Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem ze temat wałkowany milion razy ale dalej nie potrafię znaleźć satysfakcjonującej odpowiedzi.

Posiadam bmw e60 535d 286km. Zrobiona mapa na 320km i usunięty dpf.

Jaki olej wybrać?

Wcześniej używałem OEM castrol 5w30 Longlife ll04 ale jakość tego oleju jest tragiczna, silnik pracuje dużo głośniej.

Teraz przychodzi wymiana i zastanawiam się co wybrać? Myślałem nad Millers XF longlife c3 5w30.

Ewentualnie Liqui Moly Top Tec 4200 5W30.

Samochód jest użytkowany dosyć ostro dlatego potrzebuje oleju najlepszej jakości.

Opublikowano (edytowane)
Wiem ze temat wałkowany milion razy ale dalej nie potrafię znaleźć satysfakcjonującej odpowiedzi.

Posiadam bmw e60 535d 286km. Zrobiona mapa na 320km i usunięty dpf.

Jaki olej wybrać?

Wcześniej używałem OEM castrol 5w30 Longlife ll04 ale jakość tego oleju jest tragiczna, silnik pracuje dużo głośniej.

Teraz przychodzi wymiana i zastanawiam się co wybrać? Myślałem nad Millers XF longlife c3 5w30.

Ewentualnie Liqui Moly Top Tec 4200 5W30.

Samochód jest użytkowany dosyć ostro dlatego potrzebuje oleju najlepszej jakości.

wszystko co napisałeś to średnia półka nic specjalnego wymiana takiego oleju po max 10tys

OEM to żaden Castrol tylko obecnie Shell wcześniej był bardzo dobry Castrol Profesjonal 0w30 (PAO/Ester)

Oleju nie ocenia sie po tym jak głośno silnik pracuję! Zdziwił bys sie jak cicho i kulturalnie potrafi pracować ten silnik na jakimś badziewiu z sieciówki z logo LL04

Jak zależy ci na.max jakości to polecam Amsoil Signature 0w30 lub 0w40, Aral SuperTronic 0w40, Ravenol USVO 0W-30

Jako ze nie masz już dpf możesz zalac full saps cos z norma a3/b3 np. Mobil1 0w40 lub Shell Helix Ultra 5w40. Kluczem do sukcesu jest dobranie interwału do jakosci oleju i sposobu eksploatacji silnika ot cała tajemnica/filozofia.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

Po co te 0W? W północnej Norwegii będzie jeżdżone?

Ja wywaliłem DPF i leje olej z normą LL01 a mianowicie Valvoline synpower 5W30. Zmieniam co 10 tys razem z płukanką i jest git. Nie popadajmy w paranoję z olejem do M57

Opublikowano (edytowane)
Po co te 0W? W północnej Norwegii będzie jeżdżone?

Ja wywaliłem DPF i leje olej z normą LL01 a mianowicie Valvoline synpower 5W30. Zmieniam co 10 tys razem z płukanką i jest git. Nie popadajmy w paranoję z olejem do M57

przecież jasno kolega napisał ze bedzie pizgał diesla

i zależy mu na najwyższej jakości a oleje 0w charakteryzują sie najlepszą bazą.

Do turlania wystarczy zwykly hydrokrak 5w30 zmienianay co 10tyś jak wyżej.

A w północnej Norwegii to juz na baterii sie jezdzi ładowanej energią odnawialną a nie starym dieslem.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
Polecam Valvoline 5w30 CT-III okolo 150 pln od 6 litrow 200 pln 8 litrow. Mega dobry olej do aut po chipie.Turbo dobrze moc trzyma silnik sie nie przegrzewa chodzi rowno cicho i naprawde jest roznica do tanich 5w30. Polecam.
b28nl6U.png
Opublikowano (edytowane)
Polecam Valvoline 5w30 CT-III okolo 150 pln od 6 litrow 200 pln 8 litrow. Mega dobry olej do aut po chipie.Turbo dobrze moc trzyma silnik sie nie przegrzewa chodzi rowno cicho i naprawde jest roznica do tanich 5w30. Polecam.

niczym ten olej sie nie różni od takiego Orlenu csy Lotosa LL04 80zł za 5l zwykły przeciętny przepłacony hydrokrak.

Turbo mocy nie trzyma! za to ciut lepiej wstaje na dobrym bazowo oleju szczególnie nie rozgrzanym.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
Polecam Valvoline 5w30 CT-III okolo 150 pln od 6 litrow 200 pln 8 litrow. Mega dobry olej do aut po chipie.Turbo dobrze moc trzyma silnik sie nie przegrzewa chodzi rowno cicho i naprawde jest roznica do tanich 5w30. Polecam.

niczym ten olej sie nie rozni od takiego Orlenu LL04 80zł za 5l zwykły przeciętny przeplacony hydrokrak.

 

A ja i tak polecam te oleje co wspominalem Motul 5w30 x-clean plus 8100 albo Valvoline 5w30 CT-III, a tych po 80 pln nie polecam do silnikow doladowanych i dodatkowo z podniesiona moca.


Robcie jak uwazacie :) mi sie wydaje, ze 150-180 pln na olej raz na 10 000 km to dosc maly wydatek i nie ma co dmuchac na zimne jezdzac na najtanszych olejach.


tyle ode mnie pozdrawiam :)

b28nl6U.png
Opublikowano
Polecam Valvoline 5w30 CT-III okolo 150 pln od 6 litrow 200 pln 8 litrow. Mega dobry olej do aut po chipie.Turbo dobrze moc trzyma silnik sie nie przegrzewa chodzi rowno cicho i naprawde jest roznica do tanich 5w30. Polecam.

niczym ten olej sie nie rozni od takiego Orlenu LL04 80zł za 5l zwykły przeciętny przeplacony hydrokrak.

 

A ja i tak polecam te oleje co wspominalem Motul 5w30 x-clean plus 8100 albo Valvoline 5w30 CT-III, a tych po 80 pln nie polecam do silnikow doladowanych i dodatkowo z podniesiona moca.


Robcie jak uwazacie :) mi sie wydaje, ze 150-180 pln na olej raz na 10 000 km to dosc maly wydatek i nie ma co dmuchac na zimne jezdzac na najtanszych olejach.


tyle ode mnie pozdrawiam :)

nikt nie mówi ze są złe bo są ok tylko zbyt drogie w stosunku do tego co oferują... dokładnie taką samą ochronę silnika uzyskasz na naszym polskim orlenie czy lotosie za połowę ceny. To sie tyczy normy LL04 która i tak was malo powinna obchodzić bo macie powycinane filtry katy egr'y klapy i co tam jeszcze sie da...

Mobila FS (kiedyś New Life)0W40 (PAO/GTL) i Shell Helix Ultra 5W40(GTL). Osobiscie upalałem ponad 5lat i 200tyś km (interwał 5 max 6tyś km) grzebniętego na 280ps BAM'a na tych olejach i nic sie nie wysralo.

Jack_Strong-
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Posłucham kolegi Jack-Strong i wybiorę Ravenol VMP 5w30 USVO ll04. Nie chce kombinować z lepkością dlatego zostanę po prostu przy 5w30. Myślałem na amsoil ale cena kosmos ;) dzięki za pomoc mam nadzieje ze się nie zawiodę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.