Skocz do zawartości

[E32] A to niespodzianka ....


MC-Maxim

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie !

 

Ostatnio wywazylem felgii, wiec dzisiaj podczas jazdy do pracy postanowilem jeszcze sprawdzić czy wszystko dziala jak nalezy. Coprawda troche przeklamuje mi licznik, wiec sadze ze jechalem okolo 210 km/h, w granicach tej predkosci automat zmienil mi bieg. Zawsze dochodzilem do predkosci gora 200 km/h i na trybie S silnik mial dosyc wysokie obroty. Myslalem ze autko juz do maksymalnej predkosci bedzie jechalo na tym biegu (czyli silnik wyje) a tu taka niespodzianka :D Fajnie bo nawet z zawrotną predkoscią mozna podrozowac komfortowo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

www.rc-trial.pl ----> ZAPRASZAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: nie wiem , ktory masz rok produkcji tej 735, ale zakładając ,ze masz po 09/89, to masz dyfer 3.91 .

Oto predkosci na poszczegolnych biegach , ktore jestes w stanie osiagnac na ogumieniu 225/60 R15 i przy max obrotach dla seryjnego M30 B35 , czyli ok 6200 obr/min :

 

1-75.2 km/h

2- 126.0 km/h

3- 186.5 km/h

4- 255.4 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to moze tyle przeklamuje mi licznik. Czyli wychodzilo by ze jechalem 186 + to co sie dalej rozpedzalem .... czyli moze do 200 dociagnalem ... hmmm. Ale ciesze sie bo myslalem ze przy tej predkosci on ciagnie juz na ostatnim biegu ....a tu sie okazalo je zeszcze jeden w zapasie :mrgreen:
www.rc-trial.pl ----> ZAPRASZAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dzialaja automaty :)

 

nie jada ciagle na tym samym biegu jak przyspieszasz tylko zrzucaja na nizsze, albo nie wrzucaja wyzszych tylko ciagna do max obrotow kazdy bieg gdy sie rozpedzasz i masz wcisniety gaz

i tak bylo u ciebie gdy przyspieszales

 

ale juz przy okolo 70km jedziesz na najwyzszym biegu, jesli chcesz pozostac na tych 70,

dopiero jak wciskasz gaz to skrzynia zaczyna redukowac, czym wiecej go wciskasz to skrzynia redukuje agresywniej i nizej i potem przelacza na wyzsze biegi przy najwyzszych mozliwych obrotach

 

jesli ty sie rozpedzales i chciales szybko osiagnac duza predkosc, to przeciez skrzynia jest na tyle inteligentna ze nie rozpedzala sie jak najszybciej do najwyzszego biegu

i przyspiesza potem caly czas na najwyzszym biegu :)

 

skrzynia przyspiesza mozliwie na nizszych biegach aby zrobic to szybko

i wrzuca wyzsze biegi wtedy gdy juz musi czyli na max obrotach

 

to wszystko jak dasz jej sygnal mocnym gazem ze chcesz przyspieszyc

 

wiec to normlane ze przy okolo 200 wrzucila najwyzszy bieg, mailes wtedy max obroty na przedostatnim biegu i skrzynia nie miala wyboru :)

 

a znow wczesniej nie mogla wrzucic ostatniego bo przeciez dales jej sygnal mocnym gazem ze chcesz szybko przyspieszyc a gdyby wczesniej miala wyzszy bieg to zrobil bys to w tepie slimaczym :)

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tryb s jest zauwazalny jak nie cisniesz gazu na maxa, wtedy automat bedzie zmienial nastepne biegi na wysokich obrotach

 

ale

jesli wciskasz gaz do oporu, tzn nie kickdown to nie ma znaczenia czy masz s czy d

 

bo i tak skrzynia bedzie ciagnela kazdy biegi do konca zeby jak najszybciej sie rozpedzic

 

tryb s to taki bajer, zeby jak chcesz pojezdzic troszke agresywniej nie deptac gazu caly czas do konca :)

 

ale jak chcesz sobie deptac w kickdown i trzymac gaz do konca to bedzie jezdzila tak samo czy to w trybie d i s

 

automaty w bmw sa naprawde niezle, a steptroniki to cuda :)

pewnie te najnowsze tez sa jeszcze lepsze

 

jedyna wada to jak ktos lubi zrywac przy starcie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w trybie S skrzynia pracuje inaczej - ciagnie o wiele dluzej i agresywniej, nie ma porownania do trybu D

Wiec tryb S to nie tylko ciagniecie do konca

[email protected]

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze w tych wczesniejszych skrzyniach w trybie E jest jakas blokada na wysokie obroty

 

choc watpie, bo mam e36 z automatem i jak mu wciskam na maxa to on ciagnie do konca, ale musze sprawdzic na trybie s, bo moze sie okazac ze ciagnie jeszcze wyzej :)

 

ale wyobrazcie sobie sytuacje awaryjna na trasie, np wyprzedzanie, chcemy uciec temu z naprzeciwka

 

i co wciskamy mu kickdown a on nie zrobi tego tak szybko jak chcemy i jak potrafi bo jest w trybie E??? i najpierw trzeba by go przelaczyc na S???

