Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie czy samodzielnie jestem wstanie bez komputera wymienić w bmw f10 2011 rok akumulator. Ze względu na wiek 10 lat mój akumulator jest już można powiedzieć na wykończeniu, po zbadaniu testerem z 900 ah zostało nieco powyżej 500 ah. Posiadam taki sam akumulator agm 5 letni, który po sprawdzeniu testerem ma ponad 800 ah, czyli dużo więcej niż ten w samochodzie. Dlatego chciałbym sobie go podmienić i ze względu na to, że ten drugi też nie jest idealny chciałbym uniknąć kosztów wymiany i zrobić to we własnym zakresie.

Mam więc kilka pytań do osób które wiedzą na jakie niespodzianki mogę napodkać po odpięciu zasilania.

1). Czy będzie trzeba coś programować czego bez komputera nie zrobię?

2). Czy konieczne będzie wprogramowanie nowego akumulatora pomimo, że jest o takich samych parametrach i też używany?

3). Czy dobrym pomysłem jest podłączyć na czas wymiany z przodu pod maską do zacisków dodatkowy akumulator żeby nic się nie skasowało i oszukać samochód, że była wymiana? Trochę boję się tej opcji ze względu na możliwość zrobienia zwarcia.

4). Czy przy wymianie muszę się spieszyć żeby samochód nie był zbyt długo bez napięcia?

5). Mam autoalarm fabryczny i zastanawiam jak się on zachowa po zabraniu napięcia?

Będę wdzięczny również za wszelkie inne wskazówki. Jak dobrać się do akumulatora widziałem już na youtubie, więc chyba sobie z tym poradzę.


Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawność akumulatora sprawdza się po jego naładowaniu i odczekaniu jednego dnia.


Ja ci napiszę co ja bym zrobił ze starym akumulatorem...

- wyjął z auta

- podłączył po mocny prostownika, nawet 30A , jeśli to będzie zwykły prostownik to musisz kontrolować napięcie, nie możesz przekroczyć pewnego napięcia ( w zależności od temperatury otoczenia ..... 25°C - 14,8V ........10°C - 15,0V )

Jeśli posiadasz automatyczny prostownik to podłączasz go do akumulatora nastawiasz na ładowanie AGM , zostawiasz podłączony nawet na dwa dni.

- po naładowaniu akumulatora czekasz jeden dzień bądź na 1min podłączasz żarówkę samochodową, może być od kierunkowskazu 12V21W.

- wkładasz akumulator do bagażnika i podłączasz.

- po podłączeniu klem nie odpalasz auta przez trzy godziny.





Teraz kwestia drugiego akumulatora.....

Jeśli system zarządzania energią w aucie nie ograniczył zakresu działania innym podzespołom auta to nie musisz rejestrować drugiego akumulatora , który posiada te same parametry co pierwszy akumulator.



Poniżej masz informacje z instrukcji Newtis.....


Pojazd z inteligentnym sterowaniem alternatorem (IGR)

W przeciwieństwie do normalnego sterowania ładowaniem akumulatora, inteligentne sterowanie alternatorem zapobiega 100% naładowaniu akumulatora. Poziom naładowania akumulatora mieści się w zakresie 75 - 85% maksymalnego możliwego naładowania. Oznacza to, że akumulator pozostaje „doładowalny”, aby umożliwić odzysk energii w fazie najazdu pojazdu.


System zarządzania mocą koordynuje różne wymagania dotyczące napięcia pojazdu:

• Bateria: napięcie nominalne zależy od temperatury baterii. Minimalne i maksymalne napięcie, aby trwale chronić przed nadmiernym napięciem i rozładowaniem przy słabym stanie naładowania. W cyklach inteligentne sterowanie alternatorem jest tłumione; pozwala to na 100% naładowanie akumulatora, aby osiągnąć pełną pojemność akumulatora przez dłuższy czas (regeneracja).

• Komponenty układu elektrycznego pojazdu i funkcje (np. Światła zewnętrzne lub dynamiczna kontrola stabilności): minimalne lub maksymalne niezbędne napięcie. Te wartości graniczne nie mogą zostać przekroczone lub przekroczone, ponieważ w przeciwnym razie mogą wystąpić ograniczenia funkcjonalne lub awarie funkcji.

