Skocz do zawartości

Korekty wtryskiwaczy m57


Humstler

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jako że kupiłem sobie kabel i zainstalowałem inpę na laptopie to postanowiłem sprawdzić korekcje wtrysków, chciałbym żeby ktoś powiedział czy są to raczej akceptowalne korekty czy raczej coś nie gra, z tego co widziałem 3 i 6 wtrysk ma ciut dziwne dawki. Tutaj link do zdjęcia: https://zapodaj.net/1cec902f85ba2.jpg.html

Wtryski były regenerowane ponad miesiąc temu dlatego dziwię się, że korekty wyglądają w ten sposób. Sprawdzałem to na zimnym silniku, właściwie samochód stał od ponad jednego dnia na świeżym powietrzu i był to pierwszy rozruch. Dodam, że gdy silnik jest już rozgrzany, po przejechaniu np. 35km rzuca silnikiem na boki, po przegazówce lub powolnym puszczeniu sprzęgła przestaje, działo się to rówież przed regeneracją lecz wtedy nie dało się tego powstrzymać

Edytowane przez Humstler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To filmik, który nagrałem przed chwilą. Samochód nagrzał się do momentu w którym zaczeło szarpać silnikiem, bo siedziałem może niecałą godzinkę i grzebałem w NCSie. Polecam oglądać z dźwiękiem, wtedy słychać kiedy dodaję gazu i co się dzieje. Na samym początku filmu widać jak świrują wszystkie korekty potem dodałem gazu i znowu odpuściłem. Nie wiem jeszcze tylko czy mam dobrze ustawione kody IMA, siedziałem, szukałem oglądałem poradniki i nie mogłem znaleźć gdzie się je wpisuje w INPIE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niewiele z tego widać, bo strasznie skaczą parametry. Analog 1 - patrz na ciśnienie na szynie (raildruck) czy jest stabilne. Powinno być na jałowych około 350. Ciśnienie wstępne ma być około 4 bar. Mimo wszystko wtryski bym zostawił w spokoju. Według mnie przyczyna jest gdzie indziej. Możesz tylko skasować adaptacje wtryskiwaczy, IMA nie spisujesz, bo to jest CR1.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://zapodaj.net/433df41462473.jpg.html Tutaj patrzyłem przez jakiś czas te parametry i wszystko tam mniej więcej utrzymywało się tak jak na zdjęciu, korekty sprawdzałem tylko i wyłącznie na postoju. Najdziwniejsze jest to, że to wszystko pojawiło się w dzień odebrania auta z wymiany kompletu sprzęgła (około 3000zł). Kasowałem też w INPIE (chyba) ustawienie wtryskiwaczy, jeśli dobrze zrozumiałem to co tam było napisane. Wskazanie obrotów silnika raczej nie znikało lecz powyżej 2000 obrotów go nie wkręcałem Edytowane przez Humstler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuser, nie chcę zakładać nowego tematu i nie chcę też robić tutaj bałaganu, ale powiedz mi, czy znalazłeś winowajcę gwizdania w 530d podczas przyspieszania na obciążeniu? Sprawdzałem plakiem cały dolot, czujnik ciśnienia w kolektorze podmieniony z dobrym oringiem i nic :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Humstler

Musisz złapać ten moment z ciśnieniem na szynie gdy zaczyna szarpać silnikiem. Podejrzewam wtyczkę od czujnika ciśnienia.


@Pioczes

Załóż nowy temat :) chyba, że masz jakiś stary. Nie znalazłem jeszcze, ale opiszę wtedy co robiłem. Podejrzewam turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się w najbliższym czasie sprawdzać te korekty, może uda mi się samemu jakoś do tego dojść, mó mechanik ma już mnie dość, bo co chwile coś :lol: Da się jakoś sprawdzić tą wtyczkę, czujnik ciśnienia czy działa tak jak powinien? Może powinienem go wymienić na nowy po prostu i sprawdzić czy to coś da. Dodam jeszcze, że mam filtr K&N który już na pewno przejechał zbyt wiele, zamówiłem nowy i ma przyjść na początku tygodnia i tutaj pytanie czy to może mieć wpływ na takie świrowanie silnika? Lub też przepływka?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą sprzęgła na postoju można było siedzieć w środku i polewać do kieliszków bez straty ani kropelki :lol: ani razu nie miałem żadnego szarpnięcia, przed regeneracją wtryskiwaczy nie można było odczytać wiadomości na telefonie bo prawie wypadał z rąk, teraz jest to delikatniejsze i czasami daje się uniknąć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się, że kiedyś komuś tak wariował 3.0d jak nie łączył jeden z dwóch przewodów w kostce jednego z wtryskiwaczy. Raz było dobrze, raz nie łączył i działy się cuda z silnikiem, jeśli chodzi o szarpanie, "kulanie" na boki właśnie. W takim wypadku korekty mogą tak wariować. Edytowane przez Pioczes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy wszystko okej jeśli chodzi o silnik, gorzej jeśli chodzi o zmiany biegôw, to pisałem w innym temacie, który chyba został usunięty - stawiam na przegub wału, niemiłosiernie szarpie i stuka, ale gdy bieg jest zapięty nie zauważyłem jeszcze żeby tak to wariowało jak na postoju, zaczyna się dopiero gdy ma jałowe obroty i jest na luzie. Przeczytałem temat i nastaje pytanie czy jestem w stanie samemu ogarąć sobie wymiane tych wtyczek? Jest tam dużo lutowania? Czy raczej inna robota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pewnie miałeś tytuł niezgodny z regulaminem, dlatego admin skasował. Musi być prawidłowo opisany, żeby było wiadomo o jaką wersję auta chodzi.


