Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mijają 2 miesiące odkąd jestem posiadaczem G05, w tym czasie przejechałem ca 3.000km. Nie wiem czy mam takie szczęście tylko ja czy też są inni "szczęśliwcy" - w ciągu tych dwóch miesięcy już 3 raz na przedniej szybie wylądował kamyczek powodujący małe pęknięcia. Czy ktoś z Was miał/ma podobnie? Czy jest to jakaś przypadłość wynikająca z linii samochodu? (ciężko mi w to uwierzyć, gdyż kiedyś przejechałem łącznie 50.000 km dostawczym Fiatem Scudo i ani razu nie miałem podobnej przygody).


Czy jakoś zabezpieczaliście swoje szyby w G05? Rozmawiałem ze studiem detailingowym i wg nich nie nakładają już folii na przednie szyby, gdyż klienci często skarżyli się na jakość produktu i wykonania (rzekomo wszystkie studia odchodzą od tego typu usługi).

Opublikowano

Niestety czesto się to zdarza niezależnie od modelu auta.

Ja 2-krotnie naprawiałem punktowo żywicą - szyba po naprawie jak nowa i brak ryzyka dalszego pękania. Cena 100-150 zł.

Opublikowano
Mijają 2 miesiące odkąd jestem posiadaczem G05, w tym czasie przejechałem ca 3.000km. Nie wiem czy mam takie szczęście tylko ja czy też są inni "szczęśliwcy" - w ciągu tych dwóch miesięcy już 3 raz na przedniej szybie wylądował kamyczek powodujący małe pęknięcia. Czy ktoś z Was miał/ma podobnie? Czy jest to jakaś przypadłość wynikająca z linii samochodu? (ciężko mi w to uwierzyć, gdyż kiedyś przejechałem łącznie 50.000 km dostawczym Fiatem Scudo i ani razu nie miałem podobnej przygody).


Czy jakoś zabezpieczaliście swoje szyby w G05? Rozmawiałem ze studiem detailingowym i wg nich nie nakładają już folii na przednie szyby, gdyż klienci często skarżyli się na jakość produktu i wykonania (rzekomo wszystkie studia odchodzą od tego typu usługi).

 

Zdarza się niestety w każdym aucie. Szyby w większości aut teraz produkują chińscy poddostawcy, tak jest w BMW czy Volvo na przykład.

Opublikowano
Ja mam na szybie przedniej dwuwarstwowe folie ochronne. Raz na 15k km czy na 2 lata mniej więcej się jedna zdejmuje i jest jak nowa. Cena 1400zl była 1.5 roku temu.
Opublikowano
Może to kwestia dróg po jakich obecnie jeździsz ? Jakies budowy ostatnio po drodze ? Żwirek czy inne śmieci na asfalcie ? U mnie zero problemow w tej kwestii w g05 po roku i 20k km. W G30 również. Jednak miałem takie w C klasie gdy jeździłem często trasa gdzie niedaleko powstawały nowe osiedla i trochę transportu ciężkiego ze żwirem po nich latało. I faktycznie szyba pare razy dostała. Raz czymś grubszym albo z większa prędkością bo pajączek był już nienaprawialny. Szyba do wymiany a auto nie miało nawet 15k km przebiegu.
Opublikowano

Ja na oryginalnej szybie przejechałem 80k km w X5. Wymieniłem po strzale kamykiem na autostradzie i po przejechaniu 5k km dostałem kolejnego kamyczka. Miałem właśnie napisać post na forum, ze oryginalna szyba była znacznie mocniejsza bo wiele razy dostałem mocne uderzenia i nic, a po zmianie pierwszy kamyczek i już dziurka. Być może to kwestia szczęścia, etc.


Ubezpieczenie BMW dopuszcza do 2 wymian szyb w trakcie 1 roku, wiec o tyle dobrze.

Opublikowano
A to ubezpieczenie to idzie z AC ? Pytam bo jeśli tak to średnio by wyszło, ostatnio dużo mocniej wzrosły polisy po szkodach niż kiedyś.
Opublikowano

Szyby w BMW są teraz zrobione z jakiegoś syfu, w fabrykach żółtych rączek.

