Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam forumowiczów zastanawia mnie czy moje autko BMW F10 535d xdrive nie spała zbyt dużo oleju jest po generalnym remoncie wymianie panewek pierścieni oraz honowanie i planowani zaliczył . Docierałem go 1000km wymieniłem olej i zalalem ponownie weszło 7.6 litra żeby był max lekko ponad po przejechaniu 3700km podnoszę bagnet a tu jakby ubyło z 300ml czy to normalne czy jest to spowodowane dalszym docieraniem . Olej to 5w40 motul x clean . Olej zawsze sprzedam około godziny po jeździe żeby dobrze sciekl .
Opublikowano
Wiem że to niby nie wiele ale zawsze warto się upewnić i skonsultować z innymi użytkownikami . Silnik na dotarciu zjadł mi około 300ml na 1200km teraz jest znacznie mniej bo zrobił 3700 i poszło około .ok 300ml Czyli jest ok . Dziękuję leci dalej motul xclean 5w40 przywożony z Belgii .chce na ravenol zmienić ale czy mi się to opłaci skoro olej zmieniam co 10 mąż 12 tys
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ojej wymieniam co 12-15k i nie obserwuje żadnych ubytków. Po remoncie silnika spasowanie elementów może się minimalnie różnić od tych fabrycznych. Te 300 ml to na 3700 km to sumie niewiele - nie przejmowałbym się zbytnio tylko dolewał kiedy trzeba i jeździł....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie nie ma potrzeby dolewania ani grama między wymianami tj. ok 15 tys. km.

Przed remontem miałeś problem z braniem oleju? Turbo sprawne? Nie ma żadnych zapoceń na silniku?


Olej, który lejesz niespecjalnie nadaje się do tego silnika, szczególnie jeśli masz DPF. Z tego co wiem, to nie ma żadnych rekomendacji BMW.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich. Nie znalazłem wątku z powitaniami, więc czynię honory tutaj.

Jestem tu nowy. I od razu z problemem. Silnik N57 w 5GT 30d xdrive 258km zaczął brać olej. I to tak 1l na 2500 km. Szczególnie zauważalne przy prędkościach autostradowych. Kilka miesięcy wcześniej byłem na akcji serwisowej związanej z wymianą zaworu EGR i chłodnicy. Około 3tys. km później pojawił się ten problem. Był wyciek na wężu chyba doładowania i został wymieniony. Ponieważ problem nie ustąpił, wymieniłem odmę i zregenerowałem turbo. Żadnego kopcenia nie zaobserwowałem. Czy macie jakieś sugestie co może być przyczyną? Jaki warsztat w pomorskim lub kujawsko - pomorskim polecacie?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam i jakie były przyczyny? Mam silnik n57 , 3.0 258 km wymienione już zostało turbo,pokrywa zaworów,podkładki pod wtryskami i dalej pali olej .około 1l na 1500 km zależy czy jeżdżę po trasie czy miasto .Czy pozostało  mi już tylko wyciągać silnik??

Opublikowano

moj niekiedy nic nie pali - obojetnie czy trasa czy miasto, a niekiedy po prostu 0,7 do 1,0l  sobie znika.  Na pewno lyka jak dostanie porzadnego buta na trasie takiej ok 1000km, gdzie np. testuje V-max

Opublikowano

Nie pomogę, mój taki sam silnik z 185tys nalatane nie spala nawet litra na 15tys. km bo w takich interwałach zmieniam olej.
Ostatnio nawet trochę przespałem i wymiana była po 20tys a nie spalił oleju nic a nic.

spacer.png

Opublikowano
Godzinę temu, Pawel152 napisał(a):

Witam i jakie były przyczyny? Mam silnik n57 , 3.0 258 km wymienione już zostało turbo,pokrywa zaworów,podkładki pod wtryskami i dalej pali olej .około 1l na 1500 km zależy czy jeżdżę po trasie czy miasto .Czy pozostało  mi już tylko wyciągać silnik??

Turbo nowe, czy regenerowane? Sprawdzane, czy nie puszcza oleju po naprawie?
Pokrywa oryginał, czy zamiennik? Sprawdzone, czy odma nie puszcza oleju do dolotu?

Winne mogą być jeszcze uszczelniacze zaworowe, ale wg różnych opinii rzadko siadają. Wg mnie, zależy od wieku i przebiegu pojazdu.
Zanim wyciągniesz silnik, można jeszcze zalać cylindry płukanką, odczekać z dzień, wymienić olej i przetestować. Może pierścienie się zapiekły?

Opublikowano

A więc turbo było regenerowane ,pokrywa zaworów została założona orginalna .Przebieg 260 tys .Zalalem jej ostatnio xenum xg 100 do oleju i miało to pomoc ale jednak nic nie dało .Naprawiam ja w bardzo renomowanym warsztacie i oni też za bardzo już nie wiedzą o co chodzi.Z tego co zauważyłem ma wgrany program o podniesieniu mocy ale czy to ma coś wspólnego??Moim zdaniem ktoś musiał ją przegrzać i stanęły pierścienie ale sam już nie wiem .