Wtyczka jest jedna. Czujnik na listwie CR od strony grodzi i w niego wchodzi wtyczka 12512247472, którą miałbyś wymienić. Nie miałem przyjemności tego robić, ale raczej nie jest to trudne, byle się tam dostać. Być może da radę bez ściągania kolektora, ale po omacku. Natomiast jeśli to się dzieje tylko na luzie to trochę dziwne. Mimo wszystko trzeb by to uchwycić na wskazaniach ciśnienia paliwa, żeby nie wymieniać na pałę. Z opisu wygląda jakby przerywało dopływ paliwa, ale to wróżenie z kuli. Równie dobrze może szwankować zawór na pompie CR, wtyczki wtrysków, zawór EGR i inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem postaram się to wszystko sprawdzać w miare możliwości, serdecznie dziękuję za pomoc, wtyczki do wtryskiwaczy raczej są dobre a EGR próbowałem już odłączać i też raczej go wykluczam, niedługo zbliża się wymiana oleju więc przy okazji pójdzie też filtr paliwa, no i ten filtr powietrza k&n który wymienię jak tylko przyjdzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zabrałem się za robote przy moim złomku, no i poza wymianą kilku żarówek na ledowe (na przykład wsteczne - można cofać po lesie o północy i widać tyle co i z przodu :D) i próbą usunięcia błędu poduszki (prawdopodobnie wynikającego z przerwanej taśmy kierownicy, będę to rozwijał w innym temacie) spróbowałem też dostać się do tej wtyczki o której mowa wcześniej, wypiąłem, wyczyściłem, posmarowałem, przy okazji po drodze była jeszcze jedna więc też ją odświeżyłem. Jednak to wszystko na marne, wszystko dzieje się tak jak wcześniej, lecz zauważyłem, że wtyczka ma rozciętą tą gumową pomarańczową osłonkę ale nie wiem czy to coś zmienia, wydaje mi się też, że już ktoś przy tym grzebał ponieważ kabelki były owiniętę dość niechlujnie izolacją, niesądzę źeby tak to wyglądało fabrycznie w BMW, ale nie było śladów lutowania czy cięć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
... zauważyłem, że wtyczka ma rozciętą tą gumową pomarańczową osłonkę ale nie wiem czy to coś zmienia, wydaje mi się też, że już ktoś przy tym grzebał ponieważ kabelki były owiniętę dość niechlujnie izolacją...

Nie zastanawiaj się tylko wymień. Jak będziesz miał kilka potencjalnych miejsc tej samej usterki to nie dojdziesz co jest winowajcą. Tam żadne czyszczenie czy doginanie styków nie pomaga. Oczywiście mówimy o tym

https://a.allegroimg.com/original/0358cd/095c84f240db8b1b6baa1e719ee0/WTYCZKA-CZUJNIKA-CISNIENIA-LISTWY-WTRYSKOWEJ-BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, czyli jest jeszcze szansa, że to jest przyczyną, https://allegro.pl/oferta/wtyczka-czujnika-cisnienia-listwy-wtryskowej-bmw-8467691737 czy taka za 30zl będzie dobra? Czy raczej kupić droższą? Widziałem za około 100zł jeszcze i się zastanawiam czy zrobi to jakąś różnicę. Dodam tylko, że gdy spróbowałem odłączyć wtyczkę na pracującym silniku to bez niej zaczęło go mulić i trochę przygasał, a gdy podłączyłem z powrotem to przez sekundę podskoczyły obroty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym taką kupił, tyle mogę powiedzieć :) Nie wiem czy to jest przyczyną, ale wiem, że to jeden z newralgicznych punktów w tym silniku i nie może tam być rzeźby. Wymień i o tym zapomnij nawet jeśli teraz działa, bo nie wiadomo jak długo. Jak nic się nie zmieni to proponuję zrobić logi dynamiczne i rejestrować dopóki nie wystąpi usterka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale silnik jest pancerny ! Usterki tylko są z osprzętem i wynikają po prostu z wieku tych aut. Nie sądzę, żeby ktokolwiek projektował auto na 20 bezawaryjnej pracy :)


To co do tej pory zauważyłem z typowych usterek powodujących problemy z pracą silnika:

1. Pompa progowa, w baku rzadziej, ewentualnie zawór ograniczający.

2. Wężyki podciśnienia, obowiązkowo klapki do wywalenia.

3. EGR.

4. Wtryski.

5 Turbina, czasem przetwornik turbiny.

6. Regulator pompy CR i cieknąca pompa.

7. Wtyczka czujnika na listwie CR.

8. Nieszczelność dolotu (pęknięty kolektor, dziura w IC, sparciałe gumy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że uda mi się to ogarnąć, żeby być zadowolonym. Na szczęście wszystkie elementy mojego bmw są jak najbardziej zadbane i jest ona uważana za „ładną sztukę” wśród ludzi, którzy czasami potrafią mnie zaczepić i pochwalić :D

Silnik pracuje cichutko i klika sobie jak benzynka gdyby nie te problemy z wariującymi korektami. Poza tym została mi jeszcze ta poduszka, przegub wału, tulejki wybieraka, no i tej zimy progi popadły w depresję i jeden się załamał :cry: jednak podłoga i inne elementy zdrowe, ponoć całe auto jest jeszcze w fabrycznym lakierze, szkoda tylko, że oprócz dużej navi i beżowej skóry to bieda wersja, no i jeszcze climatronic ale ciężko go nie mieć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.