Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zmagam się z problemem bicia hamulców podczas hamowania na rozgrzanej tarczy. Chciałem stoczyć tarcze ale gośc mi odradził gdyż nie usuną przyczyny tylko skutek. Nie wiem co proponujecie kupno nowych tarcz oraz klocków czy stoczenie oraz kupno nowych klocków. NIe wiem czy muszę od razu kupić wszystkie czyli na przód oraz tył czy skupić się narazie na przodzie? Co proponujecie?
Opublikowano
Nie chciał mi przekroczyć gdyż jak powiedział to usunie skutek a nie przyczynę. No i do tego nowe klocki to wychodzi razem jakieś 400 zł a nowe z klockami tarcze kupie za około 500
Opublikowano

Przepraszam , ale Ty byłeś u tokarza czy kowala?...

Jaki skutek i jaka przyczyna ? Przecież u Ciebie skutkiem jest drżenie kierownicy, a przyczyną właśnie bicie tarcz. Ile , tak z ciekawości, powiedział Ci za to przetoczenie?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I tak sobie toczyć będziemy aż tokarz zarobi na złotą tokarkę .


Najpierw czujnik zegarowy i pomiar piast .


A już na sam początek ściągnąć zaciski i zobaczyć w jakim stanie są klocki . Czy się materiał cierny nie odkleił od bazy stalowej .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak auto będzie stało u tokarza to może dokonać pomiarów przy okazji . Na krzywej piaście kolega w fordzie zajechał parę kompletów tarcz . Marka w sumie każda . Zawsze prawa przód . Kupiliśmy od znajomego "rzeźnika" całą zwrotnicę z piastą sprawną prostą . Była pomierzona . Problem zniknął . Wcześniej średnio 5 tyś km i koniec tarcz .


Zrobisz jak uważasz .

Opublikowano

Byłem dziś u innego mechanika ogarnął że jest luz na tulejach wahacza przód i mówi że może być przez to bicie bo podczas hamowania cały cięzar auta idzie do przodu.


2 sprawa okazało się że sa wylane 2 amortyzatory jeden przód i jeden tył. Dziwne bo na przeglądzie wykazało w nich po około 70 procent skuteczności.


Wymieniam amory tył i przód oraz te tuleje czy amory narazie zostawić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Generalnie nie ma w katalogu rozróżnienia w temacie tulei co do zawiasu M . Może do 1M jest inaczej . Przednie tuleje gumowo-olejowe to Lemforder na allegro 142 zeta za parę . to tak spoko myślę . tyle to można też takie dać . Jak auto będzie u mechanika to niech zmierzy piasty i bicie tarcz .


Febi , swag , trw nie ma ofert z tymi przednimi tulejami . Oryginał około 280 zł sztuka to raczej odpada .

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj dość wieje więc trochę może rzucać . Może to być też kombo tuleje-amortyzatory . Dobrze że z tyłu są zdrowe , albo nie sprawdzał . Bo tam to jest karton tulei różnych :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak auto stoi to jest wszystko że tak powiem naciągnięte . Trudno tak wyłapać luzy .Dopiero jak coś już mocniej lata to się objawi . Podjedź na okręgową stację tam są bardzo "dociekliwi" :) Tylko mogą nie wypuścić na drogę :D . Jak mi to gość co 40 lat robi geometrię powiedział : dla pewności to trzeba by to wszystko zdemontować i na stole sprawdzić . Z tyłu to może być wesoło jak luźne będą te 4 wielkie co trzymają sanki z dyfrem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.