Niedawno również wymieniłem czołowa, bo pod światło była jakby wypiaskowana, i w słoneczne dni utrudniało to jazdę.

Dla porównania mam Jeep Grand Cheeroke, w którym szyba po podobnym przebiegu do F16 nie ma ani ryski.

Poza tym Grand jeździ dużo po takim terenie, że X6 po jednym przejeździe musiałaby pewnie wracać na lawecie :D

Więc coś musi być na rzeczy z jakością tych szyb. Dużo osób się skarży

Opublikowano

Ubezpieczenie dodatkowe "autoszyba" wykupuje się równolegle do AC własnie po to by nie tracić zniżek. Koszt znikomy, a w przypadku posiadania kilku aut może uratować wysokość składek. Minus jest taki że "autoszyba" przewiduje wymianę na zamiennik, a także w większości ubezpieczalni nie przewiduje kalibracji w przypadku aut wyposażonych w systemy ADAS.

W kwestii wytrzymałosci szyb oryginalnych vs. zamienników nie ma wielkiej różnicy o ile jest jakakolwiek :wink: Wytrzymałość szyby na uderzenia kamyczków itp. zależy głównie od miejsca uderzenia. Im bliżej krawędzi, a precyzyjniej ścieżki kleju tym szyba jest "delikatniejsza". Obrazując: szyba może mieć setki minimalnych wyszczypań w jej centralnej części i nic sie nie stanie, a już minimalne, ledwo widoczne uszkodzenie od kamyczka przy krawędzi w wiekszości przypadków skutkuje pęknięciem.

W starszych modelach krawędzie szyby były chronione uszczelką bądź listwą ozdobną, na chwilę obecną w wiekszości aut są odsłonięte.

Wytrzymałość eksploatacyjna to już w więszkości kwestia szczęścia/pecha, a także podejścia właściciela.

Opublikowano
Szyby w BMW są teraz zrobione z jakiegoś syfu, w fabrykach żółtych rączek.

Niedawno również wymieniłem czołowa, bo pod światło była jakby wypiaskowana, i w słoneczne dni utrudniało to jazdę.

Dla porównania mam Jeep Grand Cheeroke, w którym szyba po podobnym przebiegu do F16 nie ma ani ryski.

Poza tym Grand jeździ dużo po takim terenie, że X6 po jednym przejeździe musiałaby pewnie wracać na lawecie :D

Więc coś musi być na rzeczy z jakością tych szyb. Dużo osób się skarży

 

Pytanie czy jeździsz równie szybko Jeepem co X5 - ja strzał dostałem przy 160km/h wiec na pewno fizyka pomogła kamyczkowi ;).


Generalnie kat szyby w SUVie wzmaga piaskowanie i uszkodzenia.

Opublikowano

Jeżdżę i jednym i drugim autem podobnie. Można powiedzieć że to z BMW bardziej się "cackam".

Co do kwestii ubezpieczenia, to mam w BMW Allianz z opcją wymiany szyb na oryginalach (2 razy w roku) bez utraty zniżek

Opublikowano

Okolica, po której się poruszam to od kilku lat teren budowy AG i mieszkaniówka - wcześniej jednak przez przez 10 lat poruszania się po tej okolicy zero strat w szybach, a teraz już 3 uderzenia. Co ciekawe dziś w drodze powrotnej znów usłyszałem kamyczek dość spory, na szczęście tym razem bez szkód :)

 

Minus jest taki że "autoszyba" przewiduje wymianę na zamiennik, a także w większości ubezpieczalni nie przewiduje kalibracji w przypadku aut wyposażonych w systemy ADAS.

Ubezpieczenie - mam w PZU, tam niestety Auto Szyba nie obejmuje wymiany na szybę oryginalną, dlatego zrezygnowałem z tej opcji. Czy ktoś się orientuje jak szyba o zwiększonej izolacji akustycznej wypada jako zamiennik? Ma jakiś odpowiednik dobrej jakości? Pytam bo wtedy w przyszłym roku być może rozważę ten wariant lub jak skorzystam z Allianz, skoro tam jest opcja dwukrotnej wymiany na oryginałach w ciągu roku bez utraty zniżek.

