Skocz do zawartości

E39 530d Problem ze skrzyną automat (Kraków)


Tomasz J

Rekomendowane odpowiedzi

Ponad 2 lata i 45 tys kilometrów temu zrobiłem pełen remont automatycznej skrzyni (5L40E) w bardzo znanej i rzekomo renomowanej krakowskiej firmie na Woli Duchackiej.

To miał być kompletny 'rebuild' który starczy na długo, zapłaciłem 7tys.

Wczoraj skrzynia się popsuła, szczęśliwie b. blisko domu, auto ledwo dojechało. Ze skrzyni lekko kapie na całym obwodzie uszczelki miski.

Wcześniejsze objawy: dość długi (~2s) czas wrzucenia biegu z położenia N. Trzeba było uważać aby nie dodać gazu nim nie 'zaskoczy' bo wtedy szarpnie a skrzynia na pewno tego nie lubi.


Dziś zczytałem kod błędu (poniżej). "Gangueberwachung" niewiele mi mówi (monitorowanie korytarzy?).

Mam pewną nadzieję, że wystarzy tylko uzupełnić olej i wymienić uszczelkę lecz może być inaczej.

Dlatego chciałem tu zapytać, czy ktoś mógłby poradzić rzetelnego fachowca od skrzyni biegów? Jeśli trzeba to ją zdemontuję i wyślę.

Mam do tej skrzyni instrukcję serwisową zawierającą nawet opis dodatkowych narzędzi - wszystko do zrobienia na CNC czy laserem ale nie chce mi się. To sporo dodatkowej pracy i nauki, nie mam czasu. Wolałbym to zlecić to prawdziwemu rzetelnemu ekspertowi. No tylko o takich trudno.



E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 03/15/21 09:45:08

ECU: GS20

JobStatus: OKAY

Variant: GS20

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

53 Gangueberwachung 3

Error frequency : 1

Logistic counter: 0

km-Stand 359850.00 km

Schaltung laeuft 1.00 0/1

Letzte Schaltung: Hochschaltung 2->3 33.00 0-n

Getriebeoeltemperatur 66.00 Grad C

Batteriespannung 13.80 Volt

allg. Fehler

sporadischer Fehler

============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...czy ktoś mógłby poradzić rzetelnego fachowca od skrzyni biegów?

Ale na jakiej podstawie można to stwierdzić ? Sam opisałeś, że robiłeś w renomowanej firmie. W żadnym serwisie czegokolwiek nie będzie 100% zadowolonych klientów. Wystarczy, że będzie wada materiału i coś się posypie i jak tu ocenić fachowość serwisu ? Tym bardziej, że te skrzynie GM to był niewypał do tego silnika. Pracują na granicy wydolności. Może lepiej kupić działającą używkę ?

 

Wcześniejsze objawy: dość długi (~2s) czas wrzucenia biegu z położenia N.

Typowa usterka tej skrzyni. Wystarczy wgrać odpowiedni soft, nie najnowszy tylko konkretny numer i problem znika. Sam mam to samo, ale boję się to ugryźć ze względu na brak doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do fachowości serwisu to powiem tak: nie wiem (jeszcze) co naprawdę zrobili w środku, wiem tylko za co zapłaciłem.

Natomiast przeciek nowej uszczeklki miski na całym obwodzie na pewno nie potwierdza wysokiej jakości wykonanej usługi.

Sama firma ma bardzo zróźnicowane opinie, swojej o nich opinii jeszcze nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Uszczelka jest w komplecie z filtrem jak się orientuję. Może wzięli tani zestaw, a może dobry, ale uszczelka była kiepskiej jakości, może ktoś przeciągnął śrubę, albo zapomniał na koniec dociągnąć. Czynnik ludzki, nie zawsze w złej wierze. Ja dwa lata jeździłem z niedokręconym rozrusznikiem. Jak mechanior ściągał skrzynię to widać zapomniał dociągnąć :D Dziwne, że w ogóle odpalał.

 

...swojej o nich opinii jeszcze nie mam.