 

tak chyba nie jest, jesli mu wcisniemy agresywnie do konca, to on musi zrobic wszystko co tylko moze zeby jak najszybciej przyspieszyc i nie wazne czy to jest tryb s czy e

i tak bylo by logiczniej, ja mam tak wlasnie w e38

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: Wyobraz sobie awaryjną sytuacje na trasie w nowym M5 ,gdzie nagle musisz wcisnac guzik //M ,zeby moc CI wzrosła z 400 na 507 koni a potem wybierasz szybszy tryb w pieciostopniowej regulacji skrzyni biegów , zeby wymusic agresywniejszą i szybszą jej pracę :lol:

 

U mnie kick-down w trybie E ciagnie do ok 6000 obrotów, a na S włazi pod 6500 - na czerwone pole. Nie sadze,ze jesli Cie na trasie nie urzadzi przyspieszenie do 6000 obr na kazdym biegu ( a moc maksymalna osiagana przy 5800 ) , to żyłowanie do np 6400 wiele zmieni . A redukcje z kick -downem mam tak samo szybkie i agresywne w obu trybach - S i E .

NA pewno to kwestia oprogramowania a nie koniecznie skrzyni . W koncu np moja 5HP30 z 740 /E34 540 ( tryby E, S .*) , E34 540 od 93, E38 740 4.0 ( tryby A, S ) , czy E38 750 ( A,S lub STEPTRONIC ) , ALPINA E38 B12 5,7 - 6,0 SWITCHTRONIC - to mechanicznie ciągle ta sama skrzynia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych skrzyniach jak np. 4hp w 850i w trybie ”E” + kickdown skrzynia ciagnie do około 5700obr, a w trybie „S” + kickdown ciagnie do 6000obr. Natomiast w e38 ze steptroniciem nieważne jaki tryb ma wybrany skrzynia, podczas kickdowna ciagnie do maksymalnych obrotow. Nawet jak mam ustawiony manualny tryb to i tak kick redukuje do najniższego możliwego biegu… Nie ma się co oszukiwac stara 4hp przy steptronicu to zabytek i jej przepasc technologiczna jest bardzo uciazliwa w ekspoatacji :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, moze w waszych skrzyniach tak jest ale u mine w steptroniku jak mu dam kickdown i trzymam na maxa gaz to ciagnie do samej gory nie wazne czy bedzie to s czy e

 

Hola, hola :wink:

ale przeciez przy Steptronicu nie masz zadnych trybow, ani E ani S, nie wybierasz nic, nie masz przelacznika trybow, to robi skrzynia, sama. Prawda?

 

W mojej 750i bez steptronica gdy wcisne do dechy to ciagnie do maksymalnych obrotow jak na trybie S. Oczywiscie tryb S zmienia bardzo duzo, ale nie w sytuaci maksymalnego wcisniecia gazu, w takim wypadku czy mam tryb A czy S ( bo trybu E nie ma w e38) ciagnie tak samo, do konca. W trybie S przy wcisnieicu np 60 % gazu zredukuje i ciagnie mocno, w trybie A np. nie zredukuje no i na S trzyma niski bieg w sytucji gdy wcisne do konca przyspieszam zrzuce noge z gazu, to nie wrzuca wyzszego beigu jak w trybie A tylko trzyma na tym biegu i czeka na wysokich obrotach na ponowne wcisniecie gazu.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tryb s to taki bajer, zeby jak chcesz pojezdzic troszke agresywniej nie deptac gazu caly czas do konca :)

 

ale jak chcesz sobie deptac w kickdown i trzymac gaz do konca to bedzie jezdzila tak samo czy to w trybie d i s

 

 

to prawda ale nie w E32, tam w trybie E przy maksymalnym wcisnieciu gazu nie ciagnie na maxa. W e38 bez steptronica jest tak jak mowisz. A ze steptronickiem, no przede wszystkim nie ma przelacznika na tryb sportowy, wiec wiadomo, wszytsko dzieje sie automatycznie i nie trzeba deptac do konca by skrzynia dziala jakby w trybie sportowym, czego w e38 bez step nie uswiadczysz, musisz wdeptac do konca.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hola, hola :wink:

ale przeciez przy Steptronicu nie masz zadnych trybow, ani E ani S, nie wybierasz nic, nie masz przelacznika trybow, to robi skrzynia, sama. Prawda?