Opublikowano
Szyby w BMW są teraz zrobione z jakiegoś syfu, w fabrykach żółtych rączek.

Niedawno również wymieniłem czołowa, bo pod światło była jakby wypiaskowana, i w słoneczne dni utrudniało to jazdę.

Dla porównania mam Jeep Grand Cheeroke, w którym szyba po podobnym przebiegu do F16 nie ma ani ryski.

Poza tym Grand jeździ dużo po takim terenie, że X6 po jednym przejeździe musiałaby pewnie wracać na lawecie :D

Więc coś musi być na rzeczy z jakością tych szyb. Dużo osób się skarży

 

U mnie też szyba wypiaskowana jak cholera po 25k kilometrów a tras nie robię dużo, więc te szyby aut „premium” chyba robią z gównolitu :-)

Opublikowano

W przypadku G05 masz dużą szansę że na rynku nie występuje jeszcze zamiennik danego modelu szyby :wink: (zwykle jest ich kilkanaście różnych do tego typu aut) i wówczas ubezpieczyciel nie mając wyboru wymieni szybę na oryginał :cool2:

Nawet jeżeli wytypowany zostanie zamiennik będzie on miał dokładnie takie same parametry jak oryginał. Szyby akustyczne mają grubszą folię pomiedzy warstwami szkła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżdżę i jednym i drugim autem podobnie. Można powiedzieć że to z BMW bardziej się "cackam".

Co do kwestii ubezpieczenia, to mam w BMW Allianz z opcją wymiany szyb na oryginalach (2 razy w roku) bez utraty zniżek

Też tak mi to przedstawiano. A później się okazało, że nie tracisz zniżki tylko na ten konkretny samochód. Natomiast szkoda normalnie jest zapisywana w bazie i każdy inny ubezpieczyciel widzi, że masz na koncie szkodę (zmniejszenie zniżek)!

Przy ubezpieczaniu kolejnego samochodu to "wychodzi".

Opublikowano
Jeżdżę i jednym i drugim autem podobnie. Można powiedzieć że to z BMW bardziej się "cackam".

Co do kwestii ubezpieczenia, to mam w BMW Allianz z opcją wymiany szyb na oryginalach (2 razy w roku) bez utraty zniżek

Też tak mi to przedstawiano. A później się okazało, że nie tracisz zniżki tylko na ten konkretny samochód. Natomiast szkoda normalnie jest zapisywana w bazie i każdy inny ubezpieczyciel widzi, że masz na koncie szkodę (zmniejszenie zniżek)!

Przy ubezpieczaniu kolejnego samochodu to "wychodzi".

 

Aby doprecyzować - o ile korzystasz zawsze np. Z Allianz to nie ma problemu bo pakiet ochrony szyb od nich będą honorować tylko oni. Każdy inny ubezpieczyciel widzi naprawę Z ac w bazie i odpowiednio policzy to w ubezpieczeniu. Wiele firm to ma i działa to tylko w zakresie współpracy z tą jedną firma (ale może być na wiele aut)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Mijają 2 miesiące odkąd jestem posiadaczem G05, w tym czasie przejechałem ca 3.000km. Nie wiem czy mam takie szczęście tylko ja czy też są inni "szczęśliwcy" - w ciągu tych dwóch miesięcy już 3 raz na przedniej szybie wylądował kamyczek powodujący małe pęknięcia. Czy ktoś z Was miał/ma podobnie? Czy jest to jakaś przypadłość wynikająca z linii samochodu? (ciężko mi w to uwierzyć, gdyż kiedyś przejechałem łącznie 50.000 km dostawczym Fiatem Scudo i ani razu nie miałem podobnej przygody).


Czy jakoś zabezpieczaliście swoje szyby w G05? Rozmawiałem ze studiem detailingowym i wg nich nie nakładają już folii na przednie szyby, gdyż klienci często skarżyli się na jakość produktu i wykonania (rzekomo wszystkie studia odchodzą od tego typu usługi).

