Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Planuję niedługo wymienić u siebie z przodu amorki. Mam wersję bez EDC. Niestety jedyne jakie znalazłem to Bilsteiny, które podobno nie są zbyt dobre. Sachs produkuje tylko na tył (monopol?) a na przód tylko bezpośrednio w BMW (cena x3). Sprawdzałem też w ich katalogu i na przednią oś aftermarket mogę kupić tylko mocowania i osłony.. Czy jest może coś o czym nie piszą w internecie? Z tego co zauważyłem w katalogu Sachs to do żadnej F10/F11 z xDrive nie można kupić amortyzatorów u nich, jedynie bezpośrednio w BMW. Za to do wersji bez xDrive bez problemu produkują na rynek zamienny. Orientuje się ktoś czy te do wersji bez xDrive nie są przypadkiem takie same jak te z xDrive? Może ma ktoś jakieś inne propozycje albo pomysły? Średnio mi się widzi wydać 1600zł/szt za oryginał gdzie Sachs produkuje zamienniki do wersji bez xDrive za ok. 500zł/szt...

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co widać w necie to niestety ale ratują Cię tylko ori amorki.

pzdr

yaz

Opublikowano
Jakie masz objawy zużycia, że wymieniasz? Przebieg jakiś znaczący? Czy po może na testach pokazało zużycie? Mam tą samą wersję i też się zastanawiam ile pożyją przednie amortyzatory.
Opublikowano
Przebieg mam 218 tysięcy. Na dokumentach z niemieckiego przeglądu TUV nie ma mowy o aktualnym stanie amortyzatorów. Od zakupu auta (styczeń 2019) ząbkuje mi przednie opony i auto mi ściąga delikatnie na prawo. Sprawdzałem na równej powierzchni na oko czy nadkola z obu stron są na tej samej wysokości i wygląda na to, że tak. W dodatku w zeszłym roku robiłem 2 razy zbieżność w PL, raz przy okazji wymiany przednich półosi, drugi raz po wymianie przednich wahaczy (tych w kształcie banana). Przyznam, że geometrię robiłem poza ASO ale nie sądzę, żeby w dwóch różnych odstępach czasowych udało im się zrobić ją 2 razy źle, na wydrukach miałem wszystko na zielono po zrobieniu. Planowałem więc w ciemno wymienić amorki bo te nie były wymienianie chyba nigdy a miały być tanie (jeśli mówimy o rynku zamiennym SACHS) ale chyba nic z tego skoro do wyboru mam tylko ORI. Dzwoniłem już do serwisu BMW w Zielonej Górze i dostałem ciekawe info, że po zrobieniu geometrii potrafią określić co jest nie tak jeśli auto nadal ściąga / ząbkuje. Zastanawiam się czy to kwestia jakiegoś lepszego sprzętu czy zwykłego przeglądu zawieszenia czy może jakaś marketingowa bajka ;)

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

Opublikowano

Mam ponad 260 tys. i mam zrobiony podobny serwis, czyli wahacze, półosie i geometrię, test amorków. Też mi ściąga auto na autostradzie na prawo. Temat znany nie tylko nam, i jest na forum długi wątek o tym. https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=312356&hilit=%C5%9Aci%C4%85ga

Jest na to ponoć procedura PUMA polegająca na obróceniu amorków o 180 st. To likwiduje ściąganie. Amorki zapewne masz sprawne jak ja. Jak to zrobisz ze skutkiem pozytywnym daj znać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.