Otóż to ! Jeden będzie zadowolony, inny nie, ale polecić komuś to jakby brać odpowiedzialność za czyjąś pracę. Może nic strasznego się nie stało i wystarczyłoby zalać na nowo olej (tylko Texaco o ile pamiętam, ale sprawdź) plus uszczelka i będzie cacy :) Ja bym po prostu zadzwonił tam gdzie naprawiali i na miękko porozmawiał. Najwyżej Cię zleją to będziesz wiedział, że to buraki. Napiszesz w google, że niemiło cię potraktowali i tyle. Ale może będą się poczuwać do winy i chociaż coś doradzą.


Wymieniałem szybę czołową i okazało się, że nie dokręcili wycieraczki, ale dopiero podczas deszczu jak mi zaczęła tańczyć na szybie :) Zadzwoniłem, powiedziałem, żeby uważali następnym razem, grzecznie przeprosili i tyle. Nie ma co się uruchamiać, bo to i tak w niczym nie pomaga.


Zatem powodzenia w pozytywnym załatwieniu sprawy :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, możliwe, że uszczelka była słabej jakości lub ktoś przeciągnął lub niedokręcił. Dowiem się tego w środę.

Niemniej, to właśnie wpływa na ocenę jakości usługi: jakość zastosowanych materiałów oraz wykonanej pracy a ewidentnie tu szału nie ma.

Jeśli już z tak prostym elementem jak uszczelka jest problem, z czegokolwiek on by nie wynikał, to trudno ufać, że pozostała część pracy została wykonana bez zarzutu.

Na razie mam poważne a uzasadnione wątpliwości, na fakty dopiero przyjdzie czas - nie omieszkam napisać.


Tymczasem proszę o polecenie dobrego fachowca, koniecznie innego niż ta szeroko znana w Małopolsce Krakowska firma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Szczyglicach masz Szwagro-Matic. Osobiście niczego nie robiłem, ale parę razy dzwoniłem z kilkoma pytaniami odnośnie skrzyni do samego właściciela, który chyba jeszcze posiada 530d, bardzo w porządku człowiek. Spróbuj przedzwonić rzuć tematem co się dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wszystkim z wskazówki.

Nie wiedziałem, że do E39 530d były stosowane skrzynie ZF. To cenna informacja gdyby znów czekała mnie poważna naprawa.

Nie wiedziałem również, że problem z opóźnieniem wrzucania biegu z położenia N może być spowodowany niewłaściwą wersją softu.

Dziękuję również z polecenie Szwagro-Matic.


Wczoraj zdjąłem miskę olejową. Guma uszczelki spłaszczona tak, że jakby jej nie było. Istotniejsze jednak to, że niektóre wkręty miski można by wykręcić w palcach a zgodnie ze specyfikacją winny być dokręcone z siłą 10Nm. Możliwe, że były lecz wyjątkowo kiepska uszczelka szybko siadła.

Co więcej, specjalna uszczelka filtra oleju nie została wymieniona (trudno ją wydłubać) a była dość wyrobiona, możliwe, że pompa oleju zasysała tamtędy powietrze. (nowa uszczelka była lecz zsunięta w dół)

Na magnesie brak ostrych opiłków lecz po 45k kilometrów olej wygląda na mocno zanieczyszczony, możliwe, że filtr był zbyt przytkany potęgując podciśnienie i w efekcie ssanie powietrza.

Dodatkowo weszło 0.6L oleju ponad to co było i na razie auto jeździ.

Mogę już z przekonaniem NIE polecać usług Auto-Mat Sentyrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To wymień olej skoro jest przepalony. Opóźnianie ruszenia jest związane z jakimś tam zaworem, ale, żeby nie pruć skrzyni to wymyślili inny soft, który powoduje szybsze napełnianie olejem (?) Mogę trochę zgadywać, bo nie jestem ekspertem, ale przy remoncie skrzyni usuwa się tę usterkę i nie ma potrzeby zmiana softu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przyznam, byłem nieco sceptyczny lecz po wymianie ponad 5l oleju i filtra na razie auto jeździ jak dawniej - czyli dobrze.

Prawdopodobnie pompa dostawała powietrze przez starą, wyrobioną uszczelkę filtra oleju.

Wymienię olej jeszcze raz i zobaczymy.

Szwagro-Matic w Szczyglicach bardzo fachowy i pomocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.