Opublikowano

@Pawel152 Przy wymianie pokrywy i podkładek pod wtryskiwaczami warsztat mógł zrobić inspekcję komory spalania kamerką - nie wiesz, czy to robili? Wtedy fachowcy mogliby coś wywnioskować po stanie gładzi cylindra (jakieś rysy), samych tłoków i zaworów, np. czy jest nagar po spalaniu oleju lub widoczny olej w gniazdach zaworów ściekający z uszczelniaczy. Zapytaj może jeszcze w warsztacie, co oni na to.

Jeśli chodzi o program w silniku, to nie wydaje mi się, żeby miał na to taki wpływ, choć nie znasz pewnie całej historii pojazdu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie, nic nie robili żadnej inspekcji bo byliśmy przekonani że to przez turbo bo fakt turbo też było na wykończeniu . No nic pozostało mi jak na razie tylko dolewanie oleju i obserwowanie co się wydarzy .Tak to jest jak się kupuje auto pod wpływem emocji (bo ładne);)Pojeżdżę autem przez miesiąc i będę obserwował co się dzieje i oddam na warsztat.Jak ktoś by miał jeszcze jakiś pomysł co jeszcze zrobić nie wyciągając silnika to śmiało pisać 😉 będę bardzo wdzięczny;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Wilkers" silnik po grubszym remoncie, honowanie/wymiana pierścieni zaraz po złożeniu może troszkę brać, pierścienie muszą się dotrzeć/ułożyć, czasami tak jest że zaraz po złożeniu można zaobserwować nieco większe zużycie, ale po niedługim czasie, powinno się to normować i zanikać, daj mu trochę czasu, niech te tłoki polatają po ten honowanej gładzi trochę

Opublikowano

To iż dany motor nie bierze w naszym odczuciu oleju (bo nie ubywa) to nie znaczy iż nie bierze gdyż ubytek może być "uzupełniany" ON w trakcie wypalania pdf ...:) - amen.

ale ja to się tam nie znam ...

Opublikowano

otóż drogi Piotrze jak sprawny jest uklad wtryskowy oraz gładzie i pierścienie to podczas wypalania dpf paliwa w oleju silnikowym nie przybywa, ale to już temat na inną dyskusję... jeżdżę trochę już z włączoną apką i tuż przed jak i w trakcie czy to procesie wypalania czujnik poziomu oleju nie wychwytuje zmiany poziomu oleju a dokładność jego jest skalowana w 0.1mm

jak zalaje olej  na max pokazuje 51.3mm i tak przez caly interwał aż donkonca tj. 12 tyś kilometrów oczywiście z delikatnym wachaniem podczas rozgrzewania czy po ostudzeniu oleju.

Jack_Strong-
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znam przypadki, że nawet nowe silniki przestają "brać" olej dopiero po 100 tys.km.

Jeśli nie jesteśmy pierwszymi właścicielami auta, to na pewno w takim przypadku nie zaszkodzi zalewać przez kilka godz. płukanką, czy naftą.  Dość czasochłonna czynność, ale może przynieść dobre efekty. 

Są też specjalne środki:

IMG-20210901-180233.jpg

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 23.11.2024 o 04:11, Jack-Strong napisał(a):

otóż drogi Piotrze jak sprawny jest uklad wtryskowy oraz gładzie i pierścienie to podczas wypalania dpf paliwa w oleju silnikowym nie przybywa, ale to już temat na inną dyskusję... jeżdżę trochę już z włączoną apką i tuż przed jak i w trakcie czy to procesie wypalania czujnik poziomu oleju nie wychwytuje zmiany poziomu oleju a dokładność jego jest skalowana w 0.1mm

jak zalaje olej  na max pokazuje 51.3mm i tak przez caly interwał aż donkonca tj. 12 tyś kilometrów oczywiście z delikatnym wachaniem podczas rozgrzewania czy po ostudzeniu oleju.

Czyli jest tak czy inaczej uzupełniany ropką, bo olej po rozgrzaniu w czasie pracy odparowuje. Oczywistym jest, że nie może też pracować w układzie zamkniętym dlatego jest odma, która odprowadza opary oleju ze skrzyni korbowej do doloty, gdzie są przepalane, część która się skropli wraca do miski olejowej. Jedyna opcja to rozrzedzanie oleju przez olej napędowy, żeby utrzymać ten sam stan przez 12 tyś km.

Opublikowano

mylisz się bo w tych silnikach jest separator oleju i jak jest on sprawny to dolot jest such jak pieprz. I żadne opary się tam nie przedostają i tym bardziej nie są przepalane. Za to czy olej odparowuje czy nie odpowiedzialny jest parametr NOACK w skrócie jeden odparowuje wiecej a drugi mniej. Nowoczesne oleje są bardzo odporne na odparowywanie.  Na wiosnę będę robić analizę przepracowanego oleju oczywiście podzielę się wynikiem tu na forum żeby co po niektórych wyprowadzić z bledu 😉

  • Lubię to 1
Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.