Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich i każdego z Osobna

Jestem tu nowy a zarazem jestem posiadaczem Bmw Seri 3 z silnikiem N43b20

W moim samochodzie trapi mnie wypadanie zaplonu na 1st cylindrze. Historia zaczęła się od wypadania zaplonu na 4. Pomyślałem że zamienię cewki miejscami tak też zrobiłem cewka z 4cylindra powędrowała na 1.

Wypadanie również przeniosło się na pierwy. Pomyślałem że cewka jest trafiona wymieniłem na Nową Bosha bez Skutku. Kolejna myśl Świece zostały wymienione na NGK bez zmian. Ogólnie Po diagnozie Btoolem wyskakuje Błąd wypadania zaplonu na 1cylindrze

I błąd Kontrola ciśnienia statycznego 30C1


Ogólnie auto chodu dobrze zero Checka.

Pierwsze objawy widać po zagrzaniu się silnika zaczyna telepać Buda. Delikatne dodanie gazu wszystko ustaje.

Jakieś pomysły?? Kompresja zmierzona na każdym +10

Opublikowano

Gdybym chciał zamienić miejscami wtryski by zobaczyć czy wypadanie zaplonu też przejdzie z 1 na 2


Tobpo wyciagnieniu ich i zamienię muszę je kodować??

Czy wystarczy zamiana 1 do 1??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozesz zamienic ale po tescie, wracaja na swoje miejsce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie musisz robic. Zamien miejscami i sprawdz jak chodzi.
Opublikowano
A Powiedz mi czy wszystkie wtryskiwacze muszę mieć ten sam Indeks??

 

nie

wtryskiwacze na jednym banku powinny miec ten sam indeks

czyli jak Ci padla 1 to 4 tez musisz wymienic,

ja tak mialem i na banku 1 mam 2 wtryski o indeksie 11 a na banku 2 mam 2 wtryski o indeksie 9


(dodam tylko ze te info dostalem od goscia ktorym sie na tym zna, ale sam tego nie sprawdzilem, tzn nie zaryzykowalem wymiany tylko wtrysku na cyl 1 (on byl padniety))

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam


Chce sie podpiac pod temat. Mam wypadanie albo raczej wypadniecie zaplonu 335i n54.


Objawy: poltora roku temu - przy gwaltownym przyspieszaniu wypadl zaplon (bylo to raz jeden jedyny), pomaranczowa check engine, szarpanie. Zjechalem na pobocze zgasilem i odpalilem auto i problemu nigdy wiecej bylo. Minal ponad rok, ostatnia zima i w koncowce zimy na zimnym silniku po odpaleniu lekko trzepotalo buda (nie wypadal zaplon, jakby slabo palil, nie bylo kontrolki check engine) - do 2 minut, pozniej lapal ciepla i przechodzilo. Ostatnio zrobilo sie cieplej nie czulem tego objawu z rana po odpalaniu. Dzisiaj wracalem do domu lekko pod gorke mu pocisnalem - 60-80% throttle, wypadl zaplon, kontrolka check engine - dojechalem do domu poltora kilometra. Zgasilem. Kontrolki po ponownym odpaleniu nie ma, ale nie pali na wszystkie cylindry. Trzesie buda, nie chce zaskoczyc. Co tak szybko moglo pasc? Cewka/swieca/wtrysk? Podpialem inpe. Moglem sprawdzic jedynie kody bledow.



29CF - Zylinder 3 - wypadanie zaplonu - 1x


poza tym innych bledow nie ma, po skasowaniu nie widac go a on dalej nie pali na wszystkie cylindry.


Czy zaczac od podmiany cewek i sprawdzic czy blad przeskakuje na inne cylindy? Jezeli przeskoczy to oznaczaloby cewke tak na logike, jezeli nie to swieca lub wtrysk? Jak wykluczyc swiece? Tez podmienic z inna na chwile? I jak to zrobic by nic nie uszkodzic? I czy wystarczy podmieniac mechanicznie czy cos kodowac trzeba itp? Czy na moment testu moge przelozyc na chwile by nic nie popierniczyc?

Cos sie tam oczytalem ale mechanik jakis nie jestem i z gory bardzo dziekuje za wszelkie podpowiedzi.

Czy w razie W moge takim autem przejechac 4 km do mechanika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypadajacy zaplon zawsze generuje blad. Zawsze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po skasowaniu nie widac go a on dalej nie pali na wszystkie cylindry.

To jest czy nie ma?

Opublikowano

Czesc kkx5


Dzisiaj wrocilem do tematu, bo auto stalo caly wknd (pogoda nie sprzyjala).

