiegos angola na czesci/regenracja/czy nowy? Pytanie kolejne czy jak juz dzialac to wszystkie szesc czy tylko ten kulejacy?

Opublikowano
Panowie i Panewki ;-P


Po podmianie wtryskiwaczy - wczoraj sie cieszylem bo bylo wszystko dobrze, a dzisiaj drgania itp - wywalilo blad no i wypadanie zaplonu przeszlo na 4 cylinder czyli tam co zalozylem ten wtrysk z wypadajacej trojki. Teraz pytanie. Jak pada jeden wtrysk to kupic dobra uzywke z jakiegos angola na czesci/regenracja/czy nowy? Pytanie kolejne czy jak juz dzialac to wszystkie szesc czy tylko ten kulejacy?

 

wtryski zakodowales i nowe adaptacje zrobiles po zamianie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A czy przekładając wtryski założyłeś nowe uszczelnienie?

Ile masz wypadnięć i w jakim czasie?

Opublikowano
Zapomnij o używanych wtryskach tylko wiekszego bagna sobie narobisz. Ktoś pisał że w silnikach N53 szybciej podają świece bo tam jest wtrysk bezpośredni prosze nie piszcie takich bzdur wymieniam co 90 tyś. czyli co trzy wymiany oleju i smiga.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiany oleju co 30tys w n53, no gratulacje. Wal z gliny, panewki prawie z gumy a olej co 30ty :duh:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie i Panewki ;-P


Po podmianie wtryskiwaczy - wczoraj sie cieszylem bo bylo wszystko dobrze, a dzisiaj drgania itp - wywalilo blad no i wypadanie zaplonu przeszlo na 4 cylinder czyli tam co zalozylem ten wtrysk z wypadajacej trojki. Teraz pytanie. Jak pada jeden wtrysk to kupic dobra uzywke z jakiegos angola na czesci/regenracja/czy nowy? Pytanie kolejne czy jak juz dzialac to wszystkie szesc czy tylko ten kulejacy?

 

wtryski zakodowales i nowe adaptacje zrobiles po zamianie?

 

nie nie robilem tego ale i tak poszedl blad za wtryskiem

 

A czy przekładając wtryski założyłeś nowe uszczelnienie?

Ile masz wypadnięć i w jakim czasie?

 

ostatnio jak jezdzilem to jak auto zlapalo temperatury juz i dam mu w palnik nawet nie 100% a okolo 70% to wypada zaplon.

Kilka dni temu przejechalem 25km zlapal temperature ale jechalem spokojnie i szlo dojechac do domu bez wypadniecia zaplonu



Ktos pisze zeby nie wkladac uzywek ale na nowy komplet teraz nie mam $$$ wieec tylk oratuje mnie uzywka ale niestety serii 5 (w sensie index 05) o tym samym symbolu znalesc nie moge, moge jeszcze sprobowac czyscic. tylko jesli to jakis nagar to moze da rade a jak inna usterka to juz tylko do kosza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie zawsze wypadanie cylindra danego (błąd) sugeruje ten konkretny. W n53 sprawę rozwiązuje komplet świece+cewki+wtryski z indexem 11, tylko i wyłącznie nowe.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wkładanie wtrysków używek to proszenie się o kłopoty w silnikach DI.. jeśli cię nie stać na ten samochód to go sprzedaj, proste.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.