• Stan pracy IGR: odzysk energii w fazach wybiegu, częściowe odciążenie alternatora (niedopuszczalne rozładowanie akumulatora) lub odciążenie alternatora (zwrot energii z akumulatora do układu elektrycznego pojazdu).





Określenie stanu naładowania po wymianie IBS lub baterii

Po wymianie akumulatora i zarejestrowaniu wymiany akumulatora lub po wymianie inteligentnego czujnika akumulatora (IBS) pojazd musi pozostawać w stanie spoczynku przez co najmniej 3 godziny: tylko wtedy można określić nowy stan naładowania na podstawie napięcia w obwodzie otwartym pomiary.




Wyposażenie pojazdu w system alarmowy:

W zależności od serii oprogramowanie systemu alarmowego jest zintegrowane z centrum funkcyjnym dachu (FZD) lub z syreną z czujnikiem przechyłu (SINE). W ten sposób centrum funkcyjne dachu (FZD) lub syrena z czujnikiem przechyłu (SINE) steruje systemem alarmowym. W normalnym przypadku dla alarmu DWA wyjście alarmu akustycznego jest wyprowadzane przez niezależną syrenę zasilania awaryjnego. Jeśli nie jest to możliwe w przypadku awarii, centrum funkcyjne dachu (FZD) lub syrena z czujnikiem alarmu przechyłu (SINE) wysyła żądanie aktywacji fanfar na magistrali. Możliwa sytuacja nieprawidłowego działania: np. Uszkodzona syrena zasilania awaryjnego lub odłączenie linii (magistrala LIN) między syreną zasilania awaryjnego z czujnikiem przechyłu a centrum funkcyjnym dachu (FZD).


Opis działania syreny.........


Wewnętrzny mikrokontroler steruje działaniem syreny i czujnika przechyłu.


Syrena posiada wewnętrzne źródło zasilania (akumulatory), a także monitoruje napięcie zasilające z akumulatora pojazdu. W rezultacie może zostać wyemitowany alarm akustyczny, jeśli naruszona zostanie linia zasilająca syreny. Syrena monitoruje również lokalną sieć kontrolną (lokalną magistralę sieciową). Syrena wyzwala również alarm w przypadku przecięcia tej linii.


Ponieważ syrena działa niezależnie od akumulatora pojazdu, posiada własne akumulatory (syrena zasilania awaryjnego). Baterie nie nadają się do ponownego naładowania (żywotność co najmniej 10 lat lub 300 niezależnych aktywacji alarmów). Syrena posiada głośnik o zakresie częstotliwości od 1900 do 2800 Hz (Hz).


Jeśli akumulator stale się rozładowuje, w wyniku czego napięcie pojazdu spada o 0,5 V / godzinę do 3 V (np. Długi okres unieruchomienia pojazdu), syrena nie wyzwala alarmu.


Jeśli syrena jest w trybie dezaktywacji i nie ma zewnętrznego zasilania, wewnętrzne baterie są przełączane na minimalny pobór mocy. W tym przypadku pobór mocy nie przekracza 25 mikroamperów. Po ponownym podłączeniu akumulatora pojazdu syrena powraca do normalnego poziomu zużycia energii.


Syrena wykrywa odwrócenie biegunowości w przypadku zewnętrznego uruchomienia i zapisuje to w swojej pamięci informacyjnej. Pamięć informacyjną, podobnie jak pamięć alarmów, można odczytać za pomocą systemu diagnostycznego.


Czujnik przechyłu monitoruje poziome położenie pojazdu (monitorowanie przechyłu pojazdu w kierunku wzdłużnym i poprzecznym). Sygnał czujnika pochylenia jest analizowany w syrenie przez mikrokontroler. Jeśli czujnik przechyłu wykryje zmianę nachylenia pojazdu, wysyłany jest sygnał do centrum funkcyjnego dachu (FZD). Centrum funkcyjne dachu (FZD) wyzwala wtedy alarm DWA. Wykrywa to podnoszenie pojazdu, na przykład w celu kradzieży kół lub odholowania pojazdu.


Pozycja postojowa pojazdu jest zapisywana na podstawie aktualnego kąta wzdłużnego i poprzecznego. Czujnik nachylenia regularnie sprawdza nowe kąty podłużne i poprzeczne. W przypadku przekroczenia progu alarmowego wysyłany jest komunikat do centrali FZD. Po pierwszym alarmie próg alarmowy jest obniżany, co prowadzi do szybszej aktywacji drugiego alarmu.