Pierwsze co to dzisiaj podpialem pod inpe bo pytales mnie czy blad jest czy nie, a mnie wydawalo sie ze skasowalem. Tak wlasnie bylo. 0 bledow. Ten blad 29CF Zylinder 3 byl skasowany. Postanowilem do odpalic. Auto nie palilo na ktorys cilinder. Nastepnie rozkrecilem podszybie i pokrywe silnika. Znalazlem wszystko co i jak na youtubie i wypialem kostki, podmienilem cewki. Zamienilem 3 z 2 i odpalilem. Zostawilem na chwile by popracowal. Dalej nie palil jakby na wszystkie cylindry. Popracowal na wolnych obrotach i po poltorej minuty jakby zaskoczyl i zaczal normalnie palic. Moc wrocila. Podpialem mimo wszystko pod kompa jeszcze raz po tej zamianie cewek, by sprawdzic czy wypadajacy zaplon nie przeskoczyl na inny cylinder lub czy nie wskoczyly jakies inne bledy, ale brak bledow.


Troche zauwazylem jednak ze obroty szaleja. Nawet przejechalem sie nim 1,5km. Zatrzymalem sie, a obroty trzymal tak okolo 750. Zgasilem i odpalilem i bylo juz normanie okolo 600. Jeszcze delikatnie mu dodawalem gazu i popuszczalem i jak spadaly obroty to potrafilo spasc ponizej 500 szarpnelo buda delikanie tak jakby chcial juz zgasnac i znowu wskoczyly na 600 (ulamek sekundy).


Bledow 0.

Opublikowano
Okej, poszedłem z kompem raz jeszcze do auta, średnio sue znam ale grzebe I szukam po necie. Auto poszarpuje lekko na wolnych obrotach. Przejechałem się dałem mu buta 2 raz po drodze i znowu ten sam błąd. Zylinder 3. Cewki są zamienione czyli wiem chociaż że to nie cewka. To co dalej swieca/wtrysk? Jakieś sondy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli po nagrzaniu, silnik pracuje poprawnie, mam na mysli, chodzi na wszystkie cylindry, wskazuje to na uszkodzenie wtryskiwacza. Jesli po nagrzaniu, dalej wyskakuje zaplon, nadzieja ze to tylko swieca. Musisz sie uporac z wypadaniem zaplonu aby dalej diagnozowac zla prace silnika.
Opublikowano
Dzisiaj zamówię komplet świec najlepiej chyba OEM, wymienię i wtedy się zobaczy, a zapłon wypada na cieplym właśnie.
Opublikowano
mam jeszcze zdjecie monitora z tym bledem i jakimis wartosciami W INPIE - moze one komus mowia cos wiecej niz mnie, ale niestety nie wiem jak tutaj wkleic fotki
Opublikowano

Witam

Dzisiaj wymienilem świece. Po pierwszym już odpaleniu słyszałem że silnik ładniej pracuje. Byl na pograniczu wypadnięcia zapłonu na cylindrze wcześniej, teraz tego nie ma. Przejechałem się trochę po mieście i na zagrzanym silniku kilka razy go przegoniłem. Wypadania zapłonu brak. Wydaje się że rozwiązaniem była świeca. Ja wymieniłem komplet. Pozostało lekkie ulamkosekundowe przerywanie pracy. Czyli wymiana świec nie załatwiła tematu w 100%ach.


Na koniec mam tylko pytanie, bo jak silnik złapie juz temperature, jadę I np zjadę na parking. Nie gasze auta. Obroty nie spadają zawsze do tego samego stanu. Zazwyczaj po nagrzaniu trzymal 600 i tak zawsze było od kiedy mam auto. A od zeszłego tygodnia jak miałem problem z wypadaniem zapłonu na cieplym silniku przytrzymywał obroty podwyższone - około 700-800. Czym to może być spowodowane? Czy coś niedomaga i co i jak można to sprawdzić? Panikować nie chce ale wolę dmuchać na zimne a to jest trochę podejrzane.według mnie coś mu jeszcze dolega. Mam inpe ale jeszcze słabo się na niej znam i live daty itp nie ogarnę samemu.


Bardzo proszę o jakieś wskazówki.

Opublikowano

Niedawno przerabiałem ten temat. Wypadanie zapłonu na 4tym cylindrze silnik N43B20A. W zeszłym roku wymieniałem świece wraz z cewkami. Po zimie pojawiły się problemy z błędem nr CC-ID29 i silnik telepał jeszcze gorzej oraz miał obniżoną moc. Po wymianie wtryskiwacza samochód nie wybębnił ani razu pulsującej kontrolki silnika, ani symbolu power reduced.

Najczęściej zdarzało się wypadanie zapłonu, gdy wciskałem pedał gazu pod obciążeniem przy około 120-130 km/h.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.