 

W steptronicu jest tryb sportowy :!: :!: :!: Ekonomiczny jest gdy jade na "D", jak przerzuce lewarkiem w lewo jest sport.

Za godzinke wrzuce fotke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 750 z automatem od wczoraj ale zauwazyłem że na E skrzynia wolniej reaguje za moje zachcianki (rychy nogi na gazie) i wczesniej zmiania biegi. Jednocześnie na E jak na światłach dałem mu sandał w podłoge to ciągnął na jedynce do około 5500 obr/min

 

W trybie S skrzynia wg mnie ma ADHD. szybciej reaguje na noge, sprawniej redukuje przez co auto jest żywsze.

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, w steptronicu jest tryb sportowy i jeszcze manualny

nie ma przyciskow zadnych a jedynie mozna odchylic galeczke i jest tryb s

a manualny jak galeczka poruszamy sobie w odchylonej pozycji

 

pewnie to cie zmylilo ze nie ma trybu s :)

 

tryb sportowy zmienia biegi przy wyzszych obrotach i ich latwo nie zrzuca przy hamowaniu (hamuje silnikiem)

 

natomiast jak sie wcisnie gaz na maxa do dechy to czy s czy d zmienia biegi przy max obrotach jak juz napisalem :)

 

Stones, to u mnie jest tak samo jak piszesz, twoja skrzynia sie rozni tylko tym ze nia trybu manual, ale widac ze pracuje identycznie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, w steptronicu jest tryb sportowy i jeszcze manualny

nie ma przyciskow zadnych a jedynie mozna odchylic galeczke i jest tryb s

a manualny jak galeczka poruszamy sobie w odchylonej pozycji

 

pewnie to cie zmylilo ze nie ma trybu s :)

 

tryb sportowy zmienia biegi przy wyzszych obrotach i ich latwo nie zrzuca przy hamowaniu (hamuje silnikiem)

 

natomiast jak sie wcisnie gaz na maxa do dechy to czy s czy d zmienia biegi przy max obrotach jak juz napisalem :)

 

Stones, to u mnie jest tak samo jak piszesz, twoja skrzynia sie rozni tylko tym ze nia trybu manual, ale widac ze pracuje identycznie

 

 

 

no nie no to musze bratu powiedziec ze ma tryb S. Czyli wlacza sie tak jak tryb manualny? dziwgnia w lewo?

 

A moja skrzynia w porownaniu do Steptronica mojego brata pod tym wzgledem pracuje identycznie. Jednak zauwazalna roznica jest w tym "POMIEDZY" pelnym gazem a lekkim gazem, Steptronic szybciej redukuje i reaguje przy wcisakniu gazu w pelnym zakresie, czesciej redukuje, ja musze mocniej depnac zeby zredukowac.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa sprawa jest sprint mojej 750 bez steptronica z 750 mojego brata. Zrobilismy porownanie od 0 do 160 km/h , kilkanascie razy pod rzad. Wiec ja mialem tryb S i wlaczone DSC. NIe wazne czy moj brat zmienial biegi recznie, czy na D, czy mial wlaczone czy wylaczone DSC, ida leb w leb, identycznie.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam ważne pytanie.

 

Co u mnie jest nie halo:

 

Czasem jak stoje w korku i puszczam a za chwile znów hamuje, raz na jakiś czas czuje pod nogą takie "grrrr" jakby (tutaj własnie nie wiem) jakby działania ABS lub skrzynia "walczyła" ze sobą wewnątrz czy jechać - niejechać. Odpuszcze i dosine jeszcze raz i jest cool (auto stoi spokojnie) z ta jednak równicą że włacza sie kontrolka ABS i ASC. Musze zgasić silnik i zapalic ponownie - wtedy błedy się kasują.

 

Mam to zmiany klocki hamulcowe - czy to ma coś z tym wspólnego ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hola, hola :wink:

ale przeciez przy Steptronicu nie masz zadnych trybow, ani E ani S, nie wybierasz nic, nie masz przelacznika trybow, to robi skrzynia, sama. Prawda?

 

W steptronicu jest tryb sportowy :!: :!: :!: Ekonomiczny jest gdy jade na "D", jak przerzuce lewarkiem w lewo jest sport.

Za godzinke wrzuce fotke.

 

 

no i okazuje sie ze w 750i z 10/1995 ze steptronciem nie ma tego trybu. Na skrzyni nie jest napisane M/S tylko M . to samo na wyswietlaczu na liczniku. Takze wychodzi na to ze te pierwsze steptrocniki mialy D i M , trybu S nie ma, jest caly czas adaptacyjny lub manualny.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.