 

NIe tylko TY, ja odebrałem auto w piątek a w sobotę na autostradzie dostałem kamieniem i szyba poszła w ciul, wiec nowa została założona. A serio to chyba słabe BMW ma szyby. W porzednum też wymieniałem trzy razy . Jeżeli porównam do Audi to nic a nic wiec chyba sa kiepskie te w BMW

Opublikowano
Ja niedawno miałem przygodę, ptaki mi nas...ał w nocy na szybę. Zaschło przez noc i rano mocno tarłem, aby zeszło i szybę całą porysowałem. Ptasior chyba piachu się nażarł i takie rysy porobiłem, że aż słabo mi się zrobiło. Kupiłem tlenek ceru, wkrętaka + pad + 30 minut polerowania i szyba prawie jak nowa (prawie bo ciótke rysek zostało).
Opublikowano

A ja pierwszy raz w swym długim życiu miałem sytuację,że kamień zbił mi boczną szybę - konkretnie w X5 MC .


Strzeliło i najpierw pojawił się taki widok


55f7202dbb8ca55c.jpg


a po dojechaniu do domu już było tak


641249ee4f272741.jpg


Dobrze, że to ta lepsza szyba klejona, warstwowa - przynajmniej się nie rozsypała :D

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja niedawno miałem przygodę, ptaki mi nas...ał w nocy na szybę. Zaschło przez noc i rano mocno tarłem, aby zeszło i szybę całą porysowałem. Ptasior chyba piachu się nażarł i takie rysy porobiłem, że aż słabo mi się zrobiło. Kupiłem tlenek ceru, wkrętaka + pad + 30 minut polerowania i szyba prawie jak nowa (prawie bo ciótke rysek zostało).

 

Miałem dokładnie to samo. Jakaś wściekła mewa nas*** mi na boczną szybę. Mam 2 rysy w miejscu gdzie próbowałem zetrzeć kupę mokra chusteczką bo tylko to miałem pod ręka. Za to na masce z folii PPF sama spłynęła na mocniejszym deszczu :)

Opublikowano

Bmw x5 45e - 2020, przebieg 24 000


Na szybie przedniej mam ze 4-5 odprysków, które konsultowałem w serwisach zajmujących się szybami i nie zostały zakwalifikowane do naprawy, ze względu na zbyt małą rozległość i głębokość. A są widoczne i irytują. Co więcej szyba ma mnóstwo drobnych zarysowań.

Wg. mnie jakość szyb w X5 G05 pozostawia wiele do życzenia. W poprzednich samochodach BMW nie spotkałem się z takim problemem.

  • Moderatorzy
Opublikowano
A ja pierwszy raz w swym długim życiu miałem sytuację,że kamień zbił mi boczną szybę - konkretnie w X5 MC .


Strzeliło i najpierw pojawił się taki widok


55f7202dbb8ca55c.jpg


a po dojechaniu do domu już było tak


641249ee4f272741.jpg


Dobrze, że to ta lepsza szyba klejona, warstwowa - przynajmniej się nie rozsypała :D

 

Coś za coś. Szyba laminowana nie jest tak odporna na uderzenia jak hartowana. Hartowana jest ok 5 razy odporniejsza na uderzenia od niehartowanej. Gdyby zrobili hartowaną i laminowaną (jak się robi barierki caloszklane) to co innego. Minus szyb hartowanych, narożniki są wrażliwe na uderzenia.

Opublikowano
Bmw x5 45e - 2020, przebieg 24 000

Na szybie przedniej mam ze 4-5 odprysków, które konsultowałem w serwisach zajmujących się szybami i nie zostały zakwalifikowane do naprawy, ze względu na zbyt małą rozległość i głębokość. A są widoczne i irytują. Co więcej szyba ma mnóstwo drobnych zarysowań.

Wg. mnie jakość szyb w X5 G05 pozostawia wiele do życzenia.

 

Jeśli chcesz wymienić szybę z ubezpieczenia, bo te odpryski są irytujące dla Ciebie, to pier..dolnij w nią czymś ostrym, i gwarantuję, że zakwalifikuje się do wymiany. :)


Nie tylko jakość szyb pozostawia wiele do życzenia teraz w BMW. Lakier od samego patrzenia się rysuje, biała skóra Merino po 15 tys w G05 wygląda o wiele gorzej, niż u mnie w F16 po 95tys. Nie mówię już o spasowaniu elementow blacharskich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.