Algorytm czujnika przechyłu ma na celu zapobieganie fałszywym alarmom, nawet jeśli pojazd jest dość mocno kołysany.


Syrena posiada wewnątrz baterię , która w razie odłączenia kości od syreny zaczyna działać.

Według powyższego tekstu alarm nie powinien ci działać/wyć....po odłączeniu akumulatora.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy to oznacza że po podłączeniu nowego akumulatora mam nie uruchamiać samochodu przez 3 godziny?

 

Według instrukcji NewTis ...... auto nie może być uruchamiane przez 3 godziny..,...

Opublikowano
Oczywiście że może być uruchamiane tylko nie będzie tworzony zapis naładowania akumulatora do pamięci. Zapis pojawi się dopiero po 3 godzinach postoju auta.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano
Czy akumulator przed zamontowaniem w samochodzie powinno się doładować do pełna czy raczej wskazane jest go trochę rozładować. Ten co będę zakładał po tygodniu postoju ma 12,6 V a zaraz po odpięciu prostownika miał 13,1V. Jednak doładowanie go z napięcia 12,6 V do 13,1V zajmuje poniżej 5 minut więc to bardziej pobudzenie akumulatora niż ładowanie. Jednak mój prostownik inwertorowy przechodzi w stan podtrzymania i dalej nie ładuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej zamontować akumulatora w pełni naładowany, elektronika w samochodzie obniży jego pojemność do ok. 80%.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, przede mną wymiana akumulatora agm. Oryginał produkowany jest przez firmę Varta. Cena nowego varty to ok 1 tys. a oryginał ok 2300 zł . Czy warto jest wydać na oryginał BMW czy jakościowo one nie odbiegają od siebie ? Może macie jakieś inne propozycje akumulatorów które warto wstawic do BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mialem straszne cyrki z exide w f10. Dopiero wymiana na varte rozwiazala problem.

🙃🙃

Opublikowano

Każdy ma swoje preferencje.

Założyłem w kwietniu i działa.

Varty bym np. nie kupił … też mam negatywne doświadczenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, przede mną wymiana akumulatora agm. Oryginał produkowany jest przez firmę Varta. Cena nowego varty to ok 1 tys. a oryginał ok 2300 zł . Czy warto jest wydać na oryginał BMW czy jakościowo one nie odbiegają od siebie ? Może macie jakieś inne propozycje akumulatorów które warto wstawic do BMW.

 

Nie warto kupować w aso, wystarczy kupić gdziekolwiek i najlepiej żeby data produkcji nie była starsza nić rok, polecam firmę Banner która też robi akumulatory na pierwszy montaż dla wielu producentów samochodów.

Opublikowano
Czyli prawie każdy akumulator znanej firmy z świeża data produkcji będzie dobrym zakupem,wszystkie są w podobnej cenie ok 1 tys., pewnie również wszystkie mają podobną awaryjność gdyż należą do tych samych dużych koncernów. A oryginał za te pieniądze niczym szczególnym się nie wyróżnia ?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

marcink_1 napisał

3)Czy dobrym pomysłem jest podłączyć na czas wymiany z przodu pod maską do zacisków dodatkowy akumulator żeby nic się nie skasowało

Jakaś rada :?

Opublikowano
Wczoraj wymieniałem akumulator, nic nie podłączałem, z niczym nie było problemów,ustawienie tylko daty i godziny, kodowanie na koniec nowego i jest ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, przede mną wymiana akumulatora agm. Oryginał produkowany jest przez firmę Varta. Cena nowego varty to ok 1 tys. a oryginał ok 2300 zł . Czy warto jest wydać na oryginał BMW czy jakościowo one nie odbiegają od siebie ? Może macie jakieś inne propozycje akumulatorów które warto wstawic do BMW.

Warto kupić ten aku co idzie na 1-szy montaz,to co sprzedaje aso to jest pólka niżej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NIe wiem nic o tym aby ASO sprzedawało coś co jest półka niżej niż pierwszy montaż. Wiem natomiast, że to co sprzedają Intercarsy i cała reszta jest 5 półek niżej. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.